IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
اسلنگ های آمریکایی درباره فناوری و اینترنت
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 دی 1402

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت

وقتی قصد دارید درباره تکنولوژی‌های روز و اینترنت صحبت کنید آشنایی با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مکالمات روزمره بهتری را داشته باشید و از طرف دیگر نتایج بهتری را نیز در گفتگوهای خود دریافت کنید. برای این‌که شما بتوانید یک ارتباط خوب را با دیگران به زبان انگلیسی برقرار کنید در گام اول باید اقدام به آموزش گرامر زبان انگلیسی کرده و سپس اصطلاحاتی که در زمینه‌ها و موضوعات مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند را بشناسید.

به همین علت نیز بسیاری از افراد با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند؛ چراکه عبارات و اصطلاحات خاصی که در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شوند را نمی‌شناسند. پس ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره اصطلاحاتی که در زمینه اینترنت و تکنولوژی‌های جدید مورداستفاده قرار می‌گیرند صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در این زمینه بیان کنیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با عبارت Avatars

این عبارت یکی از رایج‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شمار می‌آید که امروزه در بسیاری از مکالمات کاربردهای مخصوص به خود را دارد. این واژه در اواخر قرن هجدهم میلادی از زبان هندی به زبان انگلیسی اضافه شده است و تا حد زیادی معنای عرفانی خود را نیز حفظ کرده است. اگر بخواهیم معنای این عبارت را به شکل بهتری به شما منتقل کنیم می‌توان گفت در سیستم‌های کامپیوتری برای نشان دادن یک پورتال مخصوص یک گونه جدید می‌توان از این عبارت استفاده کرد.

عبارت Hashtags و کاربردهای آن

اگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام فعالیت کرده باشید احتمالا شما هم تا به حال با عبارت Hashtags مواجه شده‌اید یا این‌که نام آن به گوش شما نیز رسیده است. این عبارت یکی از رایج‌ترین عباراتی است که در زمینه تکنولوژی و اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد. اولین بار در دهه 1960 میلادی بود که کارشناسان و مهندسان مخابراتی از این نام استفاده کردند. به عبارت دیگر می‌توان هشتگ‌ها را نوعی کد عملکردی برای تعامل بهتر در شبکه‌های اجتماعی به شمار آورد.

slang آمریکایی درباره فناوری و اینترنت

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت Down

عبارت Down یکی از رایج‌ترین اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی درباره تکنولوژی و اینترنت به شمار می‌آید که امروزه در موارد متعددی مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. اگر بخواهیم معنی لغوی این عبارت را بیان کنیم می‌توان گفت به معنای بله است. با این حال باید بدانید وقتی از این عبارت استفاده می‌کنید که قصد داشته باشید نشان دهید که به چیزی علاقه دارید یا این‌که دوست دارید آن را داشته باشید. در چنین شرایطی می‌توانید عبارت بسیار رایج Down را برای این کار مورداستفاده قرار دهید.

فراموش نکنید که در فضای اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی معمولا به طور گسترده‌ای از این عبارت استفاده می‌شود.

عبارت Highkey

Highkey یک عبارت بسیار رایج برای توصیف مسائل و ویژگی‌های مختلف در فضای اینترنت و تکنولوژی‌های مختلف است. زمانی شما می‌توانید از این عبارت استفاده کنید که قصد داشته باشید بگویید چیزی را به‌صورت واضح و آشکار توصیف می‌کنید بدون این‌که نیازی داشته باشید بخشی از آن را پنهان کنید. برای این‌که به شکل بهتری نحوه استفاده از این عبارت در جملات و مکالمات خود را بیاموزید در ادامه مثالی کاربردی را برای شما آورده‌ایم:

That was highkey the best meal I’ve ever had

این بهترین غذایی بود که تا به حال خورده‌ام.

با عبارت Scunthorpe problems بیشتر آشنا شوید

Scunthorpe problems از دیگر اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شمار می‌آید که شما حتما باید نحوه استفاده از آن در مکالمات خود را بیاموزید. این یک عبارت بسیار رایج در الگوریتم‌های کامپیوتری به شمار می‌آید که در خصوص مشکلاتی که در محاسبات به وجود می‌آیند مورداستفاده قرار می‌گیرد. قدمت این عبارت به سال 1996 باز می‌گردد. اولین باری که از این عبارت استفاده شد AOL به طور موقت از ایجاد حساب کاربری توسط ساکنان شهر Scunthorpe جلوگیری کرد و به همین علت نیز به این شکل نام‌گذاری شد.

مراحل یادگیری زبان

بیشتر بخوانید: اصطلاحات عامیانه و رایج آرژانتینی

بیشتر بخوانید: 25 اصطلاح کوچه خیابانی بریتانیایی که هر زبان‌آموزی باید بداند

درباره اصطلاح Trolling چه می‌دانید؟

Trolling یکی دیگر از عبارات بسیار محبوبی است که حتما باید نحوه استفاده از آن در مکالمات روزمره به زبان انگلیسی آمریکایی را بیاموزید. این عبارت نیز برای صحبت کردن درباره فناوری‌ها و اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که کاربران اینترنت که تجربه زیادی دارند شبکه‌ای ساده لوحانه را شبیه‌سازی می‌کنند. از این شبکه می‌توان برای به دام انداختن دیگر افراد و مسخره کردن آنها نیز استفاده کرد. پس در چنین موقعیت‌هایی شما می‌توانید از عبارت Trolling استفاده کرده و منظور خود را برسانید.

با عبارت Memes و کاربردهای مختلف آن آشنا شوید

زمانی که صحبت از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت می‌شود معمولا یکی از مهم‌ترین عباراتی که به ذهن می‌رسد عبارت Memes است. این عبارت برای اولین بار در سال 1976 مورداستفاده قرار گرفت و از همان زمان نیز به یکی از رایج‌ترین اصطلاحاتی تبدیل شد که در فضای اینترنت استفاده می‌شود. شاید بتوان این عبارت را به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین عبارات در فضای آنلاین و اینترنت به شمار آورد که امروزه تقریبا تمامی افرادی که در این فضا فعالیت دارند با آن آشنا هستند.

Memes در واقع یک عکس است که خیلی سریع محبوب می‌شود و معمولا یک فکر یا باور را منتقل می‌کند. زمانی که شما قصد دارید یک نوع باور را از طریق یک عکس یا تصویر به دیگران منتقل کنید می‌توانید از عبارت Memes برای این کار استفاده کنید تا منظور خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کنید.

عبارت Browser Cache

این عبارت یک عبارت تخصصی در فضای اینترنت است که نشان‌دهنده فضایی در سیستم کامپیوتری شما خواهد بود که مرورگر شما از طریق آن داده‌های موردنیاز برای دیدن یک وب‌سایت را ذخیره می‌کند. زمانی که یک صفحه وب جدید مجددا را باز می‌کنید بارگیری آن نسبت به دفعه کمتر طول می‌کشد که دلیل این موضوع استفاده مرورگر شما از فضای Browser Cache است. پس باید با این عبارت آشنا باشید و بتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید.

درباره اصطلاح Blockchain چه می‌دانید؟

بلاکچین یکی دیگر از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شمار می‌آید که در واقع یک سیستم دفتر کل کاملا توزیع شده است. از این سیستم می‌توان برای پیگیری تراکنش‌ها استفاده کرد. یکی از مزایای مهم این سیستم این است که هیچ کشور یا دولتی روی آن نظارت کامل ندارد و همین عامل نیز باعث می‌شود تا آزادی بیشتری داشته باشد. امروزه تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، اطلاعات پزشکی، موارد مربوط به رای دادن، سوابق خانگی و بسیاری از موارد دیگر در شبکه بلاکچین ذخیره می‌شوند.

آشنایی با عبارت CDN

یکی دیگر از عبارات رایجی که امروزه در خصوص فناوری و اینترنت در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت CDN است. این عبارت در واقع به معنای شبکه تحویل محتوا یا شبکه توزیع محتوا است. این سیستم از مجموعه‌ای از سرورها در اینترنت که با تکثیر محتوا در سرورهای متعدد و هدایت محتوا به سمت کاربران محتوا را در اختیار چندین کاربر قرار می‌دهند تشکیل شده است. این سیستم‌ها می‌توانند عملکرد و در دسترس بودن بهتری را در توزیع محتوا از خود نشان دهند.

از طرف دیگر آنها ترافیک ارائه شده را مستقیما از وب سایت ارائه دهنده محتوا تخلیه می‌کنند. از جمله کاربردهای بسیار مهمی که چنین سیستمی می‌تواند به همراه داشته باشد می‌توان به مواردی همچون پخش صدا، ویدئو و برنامه‌های تلویزیونی اینترنتی اشاره کرد.

اسلنگ آمریکایی درباره فناوری و اینترنت

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

CMS و کاربردهای آن

CMS از دیگر اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شمار می‌آید که حتما باید با آن آشنا شده و اطلاعاتی را درباره آن به دست بیاورید. به طور کلی CMS یک سیستم مدیریت محتواست که پلتفرمی را به شما ارائه می‌دهد تا حتی بدون داشتن دانش فنی خاصی بتوانید وب سایت‌های مختلف بسازید و محتواهای مدنظر خود را درون این سایت‌ها قرار دهید. قالب‌هایی که در این سایت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند با استفاده از HTML یا افزونه‌های مختلف قابل سفارشی‌سازی خواهند بود.

پس شما می‌توانید یک سایت کاملا شخصی را بر اساس نیازهای خود داشته باشید و از آن استفاده کنید.

Disaster Recovery Plan و معنای آن

Disaster Recovery Plan یکی از عباراتی در زمینه اینترنت و تکنولوژی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند در صورتی که اتفاق بدی برای سایتشان افتاد بتوانند اطلاعات خود را به‌راحتی بازیابی کنند و مشکلی از این نظر برایشان به وجود نیاید. این مشکلات می‌توانند شامل خرابی سایت، حملات هکرها به سایت و مواردی از این قبیل باشد. این سیستم یک کاربرد بسیار مهم دارد و آن این است که یک نسخه پشتیبان از سایت شما را تهیه کرده و آن را ذخیره می‌کند.

به این ترتیب اگر هر اتفاقی برای سایت شما و اطلاعات آن به وجود بیاید شما می‌توانید این نسخه پشتیبان را روی سیستم نصب کرده و دوباره به اطلاعات قدیمی خود دسترسی پیدا کرده و سایت خود را بالا بیاورید.

بیشتر بخوانید: 10 slang مورد استفاده نوجوانان در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: 86 عبارت و کلمه عامیانه به زبان فرانسه

عبارت DoS/DDoS Attack

DoS/DDoS Attack یکی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شمار می‌آید که امروزه استفاده از آن بسیار رایج و پرکاربرد است. اگر بخواهیم معنای این عبارت را بگوییم می‌توان گفت نوعی حمله ماشینی و اینترنتی است که تلاشی برای غیرقابل دسترس کردن یک سیستم را نشان می‌دهد. معمولا این حملات به وب‌سایت‌های مختلف انجام می‌شود. از طرف دیگر سرویس‌های اینترنتی که بسیار پرمخاطب هستند نیز معمولا تحت این حمله قرار می‌گیرند.

امروزه در ایران نیز حملات این‌چنینی زیادی روی سایت‌ها و شبکه‌های مختلف انجام شده است. متخصصان امنیت معمولا راهکارهایی را برای جلوگیری از این نوع حمله اتخاذ می‌کنند.

عبارت Spam و معنای آن

اسپم یا Spam یکی از عباراتی است که در زبان انگلیسی حتما باید با آن آشنا شده و اطلاعاتی را درباره این عبارت به دست بیاورید. اصطلاح اسپم یا هرزنامه اصطلاحی است که برای اولین بار در سال 1970 میلادی مورداستفاده قرار گرفت و از همان زمان نیز جز محبوب‌ترین عبارات در زمینه اینترنت و تکنولوژی شناخته شد. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما پیامی را در فضا و بستر اینترنت دریافت کنید که به‌صورت کلی برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌شود و ارزش آن‌چنانی ندارد.

Interface/GUI و کاربردهای آن

Interface/GUI هر دو عبارت‌های بسیار پرکاربردی در فضای اینترنت و تکنولوژی به شمار می‌آیند که امروزه کاربردهای متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهند. GUI در واقع مخفف شده عبارت graphical user interface و به معنای رابط کاربری گرافیکی است که امروزه با عبارت Interface نیز شناخته می‌شود. زمانی که شما یک نرم‌افزار را اجرا می‌کنید ابتدا یک محیط کاملا گرافیکی را در آن مشاهده می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت بتوانید با نرم‌افزار تعامل داشته باشید و از آن استفاده کنید.

این محیط گرافیکی اصطلاحا GUI نامیده می‌شود که حتما باید با دقت بالایی طراحی و ساخته شود.

آشنایی با اصطلاح Javascript

اگر شما هم در زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی فعالیت کرده باشید یا با دیگران صحبت کرده باشید احتمالا تا به حال با اصطلاح Javascript مواجه  شده‌اید یا این‌که این اصطلاح به گوش شما هم رسیده است. Javascript یکی از رایج‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شمار می‌آید که امروزه دارای کاربردهای زیادی در حوزه اینترنت و تکنولوژی است. جاوا اسکریپت در واقع یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری است که برای ایجاد جلوه‌های تعاملی در مرورگرهای وب مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد.

نکته جالب توجهی که درباره این زبان برنامه‌نویسی وجود دارد این است که تقریبا تمامی مرورگرهای وب از آن پشتیبانی می‌کنند و این موضوع نیز زبان جاوا اسکریپت را به یک استاندارد جهانی در این زمینه تبدیل کرده است.

با عبارت Machine Learning آشنا شوید

امروزه با گسترش هوش مصنوعی و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف بیشتر از گذشته شاهد استفاده از عبارت Machine Learning در زبان انگلیسی هستیم. این عبارت امروزه حتی در زبان فارسی نیز دارای کاربردهای زیادی است و به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. یادگیری ماشین در واقع یک تکنیک هوش مصنوعی به شمار می‌آید که در آن از الگوریتم‌های مختلف برای تشخیص الگوها و پاسخ به وظایف خاصی استفاده می‌شود.

عبارت Pixel و معنای آن

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر درباره اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت هستید باید بدانید که یکی از رایج‌ترین این عبارت‌ها Pixel است. این عبارت در واقع به یک سیستم بسیار جذاب اشاره دارد که روی سایت شما نصب می‌شود و بازدید از سایت شما را تشخیص می‌دهد. این داده‌های دریافتی مبنایی را برای ایجاد مخاطبین تبلیغاتی شما فراهم می‌کنند. این سیستم می‌تواند داده‌هایی را جمع‌آوری کند که به بهینه‌سازی تبلیغات شما نیز کمک شایانی می‌کنند.

اسلنگ درباره فناوری و اینترنت

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

عبارت Plugin/Plug-In و کاربردهای آن

Plugin/Plug-In یکی دیگر از عبارات رایجی است که حتما باید با آن آشنا شده و بتوانید از آن در جملات خود استفاده کنید. این عبارت در واقع به یک برنامه افزودنی به نرم‌افزارها اشاره می‌کند که ویژگی خاصی را به یک نرم‌افزار اضافه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از قابلیت‌های بیشتری در آن نرم‌افزار استفاده کنید. این افزونه‌ها معمولا در بسیاری از نرم‌افزارهای رایج مانند نرم‌افزارهای مایکروسافت در دسترس هستند که شما در صورت نیاز می‌توانید اقدام به نصب آنها کنید.

پس دفعه بعدی که نام Plugin/Plug-In را شنیدید باید بدانید که چه کاربرد و معنایی دارد.

آشنایی با عبارت Responsive Design

Responsive Design یکی دیگر از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شمار می‌آید که امروزه دارای کاربردهای بسیار زیادی است. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره روشی از طراحی وب صحبت کنید که به‌صورت خودکار به شکل بهینه‌ای در تمامی دستگاه‌ها ظاهر می‌شود. برای مثال وقتی شما یک سایت را در صفحه سیستم کامپیوتری باز می‌کنید دقیقا آن را به همان شکلی می‌بینید که وقتی در صفحه گوشی به آن نگاه می‌کنید.

از آنجایی که در سال‌های اخیر استفاده از گوشی‌های هوشمند برای باز کردن صفحه وب بسیار زیاد شده است شاهد آن هستیم که این سبک طراحی نیز بسیار رایج شده و به همین علت نیز Responsive Design به یکی از رایج‌ترین اصطلاحات در خصوص اینترنت و تکنولوژی‌های کامپیوتری تبدیل شده است.

SaaS و معنای آن

زمانی که قصد استفاده از سرویس‌های اینترنتی را دارید احتمالا برای شما هم پیش آمده که عبارت SaaS را بشنوید. این عبارت در واقع خلاصه شده عبارت Service as a Software است. این عبارت در واقع پلتفرم‌هایی را دسته بندی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد تا به یک خدمات خاص به‌صورت یک نرم‌افزار دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت پاسخ دهیم.

یادگیری اسلنگ‌های آمریکایی مربوط به فناوری و اینترنت چه مزایایی دارد؟

یادگیری این عبارات به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت در محیط‌های مختلف درباره تکنولوژی صحبت کرده و اطلاعات خود را به دیگران منتقل کنید.

چرا اسلنگ‌های آمریکایی درباره تکنولوژی را فراموش می‌کنیم؟

رایج‌ترین دلیل این موضوع این است که شما تمرکز خاصی روی تمرین کردن و استفاده مداوم از این عبارات ندارید.

سخن پایانی

یادگیری اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره فناوری و اینترنت به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع و راحت به مکالمه به زبان انگلیسی را بیاموزید و بتوانید در محیط‌های عمومی و تخصصی صحبت کنید. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به یادگیری این عبارت یا به طور کلی یادگیری زبان انگلیسی هستید بدون شک استفاده از خدمات آموزشگاه زبان انگلیسی ما می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد. خدمات موسسه زبان ایرانمهر امروزه با مناسب‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: 7 اصطلاح عامیانه رسانه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: هجده اصطلاح عجیب و غریب از سراسر جهان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 23 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. نریمان پناه جویی
    1 بهمن 1402
    پاسخ دادن

    سلام شما درسمت نارمک شعبه دارین من میخوام زبان انگلیسی یاد بگیرم و الان بیست و چهار سالم هست میشه منو راهنمایی کنید ثبت نام چطور میشه ؟

    • ایرانمهر
      1 بهمن 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام در دوره آموزشی زبان انگلیسی بزرگسالان و برگزاری دوره به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با شعبه نارمک همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید