IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش رایگان زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 4.8/5
نویسنده: ایرانمهر
11 دی 1398

آموزش رایگان زبان فرانسه

تغزل زبان فرانسه هر کسی را به هوس می‌اندازد که این زبان را یاد بگیرد. علی‌الخصوص وقتی که این کلام تغزلی با موسیقی همراه شود. وقتی آهنگ آمستردام ژاک برل را می‌شنویم و یا اپرای گوژپشت نتردام را به زبان فرانسه می‌بینیم و یا وقتی ترکیب سِحر صدای ایو مونتان با شعر شاهکار ژاک پرور می‌شود آهنگ «به یاد بیار باربارا» …

Rappelle-toi Barbara
Il pleuvait sans cesse sur Brest ce jour-là

آموزش رایگان زبان فرانسه

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

همه‌ی آن‌هایی که فرانسوی بلد نیستند می‌گویند ای‌کاش می‌فهمیدیم چه می‌گوید و ای‌کاش می‌توانستیم به فرانسوی جوابش را بدهیم.

هیچ کاری نشد ندارد. قدری عشق، قدری زحمت، قدری وقت.

در ادامه منابعی در اختیارتان گذاشته‌ایم که بتوانید به کمکشان یادگیری فرانسه را تا سطحی بین elementary  و intermediate پیش ببرید.


شمارش اعداد به زبان فرانسه: شمارش عدد به زبان فرانسه از الگوی کاملاً واضحی پیروی می کند. در این مقاله شمارش اعداد 1 تا 1000000،  اعداد اعشاری، اعداد کسری، اعداد ترتیبی را به شما آموزش خواهیم داد.

شمارش اعداد به زبان فرانسه


ضمایر در زبان فرانسه:  کاربرد ضمایر در زبان فرانسه شبیه کاربرد آن‌ها در زبان انگلیسی است. آن‌ها کلمات کوچکی هستند که به جای اشخاص، مکان‌ها، اشیاء و عبارات یک جمله قرار می‌گیرند. در یادگیری زبان فرانسه، ممکن است برای تشخیص اینکه کدام ضمیر باید جای اسم قرار بگیرد با کمی مشکل روبه‌رو شوید. اما به کمک راهنمایی‌های ما در این مقاله، می‌توانید اسامی حشو و اضافه را تحت کنترل خود داشته باشید و جمله را روان‌تر بیان کنید؛ تمام این موارد به کمک استفاده از ضمایر اتفاق می‌افتند!

ضمایر در زبان فرانسه


حروف تعریف در زبان فرانسه: یکی از گیج‌کننده‌ترین نکات در یادگیری زبان فرانسه، همین حروف تعریف باشند. چون زبان‌آموز باید بپذیرد که بر خلاف زبان فارسی و انگلیسی، اسامی و کلمات فرانسوی جنسیت دارند و حرف تعریف نیز بر اساس جنسیت کلمات مشخص می‌شوند. (حالا بیایید بنشینیم حفظ کنیم!).

حروف تعریف در زبان فرانسه


صحبت کردن درباره آب و هوا به زبان فرانسه: صحبت کردن درباره آب و هوا یکی از موضوعات شناخته شده برای شروع مکالمه می باشد. در این مقاله یاد میگیرد که چگونه راجع به آب و هوا صحبت کنید و بگویید که هوا گرم است، هوا بارانی است و …

صحبت کردن درباره آب و هوا به زبان فرانسه


روز‌های هفته به زبان فرانسه: یادگیری روز‌های هفته در زبان فرانسه می‌تواند سخت‌تر و دردسازتر از چیزی باشد که فکرش را کردید. خصوصا اگر در یادگیری این زبان،‌ یک مبتدی یا صفرکیلومتر باشید.اما نگران نباشید. چون در ادامه قرار است با روشی جذاب و سرگرم‌کننده‌، چند تکنیک برای یادگیری و به خاطر سپردن روز‌های هفته به زبان فرانسه را آموزش دهیم.  

روز‌های هفته به زبان فرانسه


اصطلاحاتی به زبان فرانسه که باید بدانید، اما نمی دانید: ممکن است بتوانید بدون یاد گرفتن اصطلاحات فرانسوی این زبان را یاد بگیرید، اما چه کسی دوست دارد مثل یک کتاب درسی، مکالمات روزانه اش، خشک و یکنواخت باشد؟ تصور کنید زبان آموزی هستید که برای مبادله زبانی به کشوری فرانسوی زبان سفر کرده اید. تصمیم گرفتید از این سفر بیشترین بهره را ببرید؛ دوستان جدید پیدا کنید، مکالمات جذاب داشته باشید و شاید با شخص خاصی آشنا شوید. ولی اگر حرف زدنتان رسمی و خشک باشد، ارتباط برقرار کردن سخت است. دانستن اصطلاحات و عبارات خودمانی به زبان فرانسه به شما کمک می کند زودتر یختان آب شود و با دیگران ارتباط برقرار کنید. پس بدون توضیح اضافه، فهرستی از اصطلاحات زبان فرانسه را به شما می گوییم تا روان و راحت و شاید گاهی بامزه صحبت کنید.

اصطلاحات زبان فرانسه


قوانین نشانه گذاری در زبان فرانسه: قوانین نشانه گذاری فقط برای خواندن و نوشتن ضروری هستند. فقط کافی است چند قانون اصلی را یاد بگیرید و بعد از آن همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت، درست است؟

قوانین نشانه گذاری در زبان فرانسه


اصطلاحات فرانسوی درباره غذااسم فرانسه که به گوش می‌رسد، اکثر مردم یاد غذاها، پنیرها و سس‌های خوشمزه‌ی فرانسوی میفتند. البته در سایر زبان‌ها هم همیشه راجع به غذا صحبت می‌کنیم، خصوصا وقتی در حال غذا خوردن هستیم! در زبان فرانسه، مردم آنقدر درگیر غذا هستند که حتی در برخی از اصطلاحات بامزه‌ی خود هم از غذا استفاده می‌کنند. البته اگر آن‌ها را از قبل ندانید، در درک معنی با مشکل رو‌به‌رو می‌شوید. چون در حقیقت، صرفا از اسم غذا استفاده می‌کنند و شاید معنی هیچ‌ربطی به آن غذا نداشته باشد.

اصطلاحات فرانسوی درباره غذا


واژه فرانسوی برای حمل و نقل و سفراگر کتاب سفر همراهتان نباشد، واژگان حمل و نقل فرانسه باز هم مفید است. همانطور که در لیست کلمات خواهید دید، بسیاری از واژه ها در شرایط دیگر هم کاربرد دارند. یاد گرفتن آن ها، دایره لغت فرانسه را هم تقویت می کند.

واژه فرانسوی برای حمل و نقل و سفر


10 فعل پرکاربرد در زبان فرانسهنه تنها یادگیری افعال رایج فرانسوی جالب است، بلکه دانستن آن‌ها بسیار مفید خواهد بود. زیرا همانطور که حدس می‌زنید، در بسیاری از مکالمات و گفتگو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.اما چرا باید به این افعال اهمیت دهید؟ این همه نکته در زبان فرانسه وجود دارد، چرا برویم افعال رایج در زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ اشتباه می‌کنید. افعال، بخش جدایی‌ناپذیر جملات کامل فرانسوی هستند. علاوه بر این، از آنجا که این افعال بسیار رایج هستند، کاربرد زیادی هم دارند و برای زبان‌آموز فرانسوی که تازه شروع به یادگیری کرده‌ است، بسیار مفید خواهند بود.

10 فعل پرکاربرد در زبان فرانسه


نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسهبعضی از اولین، مهم‌ترین و البته رایج‌ترین مکالماتی که در زبان فرانسه خواهید داشت، نیاز به این دارد که خودتان را معرفی کنید. توانایی معرفی کردن خودتان به زبان فرانسه مهارتی است که همه جا کاربرد خواهد داشت، در سفر، در کلاس‌های درس، پیدا کردن دوست‌های فرانسوی یا مصاحبه‌های کاری! کسی که نتواند خودش را به زبان فرانسه معرفی کند، بسیاری از مزایای مکالمه را از دست می‌دهد. پس به جای نگرانی و استرس گرفتن، با تمرین معرفی کردن خودتان به زبان فرانسه، مهارت مکالمه و شنیدن به این زبان را تمرین کنید.

نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه


دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان


روش برای خداحافظی کردن به زبان فرانسهاولین کلمه‌ای که برای خداحافظی کردن در زبان فرانسه یاد می‌گیریم، au revoir است و چسبیدن به آن هم اصلا کاری ندارد. اما روش‌های بسیار زیادی برای خداحافظی کردن در زبان فرانسه وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بر اساس مخاطب و شرایط مختلف، استفاده کنید.

روش برای خداحافظی کردن به زبان فرانسه


آشنایی با ساختار جملات در زبان فرانسهوقتی ساختار جملات فرانسوی را یاد بگیرید، بقیه‌ی کار راحت‌تر می‌شود. ما ساختار‌ جملات در زبان فرانسه را آنقدر دوست داریم که جملات فرانسوی را به چهار ساختار اصلی تقسیم کردیم. این مسئله به شما کمک می‌کند تا قوانین و الگوهای ساختاری در جملات فرانسوی را بهتر درک و آن‌ها را در ذهنتان به خوبی سازماندهی کنید. البته، وقتی به صورت تمام‌وقت به زبان فرانسه صحبت کنید، متوجه می‌شوید که برای هر قانونی چند استثناء هم وجود دارد.

آشنایی با ساختار جملات در زبان فرانسه


ماه‌ های سال به زبان فرانسهبسیار خوب، تنها چیزی که باقی مانده، یادگیری ماه‌ها به زبان فرانسه است. بهتر است نام هر ماه را در اپلیکیشن یا موتور ترجمه گوگل (Google Translate) یا هر دیکشنری آنلاین دیگری چک کنید تا با تلفظ آن آشنا شوید (که البته خیلی مهم است!).

ماه‌ های سال به زبان فرانسه


الفبای زبان فرانسهفرانسه و انگلیسی 26 حرف الفبای لاتین را دارند. اما حروف در هر زبان صداهای مختلفی دارند و به دو صورت مختلف تلفظ می‌شوند. در ادامه جزئیات را بیان می‌کنیم، اما ابتدا یاد بگیرید هر حرف در الفبای فرانسه چه نامیده می‌شود.

الفبای زبان فرانسه


تاریخ (La Date) در زبان فرانسهبرای رزرو کردن یا قرار ملاقات‌های مختلف، حتما باید بدانید چگونه راجع به تاریخ و موعد مقرری صحبت کنید. بیان تاریخ‌ در زبان فرانسه کمی با زبان انگلیسی متفاوت است، اما وقتی قوانین و فرمول‌ها را یاد بگیرید، دیگر سخت نخواهند بود.

تاریخ (La Date) در زبان فرانسه


راهنمای جامع اعضای بدن به زبان فرانسهشاید اولین چیزی که در زبان فرانسه یاد می‌گیرید، اسم اعضای بدن نباشد، اما یادگیری آن‌ها ضروری است. چه در مکالمات روزمره و چه در داستان نویسی، دانستن تمام این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است. با فرض اینکه در طول سفرتان به کشور فرانسه دچار آسیب جسمی شوید، باید بتوانید علائم و محدوده‌ی دردناک بدن خود را به پزشکتان نشان داده و راجع به آن توضیح دهید.

راهنمای جامع اعضای بدن به زبان فرانسه


نه گفتن به زبان فرانسه:  بالاخره یک قانون گرامری ساده در زبان فرانسه پیدا کردیم! نه گفتن به زبان فرانسه امری آسان است. (البته اگر ذاتا شخصی هستید که در نه گفتن مشکل دارید، ربطی به قوانین گرامری یک زبان جدید ندارد. پس این مشکل را گردن زبان فرانسه نیندازید). تنها مشکل در نه گفتن به زبان فرانسه، لحظه‌ای است که باید بین تعداد زیادی از مترادف‌ها، یکی را انتخاب کنید.

نه گفتن به زبان فرانسه


علائم نگارشی در زبان فرانسهاگرچه در زبان انگلیسی و فرانسوی، تقریبا از علائم نگارشی یکسانی استفاده می‌شود،‌ اما برخی از آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه قرار است تفاوت‌های موجود در علائم نگارشی زبان فرانسه با زبان انگلیسی را توضیح دهیم تا مثل یک «حرفه‌ای» انشاء نویسی کنید.

اعلائم نگارشی در زبان فرانسه


جنسیت اسامی فرانسوی:  دیگر نیازی نیست برای یافتن جنسیت هر کلمه، مدت‌ها وقت گذاشته و به فکر کردن و حدس زدن مشغول شوید. در ادامه، به شما چهار روش کاربردی معرفی می‌کنیم تا به کمک‌ آن‌ها بتوانید حتی جنسیت کلمات جدید و نا‌اشنای فرانسوی را تشخیص دهید.

جنسیت اسامی فرانسوی


احوال‌پرسی به زبان فرانسه:  اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، خیلی مهم است که عباراتی مثل سلام کردن، خداحافظی کردن و آرزوی دیدار مجدد را به این زبان بلد باشید. وقتی این عبارات و کلمات را به خوبی یاد گرفتید، لازم است از دیگران بپرسید «?How are you». متاسفانه، در مقایسه با زبان انگلیسی، گفتن  «?Hi, how are you» به زبان فرانسه کمی پیچیده است، چون در زبان فرانسه معادل‌های مختلفی برای این عبارت وجود دارد. بهترین کار این است که راه‌های مختلف احوال‌پرسی به زبان فرانسه را یاد بگیرید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و وقتی صحبت می‌کنید از این عبارت‌ها استفاده کنید.

احوال‌پرسی به زبان فرانسه


 صفت در زبان فرانسه (L’ADJECTIF)در زبان فرانسه، صفت قبل و یا بعد از اسم قرار میگیرد و برای توصیف یک شخص و یا یک چیز به کار می رود. از صفت برای توصیف فصول، تاریخ، اعیاد، کشورها، مذاهب و…استفاده می شود. بیشتر صفت ها بعد از اسم قرار میگیرند، اما بیشتر صفت های کاربردی قبل از اسم قرار می گیرند.

صفت در زبان فرانسه

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:یادگیری رایگان زبان فرانسه با برترین کانال‌های یوتیوب

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید