IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری رایگان زبان فرانسه با برترین کانال‌های یوتیوب
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 شهریور 1401

یادگیری رایگان زبان فرانسه با برترین کانال‌های یوتیوب

یوتیوب بهشت یادگیری زبان فرانسه است که صدها کانال و ویدیوی رایگان پرطرفدار و کاربردی را در آن‌جا می‌توانید پیدا کنید.   کیفیت تمام کانال‌های یوتیوب به یک اندازه نیست و به همین خاطر در اوایل یادگیری خود باید کانال‌های با کیفیت یادگیری را شناسایی کنید. در ادامه 20 به معرفی 20 کانال برتر یوتیوب منتخب سال 2022 در حوزه آموزش زبان فرانسه خواهیم پرداخت.  اما پیش از شروع بررسی کانال‌ها باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا در بین این همه منبعی که برای یادگیری در دسترس است، باید از طریق یوتیوب به یادگیری زبان فرانسه بپردازیم؟

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

  • یکی از مزایایی که یادگیری در یوتیوب در اختیار شما قرار می‌دهد، تنوع زیادی است که در آن وجود دارد. با استفاده از یوتیوب می‌توانید کلمات فراوانی را در موضوعات متعدد و متنوعی یاد بگیرید.
  • مزیت دیگری که استفاده از یوتیوب دارد این است که شما می‌توانید سرعت تماشای خود را تنظیم کرده و هرآنچه را که متوجه نمی‌شوید هر چند بار که دوست دارید مرور کنید.
  • و اما مهمترین مزیتی که یوتیوب را به بهترین منبع یادگیری در جهان تبدیل کرده است، رایگان بودن محتوای آموزشی آن است.

بهترین کانال‌های یادگیری زبان فرانسه یوتیوب

  1.  FrenchPod101.com

درس‌های ویدیویی که کانال FrenchPod101 ارائه می‌دهد مقدمه‌ای نرم و راحت برای شروع یادگیری زبان فرانسه است. این کانال برای تمام سطوح، ویدیوی آموزشی تهیه کرده و اگر شما مبتدی هستید باید از ویدیوهای سطح مقدماتی آن که اصول اولیه زبان فرانسه را آموزش می‌دهد شروع کنید. نکته مهمی که در مورد ویدیوهای این کانال وجود دارد این است که درعین حال که آموزنده هستند، شما را نیز بسیار سرگرم می‌کنند. این ویدیوها را سخنوارن بومی و کارشناسان زبان فرانسه تهیه و تدارک می‌بینند.

این کانال شروع بسیار خوبی برای یادگیری زبان فرانسه شما به حساب می‌آید زیرا هم می‌توانید پایه‌های اولیه زبان را یاد بگیرید و هم می‌توانید زبان خود را روز به روز با آن تقویت کنید.

اگر از این کانال خوشتان آمده است می‌توانید به صورت روزانه به پادکست‌های آن نیز گوش دهید. پادکست‌ها نیز از کیفیت بی‌نظیری برخوردار بوده و در کنار آن‌ها می‌توانید به PDF و جامعه متنوعی از زبان‌آموزان و سخنوران فرانسوی زبان دسترسی داشته باشید.

  1. Learn French with Alexa

در همان شروع کار الکسا شما را جذب خود کرده و فوراً با او احساس صمیمیت خواهید کرد. کیفیت ویدیوهای آموزشی که او ارائه می‌دهد بسیار بالا بوده و چون رگه‌ای از طنز در آن‌ها نهفته است بسیار سرگرم‌کننده به حساب می‌آید. مثلاً او برای جذاب کردن ویدیوهای خود، مکالماتش را شخصیت‌های عروسکی پیش می‌برد.

همه دروس شامل صحبت الکسا مستقیم با دوربین است و کلمات او با زیرنویس فرانسوی همراه است. سبک تدریس او محاوره‌ای و جذاب است و طبیعتاً در ترجمه‌های انگلیسی با پیش می‌رود.

بسیاری از ویدیوهای این کانال در حد دو دقیقه و یا کمتر هستند. الکسا گهگاه پخش زنده نیز انجام می‌دهد که در آن به سؤالات کاربران به صورت زنده پاسخ می‌دهد.  

  1. Learn French with Pascal

در این کانال به تعداد زیادی ویدیوی آموزشی ویژه زبان‌آموزان سطوح مبتدی و متوسط دسترسی خواهید داشت. در این ویدیوها هیچ معلمی دیده نمی‌شود و تنها با گرافیک و زیرنویس سروکار دارید. سبک ارائه این ویدیوها واضح و موجز است و بیشتر بر تمرین مکالمه تمرکز دارد. هر کدام از درسنامه‌ها 5 الی 10 دقیقه به طول می‌انجامد.

  1. Coffee Break French

یکی دیگر از منابع محبوب یادگیری زبان فرانسه در یوتیوب، کانال Coffee Break French است. این کانال انواع منابع آموزشی رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. آموزش‌های این کانال بیشتر در موقعیت‌های و مکان‌های واقعی مانند متروی پاریس ارائه می‌شود. یکی از نکات مثبت این کانال، آموزش نکات به صورتی بسیار جذاب و با شور و حرارت است.

  1. Learn French with Vincent

وینسنت یک مربی باتجربه فرانسوی و یک مدرس زبان محبوب یوتیوب است و کانال او در تمام سطوح محتوای آموزشی انتشار می‌دهد. در کانال او مطالب زیادی در حوزه دستور زبان، واژگان و موقعیت‌های روزمره ارائه شده است.

  1. Monde des Titounis

این کانال محبوبی نزد کودکان فرانسوی است. محتوای ویدیوهای آن شامل آهنگ‌ها و داستان‌های کوتاه کودکانه است که تلاشی است در جهت آموزش سرگرم‌کننده زبان فرانسه به خردسالان.  این ویدیوها برای بزرگسالانی که به یادگیری زبان فرانسه روی می‌آورند منبع آموزشی بسیار خوبی است.

  1. Classiques du Cinema Français

همانطور که می‌دانید، یادگیری زبان فرانسه از طریق تماشای فیلم‌های سینمایی می‌تواند شما را برای انجام مکالمات در دنیا واقعی آماده کند. با تماشای فیلم از طریق یوتیوب قادر خواهید بود هر زمان که دیالوگی را متوجه نشدید به عقب برگردید و آن را دوباره تماشا کنید.  این کانال لیستی از فیلم‎های کلاسیک سینمای فرانسه را در ژانرهای مختلف از کمدی گرفته تا ترسناک برای مخاطبان خود آماده کرده که به صورت رایگان می‎توانید به آن‎ها دسترسی داشته باشید.

یادگیری رایگان زبان فرانسه با برترین کانال‌های یوتیوب

  1. Bruno Maltor’s Travel Vlog

اگر هوس کرده‌اید سفری به خارج از کشور داشته باشید، ویدیوهای مسافرتی این کانال ممکن است بهترین پاسخ به هوس سفر شما باشد. با این ویدیوها علاوه بر ارضای حس علاقه خود به سفر، به آسانی زبان فرانسه را نیز یاد خواهید گرفت. برونو والتر در فرانسه شخصی معروف شده است و محتوایی که تولید می‌کند از هر نظر محبوب و شگفت‌انگیز است. لهجه صحبت او برای تمام زبان‌آموزان براحتی قابل فهم است و از آنجایی که بر روی ویدیوهای خود زیرنویس دقیق قرار می‌دهد، می‌توان براحتی آن‌ها را دنبال کرد. ویدیوهای این کانال منبع با ارزشی برای یادگیری زبان فرانسه به حساب می‌آید.

  1. Livres Audio

در این کانال یوتیوب مجموعه بینظیری از کتاب‌های صوتی رایگان به زبان فرانسه ارائه شده است. با گوش دادن به این کتاب‌ها براحتی می‌توانید مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کرده و از شنیدن شاهکارهای ادبیات فرانسه نیز لذت ببرید. هر یک از فایل‌های صوتی ساعت‌ها به طول می‌انجامد پس باید برای تمرینات خود هدف معقولی تعریف کنید. بر همین اساس می‌توانید روز به روز جلسات شنیداری خود را طولانی و طولانی‌تر کنید.

توجه: برخی از ویدیوها به زبان انگلیسی تولید شده‌اند، بنابراین قبل از آنکه فایل خود را انتخاب کنید حتما آن را از این نظر امتحان کنید.

  1. Français avec Pierre

در کانال Français avec Pierre تمام ویدیوها به‌طور کامل به زبان فرانسه تهیه می‌شود. این موضوع شاید موجب ترس زبان‌آموزان مبتدی شود، اما زیرنویس انگلیسی و فرانسوی مجود برای ویدیوها موجب کاهش ترس آن‌ها می‌شود.

علاوه بر ویدیوهای موجود در کانال یوتیوب Français avec Pierre، شما می‌توانید به مطالب آموزشی اضافی در وب سایت Pierre دسترسی داشته باشید. مطالبیکه او در سایت خود بارگذاری می‌کند شامل برخی تمرین و دوره‌های فشرده یادگیری فرانسوی برای زبان آموزان مبتدی و متوسط ​​است.

  1. Français Authentique (فرانسوی اصیل)

درست مانند Français avec Pierre، ویدیوهایی که در کانال یوتیوب Français Authentique تهیه می‌شود نیز کاملاً به زبان فرانسه است. در واقع این کانال به آموزش زبان فرانسه از طریق آموزش واقعی و آنلاین اعتقاد دارد. سرعت مکالمه در ویدئوها آهسته و واضح بوده و با زیرنویس انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود.

ویدیوهای بیشماری در مورد گرامر ، واژگان و عبارات رایج زبان فرانسه در سطوح متوسط و پیشرفته در این کانال موجود است و برای زبان‌آموزانی که درحال حاضر دانش پایه‌ای در زبان فرانسه دارند گزینه‌ای بسیار عالی است. علاوه بر تمام این‌ها، این کانال در مورد موضوعاتی چون سبک زندگی و توسعه مهارت‌های فردی نکات مهمی را بازگو می‌کند. از آنجایی که این ویدیوها ماهیتی غیر آکادمیک دارند برای افرادی که می‌خواهند مانند یک فرانسوی بومی صحبت کنند انتخابی بسیار مناسب است.

در وب‌سایت Français authentique، یک پادکست فرانسوی نیز وجود دارد که زبان‌آموزان می‎توانند با آن همراه شوند.

  1. InnerFrench

با استفاده از همان شیوه‌های درگیری طبیعی با زبان که در کانال Français Authentique وجود دارد، InnerFrench نیز کمتر بر آموزش مفاهیم گرامری و فهرست‌های واژگان تأکید دارد و تمرکز آن بیشتر بر درک مکالمه فرانسوی است. پس بنابراین ویدیوهای این کانال کاملاً به زبان فرانسه با زیرنویس انگلیسی و فرانسوی تهیه شده است. با اینحال، زبان فرانسه ای که در آن استفاده شده واضح و قابل فهم است و تقریباً همه زبان‌آموزان فرانسوی می‌توانند آن را درک کنند.

پس زبان‌آموزان سطوح A2 یا B1 (مبتدی بالا و اوایل متوسط) نیز می‌توانند به آسانی از این کانال و محتوای آن بهرمند شوند.

موضوعاتی که در این ویدیوها به آن پرداخته شده شامل نکات و ترفندهایی برای یادگیری فرانسوی، رسانه‌های فرانسوی و فرهنگ عامه و همچنین ویدیوهایی در مورد فرهنگ فرانسه است. به‌عنوان مثال، هدف برخی از ویدیوها به چالش کشیدن زبان‌آموزان است تا از این طریق بتوانند سطح زبان فرانسه خود را تعیین کنند و همچنین متوجه شوند که برای صعو به سطح بالاتری از زبان فرانسه چه مهارت‌هایی لازم است.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

  1. Lingoni French

این کانال که نسبتاً جدید است به واسطه کانال معروف یادگیری زبان آلمانی Lingoni German که قبلا نام آن “آلمانی با جنی” بود، متولد شد.

ویدیوهایی که در این کانال بارگزاری شده است با درس‌های برنامه فرانسوی Lingoni پیوند دارد، اما زبان‌آموز به انتخاب خود می‌تواند تنها ویدیوها را تماشا کند. در این ویدیوها ترکیبی از آموزش فرانسوی و انگلیسی ارائه می‎شود و با بالاتر رفتن سطح زبان آموز، در ویدیوهای سطح B1 (متوسط)، از زبان فرانسه بیشتری بهره برده می‌شود.

لیست‌های پخش درسنامه‌های کانال برای زبان‌آموزان A1 (مبتدی)، A2 (مبتدی بالا) و زبان‌آموزان B1 (متوسط) تقسیم شده است و موضوعات شامل آموزش‌های گرامر و واژگان و عبارات رایج فرانسوی است.

  1. Comme une française (مثل یک فرانسوی)

Comme une française به شما می‌آموزد که مانند یک فرانسوی صحبت کنید.

Comme une française تمرکز کم‌رنگی بر دستور زبان فرانسه داشته و بیشتر بر روی واژگان عامیانه در بطن مکالمات زبان فرانسه تأکید دارد.

همراه این مجموعه، دو لیست پخشی که بر ادبیات فرانسه تمرکز دارند نیز ارائه شده است. اولین لیست پخش در مورد پاتریک باود، فولکلوریست مدرن فرانسوی و مجموعه آثار نانوداستانی او است. داستان دوم افسانه مشهور جهانی «زیبای خفته» (La Belle au Bois dormant) را روایت می‌کند.

  1. french101dotme

گاهی بهترین گزینه، ساده‌ترین است. این کانال مجموعه‎ای از درس‌های کوتاه یک تا سه دقیقه‌ای ساده را ارائه می‌دهد که اطلاعات ساده و ابتدایی مانند کلمات رایج، اعداد، روزهای هفته و یا الفبا را در برمی‌گیرد.

تنها تصویری که در ویدیوها مشاهده می‌شود مجموعه‌ای است از کلمات در یک پس زمینه ساده تک رنگ یا پرچم فرانسه. هرچند این پس‌زمینه‌ها خیلی خاص نیستند اما مهم این است که کلمات فرانسوی را در ذهن شما حک می‌کنند. این دروس بسیار تعاملی بوده و چندین بار در سراسر ویدیو از زبان‌آموز خواسته می‌شود تا واژگان را با صدای بلند تکرار کند.

  1.  thefrenchguy3000

این مجموعه عالی توسط یک مرد غیر فرانسوی زبان ارائه می‌شود و بیننده به محض شنیدن لهجه او متوجه می‌شود که او آمریکایی است. با تماشای ویدیوهای او اوقات بسیار شاد و خوشی را خواهید داشت و او از حکایت‌های تصادفی و تلاش‌های خود برای تبدیل شدن به باحال‌ترین فرد محله‌شان برای شما می‌گوید.

هرچند لهجه او ممکن است برای بعضی افراد مسخره بنظر آید اما آنچه که در ویدیوهای او یاد می‌گیرید بسیار سرگرم‌کننده و البته کاربردی بوده و بسیاری از اصول اصلی را پوشش می‌دهد. هرچند صحبت‌های مربی بسیار سرعت بالایی دارد، اما بسیار واضح بوده و براحتی قابل درک و فهم است و اگر چیزی را متوجه نشوید می‌توانید از زیرنویس فرانسوی موجود استفاده کنید.

او در این ویدیوها مستقیما با دوربین صحبت می‌کند و هرچند در این ویدیوها هیچ موقعیت واقعی برای تمرین مکالمه فراهم نمی‌شود و یا هیچ بازیگر و یا عروسکی در آن‌ها ایفای نقش نمی‌کند اما این معلم موفق می‌تواند به راحتی توجه کاربران را به خود جلب کرده و آن‌ها را تا آخر ویدیو مشتاق یادگیری نگه دارد.

زمان ویدیوهای این کانال از یک تا 10 دقیقه متفاوت است.

  1. JeFrench

درسنامه‌های این کانال که ویژه مبتدیان است بسیار اندک است و تنها به آموزش عبارات رایج مربوط به سفر، جهت‌یابی و معرفی خود محدود می‌شود‌. لیست پخش ویدیوهای موجود در این کانال مرتب نبوده و شما به صورت تصادفی باید به تماشای درسنامه‌ها بپردازید. 

با این وجود، ارائه ویدیوها خوب و واضح بوده و هیچ تصویری در ویدیوها ارائه نمی‌شود بنابراین توجه زبان‌آموز به‌طور کامل معطوف یادگیری می‌شود. تنها چیزی که در این ویدیوها می‌بینید زیرنویس فرانسوی و ترجمه انگلیسی عبارات است. در طول این ویدیوها زبان‌آموز چندین بار به تکرار کلمات و عبارات در طول درس تشویق می‌شود که هر بار به‌طور متوسط ​​چند دقیقه طول می‌کشد.

یادگیری رایگان زبان فرانسه با برترین کانال‌های یوتیوب

  1. The Travel Linguist

قبل از شروع هر درسنامه این کانال باید به گرم کردن تارهای صوتی خود بپردازید زیرا مجبورید در طول این ویدیوها زیاد صحبت کنید. این کانال مفید YouTube به آموزش چندین زبان که یکی از آن‌ها زبان فرانسه است می‌پردازد. لیست پخش «Learn French 101» ، مجموعه‌ای از درس‌های کاملی است که به آموزش واژگانی که در موقعیت‌های خاص مانند غذا خوردن و خرید به آن نیاز دارید، می‌پردازد. درس‌هایی نیز وجود دارد که به طور خاص به آموزش کلمات و عبارات رایج اختصاص داده شده است. ساختار این ویدیوها کاملاً تعاملی بوده و زبان‌آموز باید تمریناتی را در طول ویدیو انجام دهد.

ساختار ویدیوها بسیار منظم است. در ابتدای هر درسنامه یک جمله به زبان فرانسه همراه با زیرنویس بزرگ به گوش می‌رسد. سپس یک فرانسوی‌زبان آن کلمات را تکرار کرده و سپس از شما خواسته می‌شود عیناً آن‌ها را تکرار کنید و بعد دو مرتبه یک  فرانسوی زبان دیگر همان کلمات را تکرار می‌کند. تکرار عبارات و پیروی از انواع روش‌های ارائه شده به شما کمک می‌کند تا هر آنچه در این ویدیوها آموزش داده می‌‌شود در ذهن شما تثبیت شود.

  1. YouLearnFrench

اگر می‌خواهید در یوتیوب آموزش‌های تعاملی را دنبال کنید، YouLearnFrench گزینه‌ای عالی برای این هدف است که به مبتدیان کمک می‌کند درسنامه‌ها را از طریق آزمون‌ها، آهنگ‌ها و دیالوگ‌های نمونه آموزش دهد. این مجموعه‌ ویدیو انتخابی بی‌نظیر برای زبان‌آموزان مبتدی بوده و قدم به قدم آن‌ها را در یادگیری زبان فرانسه پیش می‌برد.  

هر ویدیو موضوعی دارد و ویدیوها طیف وسیعی از موضوعات را شامل می‌شود از پرکاربردترین صفت‌های فرانسوی گرفته تا موارد فوق‌العاده خاص مانند واژگان المپیک. این ویدیوها ساده بوده و هر ویدیو تنها چند دقیقه به‌طول می‌انجامد، بنابراین هر زمانی از روز را می‌توانید به تماشا و تمرین آن‌ها اختصاص دهید.

  1.  Jacqueline Doiron

این کانال تنها فقط هشت ویدیوی کوتاه در مورد یادگیری اصول ابتدایی زبان فرانسه ارائه داده که گوینده آنها سخنران بومی فرانسوی ژاکلین دویرون است. اکنون شما 20 منبع بی‌نظیر یوتیوب برای تمرین و یادگیری زبان فرانسه خود می‎شناسید. اگر موفق به استفاده از تمام آن‌ها شدید باز هم می‌توانید منابع خوب دیگری را برای استفاده پیدا کنید.

در صورتی که به راهنمایی و کمک بیشتری در خصوص مهارت‍های مختلف زبان فرانسه نیاز داشتید با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:آموزش رایگان زبان فرانسه

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید