IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
اصطلاح واژگـــان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
9 اسفند 1402

اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید

زمانی که وارد کشوری می‌شوید که آب و هوای سردی دارد آشنایی با عباراتی که مربوط به سرما هستند به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری با دیگران ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را برآورده کنید. آشنایی با اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این مسیر به شکل موفق‌تری عمل کرده و نتیجه بهتری را نیز دریافت کنید. در بسیاری از موارد آموزش گرامر زبان انگلیسی به‌تنهایی نمی‌تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنید.

در این مسیر شما نیازمند این خواهید بود که بتوانید با واژگانی که در زبان انگلیسی استفاده می‌شوند نیز استفاده کرده و عملکرد بهتری را در استفاده از اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی داشته باشید. به همین علت نیز ما در ادامه این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این اصطلاحات و واژگان صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

واژگان انگلیسی مربوط به فصل زمستان

در طول فصل زمستان خورشید در کمترین میزان ممکن در آسمان قرار می‌گیرد و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا روزهای این فصل بسیار کوتاه بوده و از طرف دیگر این فصل دارای شب‌های طولانی باشد. از آنجایی که در این فصل شاهد کاهش دما به میزان زیادی هستیم افراد برای محافظت از خود در برابر دماهای یخبندان باید چندین لایه لباس بپوشند. در این فصل برخی از فعالیت‌ها وجود دارند که شما می‌توانید انجام دهید و البته نباید فراموش کنید که انجام دادن این فعالیت‌ها تنها مخصوص به فصل زمستان است.

آشنایی با چند اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید که درباره این فعالیت‌ها هستند به شما کمک می‌کند تا بتوانید منظور خود را به شکل بهتری به دیگران منتقل کنید و در نتیجه بتوانید گفتگوی بهتری را با دیگران داشته باشید. از جمله فعالیت‌های زمستانی که می‌توانید در فصل زمستان انجام دهید و نهایت لذت را از آن ببرید می‌توان به فعالیت‌هایی همچون اسکی، اسنوبورد، بازی هاکی، اسکیت روی یخ و … اشاره کرد. هریک از این فعالیت‌ها می‌توانند در فصل زمستان انجام شوند.

در ادامه درباره هریک از این فعالیت‌ها صحبت کرده و توضیحاتی را درباره عبارت انگلیسی مربوط به آنها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

عبارات و واژگانی که در شرایط زمستانی استفاده می‌شوند

همانطور که در بخش قبلی نیز درباره این موضوع صحبت کردیم زمستان یکی از فصل‌های سرد سال به شمار می‌آید که گاهی اوقات دمای هوا به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. با این وجود باید دقت داشته باشید که علاوه بر پایین بودن دما، برف و یخبندان که از اصطلاحات رایجی هستند که امروزه در زبان انگلیسی برای توصیف زمستان به کار می‌روند شرایط آب و هوایی دیگری نیز وجود دارد که ما معمولا در فصل زمستان به آن فکر می‌کنیم.

Blizzard که به معنی کولاک است یکی از رایج‌ترین این عبارات به شمار می‌آید که یک طوفان برفی بسیار شدید به همراه بادهای بسیار شدید را توصیف کرده و اطلاعاتی را درباره آن به شما ارائه می‌دهد. زمانی که یک کولاک باعث می‌شود تا دمای هوا به نزدیک صفر درجه سانتی گراد برسد ما در این حالت می‌توانیم از عبارت whiteout برای توصیف چنین شرایطی استفاده کنیم. این کولاک در واقع یک نوع کولاک بسیار شدید است که تقریبا باعث مرگ و میر هر موجودی می‌شود که در محیط قرار دارد و در مقابل سرما آسیب‌پذیر است.

نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید این است که whiteout معمولا در مناطق قطبی دیده می‌شود.

Powder snow یکی دیگر از انواع اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید به شمار می‌آید که حتما باید با آن آشنا شوید. این عبارت در واقع بیانگر همان برف تازه‌ای است که همیشه درباره آن صحبت می‌کنیم. کلمه بسیار پرکاربرد دیگری که امروزه در زبان انگلیسی در خصوص فصل زمستان مورداستفاده قرار می‌گیرد کلمه ice storm صحبت کنیم که اگر بخواهیم آن را به‌صورت تحت‌اللفظی ترجمه کنیم می‌توان به آن طوفان یخ گفت.

ice storm در واقع نوعی طوفان است که در آن باران یخ زده شروع به بارش می‌کند و همه چیز در دنیای اطراف ما با استفاده از یخ پوشانده می‌شود. از آنجایی که ما درباره یخ صحبت کردیم باید بدانید که یخ می‌تواند در فصل زمستان بسیار خطرناک باشد. Black ice یکی از انواع اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید به شمار می‌آید که به معنای یخ سیاه خواهد بود. در واقع این عبارت برای نوعی از یخ نازک که در جاده‌ها تشکیل می‌شود و توسط رانندگان دیده نمی‌شود گفته می‌شود.

دقت داشته باشید که Black ice می‌تواند به‌عنوان علت بسیاری از تصادفاتی که در فصل زمستان رخ می‌دهند شناخته شود و معمولا هر ساله می‌تواند آسیب‌های جدی را به افراد یا وسایل نقلیه وارد کند.

فراموش نکنید که اگر شما یک عابر پیاده هستید نیز یخ می‌تواند خطرات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر به مسیری که در حال پیاده‌روی در آن هستید توجه نکنید یا کفش‌های مناسبی را به پا نکرده باشید ممکن است لیز بخورید و معمولا افتادن در فصل زمستان بسیار ساده و راحت است. نکته بسیار مهمی که در اینجا نباید فراموش کنید این است که معمولا افتادن روی زمین در فصل زمستان می‌تواند یک فرایند بسیار دردناک برای شما به شمار بیاید.

اصطلاح واژگــان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصــل زنده بمانید

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید :  نحوه یادگیری زبان انگلیسی با ترجمه: راهنمای جامع گام به گام

Snow shovel و موارد دیگر در زبان انگلیسی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد آشنایی با چند اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید را دارید باید بدانید که Snow shovel یکی از رایج‌ترین عباراتی است که معمولا در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد. از عبارت to be snowed in استفاده می‌شود که برف سنگینی باریده باشد. در واقع وقتی که شما نمی‌توانید به علت بارش برف زیاد خانه یا ماشین خود را ترک کنید می‌توانید از عبارت to be snowed in برای توصیف چنین شرایطی استفاده کنیم که یک فعل بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی است.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که اگر برف زیادی باریده باشد برای این‌که بتوانید برف را به‌راحتی از بین ببرید نیازمند وسیله‌ای خواهید بود که امروزه در زبان انگلیسی به آن snow shovel گفته می‌شود. این عبارت در واقع به معنای بیل برفی است. از طرف دیگر باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که عملی که استفاده از بیل برفی را توصیف می‌کند نیز با عبارت snow shoveling شناخته می‌شود که به معنای برف‌روبی خواهد بود.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید افرادی که در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که برف می‌بارد اغلب یک snow shovel و یک ice scraper در ماشین خود دارند. دقت داشته باشید که ice scraper یکی از چند اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید به شمار می‌آید که به معنای یخ‌تراش خواهد بود. این وسیله به منظور خراشیدن یخ از روی یک وسیله یا بخشی از زمین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که ما درباره خودرو صحبت کردیم باید بدانید که استفاده از winter tires نیز در فصل زمستان بسیار رایج خواهد بود. winter tires عبارتی است که برای لاستیک‌های زمستانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به آن تایرها یا لاستیک‌های برفی نیز گفته می‌شود. این لاستیک‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانند اصطکاک را افزایش دهند و در نتیجه رانندگی در فصل زمستان را برای شما ایمن‌تر کنند.

بهبود دایره لغات در زبان انگلیسی

لغات انگلیسی که برای لباس‌های زمستانی مورداستفاده قرار می‌گیرند

وقتی که بیرون هوا سرد است افراد برای محافظت از خود باید لباس‌های خاصی بپوشند. شما می‌توانید این هوای سرد را ضروری بنامید. به همین علت نیز برای صحبت درباره اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره لباس‌های زمستانی صحبت کرده و توضیحاتی را درباره آنها به شما ارائه دهیم. بهترین راهی که برای گرم ماندن شما وجود دارد این است که چندین لایه در فصل زمستان لباس بپوشید. dressing in layers عبارتی است که در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این عبارت در واقع به این معناست که شما چندین لایه لباس را می‌پوشید تا بتوانید بدن خود را در فصل سرد سال گرم نگه دارید. long underwear یکی دیگر از عباراتی است که باید درباره لباس‌های زمستانی بدانید این عبارت وقتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره لباس‌های بلند فصل زمستان صحبت کنید. دقت داشته باشید که برخی از مردم محلی انگلیسی زبان معمولا به این لباس‌ها long johns یا thermals نیز می‌گویند که دقیقا همین معنی را به شما منتقل می‌کند.

لایه دوم لباس‌های شما معمولا از fleece pants تشکیل می‌شود که به معنای شلوارهای پشمی خواهد بود. این شلوارها در فصل زمستان دارای محبوبیت زیادی هستند. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که شما در این فصل می‌توانید از یک puffy jacket به معنای ژاکت پشمی نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که این ژاکت‌ها معمولا بسیار گرم بوده و از طرف دیگر معمولا ضد آب نیز هستند تا آب باران یا رطوبت برف به بدن شما نفوذ نکند.

برای قسمت بالاتنه خود می‌توانید از ترکیب coats and hoodies استفاده کنید. این دو عبارت عبارتی هستند که برای توضیح دادن انواع کاپشن‌ها یا کت‌ها و البته هودی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. آنها معمولا آستین بلند هستند. یکی دیگر از چند اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید که باید با آن آشنا شوید مربوط به تجهیزاتی همچون دستکش است که از عبارت gloves یا mittens برای صحبت درباره آنها می‌توانید استفاده کنید.

تفاوتی که بین این دو عبارت وجود دارد این است که gloves برای همه انگشتان به‌صورت جداگانه پوشش مخصوص دارد و این در حالی است که mittens یک پوشش کلی برای تمامی انگشتان دارد. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که شما برای پوشاندن سر خود نیز می‌توانید از یک beanie یا hat استفاده کنید که به معنای کلاه خواهد بود و در زبان انگلیسی دارای کاربردهای زیادی هستند.

برای این‌که سوز زمستانی صورت شما را در این فصل نسوزاند بهترین راهی که پیش روی شما قرار دارد استفاده از یک face mask است که به معنای ماسک صورت خواهد بود. در صورتی که نگران گوش‌های خود در فصل زمستان هستید و نمی‌خواهید که گوش‌های شما سردشان شود نیز می‌توانید از یک گوش بند استفاده کنید که در زبان انگلیسی با عبارت earmuffs شناخته می‌شود.

در نهایت باید دقت داشته باشید که دو عبارت scarves و neck warmers نیز از جمله چند اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید به شمار می‌آیند که به معنای شال گردن هستند و برای گرم کردن منطقه گردن شما مورداستفاده قرار می‌گیرند.

لیست فعالیت های زمستانی که باید به زبان انگلیسی با آنها آشنا شوید

لیست فعالیت‌های زمستانی که باید به زبان انگلیسی با آنها آشنا شوید

در ادامه صحبت درباره اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید قصد داریم در این بخش درباره فعالیت‌هایی صحبت کنیم که تنها در فصل زمستان می‌توانید آنها را انجام دهید. یکی از بهترین راه‌هایی که برای گرم کردن خود در فصل زمستان وجود دارد این است که با معروف‌ترین ورزش‌های زمستانی آشنا شده و اطلاعاتی را درباره آنها به دست بیاورید. Skiing و snowboarding دو مورد از این فعالیت‌ها به شمار می‌آیند.

این دو عبارت به معنای اسکی کردن و اسنوبورد هستند که مردم در سراسر جهان معمولا آنها را تجربه می‌کنند. دقت داشته باشید که برای اسکی کردن شما نیازمند تجهیزات خاصی خواهید بود که از جمله آنها می‌توان به چوب مخصوص اسکی، یک جفت چکمه مخصوص اسکی، کلاه ایمنی و goggles اشاره کرد. توجه کنید که goggles یکی از اصطلاحات رایج در این زمینه است که به عینک اسکی گفته می‌شود. این عینک می‌تواند تا حد زیادی از انعکاس نور در چشمان شما جلوگیری می‌کند.

از طرف دیگر اگر شما اسنوبورد را ترجیح می‌دهید باید بدانید که برای انجام این ورزش نیازمند چکمه‌های مخصوص اسنوبورد، کلاه ایمنی و عینک خواهید بود که حتما باید این لوازم را تهیه کنید. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که خیلی اهل هیجان و ماجراجویی نیستید می‌توانید به‌جای دو ورزشی که معرفی کردیم ورزش ice skating را امتحان کنید که به معنای اسکیت روی یخ است. اگر تصمیم به انجام این کار دارید برای آن نیازمند یک جفت اسکیت و تعادل زیادی خواهید داشت.

علاوه بر چند اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید که معرفی کردیم باید بدانید که فعالیت‌های بسیار جذاب دیگری نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن با این زبان آشنا شده و عبارات زمستانی را در انگلیسی بیاموزید. برای مثال ورزش tubing یکی از این ورزش‌ها است که در ایران آن را با نام تیوپ سواری می‌شناسید. این ورزش زمستانی به این شکل است که شما در یک سراشیبی قرار می‌گیرید و سپس با استفاده از آن به سمت پایین سر می‌خورید.

دقت داشته باشید که این ورزش با نام sledding نیز شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین ورزش‌هایی است که در حال حاضر در تمامی کشورهایی که زمستان‌های پر از برفی دارند انجام می‌شود. دقت داشته باشید که این فعالیت، فعالیتی خواهد بود که شخص در آن سوار یک لاستیک یا تیوپ بزرگ می‌شود و با استفاده از آن روی برف سر می‌خورد. یکی از نکات بسیار مهمی که درباره این فعالیت وجود دارد هیجان بسیار زیادی است که معمولا شما در این ورزش تجربه می‌کنید.

نکته بسیار مهم دیگری که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید دو ورزش هیجان‌انگیز زمستانی دیگر نیز وجود دارند که اگر علاقه زیادی به تجربه هیجان زیاد در فصل زمستان دارید می‌توانید آنها را امتحان کنید. این دو ورزش زمستانی به ترتیب snowball fight و building a snowman نام دارند. snowball fight همان برف بازی خودمان است که در آن شما با گلوله برفی می‌توانید یکدیگر را هدف قرار دهید و تجربه بسیار جذابی از این بازی در فصل زمستان و در حین بارش برف داشته باشید.

building a snowman نیز به معنای ساختن یک آدم برفی است که در فصل زمستان تجربه آن بدون شک جذاب خواهد بود.

اصطلاح واژگان زمستانی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سخن پایانی

آشنایی با چند اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری با دیگران در فصل زمستان به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری این زبان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در کلاس زبان انگلیسی که امروزه توسط موسسه زبان ایرانمهر برگزار می‌شود شرکت کرده و از مزایایی که این کلاس به شما ارائه می‌دهد نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص اصطلاح واژگان زمستانی که به شما کمک می کند در این فصل زنده بمانید پاسخ دهیم.

چرا باید با اصطلاحات مربوط به فصل زمستان در زبان انگلیسی آشنا شویم؟

آشنایی با این اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا بتوانید تجربه بسیار جذابی را از صحبت کردن با دیگران در فصل زمستان به دست بیاورید.

چگونه نحوه استفاده از اصطلاحات مربوط به فصل زمستان را بیاموزیم؟

در اولین قدم سعی کنید آنها را به خاطر بسپارید و سپس تلاش کنید تا از آنها به‌خوبی در جملات خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : Easy as pie: همه چیزهایی که برای آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی باید بدانید

بیشتر بخوانید : پنج دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ‌های کریسمس

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 31 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید