IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 فروردین 1403

یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی

وقتی که صحبت از گرامر زبان آلمانی می‌شود یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که حروف ربط از جمله مهم‌ترین عناصری هستند که در این زبان مورداستفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی حروف ربط متفاوتی وجود دارند که در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ساده‌ترین شکل ممکن جملات خود را در گرامر این زبان بسازید و از این جملات استفاده کنید.

اهمیت بسیار زیادی که حروف ربط در گرامر این زبان دارند باعث می‌شود تا امروزه بسیاری از زبان‌آموزان به دنبال منبعی باشند که بتوانند با این حروف آشنا شوند. به همین علت نیز ما در ادامه این بخش از آموزش زبان آلمانی قصد داریم به معرفی این حروف ربط بپردازیم و توضیحات کاملی را درباره آنها به شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید پیشنهاد ما به شما این است که حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با حروف ربط در گرامر زبان آلمانی

پیش از آن‌که بخواهیم به یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی بپردازیم اجازه دهید تا توضیحات کلی را درباره خود این حروف ربط در اختیار شما قرار دهیم. حروف ربط بخش مهمی از دستور زبان در بسیاری از زبان‌های مختلف از جمله زبان آلمانی را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید از آنها به منظور اتصال بخش‌های مختلف جملات پیچیده و مرکب استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید در یک جمله پیچیده خیلی راحت جمله اصلی و فرعی را با استفاده از یک حرف ربط به یکدیگر متصل کنید.

در بسیاری از موارد این حروف می‌توانند روی ترتیب حروفی که شما در جمله خود به کار می‌برید نیز تاثیرگذار باشند. به همین علت نیز شما باید بیاموزید که چگونه دقیقا باید از یک حرف ربط در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. وقتی که صحبت از جملات پیچیده در زبان آلمانی می‌شود باید بدانید که آنها معمولا از دو بند مختلف تشکیل می‌شوند. یک فاعل و یک فعل در جمله مستقل جمله اصلی ما را تشکیل می‌دهند که این جمله می‌تواند به‌تنهایی نیز به‌عنوان یک جمله در نظر گرفته شود.

از طرف دیگر در این جملات یک بند یا جمله فرعی یا وابسته نیز وجود دارد که خود دارای فاعل و فعل مخصوص به خود است؛ ولی نباید فراموش کنید که به‌تنهایی نمی‌تواند به‌عنوان جمله شناخته شود؛ چراکه به اطلاعات داده شده در جمله اصلی نیازمند خواهد بود. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که شما می‌توانید از حروف ربط آلمانی برای کنار هم قرار دادن جملات فرعی و اصلی استفاده کرده و تا حد امکان کاری کنید که جمله شما طبیعی به نظر برسد.

در ادامه قصد داریم به یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی بپردازیم و توضیحاتی را در خصوص ساختار حروف ربط در زبان آلمانی در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

حروف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

حروف ربط در زبان آلمانی

به منظور یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی شما باید بدانید که حروف ربط در این زبان از دو نوع مختلف تشکیل می‌شوند که دسته اول حروف ربط هماهنگ‌کننده و دسته دوم حروف ربط فرعی نامیده می‌شوند. شما می‌توانید از حروف ربط هماهنگ‌کننده به منظور به هم پیوستن دو فعل، اسم، صفت یا دو عبارت و حتی دو جمله استفاده کنید. برای مثال در یک جمله مرکب شما خیلی راحت این کار را انجام می‌دهید.

از سوی دیگر باید دقت داشته باشید که حروف ربط هماهنگ‌کننده در زبان آلمانی معمولا به منظور پیوند دادن دو بند وابسته در جملات پیچیده نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که حروف ربط فرعی در این زبان با تغییر موقعیت فعل بر ساختار جمله تاثیر می‌گذارند. دقت داشته باشید که حروف ربط هماهنگ‌کننده به هیچ وجه روی موقعیت فعل در جمله ما تاثیری نمی‌گذاشتند. در ادامه قصد داریم کمی بیشتر درباره حروف ربط فرعی صحبت کنیم که می‌توانند روی ترتیب کلمات در جملات ما به زبان آلمانی تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: ساختار جملات با حروف ربط در زبان آلمانی

بیشتر بخوانید: ضمایر شخصی ( Leben in Deutschland) در زبان آلمانی

مبانی استفاده از حروف ربط فرعی در زبان آلمانی

برای یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی شما نیازمند این خواهید بود که با مبانی این حروف فرعی نیز آشنا شوید. اولین نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که جملات فرعی و در نتیجه حروف ربط فرعی می‌توانند ترتیب کلمات را در یک جمله تغییر دهند. زمانی که جمله‌ای با حرف ربط فرعی شروع می‌شود بند اصلی نیز با یک فعل مزدوج شروع خواهد شد.

این موضوع به این خاطر اتفاق می‌افتد که طبق ترتیب کلمات در زبان آلمانی فعل همیشه باید در جایگاه دوم جمله قرار داشته باشد. در این شرایط بند فرعی در جایگاه اول قرار می‌گیرد و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا فعل جمله اصلی درست بعد از آن قرار گرفته باشد. برای این‌که بتوانید این ساختار را بیاموزید مثال زیر را در این زمینه بادقت مشاهده کنید:

Weil ich krank bin, bleibe ich zu Hause.

از آنجایی که مریض هستم، در خانه می‌مانم.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که Weil یک حرف ربط فرعی است که به معنای زیرا یا از آنجایی که خواهد بود و از طرف دیگر bleibe به معنای ماندن نیز باید عبارت اصلی را شروع کند.

از طرفی وقتی جمله با یک جمله فرعی به اتمام می‌رسد باید فعل موجود در آن را به انتهای جمله خود بفرستید. برای این‌که این ساختار را نیز در خصوص یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی بیاموزید و بتوانید به شکلی درست از آن استفاده کنید در ادامه یک مثال بسیار کاربردی را برای شما آورد‌ه‌ایم که حتما باید آن را مطالعه کنید:

Ich bleibe zu Hause, weil ich krank bin.

من در خانه هستم چون مریض هستم.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که Weil نیز به معنای زیرا یا از آنجایی که یک حرف ربط فرعی است و از طرف دیگر bin به معنای من هستم نیز باید در انتهای جمله قرار گیرد. حال که با مفهوم و ساختاری که در استفاده از این حروف ربط باید به آنها دقت داشته باشید آشنا شدید زمان آن خواهد بود که با چند مورد از رایج‌ترین حروف ربطی فرعی که در زبان آلمانی وجود دارند نیز آشنا شوید.

24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

رایج‌ترین حروف ربط فرعی در گرامر زبان آلمانی

به طور کلی باید دقت داشته باشید که هدف ما از یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی این است که بتوانیم حروف ربط فرعی در زبان آلمانی را در صورت برخورد بشناسیم و بتوانیم از این حروف ربط به بهترین شکل ممکن در جملات خود استفاده کنیم. یک روش انجام این کار استفاده از قوانینی است که در بخش‌های قبلی به طور کامل درباره آنها صحبت کرده و توضیحات مفصلی را در اختیار شما قرار دادیم.

برای مثال ما بیان کردیم که در جملاتی که با حروف ربط فرعی شروع می‌شوند معمولا فعل مزدوج مجبور می‌شود که به انتهای جمله حرکت کند و قبل از حرف ربط نیز یک کاما قرار خواهد گرفت. با این حال باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است استفاده از حروف ربط فرعی در زبان آلمانی کمی پیچیده‌تر از این حرف‌ها باشد و به همین علت نیز بهتر است که به‌سادگی سعی کنید این حروف ربط را به حافظه بسپرید تا بتوانید در صورت نیاز خیلی راحت از آنها استفاده کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم لیستی را در اختیار شما قرار دهیم که شامل 24 مورد از رایج‌ترین و محبوب‌ترین حروف ربط فرعی در زبان آلمانی است. مطالعه این لیست و تلاش به منظور به حافظه سپردن آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین نتیجه را از یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی دریافت کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما روی این موضوع تمرکز کنید تا بتوانید به شکل خوبی این حروف ربط را بیاموزید.

weil – because

als – when (in describing past events)

da – because

damit – so that

indem – by … -ing

ob – whether*, if (*only use when you could say “whether” in English as well)

falls – in case, if

wenn – if, when

um … zu – in order to

dass – that

sodass – so that

bevor – before

nachdem – after

ehe – before

seit, seitdem – since (indicating time, not a causality)

während – while, during, whereas

wenn – when (describing present and future), if, whenever

wann – when (for questions only)

bis – until, by

obwohl – although

als ob, als wenn, als – as if

sooft – as often as (whenever)

sobald – as soon as

solange – as long as

همانطور که مشاهده کردید این لیست معادل انگلیسی هریک از این حروف ربط را برای شما آورده است. حال ممکن است شما علاقه‌مند باشید که به معادل فارسی این حروف ربط فرعی نیز دسترسی داشته باشید که در لیست زیر این معادل‌ها را به طور کامل در اختیار شما قرار داده‌ایم:

  • Weil: چون
  • Als وقتی (در توصیف رویدادهایی که در گذشته رخ داده‌اند)
  • Da: چون
  • Damit: به طوری که
  • Indem: به انجام دادن کاری
  • Ob: آیا، اگر ( فقط وقتی از آن استفاده کنید که بتوانید به انگلیسی هم از کلمه whether در آن موقعیت استفاده کنید)
  • Falls: در صورت، اگر
  • Wenn: اگر، وقتی
  • um … zu: به منظور
  • Dass: که
  • Sodas: به طوری که
  • Bevor: قبل از
  • Nachdem: بعد از
  • Ehe: قبل از
  • seit, seitdem: از وقتی که (دقت داشته باشید که نشان‌دهنده زمان است و به معنی علیت نخواهد بود)
  • während: در حالی‌که، در طول
  • Wenn: وقتی (توصیف حال و آینده)، اگر، هر زمان
  • Wann: چه زمانی (به منظور سوال پرسیدن)
  • Bis: تا وقتی، توسط
  • Obwohl: اگرچه
  • als ob, als wenn, als: گویی
  • sooft: هرچند وقت یک‌بار (هر وقت)
  • Sobald: به محض این‌که
  • Solange: تا زمانی که

به این ترتیب شما می‌توانید اقدام به یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی کنید. فراموش نکنید که یادگیری این حروف ربط با رعایت کردن قوانینی که در بخش‌‌های قبلی درباره آنها صحبت کردیم در کنار یکدیگر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این حروف ربط فرعی در جملات خود استفاده کنید. پس اگر شما هم قصد دارید تا بتوانید به زبان آلمانی به شکل بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنید حتما باید این حروف ربط فرعی را حفظ کرده و ساختارهای استفاده از آنها را نیز بیاموزید.

استفاده از حروف ربط فرعی در زبان آلمانی و گرامر این زبان

یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره استفاده از حروف ربط فرعی در زبان آلمانی به آن دقت داشته باشید این است که برای جدا کردن حروف ربط فرعی از جمله اصلی شما نیازمند این هستید که همیشه از یک کاما برای تمایز بین جملات استفاده کنید. برای این‌که بتوانید یک جمله پیچیده را در زبان آلمانی بسازید شما همواره باید دو نکته را به خاطر داشته باشید:

  • جملات را با استفاده از حروف ربط به یکدیگر متصل کنید.
  • فعل را به آخر جمله خود بفرستید.

برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را بیاموزید و اقدام به یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی کنید در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم که این موضوع را به بهترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهد:

Sie ist mit dem Bus gekommen, weil ein Taxi zu teuer ist.

او با اتوبوس آمد؛ زیرا تاکسی بسیار گران است.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که بند اصلی این جمله Sie ist mit dem Bus gekommen. است و این در حالی است که بند فرعی آن نیز عبارت weil ein Taxi zu teuer ist. است. پس وقتی که شما قصد دارید دو بند را به این شکل در کنار یکدیگر قرار دهید حتما نیازمند این خواهید بود که یک از حرف ربط فرعی نیز در جمله خود استفاده کنید.

حرف ربط در زبان آلمانی

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

کمی بیشتر تمرین کنید!

به منظور یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی اجازه دهید تا کمی بیشتر این موضوع را تمرین کرده و توضیحاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. در این بخش قصد داریم چندین مثال مختلف را در اختیار شما قرار دهیم که به شما نشان می‌دهند چگونه می‌توانید حروف ربط فرعی را بین جملات بند اصلی و فرعی قرار دهید. در واقع با مشاهده و مطالعه دقیق این حروف ربط شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن ساختار جملات پیچیده در زبان آلمانی را بیاموزید و از آن استفاده کنید.

برای مثال جمله زیر را در نظر بگیرید که بندهای اصلی و فرعی آن به طور کامل مشخص شده‌اند:

بند اصلی: Es schneite.

بند فرعی: Ich kam in Berlin an.

این دو بند جمله زیر را برای ما می‌سازند:

Es schneite, als ich in Berlin ankam.

وقتی به برلین رسیدم برف می‌بارید.

حال جمله زیر را نیز مشاهده کنید که بندهای اصلی و فرعی آن به طور دقیق مشخص شده است:

بند فرعی: Du warst nicht zu Hause.

بند اصلی: Das Paket wurde beim Nachbarn abgegeben

این دو بند در کنار یکدیگر جمله زیر را می‌سازند که با استفاده از یک حرف ربط فرعی به یکدیگر ارتباط داده شده‌اند. پس مثال زیر را بادقت مشاهده کنید:

Da du nicht Zuhause warst, wurde das Paket beim Nachbarn abgegeben.

از آنجایی که شما در خانه نبودید، بسته به همسایه تحویل داده شد.

مثالی دیگر:

بند اصلی: Ich esse viel Gemüse.

بند فرعی: Ich bleibe Gesund.

وقتی که این دو بند را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم و از یک حرف ربط فرعی نیز بین آنها استفاده می‌کنیم می‌توانیم ساختار یک جمله پیچیده در زبان آلمانی را بسازیم. برای درک هرچه بهتر این موضوع مثال زیر را بادقت مشاهده کنید:

Ich esse viel Gemüse, damit ich Gesund bleibe.

من سبزیجات زیادی می‌خورم تا سالم بمانم.

لطفا در خصوص یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی به این نکته مهم دقت داشته باشید که اگر یک فعل با پیشوند قابل تفکیک در یک جمله فرعی یا وابسته وجود داشته باشد، پیشوند به فعل متصل شده و کل فعل نیز به انتهای جمله می‌رود. مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

Er ist immer schlecht gelaunt, wenn er hunger hat.

وقتی گرسنه می‌شود همیشه بدخلق است.

سخن پایانی

آیا شما هم علاقه‌مند به یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی هستید؟ برای انجام این کار شرکت در یک کلاس زبان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که پیش روی شما قرار دارد. در صورتی که شما هم به طور کلی قصد دارید زبان آلمانی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی پاسخ دهیم.

آیا تنها 24 حرف ربط فرعی در زبان آلمانی داریم؟

خیر، 24 مورد از این حروف نسبت به سایرین مهم‌تر بوده و کاربردهای بیشتری دارند؛ ولی نباید فراموش کرد که حرف‌های ربط فرعی دیگری نیز در این زبان وجود دارند.

چگونه اقدام به یادگیری 24 حرف ربط مهم فرعی در زبان آلمانی کنیم؟

برای انجام این کار باید این حروف ربط را حفظ کرده و سعی کنید آنها را در جملات مختلف تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: ضمایر و صفات ملکی در زبان آلمانی

بیشتر  بخوانید: حروف اضافه در زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 29 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید