IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
8 دیکشنری ایتالیایی عالی آنلاین و آفلاین
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
5 آذر 1401

8 دیکشنری ایتالیایی عالی آنلاین و آفلاین

آن زمانی که تنها منبع سرچ لغات ما فرهنگ‌ لغت‌های عظیم بود به‌ سر آمد. زمانی که برای مطالعه زبان ایتالیایی مجبور بودیم با خود دیکشنری جیبی همه‌ جا ببریم و یا برای پیدا کردن معنای چندمی یک واژه می‌بایست به دیکشنری‌های غول پیکر کتابخانه‌ها مراجعه و با زحمت و مشقت آن‌ها را از قفسه‌ها جابجا می‌کردیم.

اما ااکنون به لطف اینترنت و بستر دیجیتالی، دیگر نیازی به حمل دیکشنری‌های سنگین آنالوگ وجود ندارد. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از آثار مرجع انگلیسی-ایتالیایی عالی را که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS موجود است معرفی کنیم که می‌تواند بدون آنکه شما را در دردسر و زحمت بیندازد، به سؤالات شما پاسخ دهد.

این پست در واقع بهترین برنامه‌های رایگان و برنامه‌های پولی موجود را معرفی می‌کند، و همچنین انواع روش‌های یادگیری را که ممکن است در موقعیت‌های مختلف زندگی به آنها نیاز داشته باشید مورد بررسی قرار می‌دهد.

برترین دیکشنری های ایتالیایی

برترین دیکشنری‌های ایتالیایی برای جستجوهای آنلاین و آفلاین

تمام این برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، در حال توسعه دائمی هستند. در معرفی هر کدام از آن‌ها به خصوصیات منحر به فردی که در حال حاضر به آن مجهز هستند می‌پردازیم اما همانطور که گفته شد از آنجایی که این نرم‌افزارها در حال تغییر هستند، ویژگی‌های خود را به مرور بهتر می‌کنند.

WordReference

این نرم‌افزار هم برای بستر اندروید و هم آیفون قابل نصب است.

این یک ابزار بسیار کامل و فقط آنلاین برای جستجوی کلمات و عبارات ایتالیایی است.

با جستجوی صفتی مانند “تنبل”، معادل اصلی ایتالیایی آن یعنی pigro را دریافت خواهید کرد، اما در دنباله آن تعدادی از کلمات جایگزین را دریافت خواهید کرد که اگر بخواهید در مورد جریان تنبل یک رودخانه، یک بعد از ظهر تنبل تابستانی، یک کار تنبل  و یا یک چشم تنبل و غیره صحبت کنید، از این جایگزین‌ها استفاده کنید که برای هر کدام از این عبارات، توضیحاتی مبنی بر استفاده صحیح آن‌ها نوشته شده است.

علاوه بر تمام این‌ها، برنامه به شما امکان دسترسی به انجمن معروف و بسیار مفید انگلیسی-ایتالیایی WordReference را می‌دهد، جایی که به‌نظر می‌رسد مترجمان در وقت آزادی خود صرفاً برای هیجان حل معماهایی مانند نحوه برخورد با یک“lazy bum” به معنی «فردی تنبل» یا “it’s a lazy day” با ترجمه لفظ به لفظ «این یک روز تنبل است» دور هم جمع می‌شوند. با باز کردن یک حساب کاربری رایگان، می‌توانید سؤالات خود را مطرح کرده یا به بقیه برای پاسخگویی به سؤالاتشان کمک کنید.

همچنین برای زبان‌آموزان ایتالیایی، صیغه‌های ارائه شده و پیوندهای جستجوی Google Image برای کلمات در پایین هر تعریف آمده است.

همانطور که اشاره شد، تنها زمانی که به اینترنت متصل باشید می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها اساساً فقط چشمه‌ای از خدمات موجود در سایت wordreference.com را نمایان می‌کنند.

Google Translate

این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون در دسترس است.

همانطور که از نام آن پیداست، این برنامه برای ترجمه است که می‌تواند یک متن تایپ شده، عکس متن و متن گفتاری را از انگلیسی به ایتالیایی و برعکس انجام دهد. اما همچنین می‌توان از آن به‌عنوان یک فرهنگ‌لغت خوب استفاده کرد.

یک فعل رایج ایتالیایی مانند affittare را جستجو کنید و ترجمه آن به زبان انگلیسی یعنی فعل”rent” به معنای اجاره دادن را دریافت خواهید کرد، اما در زیر آن تعداد انگشت شماری از گزینه‌های دیگر (“استخدام”، “اجاره”، و غیره) و ترجمه‌های مختلف برای هر کدام را خواهید دید و همچنین ترجمه‌ و معادل هر یک از این عبارات در زبان ایتالیایی.

مزیت این برنامه بر بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر در حوزه ترجمه این است که از توانایی بالایی در مدیریت غلط‌های املایی شما و هدایت شما مستقیم شما به اطلاعاتی که به دنبال آن هستید برخوردار است، بدون اینکه حتی مکث کند تا از شما بپرسد که آیا واقعاً به‌عنوان مثال به‌جای affitare ، منظورتان affittare بوده است یا خیر.

شما حتی می‌توانید نسخه ایتالیایی و انگلیسی را در دستگاه خود ذخیره کنید و از آن به عنوان یک برنامه کاملا آفلاین استفاده کنید. با این حال، تشخیص صدا برای نسخه iOS به‌صورت آفلاین کار نمی‌کند.

Oxford Italian Dictionary

این برنامه برای سیستم‌عامل‌های  آیفون و اندروید موجود است.

این دیکشنری ادعا می‌کند که 450000 ترجمه برای 300000 کلمه و عبارت دارد. نسخه آزمایشی آن را می‌توانید تنها به صورت آنلاین استفاده کنید، اما اگر آن را خریداری کنید، می‌توانید از آن به‌صورت آفلاین نیز استفاده کنید. این نرم‌افزار نیز مانند WordReference، ایده‌هایی برای ترجمه کلماتی مانند “تنبل” ارائه می‌دهد، با این تفاوت که تعداد تعداد این کلمات اندک است و هیچ انجمنی هم برای پاسخ‌گویی به سؤالات کاربران در کار نیست.

پیشنهاداتی برای کلماتی که املای آن‌ها را به صورت غلط نوشته‌اید، ارائه می‌دهد، اگرچه این امکان به‌اندازه WordReference یا Google Translate دقیق نیست. با این حال، راهنمای استفاده دقیق و تعاریف و کاربردهایی را ارائه می‌کند که در جای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید.

Italian English Dictionary by Ascendo Inc

این نرم‌افزار را می‌توانید روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون نصب کنید.

این دیکشنری آنلاین برنامه بسیار ساده است و این سادگی می‌تواند یک مزیت محسوب شود زیرا این اپلیکیشن برای زبان‌آموزان طراحی شده است.

با کلیک روی کلمات ایتالیایی می‎توانید به تلفظ آنها گوش کنید و حتی می‌توانید فرهنگ‌لغت را با یادداشت‌ها و تعاریف خود حاشیه‌نویسی کنید. این نرم‌افزار همچنین آزمون‌ها و سایر موارد اضافی را برای یادگیری فعال ارائه می‌دهد.

Audio Collins Mini Gem English-Italian Dictionary by MobiSystems, Inc

این نرم‌افزار نیز قابل نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون است.

این برنامه را می‌توانید برای 30 روز اول به صورت رایگان و به‌صورت آفلاین نیز استفاده کنید.

از مزایای این اپلیکیشن این است که ترجمه لغات را ارائه می‌کند و برای کسانی که انگلیسی می‌آموزند، راهنمایی‌هایی برای استفاده وجود دارد، اما نه برای کسانی که ایتالیایی یاد می‌گیرند، بنابراین باید با استفاده از مهندسی معکوس بتوانید چیزی از آن به‌دست آورید. با این حال، می‌توانید تلفظ کلمات ایتالیایی را در صورت اتصال به اینترنت چک نمایید.

برخلاف اکثر برنامه‌های دیگر، در حین انجام تایپ کلمه، پیشنهاداتی به شما می‌دهد، بنابراین ممکن است مجبور نباشید تایپ یک کلمه را به‌پایان برسانید.

Wiktionary

این نرم‌افزار را می‌توانید بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون نصب نمایید.

راه‌های مختلفی برای دسترسی به دنیای شگفت‌انگیز ویکی‌واژه وجود دارد که تعاریف مختلف واژه‌های ایتالیایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند. علاوه بر تعاریف، شما می‌توانید به حروف صرف، مترادف‌ها، ریشه‌شناسی و سایر اطلاعاتی که زیر این واژه‌ها قرار دارد دسترسی داشته باشید.

البته توصیه من این است که تنها به‌صورت آنلاین و به‌صورت مستقیم به وب‌سایت مربوط به آن مراجعه کنید. اما نسخه‌های برنامه‌ای نیز وجود دارد که به عنوان مثال توسط اشخاص ثالث مانند Livio (اندروید) و Wikipanion (iOS) منتشر شده‌اند و این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که به همان مطالب به‌صورت آفلاین دسترسی داشته باشید.

اگر سطح زبان ایتالیایی شما در حال حاضر بسیار خوب است، Wikizionario ایتالیایی نیز ممکن است برای شما مفید واقع شود. توضیحات و ترجمه کلمات را به‌صورت انگلیسی ارائه می‌دهد.

Italian-English dictionary by AllDict

این نرم‌افزار تنها برای سیستم‌عامل اندروید قابل استفاده است.

این برنامه رابط کاربری ساد‌ه‌ای را برای ترجمه هر کلمه به‌صورت آفلاین فراهم می‌کند. تعدادی از تعاریف ساده را بدون پیش‌زمینه یا دستورالعمل‌های استفاده ارائه می‌دهد، بنابراین ممکن است نتوانید تشخیص دهید کدام کلمه برای یک موقعیت خاص مناسب‌تر است. برای چک کردن تلفظ کلمات باید روی هر یک از آنها کلیک کنید تا صدای آنها را به زبان ایتالیایی بشنوید (البته این آپشن تنها در صورتی که آنلاین باشید، فعال می‌شود).

یکی از موارد جالب برای زبان‌آموزان این است که می‌توانید کلمات خود را به لیست اضافه کنید و سپس تمرین‌های شنیداری و ترجمه را از لیست کلماتی که اضافه کرده‌اید ایجاد کنید.

English ↔ Italian Dictionary by Xynotec

این نرم‌افزار را می‌توانید بر روی سیستم‌عامل اندروید نصب و استفاده کنید.

مزیت اصلی این دیکشنری شیرین و ساده این است که می‌توانید آن را به‌صورت کاملاً آفلاین استفاده کنید. ترجمه‌ کلمات بدون هیچ زمینه یا راهنمایی استفاده ارائه می‌شوند، اما هر بار تعریفی را که به آن نیاز دارید دریافت خواهید کرد.

اگر به‌دنبال چیزی مینیمالیست هستید که کار شما را به وضوح و به سادگی انجام دهد، این برنامه مخصوص شما است.

استفاده از نرم افزار دیکشنری ایتالیایی

نکاتی برای استفاده از نرم‌افزارهای دیکشنری‌ ایتالیایی

یکی از احتیاجات ضروری و مهم برای بسیاری از افراد در هنگام سفر به ایتالیا، داشتن برنامه‌ای است که پایگاه داده تعریف کلمات آن را بتوان دانلود و به‌صورت آفلاین از آن استفاده کرد، زیرا اکثر ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه (به استثنای Fi) هزینه اضافی برای اتصال در خارج از کشور از شما دریافت می‌کنند. تعدادی از برنامه‌های یادگیری ایتالیایی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد، می‌توانند به‌صورت آفلاین استفاده شوند.

با این حال، من فکر می‌کنم که این کار بسیار بیهوده و مسخره است زیرا شما می‌توانید بلافاصله پس از ورود به تقریباً هر فرودگاه یا هر ایستگاه قطاری در ایتالیا یک سیم کارت ایتالیایی خریداری کنید. کاری که من همیشه انجام میدهم.

پایگاه‌های TIM بسیار رایج هستند و شما می‌توانید یک سیم‌کارت با مقداری اعتبار با هزینه 20-30 یورو تهیه کنید. این سیم‌کارت‌ها را می‌توانید به‌راحتی در فروشگاه‌های Vodafone و Wind نیز پیدا کنید و اگر به یک اداره پست ایتالیایی بروید، PosteMobile خدمات ارزانی را به شما ارائه می‌دهد. بدیهی است که قبل از سفر باید قفل گوشی خود را باز کنید یا یک گوشی هوشمند ارزان قیمت و بدون قفل (استفاده شده) را فقط برای جاده تهیه کنید.

سپس می‌توانید تعاریف موجود در فرهنگ‌لغت را به سرعت جستجو کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه‌ها، مکان‌های دیدنی و رویدادها را جستجو کنید.

داشتن اتصال آنلاین به چنین ابزارهایی قطعا می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار داده و سفر شما را غنی‌تر سازد.

علاوه بر این، هنگامی که به اینترنت متصل هستید، به‌راحتی می‌توانید با بومیان ایتالیایی زبان جالبی که در طول ماجراجویی خود ملاقات می‌کنید، ارتباط بگیرید. توانایی برقراری ارتباط می‌تواند تجربه شما از سفر به ایتالیا و صحبت با مردم آن بسیار بهبود بخشد.

اگر قصد سفر به ایتالیا را ندارید و فقط می‌خواهید یک برنامه فرهنگ‌لغت ایتالیایی را برای مطالعه یا شرکت در کلاس‌ها و مبادلات مکالمه در تلفن خود داشته باشید، دلیلی وجود ندارد که به‌طور خاص به‌دنبال نسخه آفلاین باشید، زیرا این برنامه‌ها در حال حاضر تمایل به استفاده از داده‌های بسیار کمی دارند. یک برنامه دیکشنری آنلاین را انتخاب کنید تا فقط با یک کلیک همیشه  کامل‌ترین فرهنگ‌لغت را در جیب خود داشته باشید. همانطور که اشاره شد، برخی از برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا کلماتی را که جستجو می‌کنید برای مطالعات بعدی شما ذخیره کند.

برای بهینه‌سازی مطالعات وابسته به فرهنگ لغت، به شما توصیه می‌کنیم که این برنامه‌ها در کنار سایر برنامه‌های آموزش زبان قابل دانلود استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید کلماتی را که جستجو می‌کنید در موارد واقعی استفاده‌شان ببینید و نحوه استفاده از آنها را در مکالمه درک کنید. بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند شامل توابع دیکشنری مانند باشند تا فرآیند یادگیری را برای شما یکپارچه‌تر کنند.

این دیکشنری‌ها مانند فرهنگ‌لغت‌های آنالوگ  ضخیمی که در قدیم با سختی و مشقت استفاده می‌کردید نیستند! وقتی صحبت از نرم‌افزارهای فرهنگ لغت به‌میان می‌آید، شما می‌توانید آن‌ها را برای خود شخصی‌سازی کنید و آن‌ها را طوری تنظیم نمایید که راحت‌تر و مناسب‌تر با عادات مطالعه شما باشند.

چه مشغول سفر در یک جاده کوهستانی غبارآلودی در ایتالیا باشید و چه در خانه باشید و مشغول مطالعه قطعه‌ای ادبی از ادبیات ایتالیایی، این ابزارها برای شما این امکان را فراهم می‌کنند تا تقریباً هر چیزی را که به آن نیاز دارید جستجو کنید.

نرم‌افزارهای دیکشنری ایتالیایی این امکان را برای شما ایجاد می‌کنند تا به سرعت به آنچه نیاز دارید دسترسی داشته باشید و هر زمان که به این عبارات و واژگان نیاز داشتید از آن‌ها استفاده کنید.

سعی کنید مواردی را که در این مقاله برای شما معرفی کردیم تهیه کنید و پس از استفاده ببینید که چگونه زندگی شما را به‌عنوان یک زبان‌آموز ایتالیایی متحول می‌کنند!

 

درصورتی که در یادگیری زبان ایتالیایی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:بهترین‌ نرم افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید