IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ماضی بعید در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
9 آذر 1402

ماضی بعید در زبان انگلیسی

در کنار تمامی زمان‌های گذشته دیگری که در گرامر زبان انگلیسی وجود دارند و یادگیری نحوه استفاده از آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است یک زمان دیگر نیز وجود دارد که به آن ماضی بعید گفته می‌شود. ماضی بعید معمولا برای توصیف اقدامات تمام شده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند که در یک زمان مشخص از گذشته انجام شده و به اتمام رسیده‌اند. ماضی بعید در زبان انگلیسی دارای کاربردهای بسیار زیادی است و به همین علت نیز شما باید با قوانین نگارش و گرامری آن کامل آشنا شوید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این زمان استفاده کرده و از مزایای آن در مکالمات و جملات خود بهره‌مند شوید.

ما در ادامه این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره ماضی بعید صحبت کرده و اطلاعات جذاب و کاربردی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

زمان گذشته بعید در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

زمان گذشته بعید در زبان انگلیسی

ماضی بعید یکی از زمان‌هایی است که امروزه در زبان انگلیسی دارای کاربردهای بسیار زیادی است و به همین علت نیز در بسیاری از آموزش‌های زبان انگلیسی تمرکز زیادی روی یادگیری آن وجود دارد. به‌طورکلی باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که درک ماضی بعید در زبان انگلیسی به‌عنوان عملی که در گذشته انجام شده است بسیار ساده‌تر و راحت‌تر خواهد بود. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

I had given the messuage to Lucy, when I realised my mistake.

من پیام را به لوسی دادم بودم که متوجه اشتباهم شدم.

در این مثال باید دقت داشته باشید که پیام مدنظر قبل از این‌که گوینده متوجه اشتباهش شود به لوسی داده شده بود. نکته بسیار مهمی که باید درباره ماضی بعید بدانید این است که پایان جملات شما معمولا به همان حالتی است که در زمان حال از آن استفاده می‌کنید و از این نظر تفاوتی میان این دو زمان وجود ندارد. به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که ساختار زمان ماضی بعید به این شکل است که باید از had در کنار شکل گذشته فعل استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای مهم دیگری که این زمان دارد وقتی است که شما قصد دارید بیان کنید که عملی قبل از عمل دیگری در گذشته رخ داده است. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که هر دو عمل در گذشته رخ داده‌اند.

کاربرد بسیار مهم دیگری که زمان ماضی بعید می‌تواند در زبان انگلیسی داشته باشد زمانی است که شما قصد دارید ترتیب انجام اقداماتی در گذشته را متمایز کرده و این ترتیب را به مخاطب ارائه دهید. در چنین شرایطی نیز می‌توانید از زمان ماضی بعید استفاده کنید.

زمان های انگلیسی

مثال‌هایی از کاربردهای مهم زمان ماضی بعید در زبان انگلیسی

در این بخش قصد داریم برخی از مثال‌های کاربردی را به شما ارائه دهیم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید درک بهتری را نسبت به کاربردهای زمان ماضی بعید در زبان انگلیسی به دست بیاورید. پس مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

When he had finished his trip around the world, Bruno started the San Francisco-based Delavigne Corporation.

وقتی برونو سفر خود به‌دور دنیا را به پایان رساند، شرکت Delavigne مستقر در سانسفراسیسکو را راه‌اندازی کرد.

نکته بسیار مهمی که در این مثال باید به آن دقت داشته باشید این است که برونو پس از سفر دور دنیای خود شرکت مستقر در سانسفراسیسکو را راه‌اندازی کرد. این به آن معناست که هریک از این دو اقدام در گذشته اتفاق افتاده‌اند که این موضوع دقیقا یکی از کاربردهای بسیار مهم ماضی بعید در زبان انگلیسی به شمار می‌آید.

مثال دیگری را در این زمینه مدنظر قرار دهید:

I had finished my work before my parents went to bed.

قبل از این‌که پدر و مادرم به رختخواب بروند من کارم را تمام کرده بودم.

در این جمله نیز مشاهده می‌کنید که ابتدا کار شخص به اتمام رسیده است و سپس پدر و مادر او به رختخواب رفته‌اند و این نشان می‌دهد که هر دو این اقدامات در گذشته رخ داده‌اند و در نتیجه از ماضی بعید برای آنها استفاده شده است.

ماضی بعید در انگلیسی

حالت استمراری ماضی بعید

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که ماضی بعید در زبان انگلیسی دارد این است که شما می‌توانید از آن در حالت استمراری نیز استفاده کنید. در واقع اصلی‌ترین کاربردی که این حالت از ماضی بعید دارد زمانی است که شما قصد دارید از آن برای بیان این‌که یک عمل ناتمام در یک‌لحظه خاص از زمان گذشته شروع شده است استفاده کنید. شاید درک این مسئله در ابتدا کمی سخت و دشوار باشد؛ ولی با توجه داشتن به مثال‌های زیر می‌توانید به شکل بهتری این موضوع را درک کنید:

Before his car accident, Bruno had been working hard on creating new perfumes.

قبل از این‌که برونو با ماشین تصادف کند روی ایجاد عطرهای جدید کار می‌کرد.

I had been studying surgery for ten years when I decided to become a clown.

ده سال بود که در رشته جراحی تحصیل می‌کردم که تصمیم‌گرفتن یک دلقک شوم.

Until 1990, the president had been working in the dairy industry.

رئیس‌جمهور تا سال 1990 در صنایع لبنی کار می‌کرد.

یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص این زمان باید به آن دقت داشته باشید این است که ما اغلب گذشته کامل را نیز به شکل استمراری مشاهده می‌کنیم که در کنار for مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای درک بهتر این موضوع مثال زیر را مشاهده کنید:

When Bruno got back to the States, he had been traveling for 7 years.

وقتی برونو به ایالات متحده آمریکا برگشت، 7 سال بود که در سفر بود.

کاربرد ماضی بعید در زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چه زمانی باید از ماضی بعید در زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که احتمالا درباره ماضی بعید برای شما هم به وجود آمده این است که در آموزش زبان انگلیسی چه زمانی باید از این زمان استفاده کنیم و ماضی بعید دقیقا دارای چه کاربردهایی در زبان انگلیسی است؟ به همین علت نیز ما در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره کاربردهای مهمی که این زبان دارد صحبت کرده و توضیحات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. برای این‌که بتوانیم درباره کاربردهای مهم ماضی بعید صحبت کنیم باید تفاوت آن با گذشته ساده را به‌صورت شفاف بیان کنیم.

ماضی بعید در انگلیسی یکی از زمان‌های رایجی است که در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد. وقتی در مورد نقطه‌ای از زمان گذشته صحبت می‌کنید و می‌خواهیم به رویدادی اشاره کنید که حتی زودتر اتفاق افتاده است استفاده از این زمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید توالی بین رویدادها را به شکل بهتری منتقل کنید. تفاوت دو جمله زیر را در نظر بگیرید تا متوجه این موضوع شوید:

We were relieved that Tootles used washable paint.

خیالمان راحت شد که توتلز از رنگ قابل شستشو استفاده کرد.

We were relieved that Tootles had used washable paint.

خیالمان راحت شد که توتلز از رنگ قابل شستشو استفاده کرده بود.

این یک تفاوت بسیار ظریف است؛ ولی در جمله اول توتلز استفاده از رنگ قابل شستشو را به لحظه خاصی از زمان مرتبط نمی‌کند. افرادی که این متن را مطالعه می‌کنند ممکن است آن را این‌گونه تعبیر کنند: از این‌که توتلز عادت داشت از رنگ قابل شستشو استفاده کند راحت شدیم. در جمله دوم ماضی بعید کاملا موضوع را برای شما روشن می‌کند؛ چراکه در اینجا شما در مورد یک نمونه خاص استفاده از رنگ قابل شستشو صحبت می‌کنید.

یکی دیگر از کاربردهای مهمی که شما می‌توانید در آن از ماضی بعید در انگلیسی استفاده کنید زمانی است که در حال بیان یک شرط و نتیجه آن هستید. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید تا به شکل بهتری منظور ما را متوجه شوید:

If I had woken up earlier this morning, I would have caught Tootles red-handed.

اگر امروز صبح زودتر از خواب بیدار می‌شدم، توتلز را با دستانم می‌گرفتم.

دقت داشته باشید که ماضی بعید در واقع در قسمتی از جمله که شرط را توضیح می‌دهد مورداستفاده قرار گرفته است. نکته مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که اغلب در زمان نوشتن یک متن دلیل استفاده از یک فعل در حالت ماضی بعید این است که نشان دهیم عملی که آن را توصیف می‌کند قبل از اعمال دیگر، در همان جمله یا کارهای قبل که توسط افعالی در زمان گذشته ساده انجام شده‌اند اتفاق افتاده است.

نوشتن یک پاراگراف کامل با هر فعل در زمان گذشته به طور کلی غیرضروری است؛ چراکه وقتی زمان قبلی را تعیین کردید می‌توانید به توصیف آن زمان قبلی در گذشته ساده ادامه دهید و خواننده متوجه خواهد شد که این عمل چه زمانی رخ داده است.

مثال زیر این موضوع را به بهترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهد:

When I was out there this morning cleaning off the door, I remembered that just last week I had noticed what a muddy white color it is, and I had thought about other colors for it. I even went inside then and looked at paint colors online.

وقتی امروز صبح آنجا بودم و در را تمیز می‌کردم به یاد آوردم که همین هفته گذشته متوجه شدم بودم که چه رنگ سفید گل آلودی دارد و به رنگ‌های دیگری که می‌توانند روی آن بنشینند فکر کرده بودم. من حتی در آن زمان به داخل خانه رفتم و رنگ‌های مختلف را به‌صورت آنلاین مشاهده کردم.

در جمله اول شما به وضوح زمانی را مشخص می‌کنید که قبل از صبح امروز مورداستفاده قرار گرفته بود و این در حالی است که شما در جمله دوم می‌توانید به گذشته ساده بازگردید و درک کنید که هنوز به زمان قبلی هفته گذشته اشاره دارد.

چه زمانی نباید از ماضی بعید استفاده کنیم؟

زمانی که نمی‌خواهید دنباله‌ای از رویدادهای گذشته را منتقل کرده و درباره آن صحبت کنید نباید از گذشته یا ماضی بعید استفاده کنید. اگر دوستانتان بپرسند که امروز صبح به جز کشف گرافیت چه کار دیگری انجام داده‌اید و پاسخ شما به شکل زیر باشد:

I had cleaned it off the door.

من آن را از روی در تمیز کرده بودم.

دوستان شما احتمالا منتظر خواهند بود تا شما آنچه را که بعدا اتفاق افتاده است را نیز ادامه دهید؛ چراکه استفاده از زمان ماضی بعید به این معنی است که اقدام شما برای تمیز کردن درب قبل از اتفاق دیگری رخ داده است. پس باید در زمان استفاده از ماضی بعید حتما به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت و توجه داشته باشید.

کاربرد ماضی بعید در زبان انگلیسی

استفاده از ماضی بعید برای بیان جملات شرطی نوع سوم

امروزه در زبان انگلیسی این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از زمان ماضی بعید در جملات خود برای بیان جملات شرطی نوع سوم استفاده کنید. اگر با جملات شرطی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که این جملات جز مهم‌ترین انواع جملات در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند که در بسیاری از مکالمات مختلف کاربرد دارند و به همین علت نیز استفاده درست از آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از انواع این جملات که خود دارای کاربردهای بیشتری نسبت به سایر انواع است جملات شرطی نوع سوم هستند که برای بیان اتفاقاتی که در گذشته هستند مورداستفاده قرار می‌گیرند و چون حالت بعید دارند در آنها از ماضی بعید نیز استفاده می‌شود.

برای این‌که به شکل بهتری نحوه استفاده از ماضی بعید در زبان انگلیسی در جملات شرطی نوع سوم را مشاهده کنید مثالی را برای شما آورده‌ایم که به درک هرچه بهتر این موضوع کمک خواهد کرد:

If the spider had not frightened her, she would have finished her porridge sitting on her tuffet.

اگر عنکبوت او را نترسانده بود، او فرنی خود را با نشستن روی تافت خود تمام می‌کرد.

همان‌طور که مشاهده کردید این جمله یک جمله شرطی نوع سوم است که داخل آن از ماضی بعید استفاده شده است.

کلمات سیگنال برای ماضی بعید

به‌طورکلی باید بدانید که در زبان انگلیسی کلمات سیگنال کلماتی هستند که به ما کمک می‌کنند تا تشخیص دهیم کدام زمان در یک جمله مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کلمات در واقع برای صحبت درباره زمان‌های مختلف بسیار کاربرد دارند. زمانی که شما این کلمات را مشاهده می‌کنید متوجه می‌شوید که می‌توانید از زمان ماضی بعید نیز استفاده کنید. از جمله این کلمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

already, just

never, not yet

once, until that day

یک نکته بسیار مهم که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که بسیاری از کلمات سیگنالی که اینجا بیان کردیم و به‌طورکلی بسیاری از کلمات سیگنال مشابه زمان کامل هستند. دلیل این موضوع این است که کاربردهای گذشته کامل و ماضی بعید بسیار شبیه به یکدیگر است و به همین علت نیز نباید این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

اطلاعاتی در خصوص صرف زمان ماضی بعید در زبان انگلیسی

همان‌طور که می‌دانید صرف فعل به‌طورکلی در زمان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما هم باید به قوانینی که در این زمینه وجود دارند توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ادامه چند قانون مهم را برای صرف زمان ماضی بعید در زبان انگلیسی بعید معرفی خواهیم کرد.

در حالت ساده شما می‌توانید از ترکیب had + past participle استفاده کنید که در بخش قبلی به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دادیم. زمانی که قصد دارید همین جمله را به‌صورت منفی بنویسید باید not را بعد از had اضافه کرده و سپس فعل خود را بیاورید. از طرف دیگر گاهی اوقات ممکن است شما علاقه‌مند باشید تا از زمان ماضی بعید در جملات پرسشی خود نیز استفاده کنید. در چنین شرایطی باید had را به اول جمله خود بیاورید تا جمله شما به‌صورت سوالی در بیاید.

آخرین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که می‌توانید از انقباض به‌منظور کوتاه‌تر کردن جملات خود در جملات منفی نیز استفاده کنید و از این نظر هم در گرامر و دستور زبان انگلیسی محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

استفاده از زمان ماضی بعید در زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

نکات مهمی که باید در خصوص استفاده از زمان ماضی بعید بدانید

در زمان استفاده از ماضی بعید در زبان انگلیسی باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید که در این بخش قصد داریم درباره این نکات صحبت کنیم. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین زمانی که می‌توانید از ماضی بعید استفاده کنید زمانی است که قصد دارید ترتیب برخی از وقایع و اتفاقات را بیان کنید. این مهم‌ترین کاربردی است که شما می‌توانید برای ماضی بعید در نظر بگیرید.

کاربرد بسیار مهمی که ماضی بعید دارد و در بخش‌های قبلی درباره آن صحبت نکردیم زمانی است که شما قصد دارید از عباراتی مانند as though یا as if در جملات خود استفاده کنید. در چنین موقعیت‌هایی نیز این اجازه به شما داده می‌شود تا با اضافه‌کردن had از زمان ماضی بعید استفاده کرده و جمله‌بندی‌های خود را به این شکل ایجاد کنید. دقت داشته باشید وقتی که شما از این دو عبارت استفاده می‌کنید در واقع قصد دارید بیان کنید که احتمالا اتفاقی در گذشته افتاده است؛ ولی شما نسبت به اتفاق‌افتادن آن مطمئن نیستید. همین مسئله نیز به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی هرچه تمام بتوانید از زمان ماضی بعید استفاده کنید. مثال زیر را مشاهده کنید تا به شکل بهتری این موضوع را درک کنید:

My son acted as if he had finished his homework but he hadn’t.

پسرم طوری رفتار می‌کرد که انگار تکالیفش را تمام کرده است؛ اما این کار را نکرده بود.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این جمله از as if استفاده شده و نشان‌دهنده احتمالی است که رخ نداده است.

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که شما می‌توانید از ماضی بعید در کنار کلمات after و before نیز استفاده کنید. در چنین حالتی معمولا شما قصد دارید که شرحی از وقایع اتفاق افتاده را توضیح دهید. در واقع این کلمات نیز نشان‌دهنده این هستند که اتفاقی قبل یا بعد از اتفاق دیگری در گذشته رخ داده است. پس زمانی که شما از ترکیب آنها در کنار ماضی بعید در زبان انگلیسی استفاده می‌کنید می‌توانید این شرح وقایع و ترتیب اتفاقاتی که رخ داده‌اند را به شکل بهتری بیان کنید.

همان‌طور که شما هم در این مطلب مشاهده کردید زمان ماضی بعید یکی از زمان‌های بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی است که در موارد متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای کاربردهای زیادی است. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا یادگیری نحوه استفاده درست از ماضی بعید در زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار باشد و زبان‌آموزان باید تمرکز ویژه‌ای روی این مسئله داشته باشند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید یا این‌که قصد دارید به شکل بهتری با گرامر زبان انگلیسی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت و وبلاگ آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کنید. با استفاده از این خدمات می‌توانید به شکل بهتری اقدام به آموزش زبان انگلیسی کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار مناسب در کلاس‌های آموزشی ما نیز شرکت کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره ماضی بعید در انگلیسی پاسخ دهیم.

ماضی بعید در زبان انگلیسی چیست؟

ماضی بعید یکی از زمان‌های بسیار پرکاربرد در گرامر زبان انگلیسی است که امروزه در آموزش گرامر زبان انگلیسی تمرکز زیادی روی آن قرار دارد. این زمان فعل در گرامر زبان انگلیسی بر روی توالی اتفاقاتی که در گذشته رخ داده‌اند تمرکز دارد و درباره این توالی صحبت می‌کند.

آیا از زمان ماضی بعید در زبان انگلیسی می‌تواند در حالت استمراری نیز استفاده کرد؟

بله یکی از مهم‌ترین کاربردهای زمان ماضی بعید در انگلیسی این است که شما می‌توانید در حالت استمراری نیز از آن استفاده کرده و برای بیان یک عمل ناتمام در یک لحظه خاص از گذشته از آن استفاده کنید.

مهم‌ترین کاربرد ماضی بعید در زبان انگلیسی چیست؟

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که ماضی بعید دارد زمانی است که شما قصد دارید درباره جملات شرطی نوع سوم در گرامر زبان انگلیسی صحبت کرده و جملاتی را با چنین ساختاری ارائه دهید.

موارد استفاده از ماضی بعید

سخن پایانی

ماضی بعید در انگلیسی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین زمان‌های فعل در این زبان به شمار می‌آید که دارای کاربردهای بسیار زیادی است و در موارد متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از این زمان برای بیان توالی اتفاقات در گذشته استفاده کنید. اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی و بهبود مهارت خود در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط کلاس زبان ایرانمهر نیز در این زمینه بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با وجه‌های زمان گذشته

بیشتر بخوانید: آموزش زمان فعل در انگلیسی (به زبان ساده با مثال)

آزمون

I was sure that I ________ the place before.

I needed to know what ________ to my car.

The film ________ by the time we got to the cinema.

Lynne left the restaurant after she ______________ eating.

I went to bed after I ______________ off the television.

By the time we got there, he __________ .

When I came round in the hospital I realised I ____________ the car.

If I ____________ to University. I would have studied computers.

After I __________ my homework I watched the TV.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 21 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. ویدا زمانی
    27 شهریور 1402
    پاسخ دادن

    سلام شعبه دارین برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی نوجوانان من میخوام شرکت کنم ولی نمیدونم ثبت نام شما چطور انجام میشه اگه منو راهنمایی کنید ممنون میشم

    • ایرانمهر
      27 شهریور 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله شما میتوانید جهت ثبت نام در آموزش آنلاین زبان انگلیسی به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان در زمینه نحوه ثبت نام و میزان شهریه قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید