IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
فهرست واژگان آلــمانی A1 برای مبتدیان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
1 خرداد 1403

فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان

شروع یادگیری زبان آلمانی نیازمند این است که شما یک نقشه و مسیر جذاب را برای خود طراحی کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فرایند یادگیری خود را ادامه دهید. برای انجام این کار در اولین قدم نیازمند این خواهید بود که فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان را بیاموزید و با واژه‌های پرکاربردی که امروزه در زبان آلمانی وجود دارند آشنا شوید. آشنایی با این واژگان به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مهارت‌های مکالمه و ریدینگ خود را تقویت کرده و به زبان آلمانی صحبت کنید.

از طرف دیگر نباید فراموش کنید که یادگیری این لغات می‌تواند به میزان زیادی در صحبت‌های روزمره شما نیز کاربرد داشته باشد. به همین علت نیز در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره فهرست این لغات صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

اهمیت یادگیری فهرست واژگان A1 برای مبتدیان

فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان به گفته موسسه گوته آلمان دارای 650 کلمه است که برای یک شخص مبتدی می‌توانند بهترین منبع آموزشی باشند. شاید در نگاه اول این تعداد کلمه برای شخصی که به‌تازگی قصد یادگیری این زبان را دارد کمی سخت باشد؛ ولی شما می‌توانید از تعداد کمتری از این واژگان کار خود را آغاز کرده و تنها کلماتی را بیاموزید که اهمیت و کاربردهای بیشتری در این زبان دارند. شاید گمان کنید که اگر تمامی این واژگان را بیاموزید به طور کامل به زبان آلمانی مسلط خواهید شد.

با این حال درک این نکته بسیار مهم است که به خاطر سپردن تمامی این کلمات نیازمند تکرار و تمرین بوده و در بسیاری از موارد ممکن است خسته‌کننده و بی‌اثر شود. به بیان دیگر زمانی که شما این کلمات را می‌آموزید خیلی سریع آنها را فراموش خواهید کرد. به همین علت نیز مغز شما ابتدا باید ارتباط خوبی را با این کلمات ایجاد کرده و سپس سعی کند با تکرار کردن ارتباطی که میان آنها وجود دارد این کلمات را به خاطر بسپارد. یادگیری عمیق و این‌چنینی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

یکی از بهترین راه‌هایی که برای یادگیری این لغات در آموزش زبان آلمانی مطرح می‌شود این است که سعی کنید به‌صورت آنلاین به دنبال این کلمات باشید و با رایج‌ترین کلماتی که در این زمینه وجود دارند آشنا شوید. در ادامه بیشتر درباره این راه صحبت کرده و نکات کلیدی و بسیار مهمی را بیان خواهیم کرد.

فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان

10 کلمه پرکاربرد زبان آلمانی برای یادگیری

پیش از آن‌که بخواهیم درباره بهترین روش برای یادگیری این کلمات صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم اجازه دهید تا به برخی از رایج‌ترین کلماتی که در این زبان وجود دارند نگاهی انداخته و مثال‌هایی را درباره هریک از آنها به شما ارائه دهیم. این کلمات که جزئی از فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان هستند شامل موارد زیر خواهند بود:

Ich به معنای من یا به من است.

Ich liebe Musik.

من عاشق موسیقی هستم.

Sie به معنای آنها، به آنها یا او و به او

Sie ist meine beste Freundin.

او بهترین دوست من است.

Das به معنای حرف تعیین the، that، this یا it

Das ist mein Auto.

آن ماشین من است.

Ist به معنای بودن یا be:

Ist das dein Buch?

آیا آن کتاب شماست؟

Du به معنای تو یا شما you:

Du bist sehr nett.

تو خیلی خوب هستی

Nicht به معنای نه یا not

Ich bin nicht müde.

من خسته نیستم.

Die به معنای کدام، آن یا چه کسی

Die Katze schläft auf dem Sofa.

گربه روی کاناپه خوابیده است.

Und به معنای و:

Ich mag Kaffee und Tee.

من قهوه و چای را دوست دارم.

Es به معنای آن:

Es regnet draußen.

بیرون باران می‌بارد.

Der به معنای the یا کدام:

Der Hund spielt im Garten.

سگ در باغ بازی می‌کند.

حال که با این کلمات اولیه آشنا شدید باید بدانید که آنها جزئی از مهم‌ترین کلماتی هستند که شما باید در زبان آلمانی بیاموزید و بتوانید به شکلی درست و اصولی از آنها استفاده کنید. این کلمات در آموزش زبان آلمانی برای کودکان و بزرگسالان دارای کاربردهای زیادی هستند، پس نباید اهمیت آنها را دست کم بگیرید.

این تنها شروع کار است

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که کلماتی که بیان کردیم تنها چند مورد از کلمات رایجی هستند که امروزه در گرامر زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. یادگیری این کلمات نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری با گرامر این زبان آشنا شده و از آن استفاده کنید؛ بلکه یادگیری فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان در داشتن یک مکالمه قوی با شخص آلمانی نیز به شما کمک شایانی خواهد کرد.

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید به این کلمات مسلط شوید یا این‌که می‌خواهید از کشوری که دارای زبان رسمی آلمانی است دیدن کنید باید سعی کنید با یک فرد بومی آلمانی دوست شده و با او ارتباط بگیرید. به این ترتیب می‌توانید هم این کلمات را تمرین کرده و هم کلمات جدیدی را از این دوست خود بیاموزید. این کار به میزان زیادی به تقویت دایره لغات شما کمک کرده و می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

فهرست واژگـــان آلمانی A1 برای مبتدیان

بیشتر بخوانید: واژگان مختلف آلمانی راجع به محیط کار

بیشتر بخوانید: با شش راه ساده، زبان آلمانی را بهتر صحبت کنید

تهیه لیست واژگان آلمانی AI برای مبتدیان

در این مرحله احتمالا سوالی برای شما به وجود آمده و آن این است که چگونه می‌توانیم این لیست لغات پرکاربرد را تهیه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می‌توانید برای تهیه فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان خیلی ساده و راحت از طریق شبکه‌های مجازی و سایت‌های مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند این فهرست واژگان را تهیه کنید. در واقع بسیاری از سایت‌های مختلف این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید به ساده‌ترین شکل ممکن این واژگان را تهیه کنید.

پس شما کار سختی نخواهید داشت و حتی شاید برای شما جالب باشد که بدانید می‌توانید به‌سادگی نسخه ترجمه‌های انگلیسی این لغات را نیز تهیه کنید. به این ترتیب امکانی برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید خیلی راحت‌تر این کلمات را مطالعه کرده و آنها را بیاموزید. استفاده از این لیست می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می‌توانید از این فهرست کلمات برای آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان نیز استفاده کنید و از این نظر هیچ‌گونه محدودیتی برای شما وجود نخواهد شد.
  • با استفاده از این لیست امکانی برای شما به وجود خواهد آمد تا بتوانید لیستی از کلمات موردعلاقه خود را نیز بسازید. به این ترتیب می‌توانید لیست کوتاه‌تری در اختیار داشته باشید که خیلی راحت قابل دسترس است و به شما اجازه می‌دهد تا از آن استفاده کنید.
  • از طرف دیگر شما می‌توانید کلماتی که احساس می‌کنید بیشتر نیازمند صرف زمان هستند را نیز در یک لیست جداگانه قرار دهید. به این ترتیب این کار به شما اجازه می‌دهد تا روی کلمات خاص بیشتر کار کرده و آنها را به شکل بهتری تمرین کنید.

یکی از بهترین راه‌هایی که برای استفاده از فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان وجود دارد این است که هر روز به این لیست نگاهی بیندازید و بین 5 تا 10 کلمه را از میان آن انتخاب کنید که حدس می‌زنید در طول روز بیشتر به کار شما می‌آید و احتمال می‌دهید که بخواهید درباره آن صحبت کنید. حال باید سعی کنید معنی دقیق و کاربردهای مهم این کلمات را بیاموزید و در ادامه نیز تلاش کنید تا در طول روز به اندازه کافی از این کلمات استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

برای مثال شما می‌توانید یک لیست را به شکل زیر تهیه کنید که در آن مثال‌هایی نیز آمده است و همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری آنها را به خاطر بسپارید. پس لیستی که برای مثال آورده‌ایم را بادقت مطالعه کنید:

کلمه اول Hallo:

این کلمه به معنای سلام یا همان Hello است. مثال:

Hallo, wie geht es dir heute?

Hello, how are you today?

سلام حال شما امروز چطور است؟

کلمه دوم Liebe:

این کلمه به معنای دوست داشتن یا love است. مثال:

Ich liebe es, Bücher zu lesen.

I love reading books.

من عاشق کتاب خواندن هستم.

کلمه سوم Blume:

این کلمه به معنای گل یا Flower است. مثال:

Die Blume in meinem Garten blüht wunderschön.

The flower in my garden is blooming beautifully.

گل باغ من به زیبایی شکوفا می‌شود.

کلمه چهارم Katze:

به معنای گربه یا Cat است. مثال:

Meine Katze ist sehr verspielt und neugierig.

My cat is very playful and curious.

گربه من بسیار بازیگوش و کنجکاو است.

کلمه پنجم Hund:

به معنای سگ یا Dog است. مثال:

Der Hund ist der beste Freund des Menschen.

The dog is man’s best friend.

سگ بهترین دوست انسان است.

کلمه ششم Lächeln:

به معنای لبخند یا Smile است. مثال:

Dein Lächeln macht meinen Tag immer heller.

Your smile always brightens up my day.

کلمه هفتم Ja:

به معنای بله یا Yes است. مثال:

Ja, ich werde zum Abendessen kommen.

Yes, I will come for dinner.

بله برای شام می‌آیم.

به این ترتیب هر روز می‌توانید یک لیست این‌چنینی را از کلماتی که مدنظر دارید و آنها را از فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان انتخاب کرده و با ایجاد مثال‌هایی برای آن سعی کنید از مثال‌های خود در مکالمات روزمره‌ای که دارید استفاده کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید این کلمات را به شکل بهتری به حافظه بسپارید و البته نحوه صحیح استفاده از این کلمات در موقعیت‌های مختلف را نیز بیاموزید.

فهرست واژگان آلمانی A1

نکات جذاب و کاربردی که باید درباره این کلمات بدانید

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم شما می‌توانید از این کلمات برای آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان نیز استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. با این حال باید در خصوص این فهرست به چند نکته بسیار مهم دیگر نیز دقت داشته باشید که در این بخش قصد داریم توضیحات بیشتری را درباره آن ارائه دهیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید زبان آلمانی به‌عنوان زبانی شناخته می‌شود که دارای طولانی‌ترین کلمات جهان شناخته می‌شوند.

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای این موضوع وجود دارد این است که آلمانی‌ها از اصطلاحات مرکب برای بیان جملات کامل استفاده می‌کنند. این موضوع به خصوص وقتی که آنها قصد دارند درباره اصطلاحات  تجاری و دولتی صحبت کنند بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا کلمات معمولی که در زبان آلمانی هستند نیز حتی دارای بیش از 10 حرف باشند. برای این‌که این نکته جالب را به چشم مشاهده کنید کلمه زیر را مشاهده کنید که طولانی‌ترین کلمه آلمانی در تاریخ به شمار می‌آید:

Do­nau­dampf­schif­fahrtselek­tri­zi­tä­ten­haupt­be­triebs­werk­bau­un­ter­be­am­ten­ge­sell­schaft

نکته جالبی که درباره این کلمه وجود دارد این است که دارای 10 حرف است. اگر بخواهیم معادل این کلمه را در زبان انگلیسی پیدا کنیم به معنای کاپیتان شرکت کشتی بخار دانوب است.

شاید این مسئله این موضوع را به ذهن شما بیاورد که آیا آلمانی‌ها دیوانه هستند؟ قطعا پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد؛ ولی مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد این است که شما باید ذهن خود را آماده کنید که کلمات طولانی‌تری را نسبت به زبان فارسی یا انگلیسی در زبان آلمانی مشاهده کرده و آنها را بیاموزید. پس باید بدانید که شروع یادگیری این زبان کار ساده‌ای نیست؛ ولی قطعا استفاده از فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک کند.

از طرف دیگر باید بدانید که یک کلمه نسبتا طولانی نیز در این زبان وجود دارد که متاسفانه به طور گسترده‌ای نیز در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و آن کلمه Rechts­schutz­ver­si­che­rungs­ge­sell­schaf­ten است. این کلمه در واقع به معنای شرکت‌های بیمه حفاظت قانونی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کلمه دارای 39 حرف مختلف است و طولانی‌ترین کلمه آلمانی است که در مکالمات روزمره نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

زمانی که درباره عبارات این‌چنینی صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم اصلا جای تعجب نخواهد بود که کمی این موضوع ترسناک و نگران‌کننده به نظر برسد. با این حال باید بدانید که جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد. زمانی که شما فرایند یادگیری این کلمات را آغاز می‌کنید مشاهده خواهید کرد که کم کم می‌توانید به آنها مسلط شده و به بهترین شکل ممکن از این کلمات استفاده کنید.

چگونه این کلمات را به بهترین شکل ممکن بیاموزیم؟

حال که با اهمیت این کلمات برای آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان آشنا شدید زمان آن است که تکنیک‌هایی را بیاموزید که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این کلمات را بیاموزید و بتوانید از آنها در جملات خود به زبان انگلیسی استفاده کنید. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ابتدای کار ترجمه کلمه را بررسی نکنید. وقتی که با کلمه‌ای در این فهرست مواجه می‌شوید که قبلا آن را دیده‌اید اگر فورا به دنبال ترجمه آن باشید نمی‌توانید آن را به شکل مناسبی حفظ کنید. در صورتی که قبل از بررسی ترجمه سعی کنید معنی کلمه را به خاطر بسپارید شانس یادگیری این کلمه برای شما به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر وقتی که با یک اصطلاح جدید مواجه می‌شوید بهتر است که سعی کنید معنی آن، اطلاعات استفاده شده در آن و جملات نمونه را جدا از ترجمه جستجو کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید پلی را برای یادگیری آن کلمه بسازید.
  • سعی کنید فلش کارت‌ها را برای یادگیری فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان به لیست کارهای خود اضافه کنید. این فلش کارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از حافظه تصویری خود نیز برای یادگیری زبان آلمانی و کلمات جدیدی که در این زبان وجود دارند استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید نتیجه بهتری را از یادگیری این کلمات دریافت کنید.
  • سعی کنید بیشتر روی زمینه‌ها کار کنید. گاهی اوقات دیدن یک کلمه در متن می‌تواند به شما کمک کند تا معنی آن را به شکل بهتری به حافظه بسپارید. به همین علت نیز سعی کنید متون مختلفی که به زبان آلمانی هستند را مطالعه کرده و به این ترتیب معنی کلمات را به شکل بهتری بیاموزید.
فهرست واژگان آلمانی

سخن پایانی

فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان می‌تواند شروع یک مسیر جذاب و کاربردی برای یادگیری زبان آلمانی بوده و به شما کمک کند تا بتوانید بهترین نتیجه را از یادگیری این زبان دریافت کنید. اگر شما هم قصد یادگیری این لغات را دارید یا این‌که علاقه‌مند هستید تا به طور کلی زبان آلمانی را بیاموزید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره فهرست واژگان آلمانی A1 برای مبتدیان پاسخ دهیم.

چرا باید فرست واژگان آلمانی A1 را بیاموزیم؟

یادگیری این کلمات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن زبان آلمانی را بیاموزید. یادگیری این کلمات می‌تواند روی مهارت‌های ریدینگ و اسپیکینگ شما به زبان آلمانی نیز کمک کند.

این فهرست واژگان را از کجا تهیه کنیم؟

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید این واژگان را تهیه کنید می‌توانید از سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین خیلی راحت آن را دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان آلمانی برای مبتدیان: خانواده‌ی من

بیشتر بخوانید : درس هایی ساده برای مبتدیان زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 74 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. setareh shafaghi
    7 خرداد 1403
    پاسخ دادن

    درود بر شما , کسی بخواد زبان آلمانی یاد بگیره شما میتونید راهنمایی کنید برای ثبت نامش باید کجا برم/

    • ایرانمهر
      7 خرداد 1403
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر شما میتوانید برای آگاهی از نحوه ثبت نام در کلاسهای آموزشی زبان آلمانی و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

  2. نرگس اسلامیان
    3 خرداد 1403
    پاسخ دادن

    مقاله خوبی بود استفاده کردم من میخوام نمره هامو ببینم از چه راهی میشه نمراتم رو ببینم؟

    • ایرانمهر
      3 خرداد 1403
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون , شما میتوانید نمرات خود را از طریق شاهوار مشاهده نمایید .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید