IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
Duolingo یا Pimsleur کدام اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 اردیبهشت 1403

Duolingo یا Pimsleur: کدام اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است؟

Duolingo یا Pimsleur؟ کدام‌یک می‌توانند گزینه بهتری برای یادگیری زبان آلمانی باشند؟ به طور کلی باید دقت داشته باشید که یادگیری زبان آلمانی با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و به شما کمک کند تا بتوانید خیلی سریع و راحت بهترین گزینه را از میان آنها انتخاب کنید. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از میان این دو اپلیکیشن یکی را برای استفاده خود انتخاب کنید بدون شک نیازمند این خواهید بود که با ویژگی‌های هریک از آنها آشنا شوید.

همین موضوع نیز باعث شده تا ما تصمیم بگیریم در ادامه این بخش از آموزش زبان آلمانی کمی بیشتر درباره این دور اپلیکیشن صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را درباره هریک از آنها به شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

بهترین اپلیکشن برای یادگیری زبان آلمان

پیش از آن‌که بخواهیم درباره هریک از دو اپلیکیشن Duolingo یا Pimsleur صحبت کرد و اطلاعات مفید و کاربردی را درباره هریک از آنها به شما ارائه دهیم اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره یادگیری زبان آلمانی با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل صحبت کرده و اطلاعاتی را درباره مزایای این کار در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی باید دقت داشته باشید که اپلیکیشن‌های موبایلی که در این زمینه وجود دارند از بهترین منابع برای یادگیری زبان آلمانی به شمار می‌آیند.

استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         یکی از مهم‌ترین مزایای این اپلیکیشن‌ها این است که کامل هستند. این بدان معناست که با استفاده از آنها شما می‌توانید خیلی ساده و راحت تمامی موارد موردنیاز در زبان آلمانی را بیاموزید. از طرف دیگر شما می‌توانید روی مهارت‌های مختلف خود کار کنید که از جمله آنها می‌توان به مهارت‌های شنیداری، مکالمه و گرامر زبان آلمانی اشاره کرد.

–         معمولا این اپلیکیشن‌ها دارای تمرینات جامع و کاملی هستند. ارائه این تمرینات کامل به شما اجازه می‌دهد تا خیلی ساده و راحت بتوانید مهارت‌هایی که می‌آموزید را تمرین کرده و به آنها مسلط شوید.

–         استفاده از این اپلیکیشن‌ها رایگان است. این بدان معناست که شما می‌توانید از هزینه‌های زیاد یادگیری یک زبان جدید مانند زبان آلمانی فرار کنید.

دام اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است؟

آشنایی کلی با اپلیکیشن Pimsleur

برای این‌که بتوانیم انتخاب درستی از بین Duolingo یا Pimsleur داشته باشیم در اولین قدم نیازمند این هستیم که آشنایی کلی با اپلیکیشن Pimsleur به دست بیاوریم. این اپلیکیشن بیشتر روی دروس کوتاه صوتی تمرکز کرده که بسیار کوتاه هستند و معمولا روی مهارت‌های گفتاری و مکالمه شما تمرکز دارند. این اپلیکیشن یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که برای یادگیری زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای ظاهری بسیار شیک و مدرن است که تجربه کاربری خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از طرف دیگر نباید فراموش کرد که این اپلیکیشن دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر اپلیکیشن‌های موجود در زمینه یادگیری زبان آلمانی متمایز می‌کند. نکته دیگری که باید درباره این اپلیکیشن بدانید این است که شما به‌صورت رایگان نمی‌توانید از آن استفاده کنید و به منظور استفاده هرچه بهتر از این برنامه نیازمند این خواهید بود که اشتراک آن را خریداری کنید. هزینه اشتراک ماهیانه این اپلیکیشن تقریبا 14 دلار است.

آشنایی کلی با اپلیکیشن Duolingo

حال برای صحبت درباره انتخاب از میان Duolingo یا Pimsleur اجازه دهید تا نکات کلی را درباره اپلیکیشن Duolingo نیز در اختیار شما قرار دهیم. Duolingo یک نرم‌افزار و برنامه بسیار کاربردی و سرگرم‌کننده است که به‌صورت تعاملی آموزش زبان آلمانی را انجام می‌دهد. یکی از ویژگی‌های کلیدی و بسیار مهمی که درباره این اپلیکیشن وجود دارد این است که بسیاری از مطالب آموزشی را در قالب بازی‌های جذاب به شما ارائه می‌دهد که باعث می‌شود تا در حین یادگیری کسل نشده و بتوانید با انگیزه فرایند یادگیری را ادامه دهید.

نکته مهم دیگری که باید درباره این اپلیکیشن بدانید این است که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و نیازی نیست که شما هزینه خاصی را برای استفاده از آن پرداخت کنید. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که این اپلیکیشن روی یادگیری مهارت‌های جدید تمرکز دارد و تلاش می‌کند تا با پاسخ دادن به برخی سوالات امکانی را برای شما فراهم کند که بتوانید زبان آلمانی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید.

تفاوت‌های عمده‌ای که بین این دو اپلیکیشن وجود دارد

وقتی که قصد دارید از بین Duolingo یا Pimsleur یکی را برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کنید نیازمند این خواهید بود که با تفاوت‌های عمده‌ای که بین این دو اپلیکیشن وجود دارند آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان این دو وجود دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         اپلیکیشن Duolingo به‌صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و این در حالی است که اگر شما هم قصد استفاده از برنامه Pimsleur را داشته باشید نیازمند این خواهید بود که اشتراک آن را خریداری کرده یا این‌که اقدام به خرید دوره‌های این اپلیکیشن کنید.

–         Duolingo برنامه‌ای است که به‌صورت عمده روی جنبه‌های مختلف زبان آلمانی یا هر زبان دیگری تمرکز می‌کند و بدون این‌که روی مهارت‌های گفتاری و مکالمه شما تمرکز داشته باشد سعی می‌کند این زبان را به شما آموزش دهد. این در حالی است که اپلیکیشن Pimsleur عمدتا روی مهارت مکالمه و بهبود مهارت‌های شفاهی شما تمرز دارد. این بدان معنی است که شما در یک دوره Pimsleur ممکن است بتوانید خیلی راحت به زبان آلمانی صحبت کنید. از طرف دیگر Duolingo در زمینه یادگیری عبارات ضروری و همین‌طور گسترش دایره لغات نیز به میزان زیادی به شما کمک خواهد کرد.

–         تفاوت مهم دیگری که باید درباره این دو اپلیکیشن به آن دقت داشته باشید این است که در اپلیکیشن Duolingo تمرکز روی عناصری است که با استفاده از بازی‌های مختلف به شما ارائه می‌شوند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا استفاده از آن برای شما سرگرم‌کننده‌تر باشد. این در حالی است که اپلیکیشن Pimsleur عمدتا بر جنبه‌های یادگیری تمرکز دارد و ممکن است جذابیت و سرگرم‌کنندگی خاصی نداشته باشد.

اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی کدام بهتر است؟

بیشتر بخوانید:  یادگیری زبان آلمانی با فلش کارت

بیشتر بخوانید: بهترین پلتفرم آنلاین معلم زبان آلمانی

آشنایی با نکات مثبت هریک از این دو اپلیکیشن

برای انتخاب از میان Duolingo یا Pimsleur شما نیازمند این خواهید بود که با جنبه‌ها و نکات مثبت هریک از این دو اپلیکیشن نیز آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. به همین علت نیز در این بخش قصد داریم توضیحات کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم:

جنبه‌های مثبت اپلیکیشن Duolingo:

–         استفاده از این اپلیکیشن کاملا رایگان است.

–         عنصر رقابتی آن در مقایسه نمرات شما با سایر اعضایی که در این اپلیکیشن فعالیت دارند می‌تواند انگیزه شما را برای یادگیری زبا آلمانی افزایش دهد.

–         درس‌های این اپلیکیشن به‌صورت بازی هستند و همین موضوع نیز یادگیری زبان آلمانی را برای شما سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

–         دروس این اپلیکیشن به قدری کوتاه هستند که شما می‌توانید آنها را در میان تمامی فعالیت‌های روزانه خود قرار دهید. پس اگر شما هم زمان زیادی را برای یادگیری زبان آلمانی ندارید بدون شک این اپلیکیشن می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

از جمله نکات مثبت اپلیکیشن Pimsleur نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         در این اپلیکیشن دروس زیادی زیادی وجود دارد که همگی روی مهارت مکالمه شما تمرکز کرده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به شکلی موثرتر به زبان آلمانی صحبت کنید. از طرف دیگر این اپلیکیشن روی تلفظ آلمانی  شما نیز تمرکز کرده و تلاش می‌کند تا آن را بهبود دهد.

–         با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید خیلی راحت دایره لغات خود را بهبود داده و زبان مادری آلمانی را بهتر درک کنید.

–         دروس این اپلیکیشن منفعل نیستند و به طور مداوم به شما انگیزه می‌دهند تا بهترین مسیر را برای یادگیری زبان آلمانی طی کنید. به همین علت شما می‌توانید از همین امروز نیز استفاده از آن را آغاز کنید.

–         این پلتفرم به شکلی جذاب و کاربردی طراحی شده و استفاده از آن نیز برای شما ساده و راحت خواهد بود.

–         میزان سختی دروس مختلف بر اساس استانداردهای جهانی در این اپلیکیشن افزایش پیدا می‌کند.

–         محتوای ارائه شده در اپلیکیشن Pimsleur بسیار باکیفیت است و همین موضوع نیز به یادگیری هرچه بهتر شما کمک می‌کند.

Duolingo یا Pimsleur

نکات منفی هریک از این دو اپلیکیشن

وقتی که قصد انتخاب Duolingo یا Pimsleur را دارید باید با نکات منفی هریک از این دو اپلیکیشن نیز آشنا شده و تلاش کنید تا با نکات مربوط به هریک از آنها آشنا شوید. از جمله نکات منفی اپلیکیشن Duolingo می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         هیچ ویژگی وجود ندارد که در این اپلیکیشن زبان‌آموزان بتوانند زبان آلمانی را تمرین کنند.

–         دروس گرامری اغلب در این اپلیکیشن دیده نمی‌شوند.

–         معمولا زمانی که از قابلیت تبدیل متن به گفتار استفاده می‌کنید گاهی اوقات صدای تولید شده کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

–         هیچ فرصتی برای ایجاد جملات مخصوص به خود وجود ندارد. از طرف دیگر برخی از جملاتی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد نیز نمی‌توانند در یک مکالمه واقعی به زبان آلمانی مورداستفاده قرار گیرند.

–         اگر قصد دارید با فرهنگ زبان آلمانی نیز بیشتر آشنا شوید این اپلیکیشن نمی‌تواند راهنمایی در این زمینه به شما ارائه دهد.

نکات منفی اپلیکیشن Pimsleur

–         تمرکز کمی در این اپلیکیشن روی جنبه نوشتاری وجود دارد و بیشتر تمرکز آن روی بهبود مهارت‌های مکالمه و صحبت کردن به زبان آلمانی است.

–         دوره‌های این اپلیکیشن همه چیز را پوشش نمی‌دهند. برای مثال در این اپلیکیشن شما هیچ درس گرامری را مشاهده نخواهید کرد و برای یادگیری گرامر نیازمند پیداکردن منبع دیگری خواهید بود.

–         دروس این اپلیکیشن ممکن است بعد از مدتی برای شما خسته‌کننده و تکراری شوند.

–         در صورتی که یک درس صوتی را رعایت کنید ممکن است کلمات جدید آن را از دست دهید و بعدا در دروس بعدی کمی گیج شوید.

–         از آنجایی که هیچ خلاصه یا پیش‌نمایشی برای درس‌ها وجود ندارد نمی‌دانید که چه چیزی قرار است برای شما پوشش داده شود.

کدام‌یک از این دو اپلیکیشن برای یادگیری طبیعی زبان آلمانی بهتر است؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید زبان آلمانی را مانند زبان مادری خود به‌صورت طبیعی بیاموزید بدون شک به دنبال بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی خواهید بود که بتواند به شما در این زمینه کمک کند. از بین دو اپلیکیشن Duolingo یا Pimsleur باید بدانید که Pimsleur گزینه بهتری برای یادگیری زبان آلمانی به‌صورت مادری و طبیعی است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای این موضوع وجود دارد این است که اپلیکیشن Pimsleur به‌صورت تخصصی روی مهارت مکالمه تمرکز کرده است.

به طور کلی هر زمان که شما قصد دارید زبانی را به‌صورت طبیعی بیاموزید باید تلاش کنید تا مهارت مکالمه خود را در آن تقویت کنید. با این کار نه‌تنها می‌توانید دایره لغات خود را توسعه دهید؛ بلکه این امکان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید خیلی ساده و راحت روی مهارت تلفظ خود نیز کار کرده و از طرف دیگر با عبارات و اصطلاحات جدیدی که در آن زبان مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز آشنا شوید.

پس اگر شما هم قصد دارید تا آلمانی را به بهترین شکل بیاموزید ممکن است Pimsleur گزینه بهتری از این نظر برای شما باشد.

کدام اپلیکیشن برای ایرانیانی که از نظر پرداخت دلاری مشکل دارند بهتر است؟

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد این است که برای ایرانیانی که از نظر پرداخت دلاری اپلیکیشن‌های پولی مشکل دارند کدام اپلیکیشن بهتر است، Duolingo یا Pimsleur؟ برای این‌که بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم اجازه دهید تا دوباره وضعیت هزینه‌های هریک از این دو اپلیکیشن را بررسی کنیم. به طور کلی اپلیکیشن Pimsleur یک اپلیکیشن پولی است که شما برای این‌که بتوانید از خدمات آن استفاده کنید باید حق اشتراک این اپلیکیشن را پرداخت کنید.

این در حالی است که برنامه Duolingo به‌صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و همین عامل نیز به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بدون هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنید. پس اگر به هیچ وجه قصد ندارید هزینه‌ای را برای استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی پرداخت کنید بدون شک برنامه Duolingo می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که پیش روی شما قرار دارد؛ چراکه به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با این حال اگر امکان پرداخت این هزینه برای شما وجود دارد باید بدانید که هزینه Pimsleur نیز چندان بالا نیست و شما برای خرید اشتراک آن تنها باید 14 دلار در ماه پرداخت کنید.

اگر بخواهیم از چندین اپلیکیشن برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنیم کدام یک گزینه بهتری است؟

گاهی اوقات ممکن است شما هم علاقه‌مند باشید تا به‌صورت ترکیبی از چندین اپلیکیشن و برنامه برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید. در چنین شرایطی احتمالا این سوال به ذهن شما هم می‌رسد که از بین دو اپلیکیشن Duolingo یا Pimsleur کدام‌یک می‌توانند گزینه بهتری برای یادگیری شما باشند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در این شرایط برنامه Duolingo می‌تواند گزینه بهتری برای استفاده شما باشد.

دلیل اصلی این موضوع این است که اپلیکیشن Duolingo معمولا خیلی راحت‌تر از سایر اپلیکیشن‌ها با برنامه‌های دیگر جفت شده و می‌تواند امکانات ترکیبی را به شما ارائه دهد. همین موضوع نیز به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در کنار سایر برنامه‌های آموزشی که وجود دارند از Duolingo نیز استفاده کرده و از مزایای ترکیبی این برنامه‌ها در راستای تقویت و بهبود مهارت‌های زبان آلمانی خود استفاده کنید.

در نهایت بهتر است از کدام اپلیکیشن استفاده کنیم؟

در نهایت شما برای این‌که بتوانید از بین دو اپلیکیشن Duolingo یا Pimsleur یکی را برای یادگیری انتخاب کنید نیازمند این خواهید بود که امکانات هریک از این دو اپلیکیشن را بررسی کنید. از طرف دیگر باید شرایط خود برای یادگیری زبان آلمانی را نیز بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که کدام اپلیکیشن می‌تواند گزینه بهتر و مناسب‌تری برای شما باشد.

در صورتی که قصد دارید فرایند یادگیری زبان آلمانی را به شکلی جذاب و سرگرم‌کننده ادامه دهید قطعا اپلیکیشن Duolingo می‌تواند گزینه بهتر و جذاب‌تری برای شما باشد. از طرف دیگر اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید در یک محیط ساختارمندتر اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنید اپلیکیشن Pimsleur می‌تواند گزینه بهتری برای یادگیری شما باشد.

اپلیکیشن های یادگیری زبان المانی

سخن پایانی

وقتی که صحبت از یادگیری زبان آلمانی می‌شود انتخاب از میان Duolingo یا Pimsleur ممکن است کمی سخت و دشوار باشد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید بهترین اپلیکیشن را برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کنید حتما از خدمات سایت و مجموعه ما نیز استفاده کنید. از طرف دیگر برای یادگیری این زبان شما می‌توانید از کلاس زبان  آلمانی که امروزه در آموزشگاه زبان ایرانمهر به شما ارائه می‌شود نیز استفاده کرده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

مهم ترین مزایای استفاده از این اپلیکیشن هاچیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای این اپلیکیشن‌ها این است که کامل هستند. این بدان معناست که با استفاده از آنها شما می‌توانید خیلی ساده و راحت تمامی موارد موردنیاز در زبان آلمانی را بیاموزید.

کدام‌یک از این دو اپلیکیشن برای یادگیری طبیعی زبان آلمانی بهتر است؟

اپلیکیشن Pimsleur گزینه بهتری برای یادگیری زبان آلمانی به‌صورت مادری و طبیعی است.

بیشتر بخوانید : دوره‌های آموزشی کوتاه در اپلیکیشن‌های آموزش زبان

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 108 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید