IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
کلمات انگلیسی منحصر به فرد برای گشترش دایره لغات
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
20 مهر 1402

16 کلمه انگلیسی منحصر به فرد برای گسترش دایره لغات

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که کسی یک کلمه انگلیسی به شما بگوید و شما متوجه نشوید که منظور او چیست؟ گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی در چنین حالتی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به شکل بهتری منظور افراد دیگر را درک کنید. سیاری از کلمات انگلیسی از فرهنگ‌ها و زبان‌های دیگر آمده‌اند و به همین علت نیز انگلیسی هم دارای تعداد زیادی لغات جالب است که ممکن است شما هنوز با آنها آشنا نشده باشید.

در بسیاری از موارد یادگیری گرامر زبان انگلیسی به‌تنهایی نمی‌تواند به شما کمک کند تا مکالمه بهتری را به زبان انگلیسی داشته باشید و حتما باید از دایره لغات خوبی هم برخوردار باشید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم برخی از کلمات منحصربه‌فردی که در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی کرده و توضیحاتی را درباره هریک از این کلمات در اختیار شما قرار دهیم.

گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با کلمه Flummox

تلفظ این کلمه به شکل flə-məks است که باید پیش از هر چیزی با این موضوع آشنا شوید. احتمالا زمانی که شما اقدام به خواندن این کلمه می‌کنید گمان می‌‎کنید که این کلمه از دهان شما بیرون پریده است و ممکن است حتی باعث گیج شدن شما شود. اگر این‌چنین است کاملا حق دارید که گیج و سردرگم شده باشید و این دقیقا چیزی است که کلمه Flummox معنی می‌دهد.

در واقع هر زمان که شما یک کلمه انگلیسی غیرمعمول را می‌بینید احتمالا برای مدتی سردرگم می‌شوید تا زمانی که فرهنگ لغت خود را بررسی کنید و متوجه شوید که معنی آن بسیار ساده و راحت است. این موضوع در خصوص کلمه Flummox نیز صدق می‌کند و شما برای این‌که بتوانید اقدام به گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی کنید حتما باید با این کلمه آشنایی کاملی داشته باشید.

آشنایی با کلمه Dowdy

پیش از هر چیز اجازه دهید تا کمی بیشتر با تلفظ صحیح این کلمه آشنا شویم. تلفظ این کلمه به‌صورت dau̇-dē است. زمانی که شما هم قصد دارید تا اقدام به گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی کنید باید بدانید که یکی از مهم‌ترین کلماتی که برای شما مطرح می‌شود همین کلمه است. این کلمه شاید در ابتدا کمی ساده به نظر برسد؛ ولی دلیل این‌که یک کلمه منحصربه‌فرد است این است که این کلمه یک کلمه کاملا قدیمی به شمار می‌آید که در این روزها اغلب استفاده نمی‌شود.

Dowdy در واقع یک صفت است که برای توصیف چیزی استفاده می‌شود که کاملا قدیمی و کهنه باشد. پس شما نمی‌توانید از این کلمه برای چیزهای مدرن یا شیک استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم:

Maybe she’s having a bad day. I’ve never seen her wearing anything so dowdy before.

شاید او روز بدی را سپری می‌کند. من هرگز او را ندیده بودم که به این افتضاحی لباس بپوشد.

با کلمه Howdy در زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید

برای گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین کلماتی که باید بیاموزید کلمه Howdy است. تلفظ صحیح این کلمه به شکل hau̇-dē است. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که این کلمه با کلمه‌ای که در بخش قبلی معرفی کردیم هم قافیه است؛ ولی معنایی کاملا متفاوت را با آن دارد. Howdy در واقع کلمه‌ای است که گاه به گاه مورداستفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن چندان رایج نیست. با این حال می‌تواند طعمی جدید را به مکالمات شما بدهد.

پس به طور کلی شما زمانی می‌توانید از این کلمات در جملات و صحبت‌های خود استفاده کنید که قصد داشته باشید به شکلی خاص و منحصربه‌فرد به کسی تبریک بگویید.

بیشتر بخوانید : کلمه‌ی عجیب و غریب در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید :زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان پیشرفته

آموزش تقویت مهارت صحبت کردن در زبان انگلیسی

کلمه Nincompoop و معنی آن در زبان انگلیسی

Nincompoop یکی دیگر از کلماتی است که امروزه در زبان انگلیسی به‌عنوان یک کلمه خاص و منحصربه‌فرد مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. اگر بخواهیم این کلمه را به شکل درستی تلفظ کنیم تلفظ صحیح آن به‌صورت nin-kəm-ˌpüp خواهد بود. این کلمه، کلمه‌ای است که در ابتدا بسیار خنده‌دار به نظر می‌رسد و حداقل باعث خواهد شد تا شما یک لبخند بزنید. این مسئله به خصوص زمانی که شما سعی می‌کنید آن را با صدای بلند بیان کنید بیشتر صدق خواهد کرد.

نکته خنده‌دارتری که در اینجا وجود دارد این است که nincompoop یک اسم است که به معنای فرد احمق است و گاهی اوقات به‌صورت شوخی برای اشاره به فردی که خیلی باهوش نیست و از بهره هوشی پایینی برخوردار است استفاده می‌شود. برای درک هرچه بهتر این موضوع مثال زیر را بادقت مشاهده کنید:

My house is just down the road from the bus stop. I don’t understand how those nincompoops managed to lose their way.

خانه من درست پایین جاده از سمت ایستگاه اتوبوس است. من نمی‌فهمم که آن احمق‌ها نتوانستند راه خود را پیدا کنند و گم شدند.

آشنایی با کلمه Muesli و معنی آن در زبان انگلیسی

زمانی که قصد گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی را دارید باید حتما به کلمه Muesli نیز دقت و توجه داشته باشید؛ چراکه این کلمه نیز جز کلماتی در زبان انگلیسی است که بسیار خاص و منحصربه‌فرد است و یادگیری آن برای شما کاربردهای مخصوص به خود را خواهد داشت. تلفظ صحیح این کلمه به شکل myüs-lē خواهد بود. در ابتدا سعی کنید به املا و تلفظ غیرمعمول این کلمه که اولین‌بار در سال 1939 استفاده شد توجه کنید.

این کلمه در واقع یک اسم است که به غلاتی گفته می‌شود که از جو دو سر نورد شده، میوه‌ها و آجیل تشکیل شده است. این غلات در واقع یک صبحانه سوئیسی است که در این کشور از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد زیادی آن را در وعده غذایی صبحانه میل می‌کنند. در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم تا کاربردهای آن را به شکل بهتری متوجه شوید:

Eating a bowl of muesli in the morning is a healthy way to start your day.

خوردن یک کاسه موسلی در صبح، راهی سالم برای شروع روز شما است.

کلمه Phlegm از کلمات منحصربه‌فرد زبان انگلیسی

اولین نکته‌ای که باید درباره این کلمه انگلیسی بدانید نحوه تلفظ صحیح آن است که به شکل flem است. این کلمه نیز از جمله کلمات منحصربه‌فرد زبان انگلیسی است که برای گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی حتما باید آن را بیاموزید. یک نکته بسیار مهم درباره این کلمه این است که املای این کلمه به هیچ وجه نحوه درست تلفظ آن را نشان نمی‌دهد. Phlegm نوعی اسم است که در واقع به ماده‌ای چسبناک که هنگام ابتلا به آنفولانزا، بینی و گلوی شما را مسدود می‌کند اشاره دارد.

پس زمانی که شما قصد دارید به این مایع اشاره کنید می‌توانید از این کلمه منحصربه‌فرد انگلیسی استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری نحوه استفاده از آن را بیاموزید مثال زیر را مشاهده کنید:

Phlegm and a runny nose can really make you feel uncomfortable, so it’s best to take the day off and stay home till you feel better.

خلط و آبریزش بینی واقعا می‌تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود؛ بنابراین بهتر است که آن روز را تعطیل کنید و تا زمانی که احساس بهتری پیدا نکرده‌اید در خانه بمانید.

کلمه های انگلیسی منحصر به فرد برای گسترش دایره لغات

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با کلمه Baloney

تلفظ صحیح این کلمه به شکل bə-ˈlō-nē است که باید به آن دقت داشته باشید. به گفته Merriam-Webster این کلمه برای اولین بار تقریبا 100 سال پیش مورداستفاده قرار گرفت. حال ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که این کلمه دقیقا به چه معناست؟ اولین نکته در خصوص معنی این کلمه این است که Baloney هیچ ارتباطی با بالن ندارد.

اگر بخواهیم تعریفی ساده از این کلمه را ارائه دهیم می‌توان گفت که این کلمه یک اسم است که به معنای مزخرف است و اغلب برای مخالفت با کسی استفاده می‌شود. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید مثال زیر را بادقت مشاهده کنید:

That’s baloney! Don’t believe a word that he says!

این بالونی است! حرفی که می‌زند را باور نکن!

Myopic و کاربردهای آن در زبان انگلیسی

یکی دیگر از کلماتی که برای گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی بهتر است که معنی آن را نیز بیاموزید این کلمه است. تلفظ صحیح این کلمه به‌صورت mī-ˈō-pik است. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که ممکن است این کلمه را به دلیل املای غیرمعمولی که دارد منحصربه‌فرد ببینید. به طور کلی Myopic اسمی است که به‌عنوان یک کلمه علمی برای نزدیک‌بینی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این کلمه در واقع وضعیتی را توصیف می‌کند که در آن شما قادر به دیدن اشیا یا تصاویر دور از خودتان نیستید و برای این کار با مشکل و چالش مواجه می‌شوید. در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکل می‌توانید از این کلمه استفاده کنید:

I’m myopic. I really need my eyeglasses. I can’t see without them.

من نزدیک‌بین هستم و واقعا به عینکم نیاز دارم، بدون آنها نمی‌توانم ببینم.

Bamboozle از کلمات منحصربه‌فرد انگلیسی برای گسترش دایره لغات

اگر شما هم علاقه‌مند به گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی باید بدانید که Bamboozle یکی از کلمات منحصربه‌فردی است که حتما باید آن را به دایره لغات خود اضافه کنید. تلفظ صحیح این کلمه به‌صورت bam-ˈbü-zəl است. این کلمه برای اولین‌بار حدود 300 سال پیش استفاده شد. پس می‌توان گفت که این کلمه واقعا یک کلمه قدیمی به شمار می‌آید و احتمالا شما هیچ ایده‌ای ندارید که معنای آن چیست؟

نکته مهمی که باید درباره معنی این کلمه بدانید این است که معنی آن هیچ ارتباطی به بامبو ندارد. بامبوزه کردن در واقع یک فعل است که برای نشان‌دادن این‌که شخصی شخص دیگری را فریب داده یا گیج کرده است مورداستفاده قرار می‌گیرد. مثال زیر این موضوع را به شکل  بهتری به شما نشان می‌دهد:

I went to buy a TV that was on sale but ended up being bamboozled into buying a more expensive unit.

من رفتم تلویزیون بخرم که برای فروش بود؛ ولی در نهایت برای خرید یک واحد گران‌تر سردرگم شدم و فریب خوردم.

کلمه Phyllo و معنی آن در زبان انگلیسی

این کلمه نیز از جمله کلمات منحصربه‌فردی است که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد. تلفظ صحیح این کلمه به شکل fē-(ˌ)lō است. این کلمه به خاطر املای آن نیست که یک کلمه منحصربه‌فرد به شمار می‌آید؛ بلکه به علت نحوه تلفظش است که در لیست ما برای گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی قرار گرفته است.

Phyllo که یک اسم است در واقع خمیر بسیار نازکی است که شیرینی‌پزها روی هم قرار می‌دهند تا یک شیرینی پوسته‌دار را تشکیل دهند. برای درک هرچه بهتر این کلمه مثال زیر را برای شما آورده‌ایم:

The orange-pecan baklava pie I had yesterday was made with phyllo pastry. Yummy!

پای باقلوای پرتقالی و اسپندی که دیروز داشتم با فیلو درست شده بود. لذیذ!

آشنایی با کلمه Thwart و کاربردهای آن

تلفظ صحیح این کلمه به شکل Thwart است. قدمت این کلمه به قرن سیزده برمی‌گردد. در واقع املای این کلمه شبیه املای برخی از کلمات قدیمی انگلیسی است و به همین علت نیز در لیست کلمات منحصربه‌فرد انگلیسی قرار گرفته است و البته نباید فراموش کنید که در زبان مدرن انگلیسی نیز به ندرت از این کلمه استفاده می‌شود.

این کلمه که به‌عنوان یک فعل مورداستفاده قرار می‌گیرد به معنی خراب کردن یا تباه کردن تلاش‌های کسی یا جلوگیری از موفق شدن یک نقشه است. در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم تا به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید از این کلمه استفاده کنید:

We spent months preparing to climb Mount Everest. Who knew the weather would thwart our plans at the last minute?

ماه‌ها برای صعود به قله اورست آماده می‌شدیم. چه کسی می‌دانست که آب و هوا برنامه‌های ما را در آخرین لحظه خنثی می‌کند؟

بیشتر بخوانید :پانزده کلمه پرکننده مکث ضروری در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید :راه‌هایی برای تقویت زبان انگلیسی

کلمه Brouhaha برای گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی

اگر شما هم علاقه‌مند به گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی هستید باید کلمه Brouhaha را نیز به لیست کلمات خود اضافه کنید که تلفظ آن به شکل brü-ˌhä-ˌhä است. این کلمه در واقع یک کلمه بسیار قدیمی با تلفظی خنده‌دار است که مستقیما از زبان فرانسوی گرفته شده است. احتمالا شما هم همین الان با شنیدن این کلمه در حال لبخند زدن یا خندیدن هستید.

دقت داشته باشید که این کلمه به‌عنوان یک اسم مورداستفاده قرار می‌گیرد و به معنای غوغا، ناراحتی، خشم یا شکایت زیاد است. مثال زیر را مشاهده کنید:

What’s with all that brouhaha? I think he did the right thing by resigning from his position.

این همه بروهاها چیست؟ فکر می‌کنم او با استعفا از سمت خود، کار درستی انجام داد.

کلمه Zeal

کلمه Zeal یکی دیگر از کلمات منحصربه‌فردی است که امروزه در زبان انگلیسی وجود دارد. تلفظ صحیح این کلمه به‌صورت zēl است. کلماتی که با حرف z شروع می‌شوند همیشه جالب بوده و جذابیت‌های خاصی دارند. این یکی نیز بسیار منحصربه‌فرد است؛ چراکه از زبان‌های لاتین و یونانی گرفته شده است و اولین بار نیز در قرن 14 مورداستفاده قرار گرفت.

Zeal در واقع یک اسم است که به علاقه یا اشتیاق شدید برای چیزی اشاره دارد.

مثال زیر را مشاهده کنید:

Her zeal for handmade designer shoes and handbags has made her the talk of the town.

علاقه او به کفش‌ها و کیف‌های دستساز طراحان، او را به بحث شهر تبدیل کرده است.

کلمات منحصر به فرد برای گسترش دایره لغات انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

کلمه Pneumatic و کاربردهای آن

Pneumatic از دیگر کلمات کاربردی در زبان انگلیسی برای گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی به شمار می‌آید. تلفظ صحیح این کلمه به‌صورت nu̇-ˈma-tik است. آیا این کلمه نیز برای شما غیرعادی به نظر می‌رسد؟ به نظر می‌رسد که املای این کلمه جالب باشد؛ چراکه معمولا رایج نیست که حروف p و n به دنبال یکدیگر بیایند.

پنوماتیک در واقع یک صفت است که برای توصیف چیزی مورداستفاده قرار می‌گیرد که با هوا یا گاز پر شده باشد یا از فشار هوا برای پرکردن آن استفاده شده باشد. مثال زیر را مشاهده کنید:

Can you think of an example of something that’s pneumatic? That’s right. Car tires, bicycle pumps and vacuum cleaners are all pneumatic.

آیا می‌توانید به مثالی از چیزی که پنوماتیک است فکر کنید؟ لاستیک ماشین، پمپ دوچرخه و جاروبرقی همگی پنوماتیک هستند.

کلمه Noxious

تلفظ صحیح این کلمه به‌صورت näk-shəs است. کلماتی که با حروف x شروع می‌شوند بسیار جالب هستند. به تلفظ این کلمه توجه کنید؛ چراکه معمولا این طور نیست که حرف x را تلفظ کنید.

Noxious یک صفت است که اغلب به چیزی اشاره دارد که برای موجودات زنده خطرناک، مضر یا مخرب است. مثال زیر را مشاهده کنید:

You shouldn’t be standing behind that bus and breathing in all those noxious fumes. It’s bad for your health.

شما نباید پشت آن اتوبوس بایستید و تمام آن دودهای مضر را نفس بکشید. این کار برای سلامتی شما مضر است.

کلمه Flimflam

تلفظ صحیح این کلمه به‌صورت flim-ˌflam است. به گفته Merriam-Webster این کلمه یک کلمه زیبا و خنده دار است که از قرن شانزدهم مورداستفاده قرار می‌گرفته است. آیا می‌توانید معنی آن را حدس بزنید؟

فلیم فلم یک اسم است که به ترفندی که برای فریب دادن کسی استفاده شده اشاره دارد. مثال زیر را مشاهده کنید:

If you’re going to buy a used car online, you must be able to separate the flimflam from the facts.

اگر قصد خرید آنلاین ماشین دست دوم را دارید باید بتوانید فلیم فلم را از واقعیت‌ها جدا کنید.

کلمات انگلیسی برای گسترش دایره لغات

سوالات متداول

در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی پاسخ می‌دهیم.

چرا یادگیری کلمات منحصربه‌فرد مهم است؟

یادگیری این کلمات به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری در جملات خود از کلمات خاص و منحصربه‌فرد استفاده کنید.

دلیل منحصربه‌فرد بودن این کلمات در زبان انگلیسی چیست؟

ممکن است آنها املای خاصی داشته باشند، ممکن تلفظ آنها به شکل خاصی باشد یا این‌که یک کلمه بسیار قدیمی باشند.

سخن پایانی

گسترش دایره لغات در زبان انگلیسی نیازمند این است که شما بتوانید با کلمات خاص و منحصربه‌فردی که در این زبان وجود دارند آشنا شوید. اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید یا این‌که قصد دارید مهارت زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید حتما در کلاس‌های آموزشگاه زبان ایرانمهر شرکت کنید. دوره های آموزشی ایرانمهر دارای هزینه و قیمت بسیار مناسبی بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:راهنمای یادگیری ده ابرکلمه در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید:هفت درس فراموش‌نشدنی درباره یادگیری زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 9 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آرزو ذاکری
    22 مهر 1402
    پاسخ دادن

    سلام من زبان آموز آموزشگاه شما هستم و الان چند سال میشه نهایت استفاده رو از مقالات شما میکنم متشکرم از سایت به این خوبی. یه سوال داشتم برای شرکت در ورکشاپ ثبت نامش از کجاست؟

    • ایرانمهر
      22 مهر 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از شما , جهت شرکت در وبینار /ورکشاپ میتوانید فرم مربوطه از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.
      https://iranmehrcollege.com/webinar-workshop-registration/

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید