IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
16 دی 1402

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی

زمانی که در محیط‌های کاری و مالی قرار می‌گیرید معمولا اکثر افراد در حین صحبت کردن با واژگان و عباراتی مواجه می‌شوند که تا به حال آنها را نشنیده‌اند. این مسئله به خصوص برای زبان‌آموزانی که به‌تازگی آموزش گرامر زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند بیشتر صدق می‌کند. بسیاری از این دانش‌آموزان اطلاعی ندارند که بدون داشتن آگاهی کامل نسبت به واژگان و عبارات خاص نمی‌توانند به‌خوبی درباره این موضوعات صحبت کنند. در اینجاست که اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی نقش کلیدی و بسیار مهم خود را نشان می‌دهند.

این اسلنگ‌ها در واقع عباراتی هستند که دارای کاربردهای بسیار زیادی در زبان انگلیسی هستند و در موارد متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین علت نیز زمانی که شما قصد دارید به‌خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید حتما باید با این اسلنگ‌ها آشنا شده باشید و بتوانید از آنها در جملات خود استفاده کنید. ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این اسلنگ‌ها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را درباره آنها در اختیار شما قرار دهیم.

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پــول و امور مالی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با عبارت Buck

Buck اولین عبارتی است که قصد داریم در این مطلب درباره آن صحبت کنیم. این عبارت یکی از قدیمی‌ترین عبارت‌های انگلیسی آمریکایی به شمار می‌آید که بسیاری از افراد ادعا دارند استفاده از آن به زمان تجارت پوست گوزن باز می‌گردد. با این حال امروزه بسیاری از آمریکایی‌ها از این عبارت استفاده کرده و جملات خود را با استفاده از آن ایجاد می‌کنند. این عبارت معنای یک دلار را به مخاطب می‌رساند. در واقع زمانی که شما قصد دارید بگویید یک دلار می‌توانید از عبارت Buck به جای آن استفاده کنید.

عبارت Bacon و کاربردهای آن

Bacon یکی دیگر از عبارت‌های رایجی است که امروزه در زبان آمریکایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بهتر است که حتما با آن آشنا شوید. اگر بخواهیم معنای این عبارت را به شما بگوییم می‌توان گفت که معنای آن پول و به دست آوردن آن است. در واقع زمانی که شما قصد دارید درباره به دست آوردن پول صحبت کنید و اطلاعاتی را به مخاطب خود منتقل کنید می‌توانید از عبارت Bacon استفاده کنید. پس دفعه بعدی که درباره پول و امور مالی صحبت می‌کنید حتما به این عبارت نیز دقت و توجه کافی را داشته باشید.

آشنایی با عبارت greenbacks

Greenbacks یکی از محبوب‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی به شمار می‌آید که حتما باید با آن آشنا شوید و بتوانید از این عبارت در جملات و مکالمات خود استفاده کنید. این عبارت در واقع به اسکناس‌های کاغذی ایالات متحده آمریکا در دوران جنگ داخلی اشاره دارد. در این دوران دولت کشور آمریکا به‌تازگی شروع به استفاده از جوهر سبز در پشت اسکناس‌ها کرده بود تا از جعل شدن این اسکناس‌ها جلوگیری کند. پس بهتر است که معنی این عبارت را به‌خوبی بدانید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

رویکردهای جذاب و موثر در یادگیری زبان

بیشتر بخوانید: اصطلاحات عامیانه و رایج آرژانتینی

بیشتر بخوانید : 25 اصطلاح کوچه خیابانی بریتانیایی که هر زبان‌آموزی باید بداند

Bankroll و معنای آن در زبان انگلیسی آمریکایی

Bankroll یک عبارت بسیار رایج در زبان انگلیسی است که وقتی در مورد پول و امور مالی صحبت می‌شود معمولا به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. اگر بخواهیم معنای دقیق آن را برای شما بیان کنیم می‌توان گفت که به معنای واقعی کلمه به تامین پول و سرمایه اشاره دارد. از طرف دیگر می‌توان از این عبارت برای اشاره مستقیم به خود پول نیز استفاده کرد و محدودیتی از این نظر برای شما وجود ندارد.

عبارت Benjamins و کاربردهای آن در زبان انگلیسی

Benjamins از دیگر عبارات رایجی به شمار می‌آید که امروزه برای صحبت درباره پول و اموری مالی معمولا از آن استفاده می‌شود. این عبارت نشان‌دهنده یک 100 دلاری است که روی آن عکس بنجامین فرانکلین آمده که بنیان‌گذار آمریکای نوین بوده است. پس اگر شما هم در حین صحبت به زبان انگلیسی آمریکایی با عبارت Benjamins مواجه شدید باید بدانید که این عبارت به منظور صحبت درباره اسکناس‌های 100 دلاری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با عبارت Credit card surfing

یکی از انواع اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی که امروزه در مکالمات روزمره در خصوص پول و امور مالی کاربردهای بسیار زیادی دارد عبارت Credit card surfing است. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره موضوع تعویض سریال بین کارت‌های اعتباری برای جلوگیری از هزینه‌های مربوط به مالیات و مواردی از این قبیل صحبت کنید.

lettuce and cabbage و کاربردهای آن

یکی دیگر از عبارت‌های بسیار خاص و منحصربه‌فردی که برای صحبت کردن درباره پول در زبان انگلیسی آمریکایی مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت lettuce and cabbage است. این عبارت نیز یک عبارت قدیمی است که برای اولین بار در سال 1900 میلادی مورداستفاده قرار گرفت. این عبارت نیز به رنگ سبز روی دلار اشاره دارد و کاربرد آن نیز زمانی است که شما قصد دارید درباره دلار آمریکا صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار دیگران قرار دهید.

عبارت bills

همانطور که شما هم احتمالا می‌دانید اسکناس‌های دلاری از سال 1862 میلادی توسط دولت ایالات متحده آمریکا صادر شدند. عبارت bills معمولا زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید به اسکناس‌های 100 دلاری اشاره کنید. در چنین موقعیت‌هایی معمولا این امکان برایتان به وجود می‌آید که بتوانید از این عبارت استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

Cheddar و کاربردهای آن در زبان انگلیسی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی آشنا شوید باید بدانید یکی از مهم‌ترین عباراتی که امروزه در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت cheddar است. چندین نظریه وجود دارد که چرا از چدار در صحبت‌ها و مکالمات عامیانه زبان انگلیسی برای اشاره به پول استفاده می‌شود. طبق رایج‌ترین نظریه‌ای که در این زمینه وجود دارد cheddar معمولا به پنیر دولتی که در بسته‌های رفاهی یافت می‌شود اطلاق می‌شود.

به همین علت نیز معمولا مردم کشور آمریکا برای اشاره به پولی که از سمت دولت مورداستفاده قرار می‌گرفت استفاده می‌کردند. همین عامل نیز باعث شده تا حتی امروزه نیز بسیاری از مردم این کشور از این عبارت در مکالمات روزمره خود استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

آشنایی با عبارت scratch

Scratch یکی دیگر از عبارات رایجی است که در کشور آمریکا برای اشاره به پول مورداستفاده قرار می‌گیرد. این عبارت بیشتر به پول نقد اشاره دارد و برای صحبت کردن درباره پول نقد مورداستفاده قرار می‌گیرد. زمانی که به گذشته استفاده از این عبارت نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این عبارت برای اولین بار در سال 1914 میلادی مورداستفاده قرار گرفت؛ ولی هیچ‌کس نمی‌داند که دقیقا چرا عبارت scratch برای اولین بار برای اشاره به پول نقد مورداستفاده قرار گرفت؟

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید : 10 slang مورد استفاده نوجوانان در زبان انگلیسی 

بیشتر بخوانید : 86 عبارت و کلمه عامیانه به زبان فرانسه

بیشتر بخوانید : هجده اصطلاح عجیب و غریب از سراسر جهان

عبارت dough برای اشاره به پول

Dough یکی دیگر از رایج‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی به شمار می‌آید که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این عبارت به‌صورت تحت اللفظی به خمیری که برای پخت نان مورداستفاده قرار می‌گیرد اشاره دارد. کارشناسان این حوزه تشخیص داده‌اند که برای اولین بار در سال 1830 میلادی از این عبارت برای اشاره به پول استفاده شده است. پس اگر شما هم در مکالمات خود درباره پول و امور مالی با این عبارت مواجه شدید نیازی نیست که تعجب کنید.

Moolah و کاربردهای آن

Moolah یکی از رایج‌ترین اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی به شمار می‌آید که از سال 1936 برای صحبت درباره پول و امور مالی مورداستفاده قرار می‌گرفت و از همان زمان نیز به یکی از محبوب‌ترین اصطلاحات در این زمینه تبدیل شد. این کلمه معمولا زمانی استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید به طور مستقیم به پول اشاره کنید. کارشناسان منبع دیگری را برای اشاره این کلمه به آن پیدا نکرده‌اند.

big ones و معنای آن در انگلیسی آمریکایی

big ones یکی از عبارات رایجی است که امروزه در زبان انگلیسی آمریکایی درباره پول و امور مالی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اولین نکته‌ای که باید درباره این عبارت بدانید این است که آن هم در کشور ایالات متحده آمریکا و هم در بریتانیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و در هر دو زبان انگلیسی کاربردهای مخصوص به خود را دارد. این عبارت برای اشاره به اسکناس پوند یا دلار یا مقادیر زیادی پول مانند هزاران یا میلیون‌ها دلار مورداستفاده قرار می‌گیرد. تقریبا از سال 1836 این عبارت وارد زبان انگلیسی شده و از همان زمان نیز محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

عبارت fiver and tenner

fiver and tenner از جمله کلمات و اصطلاحات عامیانه‌ای هستند که در انگلیسی آمریکایی بیشتر استفاده می‌شوند. البته باید بدانید که این عبارات امروزه در بریتانیایی نیز کاربردهای مخصوص به خود را دارند و بیشتر مردم این کشور نیز از آن استفاده می‌کنند. عبارت fiver and tenner برای اشاره به پنج دلار یا پوند و البته ده دلار یا پوند استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد از زمانی که این اسکناس‌ها در گردش بوده‌اند و در سیستم مالی استفاده شده‌اند از این عبارت نیز برای اشاره به آنها استفاده شده است.

عبارت cha-ching

عبارت cha-ching یا ka-ching که گاهی اوقات  ker-ching نیز نامیده می‌شود یکی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی به شمار می‌آید که حتما باید آن را بیاموزید و بتوانید به شکلی درست از آن استفاده کنید. این عبارت از سال 1969 برای اشاره به پول در کشور آمریکا استفاده می‌شد. بسیاری از افرادی که در این زمینه تخصص دارند می‌گویند دلیل به وجود آمدن این عبارت صدای پول شمردن است که تا حدی به این عبارت شباهت دارد.

Simoleons و کاربردهای آن

زمانی که قصد دارید به زبان انگلیسی آمریکایی درباره پول یا امور مالی صحبت کنید باید بدانید که عبارات متعددی در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند که هریک از آنها دارای کاربردها و مزایای مخصوص به خود هستند. یکی از این عبارات simoleons است که از جمله قدیمی‌ترین عباراتی به شمار می‌آید که هنوز هم در خصوص اشاره به پول و امور مالی استفاده می‌شود. این عبارت در واقع یک عبارت مربوط به صحبت‌ها و مکالمات عامیانه در زبان آمریکایی است که برای اشاره به یک دلار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند هنوز موفق نشده‌اند که ریشه کلمه simoleons و دلیل اشاره آن به یک دلار را پیدا کنند.

با عبارت shekels بیشتر آشنا شوید

از دیگر عبارات قدیمی که درباره پول و امور مالی مورداستفاده قرار می‌گرفت و هنوز هم در زبان آمریکایی و انگلیسی دارای کاربردهای زیادی است می‌توان به عبارت shekels اشاره کرد. ریشه این عبارت را حداقل می‌توان به سال 1820 میلادی بازگرداند و در آن دوران این عبارت را ردیابی کرد. احتمالا دلیل نام‌گذاری این عبارت بر اساس سکه‌های شیکل در دوران عبری بوده است که توسط عبریان، بابلی‌ها و حتی فنیقی‌ها در زمان کتاب مقدس مورداستفاده قرار می‌گرفت. پس حتما باید با این عبارت و کاربردهای آن نیز آشنا شوید.

آشنایی با عبارت chump change

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی آشنا شوید و اطلاعاتی را در این زمینه به دست بیاورید باید بدانید که یکی از رایج‌ترین عباراتی که در این حوزه مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد عبارت chump change است. زمانی که شما قصد دارید در زبان انگلیسی آمریکایی به مقداری پول اشاره کنید می‌توانید از این عبارت استفاده کنید. تاریخچه استفاده از این عبارت به سال 19060 میلادی باز می‌گردد که همان زمان نیز جزئی از مکالمات روزمره و عامیانه به شمار می‌آمد.

اسلنگ های آمریکایی درباره پول و امور مالی

اصطلاح Monopoly money

عبارت عامیانه Monopoly money اغلب برای اشاره به مقادیر اندک پول یا چیزی بی ارزش مورداستفاده قرار می‌گیرد. این عبارت کاربردهای زیادی در امور مالی و به خصوص در بازار دارد و معمولا بسیاری از بازاری‌ها و افرادی که در حوزه بیزینس‌های کوچک فعالیت دارند این عبارت را مورداستفاده قرار می‌دهند. بدیهی است که این عبارت به پول کاغذی جعلی استفاده شده در بازی رومیزی و بسیار محبوب Monopoly اشاره دارد و از همان‌جا نیز به یکی از رایج‌ترین عبارات عامیانه درباره پول و امور مالی تبدیل شده است.

اصطلاح bones و کاربردهای آن

یکی دیگر از عباراتی که امروزه برای اشاره به دلار مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد بسیار زیادی در زبان انگلیسی آمریکایی دارد عبارت bones است. قدمت استفاده از این عبارت به سال 1889 باز می‌گردد و این اصطلاح عامیانه از همان زمان جز اصطلاحات محبوب در زبان انگلیسی برای صحبت درباره پول و امور مالی به شمار می‌آید.

Dinero یک عبارت اسپانیایی که در کشور آمریکا استفاده می‌شود

Dinero یکی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی به شمار می‌آید که ریشه آن به کشور آمریکا و زبان انگلیسی باز نمی‌گردد. این عبارت در واقع یک اصطلاح اسپانیایی است که برای اشاره کردن به پول مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. این عبارت برای اولین بار در قرن 19 میلادی برای اشاره به پول در کشور آمریکا و دنیای غرب نیز مورداستفاده قرار گرفت و از همان زمان جز یکی از محبوب‌ترین عبارات در کشور آمریکا برای اشاره به پول استفاده می‌شود و هنوز هم استفاده از آن بسیار رایج است.

Dosh و کاربردهای آن

زمانی که قصد دارید در کشور آمریکا یا انگلستان به پول نقد اشاره کنید یکی از راه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد این است که از عبارت Dosh برای این کار استفاده کنید. این عبارت دارای کاربردهای زیادی در هر دو کشور انگلستان و آمریکا است و به طور گسترده‌ای در هر دو این کشورها استفاده می‌شود. پس دفعه بعدی که قصد داشتید به زبان انگلیسی درباره پول نقد صحبت کنید باید بدانید که استفاده از این عبارت نیز یک گزینه جذاب برای شما خواهد بود.

عبارت Bidness و نکاتی درباره آن

برای صحبت درباره امور مالی احتمالا در بسیاری از موارد شما مجبور می‌شوید تا از عباراتی برای اشاره به بیزینس‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نیز استفاده کنید. یکی از عباراتی که در این زمینه کاربردهای زیادی دارد عبارت Bidness است. این عبارت در واقع یک کلمه قدیمی است که می‌توان از آن برای اشاره به بیزینس‌های مختلف اشاره کرد.

با عبارت Boffo بیشتر آشنا شوید

آخرین مورد از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی که قصد داریم در این مطلب درباره آن صحبت کرده و نکاتی را بیان کنیم عبارت Boffo است. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید به یک موفقیت بزرگ در زمینه‌های مالی اشاره داشته باشید. در چنین موقعیتی شما می‌توانید خیلی راحت عبارت Boffo را به کار ببرید و مطمئن باشید که شخص مقابل دقیقا منظور شما را متوجه می‌شود.

اسلنگ های (Slang) آمریکایی دربــاره پول و امور مالی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی پاسخ دهیم.

آیا اسلنگ‌های آمریکایی درباره پول و امور مالی در مکالمات روزمره کاربرد دارند؟

بله این عبارات را می‌توانید خیلی راحت در صحبت‌های روزمره خود مورداستفاده قرار داده و از آنها استفاده کنید. این عبارات معمولا در مکالمات هر روزه شما قابل استفاده و تمرین هستند.

چگونه اسلنگ‌های آمریکایی درباره پول و امور مالی را بیاموزیم؟

در قدم اول سعی کنید آنها را به حافظه کوتاه مدت خود بسپارید و در گام بعدی نیز سعی کنید در صحبت‌های روزمره خود به طور مرتب از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی

آشنایی با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره پول و امور مالی به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت مکالمات جذابی را درباره پول داشته باشید. در صورتی که شما هم علاقه‌مند هستید تا بیشتر با این عبارات آشنا شده یا این‌که زبان انگلیسی را به شکل بهتری بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید: 7 اصطلاح عامیانه رسانه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید : 20 کلمه کوچه خیابانی به زبان آلمانی که باید آن‌ها را بدانید

بیشتر بخوانید اصطلاحات رایج و پرکاربرد ژاپنی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 33 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. وفائی منش
    17 دی 1402
    پاسخ دادن

    کلاس مختلط دارین من و همسرم در دوره های اموزش زبان انگلیسی بزرگسالان شرکت کنیم حضوری ؟

    • ایرانمهر
      17 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر کلاس های مجموعه بصورت غیر مختلط برگزار میشود شما میتوانید جهت ثبت نام در دوره های آموزشی به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید