IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 3.5/5
نویسنده: ایرانمهر
22 آبان 1398

نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه

هی تو!

به نظرت نیاز دارم.

اولین و مهم‌ترین قدم در یادگیری زبان فرانسه چیست؟

آیا یادگیری عبارت‌های روزانه و ضروری در زبان فرانسه است؟ حفظ کردن واژگان مربوط به سفر است؟

گفتید اسمتان چیست؟

نمی‌دانید؟ حتما شوخی می‌کنید! واقعا نمی‌دانید چطور باید خودتان را به زبان فرانسه معرفی کنید؟

بسیار خوب، ناراحت نشوید! برای شما خبر خوبی دارم!

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

بعضی از اولین، مهم‌ترین و البته رایج‌ترین مکالماتی که در زبان فرانسه خواهید داشت، نیاز به این دارد که خودتان را معرفی کنید. توانایی معرفی کردن خودتان به زبان فرانسه مهارتی است که همه جا کاربرد خواهد داشت، در سفر، در کلاس‌های درس، پیدا کردن دوست‌های فرانسوی یا مصاحبه‌های کاری! کسی که نتواند خودش را به زبان فرانسه معرفی کند، بسیاری از مزایای مکالمه را از دست می‌دهد. پس به جای نگرانی و استرس گرفتن، با تمرین معرفی کردن خودتان به زبان فرانسه، مهارت مکالمه و شنیدن به این زبان را تمرین کنید.

هیچوقت نترسید! با چند سوال و جمله رایج، می‌توانید به صورت حرفه‌ای خودتان را به زبان فرانسه معرفی کنید. این عبارت‌های کوتاه و مفید، مهارت‌های مکالمه را تقویت می‌کنند و به شما اعتماد به نفس می‌دهند تا با خیال راحت مکالمات فرانسوی را شروع کنید.

نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه

نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه، از سلام (Bonjour) تا خداحافظ (Au Revoir)

سلام و احوال‌پرسی به زبان فرانسه

الاهم فی الاهم! مهم‌ترین چیزها را اول بگوییم!

در تمام دنیا و در تمام زبان‌ها، سلام کردن و احوالپرسی مهم‌ترین و اولین قسمت مکالمات است. فرقی نمی‌کند بخواهید با یک دوست حرف بزنید، به یک تماس تلفنی جواب بدهید یا کسی را برای اولین بار ملاقات کنید. علاوه بر این، وقتی وارد یک نانوایی (boulangerie)، قصابی (épicerie) یا رستوران کوچک (bistro) می‌شوید، باید به پرسنل و کسانی که قرار است با شما در ارتباط باشند سلام کنید؛ سلام کردن در فرانسه و روز بخیر گفتن به کسانی که ممکن است با شما برخورد داشته باشند، نشانه ادب و احترام است. پس اگر لزوما قرار نبود کسی برای شما کاری انجام بدهد، باز هم باید بتوانید به آن‌ها سلام کنید.

یادتان باشد: اگر به نشانه محبت و احترام، قدمی به سمت کسی بردارید، همه چیز خیلی بهتر می‌شود. مردم فرانسه به «سرد بودن» معروف هستند ولی این سرد بودن از احترام نگذاشتن و رعایت نکردن آداب و رسوم آن‌ها و صد البته آشنا نبودن با فرهنگ آن‌ها ناشی می‌شود.

یکی از کلماتی که در هر موقعیتی کاربرد دارد و کلمه نسبتا امنی است، bonjour) good day) یا روز بخیر است. این عبارت در تمام ساعات روز و به ویژه بعد از ظهر، کاربرد دارد و تقریبا به اندازه کلمه “hello” در زبان انگلیسی جهانی است.

با این حال، یادتان باشد، این کلمه می‌تواند با توجه به زمان‌های مختلف روز تغییر کند. برای صبح بخیر بگویید bon matin) good morning) یا عصر بگویید bonsoir) good evening). همچنین شب‌ها می‌توانید بگویید bonne nuit) good night)، اما این عبارت بیشتر زمانی استفاده می‌شود که به نیمه‌های شب نزدیک می‌شویم و یا می‌خواهیم به تخت‌خواب برویم.

کلمه Salut) hello) راهی عالی برای سلام کردن به کسی است که هیچ قید و بندی هم برای زمان‌های مختلف روز نداریم.

در نهایت، اگر تلفنی با کسی صحبت می‌کنید، می‌توانید برای سلام کردن بگویید âllo) hello).

معرفی اسم به زبان فرانسه

از پس سلام کردن به زبان فرانسه برآمدید. ایول! حالا وقت آن رسیده است که مهارت مکالمه را به سطح بالاتر ببرید. اگرچه ممکن است نخواهید با مغازه‌دارها یا خدمتکاران رستوران مکالمات طولانی داشته باشید، اما ملاقات با افراد در مکان‌های عمومی، خیابان یا صحبت کردن با یک همکار یا مهمان جدید در هتلی که در سفر در آن اقامت دارید، مکانی عالی برای پیدا کردن دوست‌های جدید فرانسوی است.

نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه

وقتی کسی می‌خواهد اسم شما را بداند، از شما می‌پرسد:

 Comment t’appelles-tu ? (What is your name?)

البته این جمله کاملا غیررسمی و محاوره است و معنای تحت‌اللفظی و لغوی آن “?how do you call yourself” است.

حالت رسمی جمله بالا ?comment vous appelez-vous ?) What is your name) است. اگر می‌خواهید از کسی که تازه با او ملاقات کردید و یا از شما بزرگ‌تر است اسمش را بپرسید، باید از نسخه رسمی این سوال استفاده کنید. می‌توانید از نسخه غیررسمی برای افرادی که از شما کوچک‌تر هستند استفاده کنید. همچنین اگر مخاطبتان شما را با عنوان tu) you, informal) خطاب کرد، می‌توانید بفهمید که او هم با شما دوستانه صحبت کرده است و نیازی نیست با زبان رسمی با او صحبت کنید. اما اگر کسی با vous) you, formal) شما را خطاب کرد، بدانید رفتار او رسمی و محترمانه است و باید به صورت رسمی نام او را بپرسید.

برای جواب دادن به این سوال، جمله خود را با  (…je m’appelle…) (I call myself) شروع کنید و بعد اسمتان را بگویید.

همچنین می‌توانید بگویید  (…je suis…) (I am) و بعد اسمتان را بگویید.

وقتی کسی اسم شما را پرسید، مودبانه است که در قدم بعد اسم او را بپرسید. می‌توانید سوال مخصوص را دوباره تکرار کنید و یا خیلی ساده بپرسید (?et tu ?) (and you) (برای موقعیت‌های غیررسمی) یا ?et vous ?) and you) (در حالت رسمی).

اطلاعات مقدماتی درباره خودتان

حالا که مخاطبتان اسم شما را می‌داند، ممکن است بخواهند اطلاعات بیشتری درباره شما کسب کنند! به اشتراک گذاشتن اطلاعات مقدماتی درباره خودتان، اولین قدم برای پیدا کردن دوستان فرانسوی است. ملاقات کردن با آدم‌های جدید همیشه خوب است، اما اگر می‌خواهید زبان فرانسه یاد بگیرید، دوستان فرانسوی‌زبان از ارزش بالاتری برخوردار هستند. آن‌ها می‌توانند جنبه‌های ریسکی و زیر و بم زبان فرانسه را به شما بگویند و همچنین می‌توانند شما را با فرهنگ فرانسه و جامعه فرانسوی‌زبان‌ها آشنا کنند.

مکان‌ها

ممکن است از شما بپرسند d’où venez-vous ?) where are you from?) (رسمی) یا d’où viens-tu ? (غیررسمی). با پرسیدن این سوال مخاطبتان می‌خواهد درباره کشور، منطقه یا زادگاه شما اطلاعاتی کسب کند. اما اگر در شهری مشهور و شناخته‌شده زندگی می‌کنید، می‌توانید آن را نام ببرید (نیویورک یا لندن).

می‌توانید با گفتن je viens de…) I am from) و بعد نام محلی که در آن زندگی می‌کنید یا در آنجا متولد شدید، به این سوال پاسخ دهید.

همچنین ممکن است از شما بپرسند où habitez-vous ?) where do you live?) یا où habites-tu ?) where do you live?).

با گفتن …J’habite à…) I live in) و نام شهری که در آن زندگی می‌کنید، به این سوال پاسخ دهید.

یادتان نرود وقتی کسی این سوالات را از شما پرسید، برای رعایت ادب و احترام گذاشتن به طرف مقابل، شما هم این سوالات را از او بپرسید. با گفتن et vous ? یا et tu and you?  می‌توانید به مکالمه ادامه دهید.

سن و سال به زبان فرانسه

درست مثل بیشتر قسمت‌های دیگر در جهان، در فرانسه هم پرسیدن سن و سال عملی بی‌ادبانه به حساب می‌آید. این مسئله زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که مردی از یک خانم سنش را بپرسد.

با این حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که لازم بود سن کسی را بپرسید، از جملات زیر استفاده کنید:

Quel âge as-tu ? (how old are you?) غیررسمی –

Quel âge avez-vous ? (how old are you?) رسمی –

برای پاسخ دادن به این سوال، باید بگویید j’ai __ ans (I am __ years old)

یادتان باشد در جای خالی سنتان را به عدد بیان کنید.

دقت کنید وقتی در زبان فرانسه می‌خواهید سنتان را بیان کنید، باید از فعل avoir) to have) استفاده کنید و از فعل être) to be) استفاده نکنید. بنابراین ترجمه این جمله در زبان انگلیسی به صورت زیر خواهد بود:

“How many years do you have?”

“I have ___ years.”

صحبت کردن درباره شغل به زبان فرانسه

نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه

یکی دیگر از سوالاتی که اغلب افراد در مکالمات و برای آشنایی می‌پرسند، درباره شغل و کسب و کارتان است. برای سوال درباره این موضوع جمله زیر را استفاده کنید:

Quel est votre travail ? (what is your job).

برای اینکه بگویید شغلتان چیست، خیلی راحت می‌توانید بگویید  je suis) I am)و بعد شغل یا حرفه‌تان را بگویید.

این نکته را در نظر داشته باشید که نباید قبل از شغلتان در زبان فرانسه از حرف تعریف “a” (un or une) استفاده کنید. برای مثال، ممکن است بگویید  je suis professeur که به معنی “I am a teacher” است و ترجمه تحت‌اللفظی آن “I am teacher” است.

از آنجایی که ممکن است این سوال را زیاد از شما بپرسند، بهترین کار این است که اسامی مشاغل به زبان فرانسه را یاد بگیرید و پیش از آنکه به کشوری فرانسوی‌زبان سفر کنید یا مکالمه‌ای به زبان فرانسه داشته باشید، این اسامی و عبارات را یاد بگیرید. با این کار، هیچوقت برای صحبت کردن درباره خودتان احساس اضطراب و نگرانی نمی‌کنید و می‌توانید با اعتماد به نفس کامل به صحبت کردن درباره خودتان بپردازید.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

صحبت کردن درباره سرگرمی‌ها به زبان فرانسه

بسیار خوب، تا اینجا مکالمه‌تان خوب پیش رفته است. عبارات و جملات مقدماتی درباره سلام کردن، معرفی کردن اسمتان، سنتان، ملیت یا محل زندگی و زبان‌هایی را که بلدید صحبت کنید، یاد گرفتید و حالا وقت آن رسیده است درباره سرگرمی‌ها و تفریحات خود به زبان فرانسه صحبت کنید تا مکالمه جذاب‌تری داشته باشید. این قسمت از مکالمه، زمانی عالی برای این است که درباره علایق و تفریحاتتان صحبت کنید.

این سوالات به صورت ?qu’est-ce que tu aimes faire ?) what do you like to do) یا qu’est-ce que vous aimez faire ?) what do you like to do?) مطرح می‌شوند.

برای پاسخ دادن به این سوال از j’aime…) I like) استفاده کنید و بعد از آن یک اسم یا یک فعل به کار ببرید. برای مثال، ممکن بگویید:

 j’aime voyager, lire et étudier les langues étrangères (I like to travel, read and study foreign languages)

همچنین می‌توانید بگویید je m’intéresse à… ) I am interested in) و بعد از آن از یک یا چند اسم استفاده کنید. برای مثال، بگویید  je m’intéresse à la culture française ) I am interested in French culture). 

نحوه معرفی کردن خودتان در زبان فرانسه

صحبت کردن درباره زبان‌ها به زبان فرانسه

یادگیری زبان‌های مختلف سرگرم‌کننده و جذاب است و وقتی در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی در حال یادگیری زبان فرانسه هستید. وقتی وارد کشوری فرانسوی‌زبان شوید یا دوستانی فرانسوی پیدا کنید، احتمالا از شما می‌پرسند زبان‌های دیگری هم بلد هستید یا نه و یا زبان مادری‌تان چیست. مردم ممکن است از شما بپرسند:

quelle langue parles-tu? (What language do you speak?)

یا

Quelle langue parlez-vous? (What language do you speak?)

 

برای پاسخ دادن به این سوال، باید بگویید (…je parle…) (I speak) و بعد اسم زبانی که صحبت می‌کنید را بیان کنید.

می‌توانید با استفاده از حرف ربط et) and) زبان‌های دیگری را که بلدید صحبت کنید به جمله‌تان اضافه کنید.

همچنین اگر در حال یادگیری زبانی هستید، از جمله j’étudie…) I am studying) استفاده کنید. برای مثال، به عنوان یک زبان‌آموز بگویید  je parle anglais et j’étudie français) I speak English and I’m learning French).

خداحافظی کردن و آرزوهای خوش به زبان فرانسه

همه چیزهای خوب به آخر می‌رسند، نه؟

وقتی مکالمه‌تان به پایان می‌رسد، می‌توانید از کلمه enchanté) charmed) استفاده کنید تا بگویید از صحبت کردن با طرف مقابلتان خوشحال شدید.

در موقعیت‌های رسمی، می‌توانید بگویید c’est un plaisir de faire votre connaissance) it is a pleasure to make your acquaintaince) یا c’est un plaisir de vous rencontrer (it is a pleasure to meet you).

این مسئله را به خاطر داشته باشید که در جملات مختلف باید از ضمایر متفاوت استفاده کنید. در اولین جمله بالا، می‌توانید از ضمیر ملکی votre (your) استفاده کنید، در حالی که در جمله دوم باید از ضمیر مفعولی vous (you) استفاده کنید.

برای خداحافظی کردن بگویید au revoir ) goodbye) یا à bientôt) see you later). جمله À bientôt در مقایسه با au revoir غیررسمی‌تر است، اما باید بگویم این جمله، روشی مناسب برای خداحافظی کردن با nouvel ami français ) new French friend) است. 

بسیار خوب، حالا که تمام عبارات و کلمات مورد نیاز برای صحبت کردن و معرفی خودتان به زبان فرانسه را یاد گرفتید، وقت آن رسیده مطالب مورد نظرتان را مرور و تمرین کنید. با یک دوست فرانسوی‌زبان صحبت کنید، یک شریک تبادل زبانی پیدا کنید، اگر بودجه و زمان کافی دارید به فرانسه یا یکی از کشورهای فرانسوی‌زبان سفر کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید از زبان فرانسه و مشتقات آن استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: 9 گام ساده برای تقویت لهجه زبان فرانسه

بیشتر بخوانید: یادگیری 70 عبارت ضروری روزمره فرانسوی


 

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.5 از 5 از 11 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سینا
    15 آذر 1401
    پاسخ دادن

    ممنونم از شما
    که واقعا مطلب رو به بهترین روش ممکن توضیح دادید

    • ایرانمهر
      15 آذر 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت ممنونم از شما
      موفق باشین

  2. بهار
    22 مرداد 1401
    پاسخ دادن

    سلام اگه، بخوام بپرسم نام شما چیست به غیر از comment tu t’applle? اگه در همین سوال به جای tu از vous بخوام استفاده کنم چی میشه؟

  3. نازنین
    12 آذر 1399
    پاسخ دادن

    سلام وقتتون بخیر. خواستم بپرسم فرانسوی ها هم مثل انگلیسی ها و آمریکایی ها و اینا تو و شما براشون فرق نمی کنه؟ منظورم اینه که مثلا اگه از کلمه ی Vous که یعنی شما استفاده بکنیم، این برای احترام گذاشتن هست یا جمله رو رسمی می کنه؟ ما می تونیم به همه چه کوچکتر و چه بزرگتر در فرانسوی بگیم تو یا باید به بزرگتر ها بگیم شما؟ باید برای بزرگترها بگیمکلمه ی vous و برای کوچکتر و یا دوستمون بگیم tu؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید❤

    • آموزشگاه ایرانمهر
      12 آذر 1399
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

  4. سینا
    13 بهمن 1398
    پاسخ دادن

    ممنونم از شما
    که واقعا مطلب رو به بهترین روش ممکن توضیح دادید

    • آموزشگاه ایرانمهر
      13 بهمن 1398
      پاسخ دادن

      موفق و پایدار باشید

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید