IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
همه چیزهایی که برای آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی باید بدانید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
6 دی 1402

Easy as pie: همه چیزهایی که برای آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی باید بدانید

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که برای یادگیری زبان انگلیسی تنها آموزش گرامر زبان انگلیسی به همراه برخی از مهارت‌های بنیادین دیگر می‌تواند کافی باشد؛ ولی اصلا این‌چنین نیست و شما برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن به زبان انگلیسی صحبت کرده و در این زبان ارتباط برقرار کنید یکی از مهم‌ترین مواردی که به آن نیاز دارید آشنایی با اصطلاحاتی است که در این زبان مورداستفاده قرار می‌گیرند. در اینجاست که آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی اهمیت و نقش کلیدی خود را به شما نشان می‌دهد.

یادگیری اصطلاحاتی که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری به این زبان صحبت کرده و با دیگران ارتباط برقرار کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این اصطلاحات صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با این اصطلاحات هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آموزش اصطلاحات انگلیسی یک آموزش روانی است

زبان انگلیسی یک زبان رنگارنگ با تصاویر بسیار متنوع است و همین عامل نیز باعث می‌شود تا آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی یک فرایند کاملا سرگرم‌کننده برای شما به شمار بیاید. در واقع یادگیری این اصطلاحات تا حد زیادی شبیه بازی شکستن رمز ست که در آن دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که وقتی کلمات خاصی در یک عبارت در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند می‌توانند معانی مختلفی را به شما منتقل کنند. این نکته بسیار مهم است که نه‌تنها باید معنی اصطلاحات را بیاموزید؛ بلکه باید نحوه صحیح استفاده از آنها را نیز یاد بگیرید.

زمانی که شخصی به زبان غیربومی به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و اتفاقا به‌درستی نیز از یک اصطلاح استفاده می‌کنند ممکن است بسیار روان به نظر برسد؛ ولی نباید فراموش کنید که اگر شخصی که به زبان بومی به زبان انگلیسی صحبت می‌کند آن عبارت را بهم بریزد در اینجا جمله کاملا معنایی برعکس را منتقل خواهد کرد. به همین علت نیز شما باید بیاموزید که دقیقا به چه شکل از این اصطلاحات استفاده کنید که با این‌چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

آموزش مؤثر اصطلاحات زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش اصطلاحات انگلیسی برای افراد مبتدی

بسیاری از مربیان و اساتیدی که در زمینه آموزش اصطلاحات انگلیسی فعالیت دارند معمولا این ادعا را دارند که آموزش این اصطلاحات به افرادی که مبتدی هستند تقریبا نوعی اتلاف وقت به شمار می‌آید. آنها به‌سختی می‌توانند به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشند و به همین علت نیز آموزش اصطلاحات به آنها نه‌تنها تاثیر مثبتی روی روند یادگیری انها ندارد؛ بلکه ممکن است آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی به این افراد باعث سردرگم شدن آنها نیز شود.

چند دلیل در اینجا وجود دارد که می‌گوید چرا یاد دادن و آموزش اصطلاحات انگلیسی به افرادی که مبتدی هستند می‌تواند ایده خوبی باشد. اولا این کار باعث می‌شود تا زمینه‌های مشترکی در این افراد به وجود بیاید. همه زبان‌ها دارای عبارات و اصطلاحاتی هستند و با مرور برخی از آنها در زبان انگلیسی آنها تشویق می‌شوند تا کاربردهای عبارات مختلف در زبان را بررسی کرده و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا آنها از نظر زبانی آگاهی بیشتری پیدا کنند.

شاید دلیل مهم‌تر این باشد که یادگیری اصطلاحات انگلیسی یک فرایند کاملا سرگرم‌کننده است. افراد مبتدی که در کلاس‌های آموزش زبان شرکت می‌کنند معمولا یک مانع بسیار بزرگ دارند که باید بر آن غلبه کنند و این مانع یادگیری درک کردن و درک شدن است. با این حال زمان زمان زیادی را با افراد مبتدی می‌گذرانیم تا افعال نامنظم را مرور کنند، واژگان زبان انگلیسی را حفظ کرده و عبارات و نحوه استفاده از اصطلاحات را بیاموزند. با استفاده از خلاقیت و فعالیت‌های سرگرم‌کننده این پروسه بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

زمانی که قصد آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی به افراد مبتدی را دارید مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که این پروسه را سرگرم‌کننده کنید. برای این کار می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

یک موضوع را انتخاب کنید

زمانی که عبارات و اصطلاحات را به مبتدیان ارائه می‌کنید ایده خوبی است که یک موضوع واحد را انتخاب کنید. سعی کنید فهرستی از 10 اصطلاح را مطابق با چیزی مانند تعطیلات آنی یا هر موضوع دیگری که مورد علاقه شماست انتخاب کرده و آنها را در کلاس خود امتحان کنید. به‌عنوان‌مثال اگر به‌تازگی یک درس در مورد کلمات مربوط به غذا را به اتمام رسانده‌اید سعی کنید فهرستی از اصطلاحات رایج در زمینه غذا را جمع‌آوری کرده و در اختیار زبان‌آموزان قرار دهید.

در صورتی که برای پیداکردن اصطلاحات بر اساس موضوع خود مشکل دارید می‌توانید از سایت‌های مخصوصی که برای این کار طراحی شده‌اند کمک بگیرید.

زبان‌آموزان را درگیر اکتشاف کنید

زمانی که شما مبتدیان را با اصطلاحات آشنا می‌کنید این موضوع می‌تواند برای آنها سرگرم‌کننده باشد که از آنها بخواهید تا به‌صورت جفت یا گروهی تلاش کنند تا معانی اصطلاحات را کشف کنند. از دانش‌آموزان بخواهید تا در کنار یکدیگر کار کنند و تصمیم بگیرند که کدام اصطلاح به چه معناست. در صورت لزوم می‌توانید از ترجمه کلمات نیز استفاده کنید. این کار زبان‌آموزان را وادار می‌کند تا به نحوه کارکرد اصطلاحات فکر کرده و حتی با زبان خودشان مقایسه کنند.

چگونه استعداد یادگیری زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم

فرایند یادگیری را با بازی بهینه‌سازی کنید

وقتی دانش‌آموزان متوجه شدند که هر اصطلاح به چه معناست نوبت به بازی می‌رسد. در این مرحله از آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی می‌توانید از بازی‌های متنوعی مانند Charades استفاده کنید. معمولا بهتر است که در روزهای نخست از افرادی که داوطلب هستند کمک بگیرید. سعی کنید لیستی از اصطلاحات درست کرده و آنها را داخل یک کلاه بریزید و از دانش‌آموزان بخواهید تا آنها را یکی یکی دربیاورند و سپس اصطلاح مدنظر را اجرا کنند.

آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی به افرادی که در سطح متوسط قرار دارند

زبان‌آموزانی که در سطح متوسط قرار دارند احتمالا روی برخی از اصطلاحات کنترل بیشتری دارند؛ ولی قطعا با همه آنها آشنا نیستند. به همین علت نیز اینجا زمان خوبی است که آنها بتوانند دایره اصطلاحات خود را گسترش دهند. راهکارهای زیر می‌توانند راهکارهای مفیدی برای آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی به افرادی که در سطح متوسط قرار دارند باشد.

یک آهنگ مناسب پیدا کنید

معمولا برخی از آهنگ‌ها و موسیقی‌ها هستند که دارای اصطلاحات خوب و جذابی هستند. شما در قدم اول باید تلاش کنید تا چنین موسیقی‌های مناسبی را برای دانش‌آموزان خود پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از منابع زیر نیز استفاده کنید:

  • Popular Songs that Include Idioms
  • Common Idioms in Songs
  • Lady Gaga and Idioms
  • Katy Perry and Idioms
  • Adele and Idioms
  • A Unique Idiomatic Song (lots of expressions!)
  • Of course, if you have another song in mind, go ahead and use that!

با یک فعالیت شنیداری خود و دانش‌آموزان را گرم کنید

برای گرم کردن دانش‌آموزان یک فعالیت جذاب می‌تواند گوش دادن به موسیقی باشد تا ذهن دانش‌آموزان آماده گوش دادن به موسیقی‌های انگلیسی باشد. برای این کار شما باید موسیقی را انتخاب کنید که درک آن برای اعضای کلاس شما ساده باشد تا بتوانند در جریان درس قرار گیرند.

در مورد اصطلاحات یافت شده بحث کنید و آنها را بیشتر معرفی کنید

در این بخش باید درباره اصطلاحاتی که در موسیقی به کار رفته است صحبت کرده و تعاریفی را از آنها ارائه دهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که در کلاس خود این اصطلاحات را مرور کرده و از دانش‌آموزان بخواهید تا نظر خود را درباره آن بیان کنند. این نوع کشف باعث می‌شود تا زبان‌آموزان بتوانند خیلی سریع با معانی اصطلاحات آشنا شده و از آن به‌درستی در جملات خود استفاده کنند. زمانی که دانش‌آموزان شما تمام اصطلاحات موجود در آهنگ را کشف کردند می‌توانید بحث‌های خود را به‌صورت ترکیبی ادامه دهید.

در ادامه آنها را تشویق کنید تا در موسیقی بعدی خودشان به دنبال پیداکردن این اصطلاحات باشند.

آموزش اصطلاحات انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش موثر اصطلاحات انگلیسی به دانش‌آموزان پیشرفته

زمانی که شما یک کلاس پر از دانش‌آموزان پیشرفته دارید احتمالا این دانش‌آموزان با طیف گسترده‌ای از اصطلاحات ابتدایی آشنا هستند. برای آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی به این دانش‌آموزان بهتر است که مراحل زیر را بادقت دنبال کنید:

فهرستی از اصطلاحات انگلیسی را مشخص کنید

در اولین قدم باید اصطلاحاتی را پیدا کنید که ممکن است زبان‌آموزان پیشرفته شما قبلا آنها را ندیده باشند. پیداکردن چنین اصطلاحاتی ممکن است کمی سخت باشد؛ ولی امکان‌پذیر خواهد بود. در قدم بعدی از دانش‌آموزان بخواهید تا لیستی که شما تهیه کرده‌اید را بررسی کرده و در مورد اصطلاحاتی که پیش از این‌ شنیده‌اند بحث کنند.

دانش‌آموزان را به یک پروژه تحقیقاتی اصطلاحی راهنمایی کنید

از آن‌ها بخواهید به‌صورت تک نفره یا در گروه‌های دونفره یک پروژه تحقیقاتی به زبان انگلیسی در مورد یک اصطلاح خاص انجام دهند. در ادامه به هر دانش‌آموز فرصتی 5 الی 10 دقیقه‌ای بدهدی. این پروژه می‌تواند چندین جهت داشته باشد. می‌تواند جالب باشد که از زبان‌آموزان خود بخواهید تا معادلی انگلیسی را برای عباراتی که به آنها داده‌اید نیز پیدا کرده و تفاوت‌های آن را بیان کنند. یک راهکار خوب دیگر این است که از آنها بخواهید اقدام به ریشه‌شناسی کلمه‌ و عبارتی که به آنها داده‌اید کنند.

اگر دانش‌آموزان شما به کتابخانه دسترسی دارند از آنها بخواهید تا در فرهنگ لغت به دنبال معانی بیشتر این عبارات باشند.

نکاتی مهم برای آموزش موثر اصطلاحات به دانش‌آموزان

اگر شما هم به دنبال آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی هستید باید بدانید که نکات خاصی در این زمینه وجود دارد که حتما باید به آنها دقت داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اصطلاحات را با تصاویر ترکیب کنید

به همراه هر اصطلاح یک تصویر نیز ارائه دهید. اگر تصویری که نشان دادید به طرز طنز‌آمیزی معنای تحت‌اللفظی اصطلاح را انجام دهد که بسیار عالی خواهد بود. این کار باعث خنده‌دار شدن فرایند آموزش شده و به آنها کمک می‌کند تا معنی اصطلاح را به شکل بهتری درک کنند. معمولا اصطلاحات انگلیسی پر از تصاویر رنگارنگ هستند و شما می‌توانید از این تصاویر برای پیداکردن فلش کارت یا عکس مناسب استفاده کنید. تصاویر را حتما به خود دانش‌آموزان نیز نشان دهید و از آنها بخواهید تا معنی آن را حدس بزنند.

در ادامه سعی کنید مثال‌هایی را نیز برای هریک از این اصطلاحات بیاورید تا متوجه تفاوت بین معنای واقعی و معنای تحت‌اللفظی اصطلاح شوند. معمولا منابع اینترنتی زیادی برای پیداکردن این تصاویر وجود دارد که شما می‌توانید از هریک از آنها نیز استفاده کنید.

اصطلاحات را در متن ارائه دهید

برای آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی یک راهکار بسیار خوب دیگر نیز وجود دارد و آن این است که سعی کنید اصطلاح مدنظر خود را در یک متن به دانش‌آموزان ارائه دهید. این کار به آنها کمک می‌کند تا به دقیق‌ترین شکل ممکن با مفهوم آن اصطلاح آشنا شوند. شما حتی می‌توانید از یک نمونه مکالمه که در آن از این اصطلاح استفاده شده نیز استفاده کنید. تماشای ویدئوهایی که به زبان مادری هستند نیز می‌تواند یک راه عالی برای نشان دادن نحوه استفاده از اصطلاحات در دنیای واقعی به دانش‌آموزان باشد.

برای این کار نیز شما می‌توانید از منابع متعددی استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

اصطلاحات را به‌صورت گفتاری آموزش دهید نه به‌صورت نوشتاری

به دانش‌آموزان توضیح دهید که چگونه آنها باید به‌جای صحبت رسمی مکالمات روزمره داشته باشند. از دانش‌آموزان بخواهید که اصطلاحات را در یک مکالمه روزمره تمرین کنند تا به آنها کمک کند متوجه شوند که در زبان انگلیسی محاوره‌ای به چه شکل باید از اصطلاحات استفاده کنند. برای تعامل بیشتر حتی می‌توانید کلاس خود را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید و از هر گروه بخواهید درباره دو اصطلاح صحبت و مکالمه داشته باشد.

این روش یک روش عالی برای آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی است که می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را برای شما به همراه داشته باشد.

هر اصطلاح را به طور کامل توضیح دهید

یکی از نکات آموزشی بسیار مهم برای آموزش اصطلاحات انگلیسی این است که سعی کنید هر اصطلاح را به طور کامل توضیح دهید تا دانش‌آموزان کاملا معنای آن را درک کنند. اگر شما مثال‌های زیادی را برای هر اصلاح ارائه دهید دانش‌آموزان به‌جای این‌که آن عبارت و اصطلاح را حفظ کنند معنی آن را به خاطر می‌سپارند و نحوه استفاده از آن را نیز به طور کامل می‌آموزند. دقت داشته باشید که در این مرحله شما باید توضیح دهید که چگونه تک تک کلمات معانی متفاوتی در کل عبارت دارند؛ ولی در کنار یکدیگر معنی متفاوتی را می‌رسانند.

آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

نمونه‌هایی از اصطلاحات انگلیسی که باید با آنها آشنا شوید

از جمله رایج‌ترین عباراتی که در آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی باید به آنها آشنا شوید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • A fish out of water: این عبارت به معنای احساس ناخوشایند یا ناراحتی است که معمولا در یک موقعیت جدید برای افراد به وجود می‌آید. برای آشنایی با این عبارت می‌توانید از دانش‌آموزان خود بخواهید تا شروع به صحبت درباره احساس ناخوشایند خود کنند و توضیح دهند که چه چیزی باعث حال ناخوشایند آنها شده است.
  • To be broke: این عبارت معنی بی‌پولی بودن یا بی‌پولی را می‌رساند.
  • Rule of thumb: این عبارت نیز به معنای دستورالعمل، خط مشی یا روشی نانوشته اما پذیرفته شده برای انجام کاری است. برای آموزش این عبارت با دانش‌آموزان خود در مورد قوانین جامعه صحبت کنید. کدام‌یک از قوانین حقوقی واقعی هستند؟ کدام‌یک هنجارهای اجتماعی هستند که در جامعه پذیرفته شده‌اند؟
  • Up in the air: این عبارت به معنای بلاتکلیف یا نامشخص بودن است و معمولا این بلاتکلیفی به این دلیل است که ابتدا باید در مورد سایر موضوعات تصمیم‌گیری شود.
  • Devil’s advocate: این عبارت به معنای ارائه استدلال متقابل است. برای تمرین این عبارت کلاس را به دو گروه تقسیم کنید و از هریک از گروه‌ها بخواهید برای یک موضوع استدلال متفاوتی ارائه دهند.
  • Give someone the cold shoulder: عدم علاقه به کسی یا چیزی را می‌رساند. برای تمرین این عبارت از دانش‌آموزان بخواهید حدس بزنند این عبارت به چه معناست. از دانش‌آموزان خود بپرسید که آیا تا به حال احساس عدم علاقه به کسی داشته‌اند یا خیر؟
  • Happy camper: این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که قصد داشته باشید به شخصی شاد و سرحال اشاره کنید.
  • Sit tight: این عبارت به این معنی است که در جایی که هستید باقی بمانید.
  • Head over heels (in love): این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که قصد داشته باشید بگویید شخصی واقعا یا کاملا عاشق است.
  • Get the ball rolling: این آخرین عبارتی است که قصد صحبت درباره آن را داریم و به معنای شروع کردن است.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی پاسخ دهیم.

چرا یادگیری اصطلاحات انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

یادگیری این اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن با دیگران ارتباط برقرار کرده و نتایج بهتری را نیز دریافت کنید. معمولا شما برای تقویت قدرت مکالمه خود به این اصطلاحات نیاز پیدا خواهید کرد.

چگونه به شکل موثری اصطلاحات انگلیسی را بیاموزیم؟

بهترین راهی که برای انجام این کار وجود دارد این است که تلاش کنید تا روش‌های گفته شده در این مطلب را پیاده کرده و پروسه یادگیری اصطلاحات را به یک پروسه جذاب تبدیل کنید.

سخن پایانی

آموزش مؤثر اصطلاحات انگلیسی یک فرایند جذاب است که اگر بتوانید این فرایند را به درست‌ترین شکل ممکن طی کنید می‌‌توانید بیشترین میزان تاثیرگذاری را روی دانش‌آموزان خود داشته باشید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به آموزش زبان و به خصوص زبان انگلیسی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات انگلیسی با کلمه‌ی «Time»

بیشتر بخوانید: اصطلاحات و عبارات انگلیسی با کلمه «پول»

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 50 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. علی زاکری
    7 دی 1402
    پاسخ دادن

    برای فرزندی که سنش پایین است پنج ساله پیشنهاد میکنین زبان یاد بگیره و اینکه ایا کلاس دارین در آموزشگاهتون منو راهنمایی کنید کجا مراجعه کنم؟

    • ایرانمهر
      7 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر شما میتوانید فرزند خود را در دوره آموزشی زبان انگلیسی خردسالان ثبت نام نمایید جهت اگاهی از نحوه ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید