IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین کتاب های درسی برای یادگــــیری زبان ایتالیایی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
23 اسفند 1401

بهترین کتاب‌های درسی برای یادگیری زبان ایتالیایی

کتاب‌های درسی زبان ایتالیایی ستون فقرات یادگیری موفق زبان ایتالیایی به حساب می‌آیند.

این کتاب‌ها همچنین نگاهی سیستماتیک به زبان داشته و اغلب دستور زبان را با واژگان و همچنین نکات فرهنگی را یکجا با هم در یک مکان برای ساده کردن تجربه یادگیری زبان شما جمع‌آوری می‌کنند.

ما در این مقاله قصد داریم مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌های درسی زبان ایتالیایی را در تمام سطوح از مبتدی تا پیشرفته معرفی کنیم و در ادامه نیز نکاتی را در مورد اینکه چگونه از کتاب‌های درسی ایتالیایی خود بیشترین بهره را ببرید، ارائه خواهیم داد.

“Italian Made Simple”

ادیت شده و به روز شده این کتاب درسی نگاهی ساده و ابتدایی به گرامر و واژگان دارد. ایتالیایی را با عبارات رایج و مجموعه‌ای از خوانش‌های ایتالیایی معاصر در مورد فرهنگ و تاریخ بیاموزید.

تمام نکات گرامری و واژگان این کتاب درسی با تمرین‌ها، بازی‌های زبانی و پازل توضیح داده شده است.

مهمتر از همه، این کتاب درسی یک راهنمای تلفظ، یک فرهنگ لغت ایتالیایی-انگلیسی و کلیدهای پاسخ به تمرینات و سؤالات تست را ارائه می‌دهد. این کتاب درسی واقعاً یک پکیج یادگیری زبان ایتالیایی عالی برای برای زبان‌آموزان مبتدی است تا با استفاده از آن بتوانند تجربه یادگیری زبان خود را استارت بزنند.

“Living Language Italian: Beginner Through Advanced Course”

این دوره شامل 3 کتاب درسی، 9 سی دی صوتی، و آموزش آنلاین رایگان است. این کتاب درسی واقعاً دوره کاملی در پاسخ به نیازهای خودآموز ایتالیایی شماست.

علاوه بر 46 درس جامع، تمرین، یادداشت‌های فرهنگی و راهنمای خلاصه دستور زبان، این کتاب درسی فراتر از یک کتاب درسی بوده و در واقع یک دوره کامل به حساب می‌آید! علاوه بر این سه کتاب، “زبان زنده ایتالیایی” با 9 سی دی صوتی همراه با تمرینات واژگان، دیالوگ‌ها و تمرین‌های صوتی ارائه می‌شود تا به شما کمک کند مانند یک بومی ایتالیایی صحبت کنید.

“Italian Grammar: Barron’s Grammar Series”

بهترین کتاب هـــای درسی برای یادگیری زبان ایتالیایی

گرامر ایتالیایی (سری گرامر بارون) این کتاب درسی برای زبان‌آموزانی ایده‌آل است که می‌خواهند مهارت‌های دستور زبان خود را تقویت کنند و نگاهی سیستماتیک به تمام پیچیدگی‌های زبان ایتالیایی داشته باشند.

این کتاب که به عنوان یک کتاب «مرجع سریع» طراحی شده است، به شما کمک می‌کند تا بر بخش‌های گفتار، ساختار جمله، علائم نگارشی، زمان‌های افعال و حالت‌ها تسلط داشته باشید. این کتاب همچنین مملو از تکالیفی است برای تمرین و آزمایش تسلط شما و همچنین واژگان مفید روزانه که ممکن است کتاب‌های درسی مبتدی آن را حذف کنند.

با ساختار جمله، علائم نگارشی، اصطلاحات و توصیه هایی در مورد تلفظ که در این کتاب درسی گنجانده شده است، یک منبع یادگیری زبان کامل است.

 “Practice Makes Perfect Italian Vocabulary”

این کتاب درسی بر اساس موضوعاتی سازمان‌دهی شده طراحی شده و به‌صورت انحصاری بر افزایش دایره واژگان تمرکز دارد تا زبان‌آموزان بتوانند جملات صحیحی را بر اساس گرامر و واژگان درست بسازند.

با تمرکز زبان‌آموزان بر روی کلمه‌سازی (فرآیندی که در آن پیشوندها، پسوندها و حتی کلمات دیگر به کلمه اضافه می‌شوند تا معنای جدیدی به آن داده شود) و تجزیه و تحلیل کلمات جدید، این کتاب تلاشی است برای فراگیری واژگان جدید به زبان‌آموزان.

علاوه بر این، در این کتاب بیش از 250 تمرین و یک کلید پاسخ وجود دارد که این امکان را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند تا واژگان تازه یاد گرفته شده خود را تمرین کنند و نیز بتوانند با استفاده از توضیحات گرامری که در کتاب آورده شده است واژگان را در شکل صحیح گرامری خود استفاده کنند.

“Italian Verb Tenses”

در این کتاب درسی، هر فصل بر زمان یا حالت فعل متفاوتی تمرکز دارد. این راهنما به شما امکان می‌دهد قوانین پیچیده صرف فعل ایتالیایی را به‌طور کامل بیاموزید و تجزیه و تحلیل عمیق تمام زمان‌های فعل قابل تصور است.

نکات دستور زبان، جدول کلمات متقاطع و تمرین‌ها به شما امکان می‌دهد تمرین کنید، درحالی که گفتگوهای گفتاری سرگرم‌کننده به شما امکان می‌دهند افعال را در جایگاه طبیعی‌شان ببینید.

“Dirty Italian: Everyday Slang from “What’s Up?” to “F*%# Off!”

این کتاب درسی ایتالیایی کمی خطرناک است زیرا دارای عبارتی بسیار محاوره است زیرا مملو از عبارات کثیف روزمره است، اما به شما فرصتی می‌دهد تا عبارات و کلماتی را که در کلاس درس یا کتاب درسی سنتی ایتالیایی یاد نمی‌گیرید، به دست آورید.

این کتاب درسی توهین‌های ایتالیایی و عامیانه مدرن را برای موقعیت‌هایی از جمله غذا، مد و سرگرمی پوشش می‌دهد. اگر شما علاقه‌ای به لحن رسمی و شق و رق کتاب‌های درسی دیگر ندارید ترجیح می‌دهید یک درس زبان ساده‌تر را انتخاب کنید، «ایتالیایی کثیف» انتخابی مناسب برای شماست.

“Italian: The Ultimate Guide for Beginners Who Want to Learn the Italian Language”

این کتاب شامل گرامر ایتالیایی، داستان‌های کوتاه ایتالیایی و بیش از 1000 عبارت ایتالیایی بوده و درواقع سه نسخه خطی در یک کتاب قرار دارد و جامعه هدف آن زبان‌آموزان مبتدی هستند. می‌توان گفت که این کتاب یکی از جامع‌ترین راهنماهای زبان‌ ایتالیایی است. برنامه‌های یادگیری برای کسانی که دانش کمی از زبان ایتالیایی دارند.

اولین کتاب از سه کتاب درسی دارای 10 فصل است و یک کتاب درسی سنتی با توضیحات گرامری، قواعد تلفظ و نکاتی برای یادگیری ایتالیایی است.

کتاب درسی دوم مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه است که به شما در یادگیری زبان ایتالیایی در متن و زمینه کمک می‌کند. داستان‌های کوتاه واژگان و دستور زبان کتاب اول را در موقعیت‌های طبیعی ترکیب می‌کنند.

کتاب سوم این مجموعه یک کتاب عبارات حاوی بیش از 1000 کلمه و عبارت مفید است. موضوعات در کتاب عبارات شامل اسم‌های جمع، حروف اضافه و توضیح زمان‌های مختلف است.

“Talk Italian”

این یک دوره ایده‌آل برای یادگیری ایتالیایی است. همه چیز در این مجموعه دو کتابی گنجانده شده است که ترکیبی عالی برای زبان‌آموزانی است که به دنبال گزینه‌ای برای طی کردن چندین مرحله باهم هستند.

اولین کتاب درسی برای مبتدیان صفر درجه است، بنابراین اگر دانشی در زمینه زبان ایتالیایی ندارید، این کتاب برای شما عالی است.

کتاب دوم ویژه زبان‌آموزان مبتدی و پیش متوسطه است، که در آن پس از اتمام این مجموعه، زبان‌آموزان می‌توانند از کتاب‌های درسی که فقط ایتالیایی هستند یا کتاب‌های درسی دو زبانه که ویژه زبان‌آموزان متوسط (B1) است استفاده کنند.

هر کتاب شامل 10 فصل است که بر موضوعات مختلفی مانند سفر، سفارش غذا و پرسیدن آدرس تمرکز دارد. فصل‌ها شامل تمرینات ریدینگ، توضیحات گرامری و واژگان و همچنین فرصت‌هایی برای تمرین است.

علاوه بر دو کتاب درسی، این مجموعه در بردارنده چهار سی دی صوتی است که شامل مهارت‌های یدینگ و اسپیکینگ با گفتار واضح و بومی ایتالیایی و همچنین تمرین‌های گوش دادن اضافی است.

“Learn Italian for Beginners”

یادگیری ایتالیایی برای مبتدیان: ساده‌ترین راه برای یادگیری سریع زبان ایتالیایی و افزایش دایره لغات. یادگیری سریع با موقعیت‌های رایج و داستان‌های کوتاه این کتاب درسی از مکالماتی که بین بومیان ایتالیایی زبان در جریان است برای آموزش زبان استفاده می‌کند.

به این ترتیب، کتابی که حول مکالمات واقعی ایتالیایی‌ها می‌چرخد، زبان‌آموزان را برای تعاملات واقعی آماده می‌کند و در عین حال زبان را به روشی عملی و کاربردی تجزیه و تحلیل می‌کند.

هر دیالوگ و موقعیت به زبان ایتالیایی بومی با ترجمه انگلیسی و همچنین توضیحی در مورد واژگان و ساختارهای دستور زبان استفاده شده ارائه شده است.

موضوعات شامل اصول اولیه یک مکالمه مانند احوالپرسی و صحبت‌های کوچک و همچنین اعداد، زمان و اجزای بدن است. درواقع، این کتاب اکثر موضوعات مکالمه رایجی را که می‌توان به زبان ایتالیایی انتظار داشت را پوشش می‌دهد.

“Learn Italian: Italian Short Stories”

بهترین کتاب های درسی برای یادگیری زبان ایـــتالیایی

با خواندن داستان‌های کوتاه، عبارات و دستور زبان ایتالیایی را بیاموزید (برای افراد متوسط و مبتدی)، نویسنده کتاب، پل ریوا، این کتاب درسی را با 18 داستان کوتاه در مورد موضوعاتی که در کتاب درسی اصلی ایتالیایی استفاده شده است نوشته است.

هر داستان کوتاه به پاراگراف‌هایی تقسیم می‌شود که بین ترجمه‌های ایتالیایی و انگلیسی متناوب است.

این می‌تواند مکمل خوبی برای دیالوگ‌های ایتالیایی معتبر کتاب درسی اصلی باشد.

“Short Stories in Italian for Beginners”

اگرچه این کتاب به خودی خود به عنوان یک کتاب درسی با توضیحات کامل گرامری و تجزیه و تحلیل کامل زبان فروخته نمی‌شود، اما انتخابی بی‌نظیر برای زبان‌آموزان مبتدی محسوب می‌شود.

این کتاب برای کسانی که دوست دارند متون واقعی ایتالیایی را مطالعه کنند، عالی است. با داشتن این کتاب دیگر نیازی به خواندن متون آنلاین و آفلاین نخواهید داشت.

این کتاب از هشت داستان کوتاه «غیر متعارف» تشکیل شده است. داستان‌ها بر واژگان رایج مربوط به زبان‌آموزان مبتدی تمرکز داشته و موقعیت‌ها به‌اندازه کافی طنز یا جالب و سرگرم‌کننده هستند.

هر داستان همچنین شامل یک خلاصه کوتاه، یک واژه‌نامه و سؤالات درک مطلب است.

“Enjoy Italian: Intermediate to Advanced”

این کتاب درسی توسط شرکت Teach Yourself نوشته شده است، که چندین کتاب درسی برای یادگیری ایتالیایی و همچنین بسیاری از زبان‌های دیگر منتشر کرده است – آموزش زبان ایتالیایی متوسط از طریق متون معتبر مانند شعر، آهنگ و مکالمه بین افراد بومی.

از آنجایی که مطالعه‌ها به‌جای محتوای متناسب با زبان‌آموزان ایتالیایی، بر محتوای بومی ایتالیایی تمرکز دارند، این کتاب درسی به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا موضوعات گرامر پیشرفته، زبان محاوره‌ای و واژگان پیچیده را درک کنند.

علاوه بر تقریباً 300 صفحه آموزش متوسط ایتالیایی، این کتاب درسی شامل دو ساعت صوتی برای درک شنیداری و برای تنظیم دقیق تلفظ ایتالیایی است.

“Facile facile” (Easy Come Easy Go)

اگرچه این کتاب درسی کاملاً به زبان ایتالیایی است، اما دقیقاً با نام خود مطابقت دارد. درواقع، به جای اینکه یک دوره کامل ایتالیایی باشد، بر موقعیت‌های گرامر و واژگان خاص تمرکز دارد به تقویت مهارت‌های زبانی بپردازد.

این برای دانش‌آموزان متوسط که بر ضعف‌های خود آگاهی دارند یا برای کسانی که آماده گفتگو با افراد بومی هستند مفید است.

این کتاب درسی برای زبان آموزان در سطح B1 (متوسط) بسیار مفید است. درس‌های آن حول موقعیت‌های خاصی مانند خانه، اداره یا خیابان متمرکز می‌شوند و سپس دستور زبان و واژگان جدید تجزیه و تحلیل می‌شوند.

“Ecco! An Introduction to Advanced Italian”

بیش از 6000 کلمه ایتالیایی در این کتاب درسی برای زبان‌آموزان پیشرفته وجود دارد تا بتوانند از آن‌ها در گفتار روزانه خود استفاده کنند. علاوه بر این، بیش از 1000 اصطلاح ایتالیایی وجود دارد که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بهتر بتوانند در موقعیت‌های روزمره صحبت کنند.

مهمتر از همه، هم کلمات و هم اصطلاحات به‌صورت موضوعی گروه‌بندی شده‌اند تا بتوانید آنها را یاد بگیرید. توضیحات گرامر نیز در صورت لزوم ارائه شده است.

علاوه بر این، بسیاری از کلمات و اصطلاحات دارای جملات مثالی هستند تا زبان‌آموزان بتوانند مکان‌هایی را که برخی کلمات به طور طبیعی جا می‌گیرند و زمانی که در هنگام صحبت ایتالیایی کمی نامناسب به نظر می‌رسند، متمایز کنند.

“Ultimate Italian Advanced”

این کتاب درسی دیگری است که توسط شرکت Living Language برای زبان‌آموزان پیشرفته ایجاد شده است. خود کتاب درسی دارای 480 صفحه توضیحات و تمرین پیشرفته ایتالیایی است و هشت نوار کاست 60 دقیقه‌ای دارد.

هر فصل با گفتگویی شروع می‌شود که از ایتالیایی معتبر استفاده می‌کند و بر موضوعات مرتبط با زبان‌آموزان پیشرفته مانند ایتالیایی تجاری یا دولت و سیاست تمرکز دارد. در خلال این گفت‌وگوها نگاهی عمیق به گرامر و واژگان مورد استفاده در گفتگو و همچنین فرصتی برای تمرین با تمرینات انجام می‌شود.

در واقع، تمرکز این کتاب درسی کسب و کار و اشتغال به زبان ایتالیایی است، بنابراین این یک مکمل عالی برای هر زبان‌آموزی است که قصد دارد در ایتالیا کار کرده یا برای تجارت به آنجا سفر کند.

“Esercizi di grammatica italiana per stranieri”

از آنجایی که این کتاب درسی کاملاً به زبان ایتالیایی است، توصیه می‌شود حداقل سطح B1 (متوسط) یا B2 (متوسط بالا) در زبان برای استفاده از این کتاب درسی داشته باشید. اساساً، کتاب درسی خلاصه‌ای از گرامر ایتالیایی را ارائه می‌دهد و پوشش دهنده موضوعات مختلف از سطح مبتدی تا موضوعات سطح پیشرفته با تمرکز بر گرامر سطح بالاتر از متوسط است.

هر بخش حول یک موضوع دستور زبان خاص مانند ساختار جمله یا الگوی صرف فعل می‌چرخد. همچنین توضیح عمیقی از موضوع و فرصتی برای تمرین با چندین تمرین می‌دهد.

علاوه بر این، واژه نامه‌ایهمراه با پاسخ‌ها در پشت کتاب وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که شما از مبحث دستور زبان، قواعد آن و استثناهای آن به درستی استفاده می‌کنید.

“Complete Italian: Beginner to Intermediate Course”

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب درسی این است که از روش “کشف” در تدریس استفاده می‌کند.

دیالوگ‌های نمونه به صورت متنی و روی سی‌دی‌های صوتی همراه ارائه می‌شوند، در حالی که دستور زبان و واژگان اولیه به‌راحتی تجزیه می‌شوند. همچنین تمرین هایی وجود دارد که به شما در تمرین این دستور زبان و واژگان کمک می‌کند.

علاوه بر این، این کتاب ارائه‌دهنده یادداشت‌های فرهنگی بوده که بسیار لذت‌بخش هستند و زمینه‌ای را برای نحوه به کارگیری این زبان فراهم می‌کند. چنین یادداشت‌هایی به شما کمک می‌کنند تا بفهمید وقتی می‌خواهید در فرهنگ ایتالیایی کار کنید، چه چیزی باید بگویید و باید از چه عبارت‌هایی استفاده کنید.

“Soluzioni! A Practical Grammar of Contemporary Italian”

این کتاب فوق‌العاده ویژه زبان‌آموزان مبتدی، متوسط و پیشرفته است.

این کتاب بر اساس بخش‌هایی از مکالمات ساخته شده است، از اسم به حرف و سایر اجزای جمله می‌رود و در نهایت آشفتگی زمان‌های ایتالیایی را مهار می‌کند.

با استفاده از مطالبی از رسانه‌ها و ادبیات ایتالیایی، کتاب درسی یادداشت‌ها و تمرین‌های واژگانی را ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ساختار جمله را بررسی کنید.

با 650 تمرین تمرینی درجه‌بندی‌شده و یک کلید پاسخ برای خودارزیابی، می‌توانید میزان موفقیت خود را در درس‌های تمرینی خود دنبال کنید.

“The Complete Idiot’s Guide to Learning Italian”

اگر با صرف افعال، گرامر و واژگان مشکل دارید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما است.

سبک آموزشی این کتاب تقریباً وابسته به طولانی بودن مکالمه است. این نسخه همچنین شامل یک درس صوتی یک ساعته از نویسنده و یک سخنران بومی ایتالیایی است که جلسات تمرین را در سراسر کتاب توضیح می‌دهد.

با پازل های زبان و جلسات تمرین مکالمه، این کتاب برای زبان آموزان مبتدی بسیار عالی است.

“English Grammar for Students of Italian”

این کتاب راهنمای مطالعه برای کسانی که ایتالیایی می‌آموزند که شامل گرامر، اسامی، افعال، ضمایر، و همچنین اصطلاحات دستوری و موارد دیگر است.

هر فصل این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش اصلی و پاسخنامه. اطلاعات داخل کتاب درسی ساده و واضح است و به زبان آموزان مبتدی اجازه می‌دهد تا درک بهتری از هر درس ارائه شده داشته باشند.

همچنین نمودارها و جداولی برای خلاصه کردن نکات مختلف در سراسر کتاب وجود دارد.

اگر شما نیز به یادگیری زبان ایتالیایی با استفاده از کتاب‌های درسی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله کسب نموده‌اید اقدام به تهیه مناسب‌ترین منبع برای خود کنید.

بهترین کتاب های درسی برای یادگیری زبان ایتالیایی

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کتاب‌های درسی مختلفی پرداختیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان به یادگیری زبان ایتالیایی پرداخت.

در صورتی که در روند یادگیری زبان و یا فرهنگ ایتالیایی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید :14 کتاب آموزشی عالی مناسب تمام زبان‌آموزان ایتالیایی

بیشتر بخوانید:معرفی کتاب‌های صوتی ایتالیایی برای تقویت زبان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید