IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
اسلنگ های (Slang) آمریکایی دربــاره کار و مشاغل
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 دی 1402

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل

 امروزه بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا بتوانند در محیط‌های کاری به‌راحتی درباره خودشان صحبت کرده و اطلاعاتی را درباره شغل و کار خود به دیگران ارائه بدهند و البته این کار را نیز به زبان انگلیسی انجام دهند. معمولا اکثر زبان‌آموزان گمان می‌کنند که تنها با آموزش گرامر زبان انگلیسی و یادگیری چند لغت ساده می‌توانند این کار را انجام دهند؛ ولی نباید فراموش کنید که برای انجام چنین کاری شما نیازمند یادگیری اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل خواهید بود.

یادگیری این عبارات به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی ساده و راحت اطلاعات و مفاهیم مدنظر خود را منتقل کنید و ارتباطات بهتری را با دیگران برقرار کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این اسلنگ‌ها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت Gig

این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره یک شغل موقت یا آزاد صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. دقت داشته باشید که این نوع مشاغل آزاد معمولا در زمینه‌های مختلف وجود دارند و می‌توانند اطلاعات مفیدی را در حوزه کسب و کار در اختیار شما قرار دهند.

To axe someone

یکی از اتفاقات رایجی که معمولا در فضای کسب‌وکارهای مختلف به طور گسترده‌ای رخ می‌دهد اخراج کردن کسی از یک موقعیت شغلی است. این کار معمولا توسط کارفرماها انجام می‌شود و زمانی که یکی از نیروهای زیردست آنها عملکرد مطلوبی ندارد اقدام به اخراج کردن او می‌کنند. To axe someone یکی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل است که معمولا در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن نیز به معنای اخراج کردن کسی از یک موقعیت شغلی است.

Back To The Drawing Board

یکی دیگر از عبارات رایجی که امروزه در زبان انگلیسی به میزان زیادی درباره کسب و کار و مشاغل مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت Back To The Drawing Board است. این عبارت زمانی استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید درباره این موضوع صحبت کنید که به علت مشکلاتی که به وجود آمده مجبور هستید به نقطه شروع بازگردید یا این‌که مجبور هستید تا به نقطه خاصی از فرایند کاری خود بازگردید. پس در چنین حالاتی می‌توانید از عبارت Back To The Drawing Board استفاده کنید.

آشنایی با عبارت Grind

گاهی اوقات کارکردن ممکن است بسیار دشوار باشد و چالش‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. این مسئله در خصوص بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل وجود دارد و تنها به یک مورد منحصر نمی‌شود. در واقع زمانی که شما قصد داشته باشید کاری انجام دهید که دشوار بوده یا این‌که برای شما ناخوشایند است می‌توانید از عبارت Grind برای این کار استفاده کنید که یکی از رایج‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل به شمار می‌آید. 

تمرین مهارت های زبانی

بیشتر بخوانید: اصطلاحات عامیانه و رایج آرژانتینی

بیشتر بخوانید : 25 اصطلاح کوچه خیابانی بریتانیایی که هر زبان‌آموزی باید بداند

Back to the salt mines و کاربردهای آن

در بسیاری از موقعیت‌های شغلی شما نمی‌توانید به‌صورت یکباره برای مدت زمان زیادی کار کنید و معمولا در بازه‌های زمانی مختلف کمی استراحت می‌کنید تا دوباره آماده کارکردن شوید. حال اگر قصد داشته باشید بعد از استراحت کردن دوباره مشغول به کار شوید می‌توانید از عبارت Back to the salt mines برای این کار استفاده کنید. این عبارت همچنین یک معنی دیگر را می‌رساند و آن این است که کار سختی برای تکمیل کردن وجود دارد.

دقت داشته باشید که این عبارت یک اصطلاح رایج در زبان انگلیسی است و کمی شوخ طبعی را نیز به همراه دارد.

عبارت Bang-Up Job و نحوه استفاده از آن

یکی دیگر از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل که حتما باید با آن آشنا شده و نحوه استفاده از آن را بشناسید عبارت Bang-Up Job است. این عبارت را می‌توان زمانی مورداستفاده قرارداد که شما قصد داشته باشید درباره یک کار عالی یا شگفت‌انگیز صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. در چنین شرایطی معمولا Bang-Up Job یکی از پرکاربردترین عباراتی است که در این زمینه استفاده می‌شود.

آشنایی با عبارت Nine to five و کاربردهای آن

کارهای اداری در تمامی کشورها محبوبیت مخصوص به خود را دارند و معمولا افراد زیادی نیز متقاضی شرکت در این موقعیت‌های شغلی هستند. Nine to five یکی از عباراتی است که در زبان انگلیسی برای اشاره کردن به این موقعیت‌های شغلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع این عبارت نشان‌دهنده یک موقعیت شغلی برای یک کار اداری معمولی با ساعات کاری منظم است.

عبارت Blue collar worker

یکی از رایج‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل که امروزه در زبان انگلیسی آمریکایی کاربردهای بسیار زیادی دارد عبارت Blue collar worker است. شما زمانی می‌توانید از این عبارت در جملات خود استفاده کنید که قصد داشته باشید به کارمند طبقه کارگری اشاره داشته باشید که کارهای یدی یا دستی را انجام می‌دهد. در واقع به هر کار کارگری که به‌صورت دستی باشد Blue collar worker گفته می‌شود.

آشنایی با عبارت Bumped Up

اگر شما هم به دنبال آشنایی با اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی درباره کسب و کار و شغل هستید باید بدانید که یکی از رایج‌ترین عباراتی که در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت Bumped Up است. این عبارت در واقع زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره جابه‌جایی موقعیت شغلی به یک موقعیت شغلی بالاتر اشاره داشته باشید. در واقع زمانی که شما ترفیع می‌گیرید می‌توانید از این عبارت استفاده کنید تا این موضوع را به دیگران بیان کنید.

با عبارت The daily grind بیشتر آشنا شوید

امروزه بسیاری از موقعیت‌هیا شغلی وجود دارند که دارای روتین و یکنواختی خاصی هستند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا جذابیت چندانی برای دیگران نداشته باشند. برای چنین موقعیت‌های شغلی و چنین کارهایی که در کسب و کار خود انجام می‌دهید می‌توانید از عبارت The daily grind استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن آن را توصیف کنید. این عبارت نیز یکی از اسلنگ‌هایی است که یادگیری آن می‌تواند کاربردهای زیادی را در جملات روزمره زبان انگلیسی برای شما به همراه داشته باشد.

Deadwood و کاربردهای این عبارت

Deadwood یکی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل به شمار می‌آید که حتما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید. این عبارت در واقع یک کلمه عامیانه است که برای شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرد که هیچ مهارتی ندارد یا این‌که هیچ کاری را برای ایجاد درآمد از طریق یک کسب و کار انجام نمی‌دهد. اگر بخواهیم معادل فارسی آن را برای شما بیاورید می‌توان به کلمه علاف اشاره کرد.

اسلنگ های (Slang) آمـــریکایی درباره کار و مشاغل

بیشتر بخوانید : 10 slang مورد استفاده نوجوانان در زبان انگلیسی 

بیشتر بخوانید : 86 عبارت و کلمه عامیانه به زبان فرانسه

بیشتر بخوانید : هجده اصطلاح عجیب و غریب از سراسر جهان

Bust One’s Butt یکی دیگر از عبارات پرکاربرد درباره مشاغل و کار

Bust One’s Butt یکی از افعال رایجی است که در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و یک عبارت پرکاربرد است که یادگیری آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری درباره کارکردن در زبان انگلیسی صحبت کنید. این عبارت در واقع معنی سخت کارکردن تا سرحد خستگی را به شما منتقل می‌کند. پس هر زمان که قصد دارید این مفهوم را به دیگران منتقل کنید می‌توانید از عبارت Bust One’s Butt استفاده کنید.

عبارت Day job

Day job یکی از مهم‌ترین عباراتی است که باید درباره کار و مشاغل در زبان انگلیسی بدانید. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که قصد داشته باشید درباره یک شغل معمولی و ثابت که هزینه‌های آن به شما پرداخت می‌شود صحبت کنید. دقت داشته باشید که این عبارت یکی از رایج‌ترین است که معمولا شما وقتی درباره کار یا شغل خود صحبت می‌کنید از آن استفاده خواهید کرد. پس باید دقت داشته باشید که حتما به‌درستی از آن استفاده کنید.

آشنایی با عبارت Carve out a niche

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل آشنا شده و به‌درستی از این عبارات استفاده کنید باید بدانید که عبارت Carve out a niche یکی از عباراتی است که حتما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید. این عبارت به معنای تمرکز کردن بر یک بخش بسیار باریک یا حوزه کاری و کسب و کار است که همه افراد نمی‌توانند آن را انجام دهند. به همین علت نیز شما با کارکردن روی آن حوزه می‌توانید به یک فرد متخصص تبدیل شده و به درآمد بسیار خوبی برسید.

Grub و کاربردهای آن در زبان انگلیسی

Grub یکی از عباراتی است که حتما باید در خصوص کارکردن و مشاغل مختلف با آن آشنا شده و بتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری این عبارت را درک کنید بهتر است شرایط سختی را در نظر بگیرید که کارکردن در آن واقعا برای شما سخت و دشوار است. برای این‌که بتوانید کارکردن در این شرایط را توصیف کنید می‌توانید از عبارت Grub استفاده کنید. این عبارت دقیقا برای توصیف چنین شرایطی استفاده می‌شود و معمولا انگلیسی‌زبانان در آمریکا به طور گسترده‌ای از آن استفاده می‌کنند.

عبارت The man در حوزه کسب و کار و مشاغل

هر کسب و کاری نیازمند یک رئیس یا کارفرما است که دیگران برای او و زیر نظر او کار می‌کنند. در بسیاری از موارد کارکنان چنین شخصی برای این‌که او را در میان خودشان صدا بزنند یا این‌که درباره او صحبت کنند از عبارت The man استفاده می‌کنند. در واقع The man یکی از رایج‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در محیط‌های کاری انگلیسی زبان به شکل بهتری با دیگران ارتباط گرفته و با آنها صحبت کنید.

با عبارت Desk jockey بیشتر آشنا شوید

برخی از موقعیت‌های شغلی وجود دارند که چندان فعالیت بدنی ندارند و امروزه ما به آنها کارهای پشت میزی می‌گوییم. افرادی که در این موقعیت‌های شغلی مشغول به کار می‌شوند معمولا تمام طول روز را در محل کار خود و پشت میز می‌نشینند و زیاد فعال نیستند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا با مشکلات زیادی مواجه شوند. زمانی که قصد دارید درباره چنین موقعیت‌های شغلی صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار افراد دیگر قرار دهید می‌توانید از عبارت Desk jockey برای این کار استفاده کنید که عبارت بسیار رایجی در انگلیسی است.

عبارت Nose On The Grindstone در زبان انگلیسی به چه معناست؟

Nose On The Grindstone از جمله محبوب‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل به شمار می‌آید که یادگیری نحوه استفاده از آن می‌تواند به شما کمک کند تا شرایط کاری خود را به شکل بهتری توصیف کنید.  Nose On The Grindstone زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره سخت‌کوشی در کار صحبت کنید. پس وقتی می‌خواهید بگویید در یک موقعیت شغلی سخت‌کوشی زیادی دارید می‌توانید این عبارت را مورداستفاده قرار دهید.

Breadwinner عبارتی آشنا در زبان فارسی

Breadwinner یکی از محبوب‌ترین عبارات زبان انگلیسی برای صحبت کردن درباره کار و مشاغل مختلف است که اتفاقا در زبان فارسی نیز محبوبیت زیادی دارد و به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. این عبارت در واقع معنای نان‌آور را منتقل می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که Breadwinner عبارتی است عامیانه برای افرادی که اکثریت درآمد خود را برای خانواده خود به دست می‌آورند. برای مثال پدر خانواده یا پسر بزرگ خانواده معمولا با این عبارت شناخته می‌شود.

اسلنگ های آمریکایی درباره کار و مشاغل

Dog eat dog world عبارتی محبوب در حوزه کسب و کار

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر درباره اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل هستید حتما باید با عبارت Dog eat dog world نیز در دنیای کسب و کار آشنا شده و بتوانید از این عبارت به درستی استفاده کنید. این عبارت و اصطلاح عامیانه انگلیسی برای صحبت درباره کسب و کار زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید دنیای بی‌رحمانه‌ای را توصیف کنید که در آن تنها افراد قوی زنده می‌مانند.

پس برای این‌که بتوانید در چنین دنیایی زنده بمانید و موفق شوید باید گاهی اوقات به شدت پرخاشگر و باهوش عمل کنید تا بتوانید نتایج قابل قبولی را نیز دریافت کنید.

آشنایی با عبارت Pink Slip و معانی آن در زبان انگلیسی

Pink Slip یکی از رایج‌ترین عباراتی است که امروزه در زبان انگلیسی آمریکایی درباره کار و مشاغل مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. این عبارت در واقع به معنای سند رسمی اخراج از محل کار خواهد بود. در واقع زمانی که شما قصد داشته باشید درباره اخراج از شغل صحبت کنید می‌توانید این عبارت را مورداستفاده قرار دهید و از معانی جذابی که به مخاطب شما منتقل می‌کند نهایت استفاده را ببرید.

عبارت Plug Through به چه معناست؟

اگر شما هم با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل آشنا شده باشید احتمالا برایتان پیش آمده که عبارت Plug Through را در جملات مختلف بشنوید. این عبارت یکی از رایج‌ترین عباراتی است که در زبان انگلیسی درباره کار مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولا زمانی شما از این عبارت استفاده خواهید کرد که قصد داشته باشید درباره بیرون آمدن و دریافت نتیجه مطلوب از یک موقعیت دشوار صحبت کنید و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

To Pull An All-Nighter

یکی از عبارات بسیار جذابی که ما در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره آن صحبت کرده و توضیحاتی را به شما ارائه دهیم عبارت To Pull An All-Nighter است. این عبارت به معنای قربانی کردن خواب و وادار کردن فرد به انجام کارها و وظایف اضافی در طول شب است. معمولا این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید به شخصی بگویید که شب را بیدار بماند تا کاری را علاوه بر وظایفی که برای او تعریف کرده‌اید انجام دهد.

با عبارت Paperchase آشنا شوید

شاید یکی از مهم‌ترین عباراتی که امروزه در زبان انگلیسی درباره کار و شغل مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت Paperchase باشد. این عبارت به این معناست که شخصی پول و موفقیت مالی را دنبال می‌کند. در واقع این یک اصطلاح عامیانه است که وقتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره این موضوع صحبت کنید که شخصی تنها پول و موفقیت‌های مالی را دنبال می‌کند.

The hustle آخرین عبارت مربوط به کار و شغل

آخرین مورد از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل که ما قصد داریم در این مطلب درباره آن صحبت کنیم عبارت The hustle است. این اسلنگ معمولا در موقعیت‌هایی که شما قصد دارید درباره سخت کوشی صحبت کنید مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد.

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل پاسخ دهیم.

آیا اسلنگ‌های دیگری نیز برای صحبت درباره کار و مشاغل وجود دارد؟

بله مواردی که ما بیان کردیم تنها برخی از رایج‌ترین اسلنگ‌هایی بودند که در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گرفتند. بدون شک طیف گسترده‌ای از این عبارات و اصطلاحات نیز وجود دارد که می‌توانید با کمی تحقیق به آنها برسید.

چگونه اسلنگ‌های مربوط به کار و مشاغل را به حافظه بسپاریم

برای این کار بهترین راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که سعی کنید ابتدا این اسلنگ‌ها را به حافظه کوتاه مدت سپرده و بعد به‌صورت مرتب از آنها در مکالمات روزمره خود نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره کار و مشاغل از جمله عباراتی هستند که شما باید برای مکالمات روزمره خود با آنها آشنا شده و به‌درستی از آنها استفاده کنید. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را درباره این اسلنگ‌ها به دست بیاورید یا این‌که زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید7 اصطلاح عامیانه رسانه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید : 20 کلمه کوچه خیابانی به زبان آلمانی که باید آن‌ها را بدانید

بیشتر بخوانید : اصطلاحات رایج و پرکاربرد ژاپنی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 65 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید