IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
11 سوال رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
19 دی 1402

11 سوال رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی و نحوه صحیح پاسخ به آنها

یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید برای ورود به یک شغل دلخواه در کشورهای انگلیسی زبان طی کنید شرکت در جلسه مصاحبه شغلی است. شرکت در این جلسه همواره می‌تواند چالش‌های مخصوص به خود را برای شما به همراه داشته باشد. شما در این جلسات نه‌تنها باید مهارت‌های شغلی خود را ارائه دهید؛ بلکه باید سطح زبان انگلیسی خود را نیز نشان دهید. به همین علت است که آشنایی با سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه برای شما مفید و کاربردی باشد.

در بسیاری از موارد افراد گمان می‌کنند که تنها تسلط بر آموزش گرامر زبان انگلیسی می‌تواند به آنها در موفقیت در این جلسه مصاحبه کمک کند؛ ولی اصلا این‌چنین نیست و شما حتما باید سوالات رایج در این زمینه را بشناسید و بدانید که چگونه باید به این سوالات پاسخ دهید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و برخی از رایج‌ترین سوالات در این زمینه و پاسخ آنها را به شما معرفی کنیم.

اولین سوال: Tell me about yourself

اولین مورد از سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی که حتما باید با آن آشنا شوید سوال Tell me about yourself است. در این سوال از شما خواسته می‌شود تا کمی درباره خودتان توضیح دهید. این نوع سوال معمولا یک سوال آغازین به شمار می‌آید که فرصتی را برای بررسی مرتبط‌ترین نکات رزومه شخصی شما ارائه می‌دهد. در پاسخ به این سوال در اولین قدم شما باید تاریخچه مختصری از استخدام خود در شرکت‌ها و موقعیت‌های شغلی مختلف را به شخص مصاحبه‌کننده ارائه دهید.

در این بخش شما همچنین باید درباره دستاوردهای خود صحبت کرده و توضیح دهید که چرا برای مصاحبه به این شرکت یا کسب‌وکار مراجعه کرده‌اید. یک مثال بسیار کاربردی از پاسخ دادن به این سوال می‌تواند به شکل زیر باشد:

I’ve worked as a personal assistant for eight years now, serving a variety of executives and department heads. I love the work, especially when I get to use my talent for planning and efficiency. I think I’m now ready to move up to a more challenging level, which is why I’m interested in becoming the executive assistant to the CEO

من در حال حاضر برای مدت زمان هشت سال است که به‌عنوان دستیار شخصی کار کرده‌ام و در خدمت انواع مدیران و روسای بخش‌های مختلف هستم. من کارکردن را دوست دارم و به خصوص زمانی که از استعدادم برای برنامه‌ریزی و کارآمدی یک کسب و کار استفاده می‌کنم لذت می‌برم. فکر می‌کنم اکنون آماده هستم تا به سطح چالش‌برانگیزتری بروم و به همین علت است که علاقه‌مندم به‌عنوان دستیار اجرایی مدیرعامل این شرکت استخدام شوم.

سوالات رایج مصاحبه شغلی به انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

?How would you describe yourself

خودت را چگونه توصیف می‌کنی؟ این سوال نیز از دیگر سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی خواهد بود که حتما باید به آن پاسخ دهید. هدف این سوال کشف نقاط قوت و ضعف شما به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای است. این سوال همچنین در مورد خودآگاهی شما نیز خواهد بود و به همین علت نیز باید بادقت به آن پاسخ دهید. یک پاسخ به این سوال می‌تواند به شکل زیر باشد:

I would say that I’m a natural leader. In my last job, I took over a team that was had issues meeting their targets. I held meetings with each team member, learned about their concerns and problems and then explained to them my vision for the team. We launched some new initiatives to encourage everyone, and within six months, we were consistently beating targets

من می‌گویم که یک رهبر طبیعی هستم. در آخرین کارم تیمی را تحویل گرفتم که مشکلاتی در رسیدن به اهداف خود داشتند. با هریک از اعضای تیم جلساتی را برگزار کردم تا از نگرانی‌ها و مشکلات آنها مطلع شوم و سپس دیدگاه خود را برای تیم توضیح دادم. ما ابتکارات جدیدی را برای تشویق همه به راه انداختیم و در عرض شش ماه به طور مداوم بر اهداف خود غلبه کردیم.

?What makes you unique

چه چیزی شما را منحصربه‌فرد می‌کند؟ در این سوال کارفرما می‌خواهد بداند که چرا شما از بین بقیه گزینه‌ها بهترین هستید؟ یکی از راه‌های متمایز شدن از دیگران داشتن ترکیبی از استعدادها و تجربیات مختلف مانند مهارت‌های نرم و دانش فنی است. یک پاسخ مناسب به این مورد از سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی می‌تواند به شکل زیر باشد:

What makes me unique is my combination of sales and customer service experience. I understand the needs and frustrations of customers from experience addressing their concerns. This insight helps me better guide them through sales conversations

آنچه که من را منحصربه‌فرد می‌کند ترکیبی از تجربه فروش و ارائه خدمات به مشتری است. من نیازها و ناامیدی‌های مشتریان را بر اساس تجربه خود درک می‌کنم. این بینش به من کمک می‌کند تا آنها را بهتر در گفتگوهای فروش راهنمایی کنم.

?Why do you want to work here

چرا می‌خواهی اینجا کار کنی؟ این سوال کارفرما از به این معنی است که کارفرما به دنبال این است که بفهمد آیا تحقیقات خود را درباره این شرکت انجام داده‌اید یا خیر؟ با آگاهی از ماموریت، تاریخچه شرکت و فرهنگ سازمانی که کارفرما به دنبال آن است می‌توانید خود را آماده پاسخ‌دهی به این سوال کنید. اگر بتوانید نشان دهید که جاه طلبی‌های شخصی شما مکمل دستاوردهای شرکت خواهد بود می‌توانید به‌عنوان یک گزینه مناسب خود را برجسته کنید. یک مثال مناسب از پاسخ به این سوال به شکل زیر است:

I’m passionate about your company’s mission of helping families better manage their money. I grew up in a household that experienced this issue, and I would love to help others with a background like mine

من مشتاق ماموریت شرکت شما برای کمک به خانواده‌ها در مدیریت بهتر پول و سرمایه‌شان هستم. من در خانواده‌ای بزرگ شدم که این مشکل را تجربه کرده بود و دوست دارم به دیگران که گذشته‌ای مانند من دارند کمک کنم.

بیشتر بخوانید: مصاحبه کاری به انگلیسی

?What motivates you

چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد؟ کارفرما در این مورد از سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی می‌خواهد نامزدهایی را پیدا کند که هر روز مشتاقانه درگیر کار شوند و به همین علت نیز باید بداند که آیا شما در کار انگیزه کافی را خواهید داشت یا خیر؟ برای نشان دادن اشتیاق خود مثال‌های خاص و واقعی از مواقعی که در محل کار خود احساس انگیزه داشتن کرده‌اید را برای کارفرما بیاورید. یک پاسخ مناسب به این سوال می‌تواند به شکل زیر باشد:

I love talking to people, especially when I get to help them. As a customer service representative, I’ve helped many customers troubleshoot issues with their services. One time, I guided a brand new customer through her online portal, showing her how to make payments and view her transaction history. I enjoyed talking to her and helping her learn the ins and outs of my company’s service. She was so grateful for my help that she reached out to my supervisor to share her praise

من عاشق صحبت کردن با مردم هستم و به خصوص مواقعی که می‌توانم به آنها کمک کنم انگیزه بسیار زیادی دریافت می‌کنم. به‌عنوان نماینده خدمات مشتری به بسیاری از مشتریان شرکت‌هایی که با آنها کار کرده‌ام کمک کرده و مشکلات آنها را برطرف کرده‌ام. یک بار یک مشتری کاملا جدید از طریق پورتال آنلاین با من تماس گرفت و من او را راهنمایی کرده و به او نشان دادم که چگونه می‌تواند پرداخت خود را انجام دهد و سابقه تراکنش‌های خود را نیز مشاهده کند. از صحبت کردن با او و کمک به او در یادگیری نکات خدمات مشتری بسیار لذت بردم.

او به قدری از کمک من سپاس‌گذار بود که با سرپرست من تماس گرفت و از او نیز تشکر کرد.

سوالات مصاحبه شغلی به انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

?How do you handle stress

چطور با استرس خود کنار می‌آیی؟ استرس می‌تواند در محل کار به دلیل اختلالات، ضرب‌الاجل‌های قریب الوقوع و سایر چالش‌ها رخ دهد. به همین علت نیز کارفرما با پرسیدن این مورد از سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی می‌خواهد بداند که آیا شما حتی در مواجهه با استرس نیز می‌توانید تمرکز خود را حفظ کنید یا خیر؟ با اشاره به این‌که چگونه از تجربیات خود در این شرایط بهترین استفاده را کرده‌اید می‌توانید نحوه مدیریت موثر استرس را به کارفرما نشان دهید. مثال زیر را بادقت مشاهده کنید:

I was once given a project with a short deadline. At first, I was overwhelmed, but I calmed down and broke the project down into individual tasks. I asked some colleagues to help with some of these tasks, which took a little pressure off, and I made an achievable plan to tackle the others. In the end, I successfully reached the deadline with high-quality work

یک‌بار پروژه‌ای با مهلت کوتاه به من داده شد. ابتدا در آن غرق شدم؛ ولی خیلی سریع آرام شده و پروژه را به کارفرهای فردی و کوچک تقسیم کردم. من از برخی از همکارانم خواستم تا در برخی از این وظایف به من کمک کنند که کمی از فشار از روی من برداشته شود. در نهایت این کار را با موفقیت در زمان خواسته شده تحویل دادم.

چرا شغل فعلی خود را ترک کرده‌اید؟

کارفرما معمولا این سوال را می‌پرسد تا بفهمد که در نقش و محل کار جدید به دنبال چه هستید؟ مهم نیست که شما تحت چه شرایطی قرار گرفته‌اید، همیشه باید نسبت به کارفرمایان قبلی خود مثبت عمل کنید. روی اهداف شغلی خود تمرکز کنید، آنچه را که امیدوارید به آن برسید و فکر می‌کنید این کارفرما برای شما مناسب است را بیان کنید. برای پاسخ جمله زیر را در نظر بگیرید:

I’m looking for a job that allows me to focus on building long-term client relationships. In my current role, we work a tight sales cycle, which means that I don’t get to spend that much time with individual clients. Relationship-building is my favourite part of sales, and I think I’m good at it, which is why I think I’d be a good fit for this role

من به دنبال شغلی هستم که به من اجازه دهد بر ایجاد روابط بلندمدت با مشتری تمرکز کنم. در موقعیت فعلی چرخه فروش فشرده‌ای داریم و به این معنی است که نمی‌توانم زمان زیادی را با مشتریان اختصاص بگذرانم. ایجاد رابطه بخش موردعلاقه من در فروش است و فکر می‌کنم در آن مهارت دارم. به همین دلیل فکر می‌کنم برای این نقش مناسب باشم.

بیشتر بخوانید: در یک مصاحبه‌‌ به زبان انگلیسی چه اتفاقی میفتد؟

هدف شما برای آینده چیست؟

با پرسیدن این سوال مدیران کسب‌وکارها عمولا می‌خواهند بدانند که آیا احتمال دارد در دراز مدت در این شرکت بمانید و آیا این موقعیت شغلی مسیر حرفه‌ای شما به شمار می‌آید یا خیر؟ حتی اگر قصد ندارید این شغل را به‌عنوان شغل خود انتخاب کنید در مورد این‌که چگونه اهداف شما با ماموریت آن شرکت هماهنگ است صحبت کنید. برای مثال پاسخ زیر را به این مورد از سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی مشاهده کنید:

‘I would like to keep growing my marketing skills and learn more about management over the next several years. I’m interested in working for a startup because I’ll be exposed to new challenges and have the opportunity to collaborate with a lot of different departments. With the right mentoring, I think I could become a marketing department manager’

من می‌خواهم به رشد مهارت‌های بازاریابی خود ادامه دهم و در چند سال آینده بیشتر در مورد مدیریت بیاموزم. من علاقه‌مند به کار برای یک استارت آپ هستم؛ چراکه در معرض چالش‌های جدید قرار خواهم گرفت و فرصت همکاری با بخش‌های مختلف زیادی را خواهم داشت. با راهنمایی مناسب فکر می‌کنم مدیر بخش بازاریابی شوم.

آیا می‌توانید در مورد زمانی که بر یک موقعیت کاری دشوار غلبه کردید بگویید؟

این مورد از سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی سوالات رفتاری نامیده می‌شوند که معمولا برای ارزیابی مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، مهارت ارتباط‌گیری، حل مسئله و مدیریت زمان پرسیده می‌شوند. بهترین راه برای پاسخ دادن به این سوالات پاسخ دادن در قالب STAR است. در این روش شما باید به موقعیتی که باید با آن دست و پنجه نرم می‌کردید، وظیفه‌ای که در دست داشتید، اقداماتی که انجام دادید و نتایج تلاش‌هایتان اشاره کنید. برای مثال پاسخ زیر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد:

I was filling in for my manager when our biggest client was very dissatisfied with the team’s performance. I couldn’t reach my manager to meet with the client, so I personally reached out to them and went through their expectations step by step and identified where we were experiencing a disconnect. I put together an action plan and asked if we could review again when my manager got back. Upon her return, she was able to show proof that progress had been made on the action plan. The client then doubled their next order

من در حال پرکردن جای مدیرم بودم که بزرگ‌ترین مشتری ما از عملکرد تیم بسیار ناراضی بود. من نتوانستم با مدیر تماس بگیرم تا با مشتری ملاقات کنم؛ بنابراین شخصا با آنها تماس گرفتم و گام‌به‌گام انتظارات آنها را بررسی کردم و تشخیص دادم  که در کجا و چه موقعیتی با قطع ارتباط روبه‌رو هستیم. من یک برنامه عملیاتی تنظیم کردم و پرسیدم که آیا می‌توانیم پس از بازگشت مدیرم دوباره این موضوع را بررسی کنیم؟ پس از بازگشت مدیر او توانست اثبات کند که پیشرفت در برنامه در دستور کار قرار گرفته است و مشتری سپس سفارش بعدی خود را دوبرابر کرد.

سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

?What are your salary expectations

میزان حقوق درخواستی شما چقدر است؟ این سوال نیز از جمله سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی به شمار می‌آید. این سوال به کارفرمایان این امکان را می‌دهد که ارزش حرفه‌ای شما را در مقابل انتظارات پرداختی ارزیابی کنند. داده‌های حقوق و دستمزد برای هر موقعیت شغلی، صنعت، تحصیلات، تجربه کاری و موقعیت مکانی خود را مرور کنید و حقوق رقابتی بخواهید. همچنین می‌توانید به مدیر استخدام اطلاع دهید که آیا در ازای دریافت مزایایی مانند موقعیت کاری منعطف آماده مذاکره بر سر حقوق هستید یا خیر؟

?Do you have any questions for me

آیا سوالی از من دارید؟ این فرصتی برای نشان دادن میزان درگیری شما با سوالات مصاحبه‌کننده است. اگر از سوالات از پیش آماده استفاده کنید مصاحبه کنند می‌تواند بگوید که شما کارهای خود را در خانه انجام داده‌اید و به طور کامل درباره شرکت تحقیق کرده‌اید. این کار همچنین فرصتی برای اطلاع از هر چیزی که ممکن است در مورد کار بدانید را برای شما فراهم می‌کند.

سوالات متداول

در این بخش به برخی از پرتکرارترین سوالات درباره موضوع سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی پاسخ خواهیم داد.

آشنایی با سوالات رایج مصاحبه شغلی چه مزایایی برای ما دارد؟

این سوالات به شما کمک می‌کند تا بتوانید خود را آماده حضور در جلسه مصاحبه کرده و عملکرد بهتری را در این جلسه داشته باشید.

آیا تنها یک راه برای پاسخ دادن به سوالات رایج مصاحبه شغلی وجود دارد؟

خیر، شما می‌توانید از پاسخ‌های مختلفی برای این کار استفاده کنید و تنها باید سعی کنید اصول و قوانینی که بیان کردیم را رعایت کنید.

سخن پایانی

آشنایی با سوالات رایج مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی بدون شک می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در صورتی که شما هم علاقه‌مند هستید تا خود را آماده حضور در چنین جلساتی کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید. با استفاده از خدمات این موسسه می‌توانید اقدام به یادگیری اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی نیز کنید.

بیشتر بخوانید: موفقیت در مصاحبه شغلی به زبان غیربومی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 23 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. بنفشه
    19 دی 1402
    پاسخ دادن

    سلام بنده توانایی سوپروایزر شدن در آموزشگاهتان را دارم میشه راهنمایی کنید مراحل همکاری با شما چطوره ؟

    • ایرانمهر
      19 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر شما میتوانید جهت همکاری با مجموعه فرم جذب سوپروایزر اداری از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما اطلاعات لازم را پس از تکمیل فرم در اختیارتان قرار میدهند.
      https://iranmehrcollege.com/recruitment-of-supervisors/

      • سارینا کمیجانی
        21 دی 1402
        پاسخ دادن

        من ساکن کرج هستم و میخواهم در آموزشگاه شما زبان انگلیسی یاد بگیرم شما شعبه دارین اونجا اگه منو راهنمایی کنید متشکرم

        • ایرانمهر
          21 دی 1402
          پاسخ دادن

          سلام وقت بخیر بله ما در گوهردشت,گلشهر,طالقانی شعبه داریم شما میتوانید جهت ثبت نام به یکی از شعب ما مراجعه نمایید و یا تماس حاصل نمایید همکاران ما اطلاعات لازم را در زمینه برگزاری دوره و میزان شهریه در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید