IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین روش برای یادگیری و تقویت لهجه بریتیش انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
10 دی 1401

بهترین روش برای یادگیری و تقویت لهجه بریتیش انگلیسی

آنچه مردم معمولاً به‌عنوان “لهجه بریتانیایی” توصیف می‌کنند، در واقع “received pronunciation” به معنای “تلفظ استاندارد بریتیش ” نامیده می‌شود. این اصطلاح “لهجه استاندارد انگلیسی استاندارد” را توصیف می‌کند و به‌طور کلی در جنوب انگلستان صحبت می‌شود. این اصطلاح توسط آواشناس دانیل جونز معرفی شد، اما گاهی اوقات با اصطلاحات دیگری مانند “تلفظ بی بی سی” جایگزین می‌شود.

صرف نظر از اسمی که روی آن می‌گذارید، قطعاً می‌توانید به این لهجه تسلط پیدا کنید. بنایراین، سؤال این است که چگونه می‌توان با لهجه انگلیسی یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم با لهجه بریتیش صحبت کرد؟ در ادامه به روش‌های مختلفی که شما را در این مسیر یاری می‌کند خواهیم پرداخت.

مؤسسه ایرانمهر در زمینه آموزش زبان انگلیسی و مکالمه انگلیسی سابقه درخشانی از خود بجای گذاشته است. اگر شما نیز در یادگیری زبان انگلیسی دغدغه دارید مقالات سایت ما را مطالعه کنید.

بهترین روش برای یادگیری و تقویت لهجه بریتیش انگلـــیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

فعالانه به نحوه صحبت افراد گوش دهید

برای اینکه بتوانید بومی‌تر به نظر برسید و لهجه انگلیسی داشته باشید، بهترین گزینه تماشای برنامه‌های بی‌بی‌سی است. سعی کنید نحوه استفاده مجریان از دهان، زبان و نحوه حرکت لب هایشان را بررسی کنید. شما نه تنها باید به صداهایی که از دهان آنها خارج می‌شود توجه کنید، بلکه باید تلاش کنید بفهمید چگونه این صداها خارج می‌شوند. هنگام تولید آنها از کدام قسمت‌های دهان استفاده می‌کنند؟ سعی کنید از نحوه صحبت آنها تقلید کنید.

همچنین می‌توانید صدای خودتان را با گفتن همان جملات ضبط کنید و نسخه خود را با نسخه اصلی مقایسه کنید. نگران این نباشید که تقلید خوبی از آب درنیاید ، ما تضمین می‌کنیم که این روش واقعا کمک می‌کند!

یادگیری کلمات مشابهی که در بریتانیا و ایالات متحده متفاوت تلفظ می‌شوند

برخی از کلمات در بریتانیا و ایالات متحده به روش‌های بسیار متفاوتی تلفظ می‌شوند. بنابراین، اولین قدم شما برای به دست آوردن لهجه “بریتانیایی” این است که این کلمات را به خاطر بسپارید تا تلفظ آنها را با هم قاطی نکنید.

تماشای فیلم‌های آموزشی

تماشای ویدیوها راهی سریع و راحت برای یادگیری هر لهجه و به‌دست آوردن بهترین تمرین لهجه بریتانیایی است. بسیاری از مربیان حرفه‌ای صدا آموزش‌های مفصلی را منتشر کرده‌اند، آنها نکات تلفظ عالی را ارائه می‌دهند و نمونه‌های مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما در کمترین زمان از صداهای مناسب استفاده خواهید کرد.

از زبان عامیانه انگلیسی استفاده کنید

استفاده از کلمات عامیانه انگلیسی به شما کمک می‌کند وقتی صحبت با لهجه بریتیش انگلیسی را تمرین کرده و بومی‌تر به‌نظر برسید.

با این حال، فراموش نکنید که زبان عامیانه انگلیسی و عامیانه آمریکایی بسیار متفاوت است. مراقب باشید زیرا برخی از اصطلاحات در این دو لهجه معانی کاملاً متفاوتی دارند!

Ace

“Ace” صفتی است که برای توصیف چیزی که عالی است استفاده می‌شود.

Bloke

کلمه (غیررسمی) دیگری برای “مرد” که مشابه کلمه “man” در ایالات متحده استفاده می‌شود.

Bloody

این کلمه قبل از کلمه دیگر برای تقویت یا اغراق معنای آن به‌کار می‌رود. معنای آن را می‌توان با تأثیر افزودن ” “very  قبل از یک کلمه مقایسه کرد، اگرچه Bloody بسیار غیر رسمی است.

Cheers

Cheers فقط هنگام نوشیدن و لیوان زدن استفاده نمی‌شود. در بریتانیا، اغلب به معنای تشکر و حتی خداحافظی نیز به کار می‌رود!

Fit

این صفت برای توصیف فردی که ظاهری زیبا و جذاب دارد استفاده می‌شود. این کلمه در آهنگ The Streets “Fit But You Know It” استفاده شده است.

Gutted

Gutted روشی غیررسمی برای گفتن این موضوع است که از یک موقعیت بدخلق و ناامید هستید است.

Lad

این کلمه در اصل، برای خطاب قرار دادن یک مرد جوان است. با این حال، در فرهنگ مدرن، این اصطلاح به یک فرهنگ فرعی مرتبط شده است که کمابیش معادل انگلیسی “bro” آمریکایی است. بر اساس فرهنگ لغت شهری، یک پسر «کسی است که در رفتارهایی مانند نوشیدن مشروب، ورزش و خندیدن با دوستان همراه می‌شود که این همراهی گاهی اوقات بی‌ضرر، گاهی اوقات نفرت انگیز یا حتی بدتر ضد اجتماعی است.

Mate

این مترادف کلمه “Friend” است، هرچند غیررسمی‌تر. مردم در بریتانیا اغلب با استفاده از کلمه “mate” یکدیگر را خطاب می‌کنند.

Quid

در ایالات متحده، “buck” یک اصطلاح عامیانه برای “دلار” است. Quid معادل انگلیسی است و به واحد پول کشور انگلیس یعنی پوند انگلیس اشاره دارد.

Rubbish

این کلمه در لغت به معنای زباله است، بنابراین مواد زائدی را توصیف می‌کند که باید دفع شوند. این کلمه همچنین به‌عنوان یک صفت برای توصیف چیزی که کیفیت پایینی دارد استفاده می‌شود.

بهترین روش برای یـــادگیری و تقویت لهجه بریتیش انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

لهجه انگلیسی خود را با بومیان بریتیش

در نهایت، بهترین راه برای صیقل دادن لهجه‌تان این است که آن را روی زبان مادری امتحان کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به تبادل زبان روی بیاورید و یک شریک از انگلیس پیدا کنید! لهجه های بریتانیایی بسیار متفاوتی وجود دارد، بنابراین لهجه‌ای را که مناسب شماست پیدا کنید!

بسیاری از مردم تصوری عاشقانه یا پر زرق و برق از صدای انگلیسی بریتانیایی دارند، اما حقیقت این است که انواع مختلفی وجود دارد.

با این حال، اگر علاقه‌مند هستید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا انواع لهجه انگلیسی‌ها را بشناسید و مانند آنها شروع به صحبت کنید!

منابع عمومی عالی برای یادگیری صحبت کردن انگلیسی مانند انگلیسی‌ها

British Council

British Council در مراکز آموزشی خود آموزش‌های حضوری ارائه می‌دهد. در آنجا می‌توانید از کتابخانه‌ای با کتاب‌ها و منابع صوتی فراوان برای یادگیری لهجه‌های مختلف بریتانیایی استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید به تعداد زیادی دوره‌های آنلاین و ابزارهای یادگیری مستقیماً در وب سایت آنها دسترسی داشته باشید.

BBC Learning English

BBC Learning English دوره‌های آنلاین بسیاری را برای زبان آموزان انگلیسی ارائه می‌دهد. برای بهبود مهارت‌های گفتاری خود و به دست آوردن لهجه انگلیسی، می‌توانید از دوره ابتدایی “The Sounds of English” شروع کنید و سپس به “Tim’s Pronunciation Workshop” بروید. باید بدانید که انگلیسی آموزش داده شده در اینجا لهجه استاندارد انگلیسی یا “received pronunciation” است.

نکاتی برای شروع یادگیری انگیسی

لهجه‌های انگلیسی با منابعی برای یادگیری بیشتر

چیزی به نام یک لهجه انگلیسی بریتانیایی وجود ندارد. انگلیسی بریتانیایی اغلب یک گویش انگلیسی در کنار انگلیسی آمریکایی و انگلیسی استرالیایی در نظر گرفته می‌شود.

در جزایر بریتانیا، که شامل بریتانیای کبیر، ایرلند و بسیاری از جزایر کوچکتر است، لهجه‌های متفاوتی وجود دارد.

بسیاری از مردم خارج از بریتانیا لهجه بریتانیایی را مانند لهجه بازیگران انگلیسی مانند هیو گرانت در “ناتینگ هیل” یا بندیکت کامبربچ در “بازی تقلید” می‌دانند.

در واقع، هیو گرانت و بندیکت کامبربچ با «تلفظ استاندارد بریتیش» صحبت می‌کنند، لهجه‌ای که «شیک» در نظر گرفته می‌شود (از یک بخش ثروتمندتر و طبقه بالای جامعه). فقط برخی از مردم جنوب انگلستان، از جمله خانواده سلطنتی، چنین صحبت می‌کنند.

در سراسر جزایر بریتانیا و حتی در انگلستان، لهجه‌ها تا حدی متفاوت است که برای کسی از لندن، انگلستان، درک کسی از گلاسکو، اسکاتلند دشوار است.

به عنوان یک زبان آموز انگلیسی، حتی یک زبان آموز پیشرفته انگلیسی، اگر نتوانید صحبتهای یک بومی انگلیسی را درک کنید، ممکن است به مهارت های شنیداری خود شک کنید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که ممکن است فقط لهجه‌ای ناآشنا داشته باشند.

اگر لهجه خاصی وجود دارد که به آن علاقه دارید، از منابع زیر به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. سپس، منابع بیشتری را پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید بیشتر گوش کنید و در نهایت خودتان لهجه را تقلید کنید و آن را استفاده کنید! این نوع تمرین را با حداقل یکی از منابع بالا ترکیب کنید، و در کمترین زمان با لهجه بریتانیایی صحبت خواهید کرد!

تلفظ معیار یا انگلیسی ملکه

تلفظ معیار (RP) به عنوان “شکل استاندارد تلفظ انگلیسی بریتانیایی، بر اساس گفتار تحصیل کرده در جنوب انگلستان” توسط فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد تعریف شده است.

همانطور که خانواده سلطنتی RP صحبت می‌کنند، به آن “انگلیسی ملکه” یا “لهجه شیک” گفته می‌شود. اگرچه اکثر بریتانیایی‌ها اینطور به‌نظر نمی‌رسند، RP به طور گسترده در فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

مجموعه «هری پاتر» و «سخنرانی پادشاه» دو نمونه هستند. همچنین می‌توانید RP را در سخنرانی دوست داشتنی اما واتسون در کمپین HeforShe سازمان ملل در سال 2014 بشنوید.

بهترین روش برای یـــادگیری و تقویت لهجه بریتیش انگلیسی

لهجه کاکنی

لهجه کاکنی با طبقه کارگر در شرق لندن مرتبط است. دو مورد از قابل‌تشخیص‌ترین ویژگی‌های تلفظ کاکنی، افتادن صدای «h» در مقابل کلماتی مانند «hospital» و جایگزینی «th» با «f» است.

.سر مایکل کین یک هنرپیشه انگلیسی است که به خاطر حفظ لهجه کاکنی خود در نقش‌های سینمایی که بازی کرده است مشهور است. می‌توانید به مصاحبه‌ای که او برای نیویورک تایمز انجام داده است، گوش دهید

لهجه ولزی

اگرچه ولزی‌ها زبان خاص خود را دارند، اما انگلیسی را با لهجه ولزی نیز صحبت می‌کنند.

اگر می‌خواهید بین لهجه انگلیسی در جنوب انگلستان و لهجه ولزی مقایسه کنید، «گاوین و استیسی» یک نمایش سرگرم‌کننده برای تماشا است. این گفتگوی صبحانه را ببینید:

اولین سخنران راب برایدون، بازیگر ولزی است. شما می‌توانید صحبت او را در مورد چاشنی‌ها (غذاهایی که برای طعم دادن روی غذاهای دیگر مانند ژله قرار می‎دهند) حدود 45 ثانیه بشنوید. اسمیتی، شخصیتی که بلافاصله بعد از آن می‌آید و جیمز کوردن نقش او را بازی می‌کند، انگلیسی است. ممکن است او و لهجه‌اش را از سریال معروفش «Carpool Karaoke» بشناسید.

لهجه غرب کشور

لهجه وست کانتری که در بخش غربی انگلستان صحبت می‌شود، تا حدودی به دلیل موقعیت مکانی جدا شده‌اش، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را حفظ کرده است. در این کلیپ‌های پادکست خنده‌دار می‌توانید لهجه West Country’s Stephen Merchant را بشنوید.

لهجه یورکشایر

این لهجه‌ای است که در منطقه یورکشایر، در شمال انگلستان استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های آن استفاده از “a” کوتاه در کلماتی مانند “class” به جای “a” بلند جنوبی هاست. اگر می‌خواهید لهجه یورکشایری را ببینید، «The Full Monty» یک کمدی عالی برای تماشا است. جوامع صنعتی در شفیلد در دهه 80 را نشان می‌دهد.

لهجه انگلیسی اسکاتلندی

این لهجه‌ای است که احتمالاً هنگام سفر در اسکاتلند بشنوید. یکی از قابل توجه‌ترین الگوها در انگلیسی اسکاتلندی تغییر صدای “o” به “ae” است. دیگری ناپدید شدن صدای “t” در انتهای کلماتی مانند “it” یا “cannot” است. اگر می‌خواهید آن را بررسی کنید، به لهجه اوان مک گرگور در فیلم «ماهیگیری ماهی قزل آلا در یمن» گوش دهید یا فقط این مصاحبه با او و امیلی بلانت را در مورد فیلم تماشا کنید.

لهجه Geordie

لهجه Geordie یکی دیگر از لهجه‌های بسیار معروف در شمال انگلستان، در داخل و اطراف نیوکاسل است. به دلیل نزدیکی به شبه جزیره دانمارک، ژئوردی‌ها کلماتی دارند که شبیه به زبان دانمارکی مدرن است. به‌‌عنوان مثال، bairn و barn به ترتیب در Geordie و دانمارکی کلمات کودک هستند (به طور جداگانه، به ترتیب). اگر در جنوب انگلستان هستید، ممکن است بشنوید که چگونه مردم برای درک ژئوردی ها تلاش می‎کنند، درست مانند این کلیپ از نمایش کمدی معروف «من آلن پارتری هستم».

لهجه Scouse

لهجه Scouse متعلق به مردم لیورپول است و می‌توان از آن به عنوان لهجه لیورپودلیایی یاد کرد. اگرچه این لهجه به یک منطقه کوچک محدود می‌شود (در مقایسه با غرب کشور یا ولز)، لهجه Scouse یکی از معروف‌ترین‌ها در انگلستان است. یکی از چیزهایی که ممکن است هنگام گوش دادن به یک Scouse متوجه شوید صداهایی است که از بینی آنها تولید می‌شود، مانند زمانی که یک “t” مانند “r” به‌نظر می‌رسد. در این مصاحبه با اسطوره های لیورپودلی بیتلز می توانید به لهجه اسکوز گوش دهید.

لهجه ایرلندی

لهجه ایرلندی از ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند است. اگرچه در سراسر جزیره ایرلند متفاوت است. اگر می‌خواهید با این لهجه آشنا شوید، «در بروژ» را ببینید. دو بازیگر اصلی، کالین فارل (در نقش ری) و برندن گلیسون (در نقش کن) ایرلندی هستند.

بهترین روش برای یادگیری و تقویت لهجه

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله آموختید می‎توانید به یادگیری و تمرین لهجه بریتیش بپردازید. موفق باشید.

در این مقاله به نحوه یادگیری و تقویت لهجه بریتیش و انواع لهجه بریتیش بپرداختیم.در صورتی که در روند یادگیری زبان انگلیسی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی را یاد بگیرید

بیشتر بخوانید:راه‌هایی برای تقویت زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید