IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
25 کلمه و عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 4.9/5
نویسنده: ایرانمهر
29 شهریور 1402

25 کلمه و عبارات شکرگزاری که بابت آنها سپاسگزار خواهید بود

امروزه عبارات مختلفی در زبان انگلیسی وجود دارند که برای شکرگزاری مورداستفاده قرار می‌گیرند و معمولا هریک از آنها دارای مراسم مخصوص به خود هستند. در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی صحبت کرده و نکات مهمی را درباره هریک از این عبارات در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در خصوص این موضوع در گرامر زبان انگلیسی به دست بیاورید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

Thanksgiving و جشن آن در زبان انگلیسی

جشن شکرگزاری که امروزه با نام Thanksgiving نیز شناخته می‌شود یکی از محبوب‌ترین تعطیلات در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود که هرساله در یک روز خاص و مشخص برگزار شده و افراد دور هم جمع می‌شوند تا بابت داشته‌های خود شکرگزاری داشته باشند. این جشن یکی از معدود جشن‌هایی است که تمامی افراد خانواده و دوستان را دور هم جمع می‌کند و باعث می‌شود تا آنها در یک وعده غذایی مشترک در کنار یکدیگر بنشینند. در ادامه آنها بابت نعمت‌هایی که در زندگی خود دارند خدا را شکر می‌کنند.

نکته مهمی که باید درباره این مورد از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی بدانید این است که روز شکرگزاری در چهارمین پنجشنبه هر ماه نوامبر جشن گرفته می‌شود که باید به این موضوع دقت و توجه کافی را داشته باشید.

عبارت شکرگزاری در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

جشن holiday

یکی دیگر از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی که آشنایی با آن می‌‌تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری این روز را جشن بگیرید روز هالیدی است. این روز در واقع به تعطیلی پیش از کریسمس گفته می‌شود که در آن یک روز کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید فعالیت‌های پیش از شروع سال جدید خود را دنبال کنید. معمولا در این روز افراد خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند تا شروع سال جدید را جشن بگیرند. در این جشن شما می‌توانید تجربه‌های جدیدی را به دست بیاورید.

دقت داشته باشید که در این روز معمولا کادوهایی نیز بین دوستان و اعضای خانواده رد و بدل می‌شود.

مراسم Settler

یکی دیگر از اسم‌هایی که به‌عنوان عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی زیاد آن را می‌شنوید جشن Settler است که مربوط به مهاجران کشور آمریکا است. در واقع این جشن مربوط به روزی است که مهاجران خارجی به کشور آمریکا مهاجرت کرده و به طور دائمی در زمین‌هایی که ساکنان بومی در آن ساکن بودند اقامت کردند. در این روز معمولا مهاجرانی که وارد کشور آمریکا شده‌اند این روز را جشن گرفته و بابت آن شکرگزاری می‌کنند و معمولا مراسمات جذاب و زیبایی را نیز برگزار می‌کنند که شرکت در آنها به یک تجربه جذاب تبدیل می‌شود.

آشنایی با عبارت Colony

این عبارت یکی دیگر از عباراتی است که معمولا شما در کشور آمریکا به طور گسترده‌ای آن را می‌شنوید و مردم با آن جشن می‌گیرند. اگر بخواهیم معنی دقیق این کلمه را بیان کنیم می‌توان گفت که colony به معنی گروهی از مردم است که کشور مادری خود را ترک می‌کنند تا در سرزمینی جدید سکونتگاهی که تابع کشور مادر یا مرتبط با آن است را تشکیل دهند.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که این روز یکی از روزهای مقدس در کشور آمریکا به شمار می‌آید که نشان‌دهنده ورود آمریکایی‌های مهاجر به کشور آمریکاست.

عبارت Pilgrim

عبارت Pilgrim یکی دیگر از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که باید با آن آشنا شوید. این عبارت یک اصطلاح رایج است که برای تمامی مسافران Mayflower مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارند. این مسافران در واقع انگلیسی‌هایی بودند که از سال 1620 در پلیموث ساکن شدند و از آن پس در یک روز مشخص جشنی را برگزار می‌کردند. دقت داشته باشید که این عبارت نیز در واقع معنای شکرگزاری را در زبان انگلیسی می‌دهد که به جهت ورود به منطقه پلیموث و ساکن شدن در این منطقه است.

آشنایی با عبارت Mayflower

عبارت Mayflower یکی از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی است که در واقع به یک کشتی انگلیسی اشاره می‌کند که خانواده‌های انگلیسی را که امروزه با عنوان مهاجران شناخته می‌شوند از انگلستان به دنیای جدید آورد. این مسافران پس از ده هفته طاقت‌فرسا در دریا با 102 مسافر و محدود 30 خدمه وارد دنیای جدید شدند. این کشتی در 21 نوامبر سال 1620 در منطقه‌‌ای که امروزه با نام ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود در نزدیکی نوک کیپ کاد ماساچوست لنگر انداخت و امروزه این تاریخ نیز جز تاریخ‌های مهم در آمریکا شناخته می‌شود.

با اصطلاح Native American بیشتر آشنا شوید

اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی با عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی باشید احتمالا تا به امروز به میزان زیادی با اصطلاح Native Americans مواجه شده‌اید. این عبارت در واقع به بومیان آمریکا اشاره دارد که مردم بومی بخش‌های مختلف این کشور شناخته می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به سرخپوستان آمریکایی و بومیان منطقه آلاسکا اشاره کرد. اداره سرشماری کشور آمریکا امروزه این مردم را با عنوان مردم بومی آمریکا که به اصطلاح به آنها Native Americans نامیده می‌شوند می‌شناسد و این گروه از افراد دارای جشن‌های مخصوص به خود هستند.

عبارت Harvest

زمانی که صحبت از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی می‌شود معمولا یکی از کلماتی که به میزان زیادی رایج بوده و به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت harvest است. این عبارت در واقع به فصل جمع‌آوری محصولات کشاورزی اشاره دارد که در این تاریخ مردم کشور آمریکا دور یکدیگر جمع شده و بابت نعمت‌هایی که دریافت کرده‌اند شروع به شکرگزاری می‌کنند. به همین علت است که ما این عبارت را در لیست عباراتی که امروزه در زبان انگلیسی برای شکرگزاری مورداستفاده قرار می‌گیرند قرار داده‌ایم.

یادگیری کلمات و واژگان انگلیسی

عبارت Cornucopia یکی دیگر از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی

این عبارت یکی از نمادهای شکرگزاری در کشور آمریکا به شمار می‌آید که در زبان انگلیسی نیز به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است. این نماد در واقع یک شاخ بز به شکل منحنی یا ظرفی با شکل مشابه است که پر شده از انواع سبزیجات و میوه‌ها و امروزه با عنوان نمادی تزئینی در فرهنگ آمریکایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که این نماد در واقع نماد فراوانی در فرهنگ این کشور است که یکی از مهم‌ترین عبارات در زبان انگلیسی برای شکرگزاری نیز شناخته می‌شود.

عبارت Fall / Autumn

شاید شما هم معنی این عبارت را در تنها در کلمه پائیز خلاصه کنید؛ ولی نکته بسیار جالبی که درباره این عبارت وجود دارد این است که این اصطلاح یکی از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی به شمار می‌آید و دارای مراسم خاصی است که بسیاری از افراد معمولا توجه چندانی به آن ندارند. در واقع زمانی که فصل پائیز شروع می‌کند مادر طبیعت شروع به سقوط کردن می‌کند و مطابق با آیین فرهنگی کشور آمریکا خانواده‌ها و دوستان دور هم جمع شده و به مزارع محلی می‌روند تا از چیدن بزرگ‌ترین و بهترین کدو تنبل لذت ببرند.

در ادامه از کدو تنبلی که چیده‌اند برای ایده‌های سرگرم‌کننده پاییزی بهره می‌برند. اغلب مردم از آن برای پخت و پز و البته تزئین حیاط جلوی خانه خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ساختار جمله در انگلیسی (و انواع جمله با مثال)

بیشتر بخوانید: 30 عبارت یا جمله کاربردی انگلیسی برای مکالمه در شرایط مختلف

آشنایی با عبارت Feast

یکی از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی که مربوط به غذا است و امروزه در فرهنگ آمریکایی بسیار رایج است که از آن استفاده کنید عبارت Feast است. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که یک غذای مفصل خورده باشید و فراوانی را در این ضیافت تجربه کرده باشید. نکته بسیار مهمی که درباره این عبارت وجود دارد این است که معمولا شما زمانی از آن استفاده می‌کنید که ضیافت شما با یک مهمانی یا سرگرمی همراه شده باشد. معنی لغوی این عبارت چیزی است که لذت غیرعادی یا فراوان را به شما ارائه می‌دهد.

عبارات شکرگزاری در انگلیسی

با عبارت Blessing بیشتر آشنا شوید

اگر به زبان فارسی آشنایی داشته باشید و با قدیمی‌هایی که به زبان فارسی صحبت می‌کنند حرف زده باشید حتما عبارت خدا برکت دهد را زیاد شنیده‌اید. مردم قدیم ایران از این عبارت به میزان زیادی استفاده می‌کردند. Blessing یکی از عباراتی است که امروزه در زبان انگلیسی به منظور شکرگزاری مورداستفاده قرار می‌گیرد و از نظر معنی و مفهومی که دارد شباهت زیادی با خدا برکت دهد در ایران دارد. در واقع در این عبارت هدف این است که برکت چیزی نشان داده شود که معمولا شامل غذا و نوشیدنی‌های مختلف می‌شود.

عبارت Turkey و معنی آن

یکی از انواع عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی که احتمالا شما هم در بسیاری از جشن‌ها و مراسمات رایج آمریکایی نام آن را شنیده‌اید عبارت Turkey است. این عبارت اصلا عبارت عجیبی نیست و در واقع به بوقلمونی گفته می‌شود که در جشن‌ها و به خصوص جشن‌های کریسمس و روز شکرگزاری سرو می‌شود. در این جشن‌ها معمولا اعضای خانواده و دوستان دور یکدیگر جمع می‌شوند و پس از سرور بوقلمون شروع به شکرگزاری بابت نعمت‌هایی که دریافت کرده‌اند خواهند کرد.

آشنایی با عبارت Gravy

زمانی که صحبت از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی می‌شود باید دقت داشته باشید که معمولا کلمات و اصطلاحاتی که مربوط به غذا هستند حرف اول را در این زمینه می‌زنند که Gravy یکی از این عبارات به شمار می‌آید. به طور کلی این اصطلاح برای نوعی سس به کار می‌رود که همراه با گوشت و سبزیجات سرو می‌شود و باعث می‌شود تا غذای درست شده خوشمزه‌تر باشد. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که این سس معمولا با آب گوشت و آرد درست می‌شود.

عبارت Cranberry /  Cranberry Sauce و کاربرد آن در شکرگزاری در زبان انگلیسی

این عبارت نیز از دیگر عبارات مربوط به غذا است که هر زمان صحبت از جشن شکرگزاری می‌شود معمولا می‌توانید نام آن را در لیست این اصطلاحات مشاهده کنید. مربای کرن بری یا سس کرن بری نوعی مربا و سس است که معمولا طعم زغال اخته می‌دهد و بسیار خوشمزه است. نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که این سس یا مربا معمولا به‌عنوان غذا یا چاشنی به مراسمات و مهمانی‌های مربوط به شکرگزاری اضافه می‌شود و در مراسم کریسمس نیز معمولا در برخی از کشورها مانند کانادا و بریتانیا استفاده می‌شود.

عبارت Pumpkin pie

Pumpkin pie یا پای کدو حلوایی یک پای دسر است که با قراردادن کاسترد تند داخل کدو تنبل درست می‌شود و به‌عنوان یک دسر خوشمزه در جشن‌های شکرگزاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این دسر بسیار خوشمزه معمولا در فصل پاییز و اوایل فصل زمستان مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دسر در ایالات متحده آمریکا و البته کشور کانادا محبوبیت زیادی دارد و بیشتر در جشن‌های کریسمس و جشن شکرگزاری استفاده می‌شود.

آشنایی با عبارت Yams / Sweet Potatoes

یکی از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی که امروزه احتمالا نام آن را بسیار زیاد شنیده‌اید Yams / Sweet Potatoes است که با استفاده از سیب‌زمینی شیرین درست می‌شود. معمولا برای درست‌کردن این خوراکی بسیار خوشمزه سیب‌زمینی‌ها را به شکل استوانه‌ای در می‌آورند. البته در برخی از مناطق آمریکا از سیب‌زمینی‌های مخروطی نیز برای این کار استفاده می‌کنند.

عبارت Mashed Potatoes

یکی از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی که امروزه در مراسم و جشن‌های شکرگزاری بسیار زیاد نام آن را می‌شنوید عبارت Mashed Potatoes یا پوره سیب‌زمینی است. پوره سیب‌زمینی یکی از خوراکی‌هایی است که معمولا در وعده غذایی جشن شکرگزاری می‌توانید آن را مشاهده کنید. پوره سیب‌زمینی از له کردن سیب‌زمینی آبپز و درآوردن آن به شکل یک توده نرم به وجود می‌آید.

آشنایی با عبارت Stuffing / Dressing

از جمله اصطلاحات رایجی که امروزه در جشن‌های شکرگزاری معمولا از آن نام برده می‌شود می‌توان به عبارت Stuffing / Dressing اشاره کرد که یک اصطلاح رایج به شمار می‌آید. انواع چاشنی و سس معمولا با نام‌های مختلفی در این جشن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند و معمولا روی تکه‌های نان و بسیاری از موارد دیگر می‌آیند. این چاشنی‌ها را می‌توان به‌راحتی در داخل بوقلمون کبابی یا هر غذای دیگری قرارداد.

با عبارت Corn در جشن‌های شکرگزاری بیشتر آشنا شوید

آخرین مورد از عبارت‌های مربوط به غذا که در ارتباط با جشن شکرگزاری است عبارت corn خواهد بود. Corn در واقع دانه‌هایی مانند گندم، جو، ذرت و … هستند که از آنها برای تولید آرد استفاده می‌شود. این عبارت نیز امروزه در بسیاری از جشن‌های شکرگزاری معمولا مورداستفاده قرار می‌گیرد که یادگیری آن بدون شک به مکالمات روزمره شما درباره جشن‌های شکرگزاری کمک شایانی خواهد کرد.

عبارت (To be) thankful (for something)

(To be) thankful (for something) یکی از عبارات رایجی است که امروزه در جشن‌های شکرگزاری مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای کاربردهای زیادی است. معنی این عبارت شکرگذار بودن برای چیزی است. مثلا می‌توانید بگویید که من شکرگذار نعمت‌هایی که دریافت کرده‌ایم هستم. این جمله معمولا در ابتدای دعاهای مربوط به جشن شکرگزاری زیاد استفاده می‌شود و شما هم باید با آن آشنا باشید.

عبارت (To be) a turkey

یکی دیگر از اصطلاحاتی که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و در جشن‌های شکرگزاری نیز کاربردهای زیادی دارد اصطلاح (To be) a turkey است. این اصطلاح در واقع درباره فردی است که بیش از اندازه ساده لوح بوده یا این‌که یک شخص کاملا نادان است. پس اگر در چنین جشن‌هایی این اصطلاح را شنیدید چندان تعجب نکنید.

عبارت Hot potato و کاربردهای آن

یکی دیگر از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی که احتمالا در فیلم‌ها و سریال‌ها به تعداد دفعات زیادی آن را شنیده‌اید عبارت HOT POTATO است. این عبارت در واقع درباره موقعیت یا موضوعی صحبت می‌کند که افراد حاضر اختلاف نظر زیادی درباره آن دارند و هیچ‌کس قصد ندارد که با آن برخورد کند.

25 عبارت شکرگزاری

عبارت Corny

یکی دیگر از عباراتی که در این زمینه استفاده می‌شود و باید حتما با آن آشنا شوید عبارت Corny است. این عبارت در واقع درباره احساسی صحبت می‌کند که بسیار شدید است و این احساس بسیار شدید به علت زیاد رخ دادن یک موقعیت خاص در افراد به وجود می‌آید.

عبارت Black Friday

آخرین مورد از عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی که قصد داریم در این مطلب بیشتر درباره آن صحبت کنیم عبارت Black Friday است. این روز در واقع اولیه جمعه بعد از عید شکرگزاری در کشور آمریکا است که به طور سنتی آغاز فصل خرید کریسمس در کشور آمریکا را اعلام می‌کند. در بسیاری از فروشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در این روز می‌توانید تخفیف‌های بی‌نظیری را برای خرید محصولات مدنظر خود پیدا کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

عبارت Thanksgiving در انگلیسی به چه معناست؟

این عبارت به معنی عید شکرگزاری در ایالات متحده آمریکاست که در آن روز اعضای خانواده‌ها و دوستان دورهم جمع شده و بابت نعمت‌هایی که دریافت کرده‌اند شکرگزاری می‌کنند.

عبارت Black Friday در زبان انگلیسی به چه معناست؟

این عبارت به معنای اولین جمعه بعد از جشن شکرگزاری است که رسما شروع خرید تعطیلات کریسمس را اعلام می‌کند.

سخن پایانی

آشنایی با عبارات شکرگزاری در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا معنا و مفهوم اصطلاحاتی که در این جشن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند را به شکل بهتری درک کنید و بتوانید به‌صورت بهتری از آنها در جملات خود استفاده کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا برخی از مهم‌ترین این عبارات و اصطلاحات را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر شرکت کنید.

شرکت در دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر هزینه بسیار مناسبی دارد و کیفیت این دوره‌ها نیز کاملا تضمین شده است.

بیشتر بخوانید: 50 اصطلاح رایج در مکالمات زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی از صفر تا صد با 90 درس رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.9 از 5 از 14 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید