IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
8 اسفند 1402

نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024

به طور کلی امروزه راهکارهای مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. با این حال نباید فراموش کنید که تمرین کردن مواردی که یاد گرفته‌اید از اهمیت بیشتری نسبت به خود فرایند یادگیری برخوردار است. به همین علت نیز آشنایی با نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع و راحت روی مهارت‌های خود تمرین کرده و آنها را در خود نهادینه کنید. دقت داشته باشید که در بسیاری از موارد آموزش گرامر زبان انگلیسی به تنهایی نمی‌تواند به شما در مسلط شدن به این زبان کمک کند.

شما حتی اگر اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی را نیز بیاموزید نمی‌توانید بدون داشتن تمرین مناسب از آنها استفاده کنید. به همین علت نیز این نکته از اهمیت زیادی برخوردار است که حتما سعی کنید به‌درستی این مهارت‌های مختلف را تمرین کنید. پس ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این مهارت‌ها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

استفاده از دوره‌های آنلاین به منظور یادگیری و بهبود مهارت‌های زبان

اولین روشی که در خصوص نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 باید به آن دقت داشته باشید و سعی کنید از آن استفاده کنید استفاده از دوره‌های آنلاینی است که امروزه در سایت‌های مختلف به شما ارائه می‌شوند. این کلاس‌ها معمولا به‌صورت آفلاین و آنلاین به شما ارائه می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس نیازی که دارید هریک از این روش‌ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در این کلاس‌ها مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی توسط مربیان حرفه‌ای و کاربلد آموزش داده می‌شود.

شما می‌توانید در این دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی مجموعه عظیمی از مهارت‌های زبان انگلیسی را در خود تقویت کنید. دقت داشته باشید که شما می‌توانید در این دوره‌ها همکلاسی‌ها و افراد جدیدی را نیز ملاقات کرده و با آشنایی بیشتر با آنها شروع به ارتباط گرفتن با این افراد کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دوستانی را پیدا کنید که برای تمرین کردن مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

نکته بسیار مهمی که باید درباره این کلاس‌ها بدانید این است که معمولا اکثر آنها دارای هزینه برای شرکت کردن خواهند بود. با این حال امروزه دوره‌های آنلاین رایگانی نیز وجود دارند که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای در این کلاس‌ها شرکت کنید. برای مثال باید دقت داشته باشید که پلتفرم یوتیوب این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید در بهترین کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی شرکت کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهند نهایت بهره را ببرید.

تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

با سایر زبان آموزان انگلیسی ارتباط برقرار کنید

یکی دیگر از روش‌های بسیار جذابی که در خصوص نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 وجود دارد ارتباط گرفتن با سایر افرادی است که علاقه خاصی به یادگیری زبان انگلیسی دارند. فراموش نکنید که امروزه میلیون‌ها زبان‌آموز در سراسر دنیا وجود دارند که به‌صورت آنلاین در دسترس هستند و آنها نیز علاقه زیادی به ارتباط گرفتن با افراد جدید دارند. بسیاری از آنها در تالارهای گفتگوی مختلف فعالیت داشته و با استفاده از پیام‌ها با یکدیگر ارتباط می‌گیرند.

شما نیز می‌توانید از این فرصت نهایت بهره را ببرید و سعی کنید تا با افراد جدیدی که در محیط حضور دارند ارتباط برقرار کنید. این تالارهای گفتگو فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید خیلی سریع و راحت دوستان جدیدی پیدا کرده و با کمک آنها مشغول به تمرین مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی شوید. از طرف دیگر باید بدانید که انجمن‌ها و تالارهای تخصصی نیز در این زمینه وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در زمینه یک مهارت خاص به زبان انگلیسی دوستان و پارتنرهای زبان جدیدی را پیدا کنید.

رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام نیز می‌توانند فرصتی جذاب را برای ارتباط گرفتن با دیگران فراهم کنند. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 را بیاموزید پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید تا جای ممکن از این رسانه‌های اجتماعی هم استفاده کرده و از فرصتی که در اختیار شما قرار می‌دهند بهره‌مند شوید. در این رسانه‌ها شما می‌توانید در گروه‌ها و کانال‌های مختلفی عضو شده و دوستان جدیدی را برای یادگیری زبان پیدا کندی.

از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کنید

یکی دیگر از فرصت‌هایی که در خصوص نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 وجود دارد استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی است که امروزه در اختیار شما قرار گرفته‌اند. این اپلیکیشن‌ها معمولا به‌صورت رایگان یا با هزینه‌ای بسیار کم در اختیار شما قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مهارت‌های مختلف خود در زبان انگلیسی را ارتقا دهید. در ده سال گذشته تعداد این اپلیکیشن‌ها به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و باید توجه داشته باشید که عملکرد آنها نیز به‌صورت تخصصی درآمده است.

این بدان معناست که شما می‌توانید با نصب کردن تنها یک یا چند اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود مشغول به یادگیری زبان شده و مهارت‌های مختلفی را در آنها تمرین کنید. یکی از ویژگی‌های اساسی و بسیار مهم آنها این است که معمولا تمرینات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌صورت کاملا خودآموز اقدام به تقویت مهارت‌های خود کنید. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که از طریق این اپلیکیشن‌ها شما در هر نقطه و جایی می‌توانید به تمرینات خود دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که این اپلیکیشن‌که شما می‌توانید برای یادگیری نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 از آنها استفاده کنید بیشتر روی سه مهارت خواندن، نوشتن و گوش دادن تمرکز دارند. با این حال شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را پیدا کنید که روی سایر مهارت‌های شما نیز کار کرده و نتیجه بهتری را به شما منتقل کنند. در صورتی که شما هم علاقه‌مند هستید تا بیشتر با این اپلیکیشن‌ها آشنا شوید می‌توانید از خدمات ارائه شده در سایت موسسه زبان ایرانمهر استفاده کنید.

در بخش محتواهای سایت ما می‌توانید با بهترین اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه وجود دارند و خدمات خود را در زمینه یادگیری زبان انگلیسی و تمرین مهارت‌های مختلف به شما ارائه می‌دهند آشنا شده و با داشتن اطلاعات کامل اقدام به نصب یک یا چند مورد از آنها کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزارها، اپلیکیشن ها و ابزارهای آنلاین یادگیری زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: 8 روند در آموزش زبان انگلیسی برای سال 2024: واقعیت مجازی، یادگیری آنلاین و بیشتر

از سرگرمی‌ها و محتواهای انگلیسی استفاده کنید

همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید امروزه برنامه‌ها و محتواهای تصویری زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید روی مهارت‌های مختلف خود کار کنید. از جمله این محتواها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی: شما می‌توانید از طریق سایت‌هایی مانند یوتیوب، نتفلیکس و … به بخش عظیمی از محتواهای ویدئویی دسترسی پیدا کنید که به زبان انگلیسی هستند. این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مهارت گوش دادن و تلفظ خود را تقویت کرده و از طرف دیگر می‌توانید با استفاده از آنها دایره لغات خود به زبان انگلیسی را نیز تقویت کرده و گسترش دهید.
  • گوش دادن به موسیقی: موسیقی می‌تواند یکی دیگر از راه‌هایی باشد که به منظور یادگیری نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 می‌توانید از آن استفاده کنید. سرویس‌های مختلف مانند پاندورا و اسپاتیفای می‌توانند به شما کمک کنند تا به طیف وسیعی از موسیقی‌ها دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید این موسیقی‌ها را گوش داده و سعی کنید تا معنا و مفهوم آنها را متوجه شوید. این روش می‌تواند به منظور تقویت مهارت گوش دادن و گسترش دایره لغات شما بسیار کاربردی و مفید باشد.
  • گوش دادن به پادکست: پادکست‌ها می‌توانند راهکار مفید دیگری باشند که شما می‌توانید برای تقویت و تمرین مهارت گوش دادن خود از آنها استفاده کنید. امروزه پادکست‌های مختلفی از طریق پلتفرم‌های مختلف به شما ارائه می‌شوند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به مواردی همچون Boing Boing و Cracked podcast اشاره کرد.
نحوه تمرین زبان انگلیسی آنلاین به صورت رایگان

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

مطالب شنیداری و خواندنی رایگان را بررسی کنید

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا روی مهارت‌های خواندن و گوش دادن خود تمرکز کنید می‌توانید از مطالبی که به‌صورت رایگان سایت‌های مختلف در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید. این روش یک روش کاربردی دیگر در خصوص ش نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 به شمار می‌آید که بدون شک استفاده از آن می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. شما از طریق این سایت‌ها می‌توانید به‌صورت آنلاین مهارت‌های خود را تمرین کنید.

برای مثال سایت Elllo.org یکی از بهترین سایت‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. این سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید به محتواهای صوتی با هر لهجه‌ای دسترسی داشته باشید و با استفاده از آنها روی مهارت‌های شنیداری خود کار کنید. از طرف دیگر اگر علاقه‌مند به فعالیت‌های عملی هستید می‌توانید از آزمایشگاه شنیداری ESL راندال استفاده کنید. این سایت پر از تمرینات شنیداری مختلف در زمینه‌های متنوع از جمله خرید، مسافرت، مدرسه و … است که استفاده از آن نیز برای شما مفید خواهد بود.

با افرادی که به‌صورت محلی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ارتباط بگیرید

اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 هستید باید بدانید که ارتباط گرفتن با افرادی که به‌صورت محلی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند می‌تواند یک گزینه جذاب و ایده‌آل برای شما باشد. به طور کلی صحبت کردن با کسی که به‌صورت مادری به زبان انگلیسی صحبت می‌کند می‌تواند موارد متعددی را به شما آموزش دهد. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید درک بهتر و عمیق‌تری را از زبان انگلیسی به دست بیاورید.

برنامه‌های عالی بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک شریک و پارتنر خوب برای تبادل زبان پیدا کنید که به‌صورت مادری به زبان انگلیسی صحبت می‌کند. برای مثال italki یکی از بهترین برنامه‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. این پلتفرم با کمک به افراد در سازماندهی تبادل جلسات زبان کمک می‌کند تا افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند بتوانند به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهند. دقت داشته باشید که معمولا کمک گرفتن از این پارتنرها ممکن است هزینه‌هایی را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که وب‌سایت‌های رایگان زیادی نیز در این زمینه وجود دارند که امکان مکالمه زنده به زبان انگلیسی را برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی خود از این پلتفرم‌ها و سایت‌ها نیز استفاده کنید.

صفحات فیسبوک را برای یادگیری زبان دنبال کنید

یکی از بهترین نکاتی که باید در خصوص نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 باید بدانید این است که شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک نیز برای این کار استفاده کنید که در بخش‌های قبلی توضیحات کلی را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما هم به فیسبوک دسترسی دارید باید بدانید که برخی از صفحات هستند که به شما این اجازه را می‌دهند تا بتوانید خیلی راحت زبان انگلیسی را بیاموزید. از جمله این صفحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • BBC Learning English: این صفحه سطح مهارت شما در زبان انگلیسی را به چالش می‌کشد و به سوالاتی که دارید نیز پاسخ می‌دهد.
  • VOA Learning English: این صفحه نیز شبیه به صفحه قبلی است و تنها تفاوت آن این است که تنها از تلفظ آمریکایی پشتیبانی می‌کند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا درک برخی از کلمات آن کمی سخت و دشوار باشد. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که این صفحه دارای ویدئوگرامرهای زیادی نیز هست که می‌توانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.
  • صفحه English Vocabulary: این صفحه برای زبان‌آموزان بصری عالی است. در آن شما می‌توانید تعداد زیادی تصویر و کاربرگ مختلف را مشاهده کنید که معنی کلمات و عبارات جدید را به بهترین شکل ممکن به شما آموزش می‌دهند. در این صفحه از ابتدایی‌ترین کلمات و عبارات وجود دارد و آنها تا سطوح پیشرفته‌تر نیز ادامه پیدا می‌کنند.
  • صفحه Grammarly: این صفحه به انگلیسی زبانان بومی و زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند گرامر زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزند و از آن استفاده کنند.

از مزایای سایت‌های آموزش زبان انگلیسی بهره‌مند شوید

امروزه سایت‌های آموزشی زیادی وجود دارند که نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 را به شما آموزش می‌دهند. از جمله این وب‌سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت‌های خبری مانند سی ان ان و بی بی سی نیوز می‌توانند گزینه مناسبی برای مطالعه زبان باشند. شما می‌توانید در این سایت‌ها مطالب زیادی را به زبان انگلیسی مطالعه کنید.
  • از طرف دیگر شما می‌توانید از سایت‌های آموزشی مانند Popular Science، Popular Mechanics و … نیز برای یادگیری زبان و تمرین مهارت‌های خود استفاده کنید.
  • وب سایت‌های مربوط به اطلاعات سرگرمی گزینه جذاب دیگری برای شما خواهند بود. سایت‌هایی مانند Snopes و Cracked از بهترین گزینه‌ها در این زمینه به شمار می‌آیند.
تمرین زبان انگلیسی آنلاین به صورت رایگان

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

از یک برنامه یادگیری زبان فراگیر استفاده کنید

وقتی که صحبت از نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 می‌شود شما می‌توانید از یک برنامه یادگیری زبان فراگیر نیز در این زمینه استفاده کنید. این برنامه‌ها ممکن است همیشه سرگرم‌کننده نباشند و در بسیاری از موارد آموزشی باشند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا استفاده از آنها همیشه ساده و راحت نباشد. دلایل بسیار زیادی برای سخت بودن این محتواهای آموزشی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درک محتوای بومی برای زبان‌آموزانی که به تازگی شروع کرده‌اند سریع و دشوار است.
  • ویدئوهای موجود در آنها به ندرت دارای زیرنویس دقیق هستند.
  • زمانی که کلمات جدید را در آنها جستجو می‌کنید هرگز مطمئن نخواهید بود که کدام یک از تعاریف آنها استفاده شده است.
  • ممکن است به‌راحتی از چیزی که تماشا می‌کنید حواس شما پرت شود و فراموش کنید که واقعا چه چیزی را مطالعه می‌کردید.

به همین علت است که شما باید سعی کنید برنامه‌ای را انتخاب کنید که شرایط مناسبی داشته باشد و استفاده از آن نیز برای شما ساده و راحت باشد. با کمی جستجو در سایت ما می‌توانید برنامه‌های ایده‌آل و جذابی را در این زمینه پیدا کنید که بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

سخن پایانی

یادگیری نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی ساده و راحت اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنید. با استفاده از تکنیک‌های بیان شده می‌توانید در کمترین زمان ممکن مهارت‌های خود را در این زمینه ارتقا دهید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید روی مهارت‌های مختلف خود در این حوزه کار کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات آموزشگاه زبان انگلیسی ایرانمهر نیز در این زمینه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره نحوه تمرین انگلیسی آنلاین به صورت رایگان در سال 2024 پاسخ دهیم.

آیا استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین می‌تواند گزینه مناسبی برای تمرین زبان انگلیسی باشد؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که امروزه در این زمینه وجود دارند به ساده‌ترین شکل ممکن اقدام به تمرین زبان انگلیسی کنید. این اپلیکیشن‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که روی مهارت‌های مختلف شما کار کنند.

آیا شبکه‌های مجازی گزینه‌های مناسبی برای تمرین زبان انگلیسی هستند؟

بله، شما می‌توانید در این شبکه‌ها با افراد جدید آشنا شده و عضو کانال‌های زبان انگلیسی شوید.

بیشتر بخوانید: 10 منبع آنلاین یادگیری گرامر زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: مجلات آنلاین و چاپی برای یادگیری زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 20 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. زری
    13 اسفند 1402
    پاسخ دادن

    اگه بخوام زبان یاد بگیرم در هفت تیر شعبه دارین من محل سکونتم اونجاست و نمیدونم برای ثبت نام باید چکار کنم راهنمایی کنین ممنون میشم

    • ایرانمهر
      13 اسفند 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله شعب هفت تیر هم داریم شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با شعبه هفت تیر همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید