IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
مصاحبه کاری به انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
19 دی 1401

مصاحبه کاری به انگلیسی

جستجوی شغل به شدت استرس زا است، اما می‌دانید چه چیزی استرس زاتر است؟ اینکه باید مصاحبه شغلی خود را به زبان دیگری انجام دهید.

اما اگر خودتان را برای این فرصت عالی که به معنای واقعی می‌تواند شرایط زندگی شما را دگرگون کند، یک بار برای همیشه آماده کنید، دیگر لازم نیست هیچ استرسی را تحمل کنید!

در این مقاله7 سؤال مهمی را که در اکثر مصاحبه‌های شغلی در زبان انگلیسی پرسیده می‌شود با یکدیگر بررسی کرده و پاسخ‌های معقول آن‌ها را نیز مطرح خواهیم کرد.

مؤسسه ایرانمهر با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه آموزش زبان انگلیسی مشغول فعالیت است و به علاقمندانی که در پی یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه انگلیسی هستند اطلاعاتی ارزشمند را ارائه می‌دهد. در این مقاله نیز قصد داریم سوالات مهم در مصاحبه کاری به زبان انگلیسی را به شما ارائه دهیم.

سوالات رایج در مصاحبه شغلی انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

سؤالات رایج در مصاحبه شغلی انگلیسی و نحوه پاسخگویی به آن‌ها

خبر خوشحال کننده در مورد مصاحبه‌های شغلی این است که اکثر استخدام‌کنندگان این روزها از مصاحبه شوندگان (شما) سؤالات اساسی یکسان و می‌توان گفت تکراری می‌پرسند. بنابراین اگر کمی خود را آماده کنید می‌توانید در مصاحبه خود بسیار خوب صحبت کنید، حتی اگر سطح زبان انگلیسی خیلی پیشرفته‌ای نیز نداشته باشید. در ادامه 7 مورد از مهمترین سؤالات رایج در مصاحبه‌های شغلی به زبان انگلیسی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

Tell me about yourself/ از خودتان بگویید

بعد از احوالپرسی، دست دادن و معرفی خود، مورد بعدی که احتمالاً مصاحبه کنندگان از شما می‌خواهند این است که در مورد خودتان صحبت کنید.

اکنون، این ممکن است برای شما آسان به‌نظر برسد – شما آن را در کلاس انگلیسی خود بسیار تمرین کرده‌اید، اما آنها نمی‌خواهند تک تک جزئیات را بشنوند. از گفتن این جمله بپرهیزید: من در پکن متولد شدم. من عاشق کامپیوتر بازی و گشت و گذار در اینترنت هستم. یا من دو برادر و یک حیوان خانگی دارم. این اطلاعات در مورد شما برای کارفرمایتان بی‌اهمیت است. چیزی که در یک مصاحبه شغلی از شما خواسته می‌شود این است که در مورد مهارت‌های مرتبط با حرفه‌تان و رشد شغلی خود صحبت کنید. آنها می‌خواهند درباره شما در رابطه با شغلی که برای آن درخواست می‌کنید بدانند.

سعی کنید در مصاحبه‌های شغلی که انجام می‌دهید از بکار بردن عبارات عامیانه غیررسمی اجتناب کنید و نیز تلاش کنید در صحبت‌های خود از اشتباهات گرامری اساسی و فاحش خودداری کنید.

برای مثال:

I’ve been working as a junior chef at a small Italian restaurant for 2 years and my duties included assisting the head chef and preparing salads. I have always been interested in food and cooking which was why I chose to follow this career path. I studied at ******* college, where I gained my first level cooking diploma.

من 2 سال است که به عنوان سرآشپز جوان در یک رستوران کوچک ایتالیایی مشغول به کار شده‌ام و وظایفم شامل کمک به سرآشپز و تهیه سالاد بوده است. من همیشه به غذا و آشپزی علاقه داشته‌ام و به همین دلیل این مسیر شغلی را انتخاب کردم. من در کالج ******* تحصیل کرده و در آنجا دیپلم آشپزی سطح اول خود را دریافت کرده‌ام.

چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی

نقاط قوت شما چیست؟

وقتی مصاحبه کننده شما این سوال را از شما می‌پرسد، در واقع در پی آن است که تمام ویژگی‌های مثبت شما را بدانند. این ویژگی‌های مثبت باید با آنچه که برای شغل مورد درخواست شما ضروری است مرتبط باشد.

بنابراین قبل از شروع مصاحبه، مطمئن شوید که در مورد اینکه چه نوع فردی برای این شغل مناسب است، تحقیق کنید، به خصوص اگر تازه‌کار هستید. به این سؤال به عنوان فرصتی برای تبلیغ و بازاریابی خود نگاه کنید – شما خود را مانند یک محصول تصور کنید که باید برای خود بازاریابی کنید. چیزی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این نیست که فقط تعدادی صفت را فهرست کنید، در واقع هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. کاری که باید انجام دهید این است که از مثال‌هایی برای پشتیبانی از نظر خود استفاده کنید.

به‌عنوان مثال، می‌توانید با یکی از موارد زیر پاسخ دهید:

  • وقت شناس بودن – To be punctual

I’m a punctual person. I always arrive early and complete my work on time. My previous job had a lot of deadlines and I made sure that I was organized and adhered to (respected) all my jobs.

من یک آدم وقت شناس هستم من همیشه زود می‎رسم و کارم را به موقع انجام می‌دهم. کار قبلی من ضرب الاجل‌های زیادی داشت (زمانی که باید کاری را تا پایان تمام کنید) و هر بار مطمئن می‌شدم که کارهایم را با سازماندهی پیش برده و برای همه کارهایم احترام قائل بودم.

  • اهل کار تیمی بودن – To be a team-player
  • I consider myself to be a team-player. I like to work with other people and I find that it’s much easier to achieve something when everyone works together and communicates well.
  • من خودم را بازیکن یک تیم می‌دانم. من دوست دارم با افراد دیگر کار کنم و متوجه می‌شوم وقتی همه با هم کار می‌کنند و به خوبی با هم‌تیمی‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند، رسیدن به هر چیزی بسیار آسان‌تر می‌شود.
  • جاه طلب بودن – To be ambitious
  • I’m ambitious. I have always set myself goals and it motivates me to work hard. I have achieved my goals so far with my training, education and work experience and now I am looking for ways to improve myself and grow.
  • من جاه طلب هستم من همیشه برای خودم اهدافی تعیین کرده‌ام و این به من انگیزه می‌دهد که سخت کار کنم. من تاکنون با آموزش، تحصیل و تجربه کاری به اهدافم رسیده‌ام و اکنون به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت و رشد هستم.
  • داشتن ابتکار عمل – To take initiative
  • When I work, I always take initiative. If I see something that needs doing, I don’t wait for instruction, I do it. I believe that to be anywhere in life, you need this quality.
  • وقتی کار می‌کنم، همیشه ابتکار عمل بخرج می‌دهم. اگر کاری را ببینم که باید انجام شود، منتظر آموزش نمی‌مانم، آن را انجام می‌دهم. من معتقدم که برای رسیدن به هر جایی در زندگی، به این کیفیت نیاز است.
  • فعال بودن – To be proactive
  • I’m proactive. When I think about things, I do them. I like to see results and it’s important in this industry to be proactive and responsible for your own actions.
  • من فعال هستم وقتی به چیزهایی فکر می‌کنم، آنها را انجام می‌دهم. من دوست دارم نتایج را ببینم و در این صنعت مهم است که فعال و مسئول اقدامات خود باشید.

مصاحبه کاری به زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

نقاط ضعف شما چیست؟

هیچ موقع در جواب این سؤال نگویید که هیچ‌ نقطه ضعفی ندارید زیرا تمام افراد نقاط ضعفی دارند، اما چیزی که در اینجا مهم است این است که چه گام‌ها و اقداماتی برای برطرف کردن نقاط ضعف خود انجام داده‌اید یا از این به بعد می‌خواهید انجام دهید. همچنین می‌خواهند بدانند که شما چقدر خودآگاه بوده و در مورد خود به خودشناسی رسیده‌اید، به این معنی که تا چه اندازه در مورد خود شناخت دارید.

ترفند دیگر این است که آن ویژگی‌های ضعیف‌تر را به ویژگی‌های مثبت تبدیل کنید. به‌عنوان مثال، اگر نقطه ضعف شما این است که زمان زیادی را صرف پروژه‌ها می‌کنید که باعث می شود کندتر کار کنید. این را با گفتن این جمله به مثبت تبدیل کنید:

  • I sometimes am slower in completing my tasks compared to others because I really want to get things right. I will double or sometimes triple-check documents and files to make sure everything is accurate (correct).

من گاهی اوقات در انجام وظایفم در مقایسه با دیگران کندتر هستم زیرا واقعاً می‌خواهم کارها را درست انجام دهم. من اسناد و فایل‌ها را دوبار یا گاهی سه بار بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم همه چیز دقیق (درست) است.

یکی دیگر از ترفندهای عالی این است که در مورد یک نقطه ضعف صحبت کنید (مثل بی‌نظمی) و روش‌هایی را که برای غلبه بر آن استفاده می‌کنید ذکر کنید: به عنوان مثال:

  • I have created a time-management system, which allows me to list all my duties and organize my deadlines so I have a clearer idea of what I need to do.
  • من یک سیستم مدیریت زمان ایجاد کرده‌ام که به من امکان می‌دهد تمام وظایف خود را فهرست کرده و ضرب‌الاجل‌های خود را سازماندهی کنم تا ایده روشن‌تری از آنچه باید انجام دهم داشته باشم.

چرا آخرین کار خود را رها کردید؟

اگر برای اولین شغل خود درخواست می‌دهید، این سوال برای شما مناسب نیست. با این حال، اگر قبلاً شغلی را انجام داده‌اید، مصاحبه‌کننده می‌خواهد بفهمد که چرا شغل قبلی خود را ترک کرده‌اید. اخراج شدید؟ یا خود استعفا دادید؟

اگر تصمیم گرفتید شغل قبلی خود را ترک کنید، از گفتن هر چیز منفی در مورد محل کار یا رئیس قدیمی خود اجتناب کنید (حتی اگر این درست باشد). اگر از شغل پیشین خود بدگویی کنید تنها دستاوردی که برای شما خواهد داشت این است که مصاحبه‌کننده به شما نگاه منفی پیدا خواهد کرد.

در عوض می‌توانید در پاسخ به این سؤال از این عبارات استفاده کنید:

I’m looking for new challenges.

من به دنبال چالش‌های جدید هستم.

I feel I wasn’t able to show my talents.

احساس می‌کنم نتوانستم استعدادهایم را نشان دهم.

I’m looking for a job that suits my qualifications.

من به دنبال شغلی هستم که با شرایطم مطابقت داشته باشد.

I’m looking for a job where I can grow with the company.

من به دنبال شغلی هستم که بتوانم با شرکت رشد کنم.

از تحصیلات خود بگویید

با پرسیدن این سؤال مصاحبه‌کننده می‌خواهد سطح تحصیلات مرتبط با شغلتان را بداند. به عنوان مثال آموزش و تحصیلات بیشتر شما (مانند دانشگاه، پلی تکنیک، کالج). نیازی نیست تمام کارهایی را که از دوران دبستان انجام داده‌اید برای طرف مقابل برشمارید، فقط چیزهای مهم را به آنها بگویید.

چه حقوقی را انتظار دارید؟

با این سؤال، آنها از شما می‌پرسند که انتظار دارید چقدر از این شغل درآمد کسب کنید. منطقی باشید. حتماً از قبل در اینترنت در مورد میانگین حقوق مرتبط با این شغل تحقیق کنید. نگویید نمی‌دانم، این باعث می‌شود که شما مطمئن نباشید. مطمئن باشید و بدون اینکه خودتان را خیلی ارزان بفروشید یا خیلی دستمزد بالایی بدهید، صحبت کنید. حقیقت موضوع این است که آنها از قبل حقوقی را در ذهن دارند، اما این سؤال را می‌پرسند تا بدانند آیا شما این صنعت را می‌شناسید و آیا از مهارت‌های خود آگاه هستید یا خیر.

مصاحبه شغلی انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

آیا از من/ما سوالی دارید؟

سعی کنید سؤالات خود را مطرح کنید! مصاحبه کننده معمولاً مصاحبه را به این ترتیب تمام می‌کند. با این پرسش آن‌ها نمی‌خواند صرفاً ادب خود را نشان دهند بلکه واقعاً می‌خواهند که شما به این سؤال جواب بدهید و صحبت کنید.

به‌یاد داشته باشید، وقتی به این سوال پاسخ می‌دهید، آنها همچنان شما را قضاوت می‌کنند. بنابراین سؤالات احمقانه نپرسید، مثلاً شرکت شما چه نوع کاری انجام می‌دهد؟ یا هر سال چقدر مرخصی می‌گیرم؟

شما باید اطلاعات بیشتری کسب کنید، و اگر هیچ سوالی نپرسید، ممکن است اینطور برداشت شود که شما چندان به این شغل علاقه ندارید. پس سعی کنید سؤالاتی از این دست را مطرح کنید:

Do you have any examples of projects that I would be working on if I were to be offered the job?

آیا نمونه‌ای از پروژه‌هایی دارید که در صورت پیشنهاد کار روی آنها کار کنم؟ این سؤال نشان می‌دهد که شما به شغل واقعاً علاقه دارید و آن را صرفاً به چشم یک منبع درآمد نگاه نمی‌کنید.

What is the typical day for this position (job)?

یک روز معمولی برای این موقعیت (شغلی) چگونه است؟ دریابید که شامل چه نوع وظایفی است و چه نوع کارهایی از شما انتظار می‌رود که به صورت روزانه انجام دهید.

Does the company offer in-house training to staff?

آیا شرکت آموزش‌های داخلی به کارکنان ارائه می‌دهد؟ این نشان دهنده علاقه شما به نه تنها به دست آوردن شغل، بلکه تمایل به پیشرفت و رشد است.

در صورتی که در روند یادگیری زبان انگلیسی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:موفقیت در مصاحبه شغلی به زبان غیربومی

بیشتر بخوانید:در یک مصاحبه‌‌ به زبان انگلیسی چه اتفاقی میفتد؟

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید