IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
5 ابزار آموزشی برتر برای یادگیری زبان ایتالیایی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
24 مرداد 1401

5 ابزار آموزشی برتر برای یادگیری زبان ایتالیایی

فرقی نمی‌کند که لذیذترین زبان روی کره زمین یا حتی کلمه buongiorno  (روز بخیر، سلام) را نچشیده‌اید، عاقلانه است که عقب‌نشینی کنید و ببینید چرا می‌خواهید ایتالیایی صحبت کنید.

این پست به انگیزه‌های کاملاً فردی که می‌توانند شما را به موفقیت در زبان ایتالیایی سوق دهند و نحوه اعمال آن‌ها در دوره تحصیلی‌تان می‌پردازد. پس به خواندن آن ادامه دهید.

همچنین اگر راجع به آموزش زبان ایتالیایی و دوره‌های یادگیری آن سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

5 ابزار آموزشی برتر برای یادگیـــری زبان ایتالیایی

انگیزه‌های شخصی خوب برای یادگیری ایتالیایی را شناسایی کنید

ایده انگیزه در هر چیزی که در ادامه می‌آید، محوری است. در اینجا انگیزه‌هایی وجود دارد که برخی از افراد برای یادگیری ایتالیایی دارند:

• «من نمی‌خواهم تک زبانه باشم. من می‌خواهم با فرهنگ باشم.»

• این خیلی جذاب است اگر بگویم می‌توانم ایتالیایی صحبت کنم.

• در CV من خوب به نظر می‌رسد.

اکنون آن‌ها را با انگیزه‌های شخصی و ملموس‌تر برای یادگیری زبان مقایسه کنید:

• من می‌خواهم در ساحل آمالفی بازنشسته شوم.

• من می‌خواهم بفهمم که معشوق ایتالیایی جدیدم به من چه می‌گوید.

• من می‌خواهم واقعاً فیلم‌های فلینی را درک کنم.

• من می‌خواهم از موسیقی ایتالیایی لذت ببرم.

• من برای کارم به ایتالیایی نیاز دارم تا با مشتریان ارتباط برقرار کنم.

کدام یک از این مجموعه انگیزه‌ها به دلایل خاصی برای تمایل به برقراری ارتباط منجر می‌شود؟ کدامیک شما را به مطالعه جنبه‌های خاصی از زبان سوق می‌دهد؟ وقتی شرایط سخت می‌شود، چه چیزی باعث می‌شود که بخواهید به حرکت رو به جلو ادامه دهید؟ مشخصا ست دوم

یادگیری ایتالیایی یک تعهد جدی است و به ندرت بدون انگیزه واقعی و شخصی قابل دستیابی است. اگر انگیزه‌های شما مشتمل بر انگیزه شخصی برای درک و/یا برقراری ارتباط به زبان ایتالیایی نیست، از شما می‌خواهیم که حتی اکنون در تلاش تجدید نظر کنید، قبل از اینکه زمان زیادی را در یک کار سخت – هرچند بسیار سرگرم‌کننده و پر ارزش- از دست بدهید.

5 ابــزار آموزشی برتر برای یادگیری زبان ایتالیایی

تعیین اهداف قابل دستیابی برای یادگیری ایتالیایی

هنگامی‌که انگیزه(های) کلی خود را شناسایی کردید، باید آن را به اهداف کوتاه مدت دست یافتنی تبدیل کنید که می‌توانید برای برنامه ریزی دروس خود از آن‌ها استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر برای تجارب آشپزی در ایتالیا به عنوان یکی از محرک‌های اصلی یادگیری زبان ارزش قائل هستید، گام اولیه ممکن است یاد بگیرید که یک سفارش ساده را به زبان ایتالیایی کامل انجام دهید. اگر برای تجارت به ایتالیایی نیاز دارید، یک قدم خوب اولیه و متوسط ​​این است که یاد بگیرید تماس بگیرید و پیامی ‌برای تماس مجدد به زبان ایتالیایی قابل قبول بگذارید. همچنین می‌توانید با تماشای فیلم‌های رمانتیک، دراماتیک، آهنگ‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به زبان ایتالیایی، شروع به پیشرفت کنید.

حتی درس‌های گرامر باید با انگیزه‌های کلی شما مرتبط باشد. از نقطه نظر یک زبان آموز ایتالیایی با انگیزه، در نظر گرفتن قواعدی برای زمان استفاده از کدام فعل کمکی برای زمان گذشته، تمرینی انتزاعی برای شکنجه نیست. این واقعاً میانبری است برای اینکه بهتر بتوانید جملات باکیفیت و صریح درباره گذشته خود بسازید، به گونه‌ای که دوستان ایتالیایی جدید شما را بهتر درک کنند.

5 ابزار برای یادگیری ایتالیایی در هر سطح مهارت

اهداف شما ابزار یادگیری مورد استفاده شما را تعیین می‌کند. در اینجا مروری بر بهترین ابزارها و نحوه ارتباط آن‌ها با انگیزه‌های خود آورده شده است. انتخاب ابزار شما بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید متفاوت خواهد بود.

1. تبادل زبان و معلمان

مگر اینکه انگیزه شما صرفا خواندن دانته باشد، اگر می‌خواهید صحبت کردن، گوش دادن و تبادل نظر با انسان‌ها را به زبان ایتالیایی تمرین کنید – ترجیحاً با زبان مادری، باید از برنامه‌های تبادل زبان استفاده کنید.

شما این کار را می‌توانید کاملاً از طریق مبادلات زبان آنلاین رایگان انجام دهید، برای مثال با شرکایی که می‌توانید در PolyglotClub یا italki پیدا کنید. دومی ‌همچنین یک راه عالی برای یافتن معلمان خصوصی است که بهترین راه برای یادگیری است.

معلمان معمولاً 8 تا 20 دلار در ساعت برای درس ایتالیایی دریافت می‌کنند. نکته مهم در مورد درس‌های شخصی این است که می‌توانید خودتان آن‌ها را برنامه ریزی کنید و بنابراین اطمینان حاصل کنید که بر روی اهداف کوتاه مدتی که در بالا مشخص کرده‌اید تمرکز می‌کنید. اگر هنوز برای برنامه ریزی دروس خود راحت نیستید، می‌توانید از معلم خود بخواهید که دروس را بر ساختارها و واژگانی متمرکز کند که با توجه به اهداف شما مفیدتر است.

2. فیلم‌ها به زبان ایتالیایی

صرف نظر از سطح شما، گوش دادن به زبان ایتالیایی می‌تواند چالش برانگیز باشد. شما ویژگی‌های زبانی، عامیانه، لهجه‌ها و دیگر جنبه‌های زبان را دارید که درک آنها دشوار است.

یکی از راه‌های مبارزه با این موضوع، تماشای ویدیوهای ایتالیایی با زیرنویس است. می‌توانید هر طور که می‌خواهید بخوانید و کلمات جدید را با سرنخ‌هایی که از هر ویدیو به شما داده می‌شود، یاد بگیرید.

3. کتاب درسی یا راهنمای خودآموز همراه با تمرین

اهداف شما باید انتخاب شما از مواد مبتنی بر متن را تعیین کند.

اگر برای محیط‌های دانشگاهی یا تجاری به ایتالیایی رسمی ‌نیاز دارید، یک کتاب درسی دانشگاهی می‌خواهید که به شما کمک کند گرامر کامل بنویسید. از سوی دیگر، اگر انگیزه شما شامل تصوری از خودتان باشد که روزی یک پیرمرد ضعیف است که در یک بار در شهر کوچک آمالفی با بازنشستگان دیگر گپ و گفت می‌کند، ممکن است کتابی را انتخاب کنید که بر ارتباطات شفاهی تمرکز دارد.

4. مطالب مکتوب

برای مهارت نوشتاری ایتالیایی، خود را به کتاب درسی محدود نکنید! دنیایی از نوشته‌های ایتالیایی وجود دارد که متناسب با انگیزه‌های مختلف زبان‌آموزان باشد.

به عنوان مثال، اگر به غذاهای ایتالیایی علاقه دارید، مواد موجود در یخچال خود را در یک فرهنگ لغت انگلیسی-ایتالیایی جستجو کنید، سپس آن مواد به اضافه رسپی (دستور پخت) را در گوگل جستجو کنید و ببینید یک ایتالیایی ممکن است با آنها چه کند. به این ترتیب خود را مجبور به جذب بتن، ایتالیایی مفید و همچنین پختن و خوردن غذاهای عالی می‌کنید.

ابزارهای آموزشی برای یادگیری زبان ایتالیایی

5. فلش کارت

راه مورد علاقه‌ی اکثر زبان‌آموزها برای به خاطر سپردن برنامه گوشی‌های هوشمند Anki است (اگرچه زبان آموزان لمسی با فلش کارت‌های کاغذی بهتر عمل می‌کنند). بسیاری از فلش کارت‌های از پیش ساخته ایتالیایی برای دانلود در دسترس هستند، اما ما شدیداً شما را تشویق می‌کنیم که به جای آن، بر اساس آنچه در درس‌هایتان یاد می‌گیرید و از دیگر ابزارهای ذکر شده در بالا، دسته‌های فلش کارت‌های خود را درست کنید.

به این ترتیب واژگان و ساختارهای جدید به شدت با زمینه مرتبط هستند و زمینه نیز به نوبه خود با انگیزه‌های شما برای یادگیری زبان مرتبط است.

همانطور که یاد می‌گیرید با انگیزه بمانید

اگر انگیزه و اهداف شخصی و عالی از هفته به هفته مرتبط با آن دارید، با انگیزه ماندن باید یک امر مسلم باشد.

اما زندگی اتفاق میفتد و ممکن است منحرف شوید یا با موانعی روبرو شوید. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری مداوم ایتالیایی، داشتن یک برنامه روزانه است. حتی 15 دقیقه در روز می‌تواند کافی باشد تا شما را در مورد ایتالیایی فکر کنید و روی پیشرفت تمرکز کنید. با 30 دقیقه در روز می‌توانید پیشرفت واقعی داشته باشید. ممکن است یک روز به خواندن اختصاص داده شود، روزی دیگر به یک درس از طریق اسکایپ برای بحث در مورد آنچه خوانده‌اید، روزی دیگر به گرامر، روزی دیگر به برنامه‌های تلویزیونی فوق‌العاده بی محتوا، روزی دیگر به تبادل زبان برای تمرین ساختارهای جدید و غیره اختصاص داده شود.

در حالی که داشتن چنین روتینی می‌تواند به شما کمک کند آن را ادامه دهید، مطمئن شوید که هنوز تنوع زیادی وجود دارد. اگر هر روز یک نوع کار را انجام دهید، ایتالیایی جالب نخواهد بود. یادگیری از مطالب مختلف و در مورد انواع نکات ارتباطی که با اهداف شما مرتبط است بسیار جذاب‌تر است. همانطور که با زبان ایتالیایی خود پیش می‌روید، می‌توانید سعی کنید برخی از فعالیت‌هایی را که در حال حاضر به زبان فارسی انجام می‌دهید (گوش دادن به پادکست‌ها، خواندن اخبار) با نسخه‌های ایتالیایی جایگزین کنید.

5 ابزار آموزشی برتر برای یادگیـــری زبان ایتالیایی

سخن آخر

اگر در حال حاضر تمایل شدیدی به یادگیری دارید، یا قبلاً مطالعه ایتالیایی را شروع کرده‌اید، امیدواریم که این به شما کمک کرده باشد تا انتخاب‌های یادگیری خود را حول انگیزه‌های کلی خود متمرکز کنید، به گونه‌ای که شما را در طول این فرآیند به جلو نگه دارد. اگر راجع به دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی سوالی دارید، با موسسه زبان ایرانمهر، تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:کتابخانه‌های ویدیویی مجازی برای یادگیری زبان ایتالیایی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید