IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
پادکست های بینظیر زبان ایتالیایی در سال 2022
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
22 شهریور 1401

پادکست‌های بی‌نظیر زبان ایتالیایی در سال 2022

یادگیری ایتالیایی را می‌توان به یک عادت روزانه تبدیل کرد حتی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای.

شما می‌توانید تمام موضوعاتی را که به آن‌ها علاقمند هستید از جمله دنیای آشپزی، تاریخ، فناوری و حتی سیاست آمریکا را از طریق پادکست‌های ایتالیایی زبان دنبال کنید.

گوش دادن بخش مهمی از یادگیری هر زبان است و بنابراین زبان ایتالیایی هم از این قاعده مستثنی نمی‌شود. گوش دادن به برنامه‌های بومی ایتالیایی در یادگیری زبان ایتالیایی نقش بسزایی ایفا می‌کند. در ادامه برخی از مزایای گوش دادن به پادکست‌های معتبر ایتالیایی را برای شما برشمرده‌ایم:

یکی از مهم‌ترین مزایای گوش دادن به این پادکست‌ها این است که زبان ایتالیایی واقعی را می‌شنوید و به‌طور طبیعی آن را فرا می‌گیرید. از طریق فایل‌های صوتی و دیالوگ‌هایی که برای کتاب‌های آموزشی زبان ایتالیایی آماده می‌شوند شما در معرض طیف وسیعی از لهجه‌ها قرار نخواهید گرفت و درنهایت زبان ایتالیایی را نمی‌توانید آنطور که از پادکست‌ها می‌توانید یاد بگیرید، از  طریق کتاب‌های آموزشی دنبال کنید. 

یمی دیگر از مزایای گوش دادن به پادکست‌ها این است که به شما انگیزه می‌دهند. گوش دادن به پادکست‌های الهام‌بخش و روشنگر علاوه بر اینکه منبعی بسیار غنی برای یادگیری زبان ایتالیایی به شمار می‌روند، برای شما منبع انگیزه و الهام خواهند بود. 

با گوش دادن به پادکست‌های ایتالیایی می‌توانید به دایره واژگان و کلمات خود وسعت دهید. علاوه بر اینکه انبوهی از واژگان را به مرور از طریق این پادکست‌ها فرا خواهید گرفت، نحوه استفاده و به‌کارگیری آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف نیز یاد می‌گیرید. 

در این مقاله، سعی بر آن است که طیف وسیعی از پادکست‌ها پوشش داده شود. در این پادکست‌ها می‌توانید موضوعات موردعلاقه خود را پیدا کرده و در خلال گوش دادن به فایل‌های صوتی جذاب زبان ایتالیایی را بیاموزید. این شما و این هم پادکست‌های ایتالیایی محبوب سال 2022

“Italy Made Easy”

این اولین پادکست لیست ما است. این پادکست ویژه زبان‌آموزان ایتالیایی است. مجری پر انرژی این برنامه‌ها Manu، پادکست‌های معتبری را که کامل به زبان ایتالیایی و با لهجه‌ای استاندارد است ارائه می‌دهد. از آنجایی که مجری به آرامی صحبت می‌کند، صحبت‌های او به‌راحتی قابل درک است. 

موضوعات عمومی مختلفی در این پادکست پوشش داده می‌شود و هر اپیزود آن 10 تا 20 دقیقه به طول ‌می‌انجامد. علاوه بر پادکست، Italy Made Easy” یک کانال یوتیوب هم در دسترس زبان‌آموزان گذاشته که از طریق ویدیو بتوانند یادگیری خود را در زبان ایتالیایی پیگیری کنند.

“Italiano Automatico”

جامعه هدف این پادکست زبان‌آموزان مبتدی و متوسط ​​هستند. اگرچه تمام مطالب این پادکست به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود اما زبان‌آموزان نباید از این موضوع وحشت کنند زیرا این پادکست شما را آرام آرام و به‌تدریج با دنیای زبان ایتالیایی آشنا خواهد کرد.

علاوه بر این، بسیار مهم است که زبان‌آموزان گوش خود را به زبان ایتالیایی عادت دهند و از همان ابتدا با زبان ایتالیایی طبیعی خو بگیرند، حتی اگر چیزی از آن متوجه نشوند.

این پادکست نیز دارای یک کانال یوتیوب بوده که علاقمندان به یادگیری از طریق ویدیو می‌توانند به آن مراجعه کنند.

“Max Mondo”

هر اپیزود از این پادکست‌، روی موضوع خاصی تمرکز دارد. موضوعات آنقدر متنوع است که هر زبان‌آموز با هر سلیقه‌ای می‌تواند با آن سرگرم شود.

این پادکست برای زبان‌آموزان سطح متوسط ​​آماده شده است، اما از آنجایی که برای هر اپیزود این پادکست رونوشت و فهرستی از واژگان و اصطلاحات آمده است، حتی مبتدیان هم می‌توانند این پادکست را دنبال کنند.

“News in Slow Italian”

همانطور که از عنوان آن مشخص است، این پادکست اخبار مربوط به موضوعات مختلف روز دنیا را به یک ایتالیایی آهسته و شمرده ارائه می‌دهد.

این پادکست چیزی بیشتر از تمرین گوش دادن برای زبان‌آموز است و با پرداختن به مسائل روز دنیا از دیدگاه ایتالیایی، به مثابه سفری مجاری به ایتالیا برای زبان‌آموز خواهد بود.

کل اپیزودها رونوشت ایتالیایی داشته و ترجمه تعاملی از واژگان دشوار و رایج را ارائه می‌دهند. کافیست مکان‌نما را روی کلمه‌ای که با رنگ قرمز مشخص شده نگه‌دارید تا ترجمه انگلیسی کلمه به شما نشان داده شود.

“L’italiano vero”

نام این پادکست “ایتالیایی واقعی” است که یک برنامه گفت‌وگو محور بوده که در آن میزبانان و مهمانان مانند دوستان عزیزی با یکدیگر رفتار می‌کنند. در این برنامه موضوعات متنوعی پوشش داده می‌شود. از خرید گرفته تا پرواز و مسافرت و رویدادهای جهانی. 

یکی از مزایای مهمی که این پادکست دارد این است که طول برنامه‌ها و اپیزودهای آن بسیار متغیر است و هر زبان‌آموز برحسب زمان فراتی که در اختیار دارد می‌تواند اپیزودی متناسب با تایم خود پیدا کند.

“Veleno”

این پادکست یک داستان جنایی حقیقی را به‌تصویر می‌کشد. این پادکست هفت قسمت است و داستان را با جزئیات هیجان‌انگیز پیش می‌برد.

داستان این پادکست مربطو به سال‌ها پیش است که حدود دوازده کودک توسط بانیان مناسک شیطانی و اعمال جنایتکارانه ربوده شده و دیگر هیچ‌یک از این کودکان موفق به دیدن خانواده‌های خود نشدند.

این پادکست هیچ فیلمنامه یا بازیگری ندارد و صرفاً بر اساس مصاحبه‌هایی واقعی است از افرادی که درگیر این ماجرا بوده‌اند و پیامدهای پس از این فاجعه را شرح می‌دهند.

رونوشت‌های ایتالیایی و انگلیسی هر اپیزود موجود است.

“Vaporetto Italiano”

این پادکست برای یادگیری زبان ایتالیایی طراحی شده است و یک محتوای همه‌جانبه را در بر دارد. هدف از ساخت آن این است که زبان‌آموزان را درتقویت مهارت‌های زبانی‌شان یاری دهد. اما نه از طریق مطالعه بلکه به روشی بسیار سرگرم‌کننده و مفرح.

در این پادکست می‌توانید به یادگیری گرامر هم بپردازید.  حتی موضوعات فرهنگی نیز در این پادکست به چشم می‌خورد.

گذشته از این برخی از اپیزودها داستان‌های ایتالیایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند برای علاقمندان بسیار سرگرم‌کننده باشند.

پادکست های بینظیر زبان ایتالیایی در سال 2022

“Quattro Stagioni”

این پادکست که عنوان آن به معنای ” چهار فصل ” است، طیف رنگارنگی از موضوعات را پوشش داده و بسیار لذت‌بخش است. اپیزودهای این پادکست طولانی نیستند و هر اپیزود آن کمتر از ده دقیقه است. هر اپیزود یک موضوع فرهنگی و روزمره را در قالب یک داستان کوچک ارائه می‌کند.

این پادکست حتی برای زبان‌آموزان مبتدی هم مناسب است زیرا واژگانی که دارد بسیار ابتدایی است و صحبت‌ها در سرعتی استاندارد بیان می‌شود.

“Let’s Speak Italian”

این پادکست همانطور که می‌توان از عنوانش حدس زد، برای آموزش زبان طراحی شده است و برای مبتدیان گزینه‌ای بسیار عالی است.

این پادکست 100 اپیزود کوتاه دارد که زبان‌آموزان می‌تواند هر روز یک اپیزود آن را گوش دهند.

از طریق امکاناتی که این سایت دارد می‌توانیدبا سایر زبان‌آموزان ایتالیایی ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر به تمرین مهارت‌های جدید خود بپردازید.

“Tutti Matti per l’Italiano!”

زبان‌آموزانی که به دنبال داستان یا مکالمه بومی زبان ایتالیایی باشند می‎توانند با این پادکست ارتباط خوبی برقرار کنند. در این برنامه مهارت‌های زبانی افراد تقویت شده و نکات فرهنگی جالبی یاد داده می‌شود.

طول اپیزودهای این پادکست‌ بسیار متنوع است و شما می‌توانید به راحتی از بین قسمت‌های مختلف آن با توجه به زمانی که در اختیار دارید دست به انتخاب پادکست مناسب خود بزنید.  

این اپیزود به بحث‌وگفتگو در مورد افسانه‌ها، اشکال هنری و رویدادهای جاری به زبان ایتالیایی می‌پردازد. زبان‌آموزان می‌توانند گوینده‌های این برنامه را به عنوان الگویی قرار داده و از آن‌ها زبان ایتالیایی استاندارد یاد بگیرند.

“Caterpillar”

«کاترپیلار» یک برنامه چت رادیویی عصرانه است. میزبانان این برنامه ماسیمو سیری و سارا زامبوتی هستند. در این پادکست اخبار و ترندهای اجتماعی در قسمت‌های کوتاه و کوچک ارائه می‌شود. با این پادکست می‌توانید یک نمای کلی از آنچه در جهان می‌گذرد بدست آورید و از آنجایی که از مردم از سراسر ایتالیا با این برنامه تماس می‌گیرند می‌توانید در معرض انواع لهجه‌های ایتالیایی قرار بگیرید.

“Scientificast”

این پادکست به‌معنای واقعی کلمه همه هر موضوعی را پوشش می‌دهد از تلسکوپ‌های نوترونی گرفته تا روابط بین گونه‌های مختلف حیوانات را. هرچند موارد آزار دهنده‌ای مانند موسیقی پس‌زمینه آن و یا به‌حاشیه‌رفتن‌های زیاد در موضوعات آن وجود دارد. اما در هر صورت استفاده از این پادکست توصیه می‌شود.

از آنجایی که با سرعت استانداردی مکالمات این پادکست پیش می‌رود می‌توان به راحتی در هر سطح زبان با آن ارتباط برقرار کرد.

“Il Ruggito del Coniglio”

ترجمعه عنوان این پادکست ایتالیایی”غرش خرگوش” است. در این پادکست نمایش رادیویی صبحگاهی رادیو 2 ایتالیا قابل دانلود است.

مجریان این برنامه اخبار و موضوعات روز دنیا را از دیدگاه طنزآمیز خود ارائه می‌دهند. هر موضوع موردبحثی به یکباره از مسیر منحرف شده و به طنز آغشته می‌شود.

برای فهم برخی از بخش‌ها، به‌ویژه آهنگ‌های طنز، درک خوبی از فرهنگ عامه ایتالیایی نیاز است. از این پادکست می‌توانید چیزهای زیادی از فرهنگ و مردم ایتالیا یاد بگیرید و بعداً در مورد آن‌ها با دوستان ایتالیایی خود به بحث بنشینید. شما یاد می‌گیرید که در یک مهمانی ایتالیایی مهمانان چطور با یکدیگر تعامل می‌کنند و ممکن است از برخی رفتارهای آن‌ها شگفت‌زده شوید. برای مثال ایتالیایی‌ها عادت دارند موقع صحبت کردن سر همدیگر داد بزنند. در هر صورت، این پادکست تمرین خوبی برای شما به حساب می‌آید.

“Alle Otto della Sera”

ترجمه عنوان این پادکست “ساعت هشت شب” است. بیش از ده سال از شروع این پادکست می‌گذرد و موضوعاتی در زمینه هنر و به‌ویژه تاریخ را در قالب اپیزودهای متنوع پوشش می‌دهد. این مجموعه رادیویی در قالب پادکست درآمده و تمام قسمت‌های آن از زمان راه‌اندازی، قابل دانلود است.

یکی از پادکست‌های جذاب این مجموعه “La Storia in Cucina” (تاریخ آشپزی) است که به زبان‌آموزان بشدت توصیه می‌شود. در این پادکست همانطور که از نام آن مشخص است به تاریخچه آشپزی در گذار سال‌ها پرداخته و پاسخ سؤالاتی از این قبیل که “چرا انسان‌ها به پخت و پز مواد غذایی روی ‌آوردند؟” را ارائه می‌دهد و بعد سراغ تاریخچه آشپزی ایتالیایی می‌رود.

“2024”

این پادکست ایتالیایی توسط رادیو 24 تولید شده و به‌صورت هفتگی خلاصه‌ای از اخبار فناوری و جزئیات روندهای این بخش را ارائه می‌دهد. برای مثال، شکایات کارآفرینان، خریداری استارتاپ‌ها، روند فعلی فناوری در ایتالیا و کشور‌های دیگر و  نیز آینده این  حوزه و سایر موضوعاتی از این قبیل در این پادکست دنبال می‌شود.

اکثر موضوعاتی که مرتباً در این برنامه تکرار می‌شوند مربوط به فناوری‌های مصرف‌کننده و بازی‌های ویدیویی است. اما در حوزه‌های دیگری چون ترجمه‌های رایانه‌ای، پرداخت‌های بی‌سیم، نرم‌افزار مالی، توسعه تراشه و غیره برنامه‌هایی تولید می‌شود.

در این برنامه زبان‌ایتالیایی به‌صورت سریع و پرانرژی صحبت می‌شود و در صورتی که سرعت مکالمات برای شما بالا بوده و نتوانید آن‌ها را درک کنید، می‌توانید سرعت پخش آن را کاهش دهید.

“America 24”

«آمریکا 24» که تا سال 2017 پخش شد، نگاهی روزانه 5 تا 10 دقیقه‌ای به موضوعات اصلی آن زمان در اخبار آمریکا ارائه می‌کرد. در این پادکست غالباً خلاصه‌ای از اخبار روز ارائه می‌شد. بیشتر زمان این پادکست صرف تمرکز بر یک موضوع خاصی از اخبار روز می‌شد.

اگرچه این پادکست مربوط به اخباری در چند سال‌ گذشته است اما برای زبان‌آموزان ایتالیایی که علاقمند به سیاست هستند این پادکست انتخاب خوبی برای یادگیری عبارات و اصطلاحات سیاسی است. از آنجایی که دنبال کردن اخبار سیاسی ایتالیا به خاطر اطلاعات کمی که در مورد آن دارید ممکن است سخت باشد و به عنوان یک خارجی نتوانید پیش‌زمینه‌های لازم برای درک اوضاع سیاسی را از آن‌ها بگیرید، شما می‌توانید این پادکست را جایگزینی برای خود قرار دهید.

پادکست های بینظیر زبان ایتالیایی در سال 2022

“I Provinciali”

این پادکست که در شهر رم تولید و به صورت روزانه ارائه می‌شد، در ماه می 2018 به پایان رسید. همانطور که از عنوان آن پیداست، موضوع بحث این پادکست استان‌ها و شهرهای ایتالیا بود. اگر دوست دارید در شهرهای کوچک ایتالیا به سفر بپردازید، این پادکست انتخاب خوبی برای شماست.

زبان‌آموزان از طریق این پادکست می‌توانند اطلاعات جالبی در مورد عجایب و سنت‌های محلی ایتالیا و مناطق مختلف این کشور بدست آورند. موضوعات مختلفی از جمله گویش‌ها، غذا، اخبار، جشنواره‌ها، مهمانی‌ها و مکان‌های توریستی هم در این پادکست گنجانده شده است.

در این برنامه شنوندگان از سراسر ایتالیا با برنامه تماس گرفته و پیشنهادات و اطلاعات خود را به گوش همه می‌رسانند. هدف از این برنامه هم درست همین است یعنی ارائه تصویری صوتی از ایتالیا به همه.

“Fisicast”

محور بحث‌های این پادکست‌ ایتالیایی فیزیک است. این برنامه ماهانه موضوعات حوزه فیزیک را در قالب مفاهیمی ساده و قابل فهم در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد. موضوعات اغلب ملموس بوده و با زندگی روزمره افراد گره خورده است. برای مثال ممکن است یک اپیزود آن در مورد اجاق‌های مایکروویو، نور و یا اشعه ایکس باشد. اما حتی زمانی که سوژه‌ها انتزاعی‌تر و دشوارتر می‌شود، مانند حرکت براونی، ذرات بنیادی یا انفجار بزرگ، تا حد ممکن سعی می‌شود موضوعات با تجربیات روزانه مرتبط نگه داشته شود.

این پادکست دارای مزایا و معایبی است. نکته مثبتی که در مورد آن وجود دارد این است که اطلاعات تحقیق‌شده و سازمان‌یافته‌ای در خلال اپیزودهای این برنامه در اختیار ما قرار داده می‌شود. اما نکته منفی این است که با «Fisicast»، ممکن است مجبور شوید از دکمه برگشت استفاده کنید، یا مکث کنید و کلمات را جستجو کنید.

دیگر هیچ قسمت جدیدی از این پادکست تولید نمی‌شود، اما با بیش از چهار سال محتوا، مطمئناً در اینجا چیزهای زیادی برای یادگیری خواهید یافت.

“Mix 24 — La Storia”

این پادکست تاریخی بخشی از برنامه رادیویی بزرگتر “میکس 24” از رادیو 24 ایتالیا است. در برنامه اصلی، بحث‌های عمیق‌تری درباره روندهای فرهنگی و ترندهای روز ارائه می‌شود.

در این برنامه تاریخی، هر اپیزود به مدت 20 تا 25 دقیقه در مورد یک شخصیت، یک اتفاق و رویداد تاریخی به بحث‌ پرداخته و آن را به لحظه حال ربط می‌دهد تا بتوانیم درک کنیم در کجای تاریخ هستیم.

با وجود اینکه این پادکست دیگر تولید نمی‌شود، اما کماکان می‌توان از آن به عنوان یک منبع عالی برای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کرد.

در این مقاله پادکست‌های معتبر و متعددی به زبان ایتالیایی معرفی شد اما باید اعتراف کنیم که دنیای  پادکست‌های ایتالیایی بسیار وسیع‌تر بوده و می‌توانید برنامه‌های متنوع‌تری را جست‌وجو کرده و از آن‌ها لذت ببرید. امیدواریم اطلاعات این مقاله بتواند به عنوان یک شروع به شما در مسیر یادگیری ایتالیایی از طریق پادکست کمک کند.

یک ایستگاه رادیویی می‌تواند شما را به سمت منابع و پادکست‌های بی‌نظیری هدایت کند. بنابراین، سعی کنید این سفر را به تأخیر نیندازید و از همین امروز شروع کنید. برای شما آرزوی موفقیت داریم!

پادکست های بی نظیر زبان ایتالیایی در سال 2022

در صورتی که در روند یادگیری زبان ایتالیایی خود به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید