IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تسک رایتینگ یکپارچه آزمون تافل
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
13 فروردین 1402

تسک رایتینگ یکپارچه تافل: مراحل هفتگانه برای کمک به شما در لسنینگ، ریدینگ و رایتینگ هدفمند

تسک رایتینگ یکپارچه تافل نباید برای شما ترسناک باشد.

اگر کسی تمرینی برای بخش رایتینگ انجام ندهد، ممکن است برای او نوشتن در سر هر آزمون زبان انگلیسی سخت‌ترین کار به‌نظر برسد.

ممکن است با نوشتن به زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشید و برای نوشتن بخش یکپارچه رایتینگ تافل تنها 20 دقیقه به شما فرصت داده می‎شود تا پاسخ کتبی خود را ایجاد کنید.

بر خلاف تسک مستقل رایتینگ تافل، شما برای نوشتن تسک رایتینگ یکپارچه آن باید بغیر از نوشتن فعالیت‌های دیگری نیز انجام دهید یعنی قبل از شروع نوشتن باید متنی را بخوانید و نیز به یک فایل صوتی گوش دهید. بعلاوه، برای کسب امتیاز بالا در این بخش از آزمون، باید رایتینگ خوبی نیز تحویل دهید.

خوشبختانه، اگر مراحل هفتگانه‌ای را که در ادامه معرفی خواهیم کرد رعایت کنید، برای نوشتن در روز آزمون کاملا آماده خواهید بود.

تسک را درک کنید

اگر در آزمون تافل شرکت می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید برای یک دانشگاه خارجی اپلای کنید. به همین دلیل است که باید ثابت کنید که می‌توانید ایده‌های اصلی سخنرانی‌ها و متون را درک کنید. توانایی درک گفتاری و نوشتاری انگلیسی نیز برای هر کسی که می‌خواهد به خارج از کشور سفر کند، در خارج از کشور کار کند یا با افراد انگلیسی زبان در کشور خود همکاری داشته باشد، مهم است.

در این قسمت از آزمون شما باید یک متن 250 تا 300 کلمه‌ای را خوانده و به یک سخنرانی 1 تا 2 دقیقه‌ای گوش دهید. هم متن نوشته شده و هم سخنرانی در مورد یک موضوع آکادمیک هستند. آنها دو دیدگاه را در مورد یک موضوع ارائه می‌دهند.

شما باید هنگام خواندن و گوش دادن یادداشت برداری کنید تا بتوانید موارد مهمی را که می‌خواهید در مورد آنها بنویسید به‌خاطر بسپارید. پس از خواندن و گوش دادن، باید بتوانید یک پاسخ 150-225 کلمه‌ای در مورد چگونگی ارتباط متن ریدینگ و فایل صوتی بنویسید.

تسک رایتینگ یکپارچه تافل

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

از دستورالعمل‌ها به نفع خود استفاده کنید

دستورالعمل‌های مربوط به تسک نوشتن یکپارچه در همه آزمون‌ها یکسان خواهد بود.

با انجام هر چه بیشتر تست‌های تمرینی برای روز امتحان آماده شوید. به این ترتیب، شما تمام دستورالعمل‌ها را قبل از امتحان از بر شده‌اید، بنابراین نیازی به هدر دادن زمان و انرژی برای خواندن دقیق آنها در طول آزمون واقعی ندارید.

هرچه بیشتر در مورد مسیرها بدانید، آمادگی بیشتری پیدا خواهید کرد. در این صورت شما دقیقا می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید و وحشت کمتری را تجربه خواهید کرد.

نکات خوبی را یادداشت کنید

شما قرار است هنگام خواندن و گوش دادن یادداشت برداری کنید تا بتوانید در مورد ایده‎های اصلی در دو قسمت ریدینگ و لسنینگ بنویسید و نشان دهید که چگونه آنها با هم مرتبط هستند. یادداشت‌های خوب به شما کمک می‌کنند اطلاعات را به‌خاطر بسپارید. اما چگونه می‎توان نکات خوبی را یادداشت کرد؟

استفاده از کلمات کلیدی

سعی نکنید یادداشت‌های خود را با جملات کامل بنویسید. به‌خصوص در حین گوش دادن به فایل صوتی، تمرکز بر درک زبان انگلیسی و نوشتن جملات کلمه به کلمه می‌تواند بسیار سخت و نیز زمان‌بر و حتی گیج‌کننده باشد و باعث شود نکات مهم قسمت‌های بعدی لسنینگ را از دست دهید.

در حین انجام کار نوشتن به بخش ریدینگ دسترسی خواهید داشت، بنابراین همیشه می‌توانید یک بار دیگر در حین نوشتن به آن نگاه کنید. با این حال، این کار زمان زیادی از شما می‌گیرد! شما می‌خواهید زمان نوشتن خود را به حداکثر رسانیده تا وقت اضافی برای نوشتن پاسخ خود داشته باشید. درصورت امکان نباید بیشتر از یک بار به ریدینگ نگاه کنید.

سعی نکنید زمان خود را برای بارها و بارها خواندن متن هدر دهید. هنگامی که برای بار اول یا دوم این قسمت را می‌خوانید، یادداشت کوتاهی بردارید.

یادداشت‌برداری همچنین به این معنی است که شما ایده‌ها و نظرات خود را در مورد متن ریدینگ یادداشت کرده و با استفاده از کلمات خود آن‌ها را باز نویسی می‌کنید. وقتی پاسخ خود را می‌نویسید، دوست ندارید هیچ یک از عبارات و یا جملات متن را کپی کنید. شما می‌خواهید از ادبیات خود استفاده کنید و ثابت کنید که دامنه وسیعی از واژگان را در ذهن دارید.

استفاده از نمادها

با استفاده از نمادها به جای کلمات می‌توانید در زمان یادداشت برداری صرفه‌جویی کنید. یک نماد می‌تواند جایگزین یک جمله کامل شود! نوشتن چند علامت سریع به جای نوشتن یک جمله کامل، می‌تواند در وقت شما بسیار صرفه‎جویی کند.

برای مثال، می‎توانید از <—> برای نشان دادن تضاد بین دو ایده استفاده کنید.

از —> برای نشان دادن علت و معلول استفاده کنید.

هنگام آماده شدن برای امتحان می‌توانید لیست نمادهای خود را تهیه کنید. مواردی را لیست کنید که برای شما منطقی باشد. اگر به‌طور مکرر از آنها استفاده کنید، می‎توانید در هنگام یادداشت‌برداری در آزمون در زمان خود بسیار صرفه‌جویی کنید.

کار نیکو کردن از پر کردن است

هر زمان که در حال خواندن یا گوش دادن به چیزی به زبان انگلیسی هستید، یک دفترچه یادداشت در دسترس داشته باشید. می‌توانید هنگام مطالعه در اوقات فراغت خود یا هنگام گوش دادن به سخنرانی‌های مربوط به TED یادداشت‌برداری را تمرین کنید.

بهتر است با متن‌های آکادمیک تمرین کنید، زیرا این متن‌ها ساختارمندتر بوده و شبیه مواردی هستند که در آزمون دریافت می‌کنید.

از یک جدول برای یادداشت برداری به روشی ساختار یافته استفاده کنید.

کشیدن جدول در حین آزمون دادن بسیار سریع و آسان است و به شما کمک زیادی می‌کند. قبل از شروع خواندن یا گوش دادن یک جدول بکشید.

این کار به شما کمک می‌کند تا روی ایده‌های اصلی دو بخش رایتینگ و لسنینگ و نحوه ارتباط آنها تمرکز کنید. شما می‌توانید ایده‌های اصلی و ارتباط بین آنها را در یک نگاه کشف کنید. این امر باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان برنامه‌ریزی قبل از نوشتن می‌شود.

می‌توانید از این مدل استفاده کنید:

لسنینگ ریدینگ ایده اصلی
1-
2-
3-

هنگام گوش دادن خونسرد باشید

شما فقط یک بار می‌توانید به بخش لسنینگ گوش دهید، بنابراین ممکن است فشار زیادی را برای درک همه چیز احساس کنید، یادداشت برداری عالی انجام داده و تمام اطلاعات موردنیاز برای نوشتن پاسخ کتبی درست را دریافت کنید.

هیچ راهی برای فشار دادن دکمه “عقب” یا پخش مجدد فایل لسنینگ وجود ندارد و زمانی که تمام شد دیگر فرصت مجددی هم وجود نخواهد داشت.

این مسأله ممکن است واقعاً ترسناک به‌نظر برسد، اما وقتی قبل از آزمون تمرین زیادی در این مورد انجام داده باشید ترس شما از بین خواهد رفت و براحتی می‌توانید از عهده آن برآیید.

به یاد داشته باشید که تنها کاری که شما باید انجام دهید درک ایده‌های اصلی لسنینگ و وصل کردن آن‌ها به ایده‌های اصلی قسمت ریدینگ است. بنابراین، اگر تک‌تک کلمات را هم متوجه نشوید، نباید نگران باشید! فراموش نکنید که این یک تست واژگان نیست و فقط کافیست نکات اصلی را درک کنید.

اگر اطلاعات خیلی خاصی را به‌خاطر ندارید، نگران نباشید. وقتی مشغول به  نوشتن می‌شوید این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه چیزی را باید بنویسید. برای این کار، شما به ایده‎های اصلی و ارتباطات بین آنها نیاز دارید. کافیست بتوانید چند ایده پشتیبان از قسمت شنیداری را یادداشت کنید، به یاد داشته باشید که هنگام نوشتن می‌توانید برای جزئیات بیشتر به بخش خواندن دسترسی داشته باشید.

مراحل هفتگانه برای کمک به شما در آزمون تافل

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

سازماندهی نوشته‌های خود

طرح

شما باید فقط 1 الی 2 دقیقه برای طرح‌ریزی پاسخ کتبی خود صرف کنید، اما هنگام طرح‌ریزی نباید وحشت کنید! جدولی را که در حین خواندن و گوش دادن درست کرده‌اید به خاطر دارید؟ اکنون از آن استفاده کنید و می‏‎توانید با استفاده از آن در زمان خود صرفه جویی کنید.

پاسخ خود را به چندین پاراگراف‌ تقسیم کنید

شما باید سعی کنید 4 پاراگراف بنویسید.

سعی کنید هر دو قسمت خواندن و شنیدن را در هر پاراگراف هدف قرار دهید و به صورت جداگانه در مورد هر کدام صحبت نکنید به این معنی که در یک پاراگراف در مورد متن و سپس در پاراگراف دیگر در مورد سخنرانی ننویسید. بهتر است نکات لسنینگ و ریدینگ در هر پاراگراف با هم بیان شود.

می‌توانید ساختار پاراگراف‎های زیر را انجام دهید:

مقدمه: در این قسمت موضوع اصلی لسنینگ و ریدینگ و ارتباط اصلی بین قسمت‌ها را بیان کنید.

Both the reading and the listening passage discuss__________. The author of the reading passage argues that__________, while the lecturer challenges the points made by the article. He/She claims that__________.

  • 1stParagraph: State the first main idea of the text and relate it to a main idea in the listening passage.

Example: First of all, the author of the reading passage states that__________. He/She claims that__________. However, the lecturer in the spoken passage implies that__________. Moreover, he/she believes that__________.

هر دو قسمت ریدینگ و لسنینگ درباره__________ بحث می‌کنند. نویسنده بخش خواندن استدلال می‌کند که __________، در حالی که سخنران نکات ارائه شده توسط مقاله را به چالش می‌کشد. او ادعا می‌کند که __________.

  • پاراگراف اول: اولین ایده اصلی متن را بیان کنید و آن را با ایده اصلی در قسمت شنیداری مرتبط کنید.

مثال: اول از همه، نویسنده قطعه خواندن بیان می کند که __________. او ادعا می‌کند که __________. با این حال، سخنران در متن گفتاری دلالت دارد که __________. علاوه بر این، او معتقد است که __________.

پاراگراف دوم و سوم: ایده‌های اصلی متن را بیان کنید و این ایده‌ها را به ایده‌های اصلی سخنرانی پیوند دهید. برای ساختاربندی این پاراگراف‌ها می‌توانید از مثال پاراگراف 1 بالا استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: یک پاراگراف پایانی کوتاه در مورد اینکه چگونه موضوع توسط دو نویسنده متفاوت دیده می‌شود بنویسید. اگر زمان برای نتیجه‌گیری ندارید، وحشت نکنید. می‌توانید پاراگراف مربوط به آخرین ایده اصلی را به نتیجه‌ای مانند این تبدیل کنید:

Last but not least, the reading passage mentions__________. The author seems to believe that__________. In contrast, the lecturer argues that__________. He/She discusses__________. The two perspectives differ in their approach to__________.

آخرین اگر چه نه کم اهمیت، قسمت خواندنی به __________ اشاره می‌کند. به نظر می‌رسد نویسنده معتقد است که __________. در مقابل، سخنگو استدلال می‌کند که __________. او در مورد__________ بحث می‌کند. این دو دیدگاه در رویکردشان به __________ متفاوت است.

از رابط‌ها استفاده کنید تا نوشتار خود را ساختارمندتر و منطقی‌تر کنید.

مرتب کردن ایده‌ها: firstly, secondly, last but not least

برای تقابل ایده‌ها: however, although, nevertheless, in contrast, on the one hand/ on the other hand

برای نشان دادن علت و معلول: as a result, consequently, therefore

به یاد داشته باشید: این یک آزمون زبان است

اگر چیزی در مورد موضوع نمی‌دانید، نگران نباشید، قرار نیست در مورد موضوع بدانید! حتی ممکن است به دلیل تمرکز بر نظر شخصی خود امتیاز از دست بدهید.

Independent Writing Task از شما در مورد دیدگاه شما می‌پرسد. با این حال، تسک نوشتن یکپارچه در مورد خوب خواندن، خوب گوش دادن، درک و بحث درباره ایده‌هایی است که به شما داده شده است.

ارزیاب‌ها (افرادی که تست شما را بررسی کرده و نمره شما را تعیین می‌کنند) بسیار به این موضوع علاقه‎مند هستند که ببینند شما چگونه اطلاعات را از دو منبع مختلف باهم ترکیب می‌کنید و نیز مشتاقند که ببینند سطح رایتینگ انگلیسی شما در چه حدی است.

این موضوع به این معنی است که باید ثابت کنید سطح زبان انگلیسی شما واقعاً خوب است. خب می‌پرسید باید چطور این کار را انجام داد؟ با استفاده از ساختارهای گرامری پیچیده و طیف وسیعی از واژگان.

شما باید سعی کنید از پیشرفته‌ترین سطح دانش انگلیسی خود در این قسمت استفاده کنید، اما از کلمات یا عباراتی که در مورد آنها مطمئن نیستید استفاده نکنید. هنگام نوشتن یک مزیت استراتژیک بسیار مهم دارید: شما برای فکر کردن وقت دارید!

وقتی صحبت می‌کنید نمی‎توانید توقف کنید و به کلماتی که قرار است استفاده کنید فکر کنید، اما وقتی در حال نوشتن هستید می‌توانید از واژگانی که به آن‌ها تسلیط کافی دارید استفاده کنید.

نمونه‌ کارهای نوشتاری را انجام داده و از یک معلم یا یک بومی انگلیسی زبان بخواهید که آنها را برای شما ویرایش کند. برای پیدا کردن یک بومی انگلیسی‌زبان که برای آموزش تافل به شما آموزش دیده است، به Wyzant مراجعه کنید. این وب سایت به شما کمک می‌کند تا مدرس محلی تافل را در هر کجای ایالات متحده پیدا کنید، و حتی می‌توانید فردی را انتخاب کنید که در نوشتن انگلیسی یا گرامر انگلیسی تخصص داشته باشد.

اگر ترجیح می‌دهید با یک معلم انگلیسی آنلاین ملاقات کنید، می‌توانید در Verbling جستجو کنید. این وب سایت عظیم هزاران معلم حرفه‌ای را در خود دارد که می‌توانید از بین آنها دست به انتخاب بزنید و بسیاری از آنها قیمت‌های بسیار پایین و مقرون به صرفه‌ای را برای تدریس ارائه می‌دهند. و معلمان تخصصی تافل نیز در اینجا حضور دارند!

در حین انجام کار با معلم تافل خود، یک دفترچه یادداشت «اشتباهات مورد علاقه» برای خود تهیه کنید و در آن اشتباهات زبانی را ثبت کنید تا از تکرار مجدد آنها جلوگیری کنید.

آزمون تافل

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

ویرایش کنید

1 الی 2 دقیقه زمان برای تصحیح کار خود کنار بگذارید. به یاد داشته باشید، شما زمانی برای اعمال تغییرات بزرگ ندارید. ارزیاب‌ها می‌دانند که این اولین پیش‌نویس است. با این حال، کاری که می‌توانید انجام دهید، تصحیح اشتباهات املایی و نقطه‌گذاری است.

زمان بسیار ارزشمند است

امتحانات در مورد استفاده از زمان خود به نحو احسن است تا بتوانید تا حد امکان نمره بالاتری کسب کنید.

زمانی که تست‌های تمرینی انجام می‌دهید به خودتان زمان بدهید و زمان امتحان را برای چیزهایی که ارزشش را ندارند تلف نکنید. دقایق ارزشمندی را برای فکر کردن به کلمه‌ای که به‌سادگی نمی‌توانید به خاطر بسپارید هدر ندهید. به جای آن از مترادفی استفاده کنید که به‌خوبی می‌شناسید!

1 الی 2 دقیقه به خود زمان دهید تا کارهای برنامه‌ریزی و ویرایش را انجام دهید. تمام‌وقت باقیمانده را باید برای نوشتن بگذارید.

تا آنجا که می‌توانید قبل از آزمون تمرین کنید، زیرا تمرین کردن نتایج عالی برای شما در بر خواهد داشت!

قبل از شرکت در آزمون واقعی تافل، باید حداقل در یک آزمون کامل تافل آزمایشی شرکت کنید. یک مکان ایده‌آل برای انجام این کار BestMyTest است. هنگامی که در این وب‌سایت در آزمون تافل تمرینی خود شرکت می‌کنید، بازخوردی از معلمان انگلیسی واقعی و دارای گواهینامه تافل دریافت خواهید کرد. آنها نوشته‌های شما را خوانده و به شما پیشنهاداتی خواهند داد تا به شما در بهبود نمره امتحانتان کمک کنند.

اگر برای آماده شدن برای تافل به کمک بیشتری نیاز دارید، می توانید به سایت مگوش مراجعه کنید و دروس تافل و توضیحات تصویری پاسخ های صحیح و نادرست تافل را دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که حتی پس از قبولی در آزمون تافل، مهارت‌هایی که در حین آماده‌سازی برای نوشتن تست رایتینگ یکپارچه کسب کرده‎اید، با شما باقی خواهد ماند. این مهارت‌ها منابع ارزشمند شما در هنگام تحصیل یا کار در خارج از کشور خواهند بود.

زمانی که اکنون صرف مطالعه می‌کنید می‌تواند سطح کلی زبان انگلیسی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

بنابراین، توصیه می‌کنم برای مطالعه هیجان داشته باشید!

در این مقاله به بررسی مراحل هفتگانه نوشتن یک تسک رایتینگ یکپارچه برای آزمون تافل پرداختیم. درصورتی که در روند آمادگی آزمون تافل خود نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید: 10 قانون طلایی گرامر در آزمون تافل که حتما باید بدانید

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای یادگیری و آمادگی آزمون تافل در منزل

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید