IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
20 قانون رایتینگ انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 مهر 1402

20 قانون رایتینگ انگلیسی و نکات مهم برای بهبود فوری نوشتار شما

مهارت نوشتاری یا رایتینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که شما می‌توانید در زبان انگلیسی آن را به دست بیاورید که بسیاری از افراد در این زمینه با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. اکثر افراد با وجود این‌که با گرامر زبان انگلیسی نیز آشنا هستند؛ ولی هنوز مشکلاتی را در زمینه نوشتن به زبان انگلیسی تجربه می‌کنند. قانون رایتینگ در زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های رایتینگ و نوشتاری خود را به میزان زیادی ارتقا داده و بتوانید نتایج مطلوبی را نیز دریافت کنید.

به همین علت نیز در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این مهارت صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

مراقب حروف متجانس (homonyms) باشید

حروف متجانس یا کلمات متجانس کلماتی هستند که صدا یا املای یکسانی دارند؛ ولی معنای متفاوتی را به شما منتقل می‌کنند. برای مثال کلمه spring را در نظر بگیرید. شاید از قبل بدانید که این کلمه نام یکی از فصول است؛ ولی آیا می‌دانستید که این کلمه می‌تواند به معنای یک قطعه فلز پیچیده (پیچ خورده) را نیز داشته باشد؟

آشنایی با رایج‌ترین حروف و کلمات متجانس در زبان انگلیسی و نحوه استفاده از آنها یکی از 20 قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی است که می‌تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی روی نوشتار شما داشته باشد. افرادی که امروزه در زمینه آموزش زبان انگلیسی نیز فعالیت دارند توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند و اگر از کلمات اشتباه استفاده کنید ممکن است نمره آزمون شما کاهش پیدا کند. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

بسیاری از کلماتی که در این جمله آمده‌اند حروف متجانس گیج‌کننده‌ای هستند که آشنایی با آنها بدون شک برای شما مفید و کاربردی خواهد بود:

I sea you new that cereal killer, two.

حال جمله زیر را نیز در نظر بگیرید:

I see you knew that serial killer, too.

20 قانون رایتینگ زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

دقیق باشید

یکی از 20 قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی این است که سعی کنید دقیق باشید و دقیقا آنچه را که باید بنویسید را بنویسید. یک موضوع انتخاب کنید و اطلاعاتی را که ضروری نیستند یا خارج از موضوع هستند را به آن اضافه نکنید. اگر می‌بینید که سه یا چند جمله در یک پاراگراف ضروری نیستند دوباره شروع به نوشتن متن کرده و آنها را حذف کنید. مثلا متن زیر را تماشا کنید که از نظر گرامری صحیح است؛ ولی دنبال کردن آن کار سخت و دشواری است:

Writing is important to improve your English. My friend loves writing. He also reads and teaches little kids. Writing can help you become a better speaker of English, too.

برای بازنویسی این جمله یک گزینه بهتر نیز وجود دارد و آن نوشتن این جمله به شکل زیر است:

Practicing your writing skills will improve all your English language skills. I know that because my friend, who teaches little kids, told me.

از نوشتن جملات طولانی بپرهیزید

با گذشت زمان یاد می‌گیرید که چگونه از رابطه‌های انگلیسی مانند یک نویسنده حرفه‌ای استفاده کرده و تفاوت بین جمله‌ای را که به طور قابل قبولی طولانی یا غیرضروری است و جملاتی که ضروری هستند را بیاموزید. همچنین باید از استفاده بیش از اندازه از جملات کوتاه نیز خودداری کنید. این کار باعث می‌شود تا نوشته شما به شکل بهتری باشد. برای مثال جمله زیر از نظر گرامری صحیح است؛ ولی ممکن است باعث سردرگمی و حتی سردرد شما شود:

Writing is an art that you, my dear reader, should master if you really want to convey your message properly and make the reader feel that what you have to say is not only interesting but also necessary for them to read and analyze during the process of reading it.

این جمله را می‌توان به شکل بهتر زیر نیز نوشت:

Writing is an art you should master if you want to communicate properly. Your goal is to make the reader interested in what you write and give them something to think about.

از کلماتی که معنی آنها را نمی‌دانید استفاده نکنید

این نکته کاملا خودش را توضیح می‌دهد. اگر معنی کلمه یا عبارتی را نمی‌دانید کلمه دیگری را انتخاب کرده یا قبل از استفاده درباره معنی آن کلمه تحقیق کنید. تلاش برای تظاهر به این‌که یک فرهنگ لغت متحرک هستید همیشه نتایج مطلوبی را برای شما ندارد و به خصوص اگر اشتباه کنید ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. برای مثال در جمله زیر دو کلمه نادرست هستند:

Irregardless of whether you like it or not, the book entitled “Alice in Wonderland” is a classic.

ممکن است فکر کنید این جمله هوشمندانه به نظر می‌رسد؛ ولی نباید فراموش کنید که entitled به معنی باور داشتن به حق داشتن چیزی است و در اینجا درست استفاده نشده است. شما این جمله را می‌توانید به شکل زیر بازنویسی کنید:

Whether you like it or not, the book titled “Alice in Wonderland” is a classic.

پنج wh کوئسشن را به خاطر بسپارید

این کلمه حالت سوالی کلماتی هستند که برای سوال پرسیدن مورداستفاده قرار می‌گیرند و شامل What, where, when, who , why می‌شوند. برای تمرین کردن آنها سعی کنید به تعدادی از سوالاتی که با این 5 کلمه نوشته می‌شوند پاسخ دهید. برای مثال جمله زیر یک جمله طولانی و عجیب است؛ چراکه به جزئیات بی‌اهمیت زیادی توجه می‌کند:

My dog’s name is Kira. She was born in 2016 in Poland. She was born because their parents had puppies.

این در حالی است که در مثال زیر به هر 5 سوالی که با wh شروع می‌شوند پاسخ داده شده است و اطلاعات مهمی به مطلب ما اضافه شده است:

Last year I went to France on holiday because I wanted to visit the Eiffel Tower. I spent the whole month of July there with my girlfriend, and we bought a lot of presents for our friends.

تقویت مهارت های خواندن و تفسیر متون انگلیسی

از استفاده بیش از حد از افعال to be خودداری کنید

بدیهی است که To be یکی از افعال مهم و ضروری در زبان انگلیسی به شمار می‌آید. این افعال به ما اجازه می‌دهند تا اطلاعاتی را در مورد سن، مشاغل، روابط و … توصیف کنیم. با این حال گاهی اوقات ما از آن بیش از اندازه استفاده می‌کنیم و این مسئله بیشتر در نوشتار زبان انگلیسی مشاهده می‌شود. یکی از 20 قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی این است که کمتر از این افعال استفاده کنید.

ترفندهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کاهش افعال غیرضروری to be استفاده کنید که متداول‌ترین این ترفندها این است که شخص یا چیزی که عملی را انجام می‌دهد را به‌عنوان مفعول جمله خود قرار دهید. برای مثال جمله زیر درست است؛ ولی می‌توان آن را بهبود داد:

She is very pretty. She is a nurse devoted to her patients.

جمله زیر می‌تواند گزینه بهتری برای استفاده باشد:

The pretty nurse devotes herself to her patients.

از ابهام بپرهیزید

اگر جمله‌ای می‌نویسید که می‌توان آن را به دو یا چند روش مختلف تفسیر کرد بهتر است که آن را ننویسید. یکی از چند قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی این است که سعی کنید تا جای ممکن از ابهام بپرهیزید. راه‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تا از مبهم بودن متن خود جلوگیری کنید که یکی از ساده‌ترین آنها این است که مطمئن شوید ضمایر واضح و مشخصی را در متن خود استفاده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: تقویت رایتینگ – writing

بیشتر بخوانید: نکاتی برای نوشتن مقاله رایتینگ آیلتس (Writing IELTS)

آنچه را که نوشته اید اصلاح کنید… دوبار!

این قانون ممکن است برای شما بسیار واضح باشد. زمانی که کار نوشتن را تمام کردید باید کار خود را اصلاح کنید و به دنبال اشتباهات گرامری، املایی یا واژگانی باشید. بررسی کنید که آیا جملات شما خیلی طولانی یا خیلی کوتاه نباشند، بررسی کنید که آیا ابهامی در متن شما وارد دارد یا خیر؟ این بررسی‌ها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید متن بهتری را تحویل دهید.

یکی از راه‌هایی که برای بهبود مهارت اصلاح وجود دارد این است که سعی کنید متون مختلف را بخوانید و سعی کنید چشمان شما به پیداکردن ایرادات متن‌های مختلف عادت کند. به این ترتیب می‌توانید متون خود را نیز خیلی راحت اصلاح کنید و از این نظر مشکلی نداشته باشید.

قوانین مهم نوشتن انگلیسی برای استاد

چند قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی وجود دارد که زمانی که شما قصد دارید متنی را برای استاد خود بنویسید حتما باید آنها را رعایت کنید. در بخش‌های بعدی قصد داریم کمی بیشتر درباره این قوانین صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

قوانین حروف بزرگ انگلیسی

ممکن است این موضوع بسیار ساده به نظر برسد؛ ولی نباید فراموش کنید که نوشتن حروف بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما نباید نام خود را به‌صورت mary یا john بنویسید؛ بلکه اسم‌های Mary یا John گزینه بهتری هستند. از طرف دیگر نوشتن روزهای هفته با حروف بزرگ نیز دقیقا به همین اندازه مهم است. مثلا جمله زیر را تماشا کنید که برخی از اشتباهات مربوط به حروف بزرگ در این جمله وجود دارند:

i will go to the beach on monday. do you want to come?

اگر بخواهیم این جمله را به شکل بهتر و درست‌تری بنویسیم می‌توان آن را به‌صورت زیر نوشت:

I will go to the beach on Monday. Do you want to come?

قانون رایتینگ در زبان انگلیسی

قوانین نقطه‌گذاری انگلیسی

لازم نیست از همان ابتدا همه چیز را درباره علائم نگارشی در زبان انگلیسی بدانید؛ ولی حداقل باید در اوایل نسبت به استفاده درست از نقطه و کاما تسلط داشته باشید. به طور کلی از نقطه برای پایان دادن به یک جمله استفاده می‌شود و این در حالی است که کاربردهای کاما کمی پیچیده‌تر است. دلایل زیادی برای استفاده از کاما وجود دارد؛ ولی یک قانون اساسی در این زمینه هست و آن این است که کاما زمانی استفاده می‌شود که شما به طور طبیعی در جمله خود مکث می‌کنید.

نوع خاصی از کاما به نام کاما آکسفورد نیز وجود دارد. این کاما قبل از آخرین مورد از یک مجموعه از آیتم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. مثال زیر را مشاهده کنید، در این مثال کاما وجود ندارد و شما تا به پایان جمله برسید احتمالا به نفس نفس می‌افتید:

First I went shopping then I was getting tired so I decided to go home It was an adventure

دنبال کردن جمله زیر به لطف استفاده از علائم نگارشی بسیار ساده‌تر خواهد بود:

First, I went shopping. Then, I was getting tired so I decided to go home. It was an adventure!

استفاده از زمان درست افعال در زبان انگلیسی

یک قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی می‌گوید که زمان‌ها هسته اصلی دستور زبان انگلیسی هستند و بدون آنها نمی‌توانیم درباره گذشته، حال و آینده صحبت کنیم. زمان‌ها این امکان را به ما می‌دهند که ایده‌های خود را به‌درستی بیان کنیم و بگوییم که چه اتفاقی در چه زمانی رخ داده است. در زمان نوشتن به زمان‌هایی که استفاده می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که انتخاب‌های درستی در این زمینه داشته‌اید.

برای مثال جمله زیر ممکن است مثالی از زمان حال تاریخی باشد، اما از سال 1907 که قبلا گذشته است ممکن است عجیب به نظر برسد:

He dies in 1907.

حال اگر این جمله را به شکل زیر بنویسیم ممکن است طبیعی‌تر به نظر برسد:

He died in 1907.

توافق فاعل و فعل

توافق فاعل و فعل قاعده‌ای است که می‌گوید فاعل و فعل همیشه باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. یعنی باید در تعداد و جنسیت یکسان باشند. اگر سوژه مدنظر شما هستید نمی‌توانید از فاعل‌های سوم شخص استفاده کنید که باید به این موضوع نیز دقت و توجه داشته باشید.

ترتیب صفت‌ها و قیدها

استفاده از صفت‌ها ممکن است برای برخی از زبان‌آموزان زبان انگلیسی یک کابوس باشد، به خصوص زمانی که مجبور باشند از بیش از یک دسته از صفات در جمله استفاده کنند. در حالی که آشنایی با صفت‌ها مهم است؛ ولی اولین قانونی که باید به خاطر بسپارید این است که صفت‌ها قبل از اسم در جمله می‌آیند. مثلا جمله زیر برای یک انگلیسی زبان محلی بسیار اشتباه به نظر می‌رسد:

I have bought a car white.

اگر بخواهیم این جمله را به شکل صحیح بنویسیم می‌توان آن را به شکل زیر نوشت:

I have bought a white car.

Connectorهای زبان انگلیسی

کلمات پیونددهنده کلماتی هستند که برای پیوند یا اتصال عبارات و جملات انگلیسی استفاده می‌شوند. این رابط‌ها می‌توانند جملات ما را روان‌تر و طبیعی‌تر کنند. زمانی که از این رابطه‌ها استفاده نمی‌کنید جملات شما بسیار کوتاه می‌شوند و کودکان معمولا به این شکل صحبت می‌کنند.

تفاوت بین who و whom

درک تفاوت بین who و whom و استفاده صحیح از آن می‌توان تفاوت زیادی در نوشتار شما ایجاد کند. حتی انگلیسی زبانان بومی نیز گاهی اوقات در ترکیب این دو با مشکل مواجه می‌شوند. یک ترفند اساسی برای فهمیدن این‌که باید از کدام‌یک از آنها استفاده کنید این است که سعی کنید who و whom را با ضمیر جایگزین کنید. اگر می‌توانید در جمله خود از he/she/they استفاده کنید باید از who استفاده کنید.

Few, a few, fewer / little, a little and less

برای درک نحوه و زمان استفاده از کمیت‌های انگلیسی باید هر زمان یکی از آنها را می‌بینید توجه ویژه‌ای به کاربرد آن داشته باشید. یک قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی در این زمینه این است که وقتی در مورد چیزی صحبت می‌کنید که می‌توانید آن را حساب کنید از تعداد کمی استفاده کنید و زمانی که در مورد چیزی غیرقابل شمارش حرف می‌زنید (مانند برف، عشق و …) از less استفاده کنید.

Negation and double negation

برای این‌که به شکل بهتری به انگلیسی متن بنویسید باید استفاده از منفی و نفی مضاعف را به حداقل برسانید. به هیچ وجه نباید در یک جمله از دو منفی برای ایجاد یک حالت مثبت استفاده کنید. پس حتما به این موضوع دقت داشته باشید.

حالت مجهول در مقایسه با حالت معلوم

استفاده از حالت مجهول گاهی اوقات در زبان انگلیسی ضروری است و این موضوع به خصوص اگر مجبور باشید به طور رسمی و غیرشخصی بنویسید بیشتر مشاهده خواهد شد. با این حال اگر تنها در حال نوشتن یک تکلیف هستید یا قصد دارید یک ایمیل ساده را برای دوستتان بنویسید بهتر است که از استفاده از حالت مجهول خودداری کنید.

قانون رایتینگ در انگلیسی

Indirect speech and indirect questions

قواعد گفتار مستقیم در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد؛ ولی نباید فراموش کنید که یک نوشته خوب در صورت لزوم شامل آن می‌شود. این مسئله یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌تواند تفاوت بین یک نویسنده مبتدی را با یک نویسنده انگلیسی حرفه‌ای معنا کند.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره 20 قانون رایتینگ در زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

مهم‌ترین عناصر نگارشی در زبان انگلیسی کدام عناصر هستند؟

مهم‌ترین علائم نگارشی در زبان انگلیسی نقطه و کاما هستند که حتما باید استفاده درست از آنها را بیاموزید و سپس سراغ سایر علائم نگارشی این زبان بروید.

آیا جملات طولانی گزینه مناسبی برای متن ما هستند؟

خیر تا جای امکان بهتر است از نوشتن جملات طولانی در نوشته خود جلوگیری کنید.

سخن پایانی

20 قانون رایتینگ  در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن‌های بهتر و جذاب‌تری را برای مخاطبان خود داشته باشید. در صورتی که شما هم علاقه‌مند هستید تا مهارت رایتینگ خود را ارتقا دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر شرکت کنید. شرکت در کلاس‌هایی که امروزه توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر برگزار می‌شوند هزینه چندان زیادی را برای شما نخواهد داشت و از طرف دیگر کیفیت این کلاس‌ها نیز کاملا تضمین شده است.

بیشتر  بخوانید: تسک رایتینگ یکپارچه تافل: مراحل هفتگانه

بیشتر بخوانید: 5 راه آسان برای غلبه بر رایتینگ تسک 1 آیلتس

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 21 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید