IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2)
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
29 فروردین 1403

اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2)

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید زبان آلمانی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید و این سوال برایتان به وجود آمده است که در حال حاضر در چه سطحی قرار دارید؟ اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خیلی ساده و راحت خود را تعیین سطح کرده و مشخص کنید که سطح شما در حال حاضر چیست؟ این کار می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین مزایای آن این است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید منابع درستی را برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کنید. از طرف دیگر این کار به شما کمک می‌کند که اگر قصد شرکت در یک کلاس زبان آلمانی را دارید بتوانید بهترین کلاس را در این زمینه برای خود انتخاب کنید. به همین علت نیز ما در ادامه این بخش از آموزش زبان آلمانی قصد داریم کمی بیشتر درباره سطوح مختلف این زبان صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

مشخصات سطوح مختلف دوره‌های زبان آلمانی

همانطور که گفتیم به دست آوردن اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) می‌تواند مزایای زیادی را برای ما به همراه داشته باشد. به همین علت نیز در این بخش قصد داریم توضیحات مختصری را درباره هریک از سطوح مختلف آموزش زبان آلمانی در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک آشنایی با این سطوح می‌تواند به شما کمک کند تا روند یادگیری زبان آلمانی را به شکل بهتری آغاز کنید:

  • A1: مبتدی
  • A2: ابتدایی
  • B1: متوسط
  • B2: متوسط رو به بالا
  • C1: پیشرفته
  • C2: بسیار توانمند

زمانی که بتوانید هریک از این سطوح را درک کنید می‌توانید ابتدا خود را تعیین سطح کرده و در قدم بعدی می‌توانید یک منبع مناسب را برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کنید. به همین علت این کار در تمامی رده‌های سنی لازم و ضروری خواهد بود. پس اگر شما هم به دنبال بهترین آموزش زبان آلمانی برای کودکان یا حتی بزرگسالان هستید در اولین قدم باید با سطوح مختلف زبان آلمانی آشنا شوید.

اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره آلمانی (A1-C2)

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

مروری کوتاه بر سطوح مختلف زبان آلمانی

در این بخش به منظور به دست آوردن اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) قصد داریم مروری کوتاه و کلی بر تمامی این سطوح داشته باشیم و در حد چند جمله درباره هریک از آنها صحبت کرده و نکاتی را بیان کنیم. پس اگر شما هم قصد آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این بخش را بادقت مطالعه کنید:

دوره زبان آلمانی در سطح A1

افرادی که در این سطح قرار دارند و در دوره‌های این سطح شرکت می‌کنند معمولا باید شروع به یادگیری مبانی واژگان آلمانی کرده و با حروف الفبای این زبان آشنا شوند. آنها معمولا در اولین قدم سعی می‌کنند تلفظ صحیح هریک از حروف و کلمات ساده را بیاموزند و علاوه بر این با موضوعات ساده‌ای در حوزه گرامر زبان آلمانی نیز آشنا خواهند شد. در نتیجه بعد از این دوره شما می‌توانید جملات ساده به زبان آلمانی را درک کرده و با واژگان ساده‌ای که در این زبان وجود دارند کار کنید.

دوره زبان آلمانی سطح A2

در این سطح اطلاعاتی که شما یاد می‌گیرید شامل موارد مختلفی می‌شود. در این دوره شما کمی بیشتر با نکات گرامری در زبان آلمانی آشنا شده و می‌توانید جملات طولانی‌تری که در این زبان مورداستفاده قرار می‌گیرند را نیز بیاموزید. از طرف دیگر در این دوره معمولا شما با عبارات رایجی که در مکالمات زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند را می‌شناسید و می‌توانید از آنها استفاده کنید. در نتیجه بعد از شرکت در این دوره شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف به زبان آلمانی مکالمات ساده‌ای داشته باشید.

دوره زبان آلمانی سطح B1

در این دوره آنچه که شما یاد می‌گیرید شامل موارد مختلفی می‌شود. در این دوره شما دانشتان در مورد موضوعات آشنا و رایج را عمیق‌تر کرده و هم‌چنین با نکات گرامری پیشرفته‌تری آشنا شده و می‌آموزید که چگونه از این نکات گرامری در جملات خود استفاده کنید. در نتیجه بعد از اتمام این دوره شما می‌توانید درباره موضوعات پیچیده در زبان آلمانی مکالمه داشته باشید، مطالبی را درباره این موضوعات بخوانید و درباره آنها بنویسید و هم‌چنین قدرت درک شما از زبان آلمانی و موضوعات مختلف در این زبان نیز بیشتر خواهد شد.

از طرف دیگر شما یاد می‌گیرید که نظرات مختلف درباره موضوعات عمیق را درک کرده و آنها را بیان کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید درباره چیزهایی که به آنها علاقه دارید صحبت کنید. می‌توانید با دیگران تبادل نظر داشته باشید و اطلاعات ساده‌ای را با افرادی که به‌صورت بومی به زبان آلمانی صحبت می‌کنند رد و بدل کنید.

دوره زبان آلمانی سطح B2

برای به دست آوردن اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) شما باید با سطح B2 نیز بیشتر آشنا شوید. در این سطح شما دایره لغات خود به زبان آلمانی را به میزان زیادی افزایش خواهید داد و نکات متفاوتی را از دستور زبان آلمانی درک می‌کنید. در نتیجه بعد از اتمام این دوره شما به طور طبیعی و بدون مشکل با همه افرادی که به‌صورت بومی به زبان آلمانی صحبت می‌کنند مکالمه خواهید داشت بدون این‌که توجهی به سطح زبان آنها یا سطح تحصیلاتشان داشته باشید.

از طرف دیگر شما می‌توانید مطالبی که به زبان آلمانی هستند را به‌صورت روان بخوانید و به طور کامل آنها را درک کنید. برای مثال شما خیلی راحت می‌توانید روزنامه‌های آلمانی را بخوانید یا این‌که یک رمان را به زبان آلمانی بخوانید.

دوره زبان آلمانی سطح C1

زمانی که در این سطح از زبان آلمانی قرار می‌گیرید شما می‌توانید خیلی راحت در هر موقعیتی به زبان آلمانی صحبت کرده و مکالمه داشته باشید. از طرف دیگر شما می‌توانید عبارات مختلفی که به زبان آلمانی گفته می‌شوند را کاملا درک کرده و با طیف وسیعی از اصطلاحات به زبان آلمانی آشنایی دارید. از طرف دیگر شما می‌توانید به شیواترین شکل ممکن نظر خود را درباره موضوعات مختلف بیان کرده و به طور طبیعی اقدام به نوشتن انشا کنید.

دوره زبان آلمانی سطح C2

در این مرحله شما کم و بیش در حالت زبان مادری آلمانی قرار دارید. بسته به سطح تحصیلات آنها شما حتی ممکن است از برخی افراد بومی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند نیز مکالمات بهتری داشته باشید. از آنجایی که بسیاری از مردم خود کشور آلمان نیز علاقه‌ای به خواندن و نوشتن به زبان آلمانی ندارند شما حتی ممکن است از بسیاری از آنها بهتر باشید.

فراموش نکنید که در این مرحله شما می‌توانید خیلی راحت با اساتید و افراد حرفه‌ای در این زبان در مورد هر موضوعی مکالمه و ارتباط داشته باشید و طیف وسیعی از کلمات زبان آلمانی را بلد هستید که ممکن است در این زبان چندان رایج نباشند.

اطلاعات کاربــردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2)

بیشتر بخوانید : مراحل یادگیری زبان آلمانی

بیشتر بخوانبد: 2 آزمون تعیین سطح مهم زبان آلمانی که باید بشناسید

توضیحات کامل‌تر درباره سطوح مختلف زبان آلمانی

حال که توضیحات مقدماتی درباره این سطوح را مطالعه کردید به منظور به دست آوردن اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) اجازه دهید تا توضیحات مفصل‌تری درباره هریک از این سطوح را نیز در اختیار شما قرار دهیم. این توضیحات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهترین درک ممکن را از این سطوح به دست آورده و اقدام به تعیین سطح خود کنید. پس با ما در این بخش همراه باشید.

دوره زبان آلمانی سطح A1: تازه‌کارها و مبتدیان

پس از اتمام این مرحله شما قادر خواهید بود که عبارات رایج روزمره‌ای که در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند را درک کرده و از آنها در جملات خود استفاده کنید. شما این پتانسیل را خواهید داشت که خود و دیگران را به بهترین شکل به زبان آلمانی معرفی کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید اطلاعاتی را درباره مسائل شخصی خود از جمله محل زندگی، افرادی که می‌شناسید و مالکیتتان نسبت به چیزهای مختلف ارائه داده و حتی سوالاتی را در این زمینه از دیگران بپرسید.

از طرف دیگر شما می‌توانید به سوالاتی که در این زمینه از شما پرسیده می‌شود نیز پاسخ دهید. اگر طرف مقابل شما به‌آرامی و به‌صورت آهسته صحبت کند می‌توانید خیلی راحت با او ارتباط مستقیم برقرار کرده و یک تبادل اطلاعات ساده و مستقیم را با این شخص داشته باشید.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

سطح A2 زبان آلمانی: دانش آلمانی ابتدایی

وقتی که شما این مرحله از آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان را به اتمام رساندید می‌توانید جملات و عبارات رایج را در مکان‌هایی که در حال حاضر برای شما مهم هستند بیان کنید. برای مثال شما می‌توانید اطلاعات شخصی و خانوادگی بسیار ابتدایی، مسائلی درباره خرید کردن، نکاتی درباره جغرافیای محلی و شغل خود را درک کرده و نکاتی را درباره آنها بیان کنید.

علاوه بر این شما باید در کارهای ساده و معمولی که مستلزم به اشتراک‌گذاری اطلاعات اولیه ومستقیم درباره موضوعات آشنا و مرتبط با شما هستند را انجام داده و درباره این کارها با دیگران تعامل داشته باشید. به زبان ساده شما باید بتوانید پیشینه خود را با عبارات و جملات ساده توصیف کرده و همچنین در مورد محیط اطراف خود و نیازهای فوری که دارید با دیگران ارتباط برقرار کرده و نکاتی را به آنها بیان کنید.

دوره زبان آلمانی سطح B1: متوسط

در پایان این مرحله شما باید بتوانید نکات کلیدی مربوط به زبان آلمانی ساده و استاندارد را در هنگام صحبت کردن درباره موضوعات رایجی که اغلب در محیط کار، مدرسه، اوقات فراغت و موقعیت‌های دیگر با آن مواجه می‌شوید را درک کرده و درباره آنها صحبت کنید. از طرف دیگر در هنگام سفر به محیطی که به زبان آلمانی در آن محیط صحبت می‌شود باید بتوانید با اکثر موقعیت‌هایی که پیش می‌آید کنار بیایید و به زبان آلمانی صحبت کنید.

یکی از اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) این است که در سطح B1 ممکن است بتوانید متن‌های آسان و مرتبطی با موضوعات مختلف را بنویسید. می‌توانید با توصیف تجربیات و رویدادها، رویاها، انتظارات و اهداف خود مختصری درباره دیدگاه‌هایی که دارید توضیح داده و توجه دیگران را جلب کنید. اگر طرف مقابل شما به‌صورت آهسته و ساده صحبت کند می‌تواند نکات کلیدی را درباره مسائلی مانند کار، تحصیل، اوقات فراغت و … به شما ارائه داده و شما را وادار به بحث‌کردن کند.

بعد از اتمام این دوره شما باید بتوانید با اکثر شرایطی که زبان‌آموزان نیاز دارند مانند مواردی که در حین سفر هستید کنار بیایید. شما می‌توانید در مورد موضوعات آشنا و علایق شخصی به‌صورت واضح و مختصر صحبت کنید. از طرف دیگر بعد از اتمام این دوره شما می‌توانید تجربیات شخصی، امیدها و اهداف زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و توضیحات مختصری را درباره برنامه‌ها و نظرات خود به دیگران ارائه دهید.

دوره زبان آلمانی سطح B2: متوسط رو به بالا

یکی از اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) این است که در سطح B2 و بعد از اتمام این دوره شما می‌توانید ایده‌های کلیدی متون پیچیده که درباره موضوعات انتزاعی هستند را درک کرده و همین‌طور درباره موضوعات فنی نیز بحث کنید. شما می‌توانید به‌صورت روان و پخته درباره خودتان صحبت کرده و می‌توانید حتی گاهی اوقات شریک مکالمه خود را نیز تحت فشار قرار دهید. از طرف دیگر بعد از این دوره شما می‌توانید با افرادی که به‌صورت بومی به زبان آلمانی صحبت می‌کنند نیز ارتباط بگیرید.

بعد از اتمام دوره B2 زبان‌آموزان می‌توانند متن‌های ساده و مختصری را درباره موضوعات مختلف بنویسند و دیدگاه‌های خود درباره یک موضوع فعلی از جمله مزایا و معایب گزینه‌های مختلف را شرح دهند. بعد از این دوره شما می‌توانید مفهوم اساسی متون چالش‌برانگیز مانند متون تخصصی را نیز درک کنید.

نکته مهم دیگری که باید درباره اتمام دوره B2 بدانید این است که بعد از این دوره شما باید بتوانید به طور طبیعی و بدون مشکل با افرادی که به زبان آلمانی مادری صحبت می‌کنند ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که دیدگاه‌های خود و دلایلی که پشت این دیدگاه‌ها دارند را بیان کنند. از طرف دیگر شما می‌توانید خیلی راحت اطلاعات مربوط به علایق و تخصص خود را نیز با آنها به اشتراک بگذارید.

اطلاعات کاربردی درباره سطوح زبان آلمانی (A1-C2)

دوره زبان آلمانی سطح C1: سطح فردی پیشرفته

پس از این‌که دوره C1 را در زبان آلمانی پشت سر گذاشتید می‌توانید طیف گسترده‌ای از متون چالش‌برانگیز و طولانی‌تر را درک کنید و معنای ضمنی آنها را تشخیص دهید. شما می‌توانید بدون نیاز به جستجوی کلمات، منظور خود را به شکلی روان و طبیعی بیان کنید. از طرف دیگر بعد از این دوره شما توانایی دارید که از این زبان برای صحبت درباره اهداف اجتماعی، تحصیلی و حرفه‌ای خود استفاده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از الگوهای سازمانی، اتصال‌دهنده‌ها و موارد دیگری که در گرامر زبان آلمانی وجود دارند آشنا شده و به‌خوبی از آنها در جملات خود استفاده کنید تا منظور خود را به شکل بهتری به دیگران منتقل کنید. در ادامه شما می‌توانید متون سخت و طولانی‌تر و تفاسیر ضمنی آنها را نیز درک کنید. از طرف دیگر شما قادر خواهید بود بود جستجوی کلمات به طور روان و غریزی به زبان آلمانی با دیگران صحبت کرده و شروع به ارتباط گرفتن با دیگران کنید.

در انتها شما می‌توانید به طور کارآمد و انعطاف‌پذیری از زبان آلمانی در زندگی روزمره، اجتماعی و حرفه‌ای خود استفاده کرده و به‌صورت ساده و ساختاری درباره موضوعات پیچیده با دیگران صحبت کنید.

دوره زبان آلمانی سطح C2: صلاحیت بالا

به منظور تکمیل اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) شما باید با سطح C2 نیز در آموزش زبان آلمانی آشنا شوید. در خصوص این موضوع باید بدانید که پس از تکمیل این دوره شما نشان می‌دهید که تقریبا هرچیزی که می‌شنوید یا می‌خوانید را به طور کامل درک می‌کنید. شما می‌توانید حقایق را خیلی راحت از منابع شفاهی و کتبی مختلف خلاصه کرده و همچنین ادعاها و گزارش‌ها را به شکلی جدید مطالعه کرده و آنها را درک کنید. از طرف دیگر شما حتی در زمینه‌های ظریف‌تر نیز عملکردی بهتر خواهید داشت.

شما می‌توانید به‌صورت کاملا غریزی و همین‌طور به‌صورت روان و دقیق منظور خود را بیان کنید و ظرافت خاصی را در کلام خود داشته باشید. پس از این‌که کلاس‌های شما در این سطح به اتمام رسید شما می‌توانید تقریبا هر چیزی که یک شخص که به زبان آلمانی مادری و بومی صحبت می‌کند را متوجه شده و آن را درک کنید. شما می‌توانید داده‌های مختلف از منابع متفاوت را ترکیب کرده و فرضیه‌های خود را نیز به شیوه‌ای جدید و جذاب به آن اضافه کنید.

اطلاعات درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2)

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

سخن پایانی

اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) به شما کمک می‌کنند تا بتوانید سطوح مختلفی که در این زبان وجود دارند را به شکل بهتری درک کرده و از این سطوح به منظور یادگیری هرچه بهتر زبان آلمانی استفاده کنید. اگر شما هم قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید و به دنبال یک آموزشگاه زبان آلمانی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر نیز در این زمینه استفاده کرده و از مزایایی که این کلاس‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره اطلاعات کاربردی درباره سطوح دوره زبان آلمانی (A1-C2) پاسخ دهیم.

یادگیری سطوح مختلف زبان آلمانی چه کمکی به ما می‌کند؟

یادگیری این سطوح به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی ساده و راحت کلاس درستی را برای آموزش انتخاب کرده و از منابع درست‌ و دقیقی نیز به منظور یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم سطح خود در زبان آلمانی را تعیین کنیم؟

برای این کار می‌توانید از یک فرد متخصص یا معلم زبان آلمانی کمک بگیرید تا بتوانید سطح خود در زبان آلمانی را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های موفقیت در آزمون‌های زبان آلمانی

بیشتر بخوانید:  تقویت مکالمه زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 64 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. ویدا سمایی نژاد
    30 فروردین 1403
    پاسخ دادن

    سلام اگه کسی بخواد زبان کره ای یاد بگیره ایا میتونه بیاد در آموزشگاه شما و اینکه تدریس میکنین این زبان رو؟

    • ایرانمهر
      30 فروردین 1403
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله تمامی شعب زبان های خاص را دارند شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید