IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
برنامه های گفتگوی (Talk Shows)آمریکایی و بریتانیایی برای یادگیری مکالمه انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
18 مهر 1402

برنامه های گفتگوی (Talk Shows)آمریکایی و بریتانیایی برای یادگیری مکالمه انگلیسی

امروزه یکی از بهترین روش‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد و بسیاری از زبان‌آموزان این روش را برای یادگیری زبان انتخاب می‌کنند استفاده از برنامه‌های Talk Shows یا همان برنامه‌های گفتگوی آمریکایی و بریتانیایی است که به شما کمک می‌کند تا از طریق مکالمات روزمره این زبان را بیاموزید. این کار به شما در یادگیری گرامر زبان انگلیسی نیز کمک شایانی خواهد کرد و می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را برای شما به همراه داشته باشد.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین این برنامه‌های گفتگویی را به شما معرفی کرده و اطلاعات جذاب و کاربردی را درباره هریک از آنها در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید زبان انگلیسی را از طریق این برنامه‌ها بیاموزید یا این‌که علاقه‌مند هستید تا بیشتر با این برنامه‌ها و اهمیت آنها در یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

برنامه های گفتگو آمریکایی و بریتانیایی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

برنامه گفتگویی Late Night برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های Talk Shows که امروزه محبوبیت زیادی را در زمینه یادگیری زبان انگلیسی به دست آورده و بسیاری از افراد شروع به دیدن آن کرده‌اند برنامه Late Night است. کانال یوتیوب این برنامه تلویزیونی Late Night بوده و در شبکه NBC پخش می‌شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این برنامه از سال 1982 روی آنتن رفته و دارای چهار مجری بوده است. مجری فعلی این برنامه ست مایرز است که برای برنامه‌های کمدی شنبه شب متن می‌نوشت.

امروزه هزاران قسمت از این برنامه پخش شده و مهمانان آن نیز عمدتا شامل نوازندگان، بازیگران و همچنین سیاستمداران بوده‌اند. یک گروه موسیقی خانگی نیز در این برنامه فعالیت دارد که پیش از اجرای مهمانان موسیقی تم آهنگ و تمامی آهنگ‌های آنها را پخش می‌کنند. یکی از جذابیت‌های اساسی که در این برنامه گفتگویی وجود دارد شوخی‌های فوق‌العاده زیادی است که در این برنامه صورت می‌گیرد و گاهی اوقات ست مایرز جوک‌های موردعلاقه خود در طول هفته را نیز لیست کرده و به بینندگان ارائه می‌دهد.

تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا Late Night یکی از بهترین برنامه‌های گفتگویی باشد که شما می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی آن را ببینید.

آشنایی با برنامه گفتگویی The Tonight Show

The Tonight Show از دیگر برنامه‌های Talk Shows به شمار می‌آید که امروزه محبوبیت زیادی را به دست آورده و می‌تواند به‌عنوان یک مرجع جذاب و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی شناخته شود. کانال یوتیوب این برنامه به آدرس The Tonight Show در دسترس است که می‌توانید برنامه‌های قدیمی آن را از طریق همین کانال پیگیری کنید. از طرف دیگر باید بدانید که شبکه NBC پخش‌کننده اصلی این برنامه به شمار می‌آید. این برنامه در حال حاضر توط جیمی فالون که قبلا مجری Late Night بوده اجرا می‌شود.

این برنامه نیز یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های گفتگویی در تلویزیون آمریکا به شمار می‌آید که از سال 1954 روی آنتن بوده و شش مجری رسمی نیز داشته است. گروه هاوس که در حال حاضر با نام The Roots شناخته می‌شوند با جیمی فالون در این برنامه سفر می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت این نمایش به خاطر بازی‌هایش است. البته باید بدانید که کلیپ‌هایی که این برنامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند نیز دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان بازدیدکنندگان این برنامه است.

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این برنامه زمانی است که مجری اصلی این برنامه یادداشت‌های تشکر مخاطبان را می‌خواند.

مکالمه و لغات کاربردی انگلیسی

برنامه گفتگویی Jimmy Kimmel Live برای یادگیری زبان انگلیسی

Jimmy Kimmel Live از دیگر برنامه‌های جذاب برای یادگیری مکالمه در زبان انگلیسی است که می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی را برای شما داشته باشد. این برنامه یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های Talk Shows به شمار می‌آید که امروزه محبوبیت زیادی را به دست آورده است. اولین نکته‌ای که باید درباره این برنامه تلویزیونی بدانید این است که این برنامه در شبکه ABC پخش می‌شود. معمولا افراد مشهور و سیاستمداران زیادی در این برنامه شرکت می‌کنند؛ ولی نباید فراموش کرد که برخی از قسمت‌های این برنامه نیز متفاوت است.

در برخی از قسمت‌های آن شاهد این مسئله هستیم که با مردم در خیابان‌ها مصاحبه شده و یا این‌که افراد ویدئوهای خود را به برنامه ارسال کرده و پخش می‌کنند. این نمایش بیشتر خانواده پسند است و برای تماشای کودکان نیز می‌تواند گزینه بسیار جذابی باشد. شما در این برنامه می‌توانید تعداد زیادی از افراد از سراسر دنیا را ببینید که چگونه سوال می‌پرسند و به سوالات پاسخ می‌دهند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این برنامه قسمتی بود که در آن مجری با بچه‌های بینندگان شوخی هالووین انجام می‌داد و آنها را می‌ترساند.

پس اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی هستید حتما باید این برنامه را نیز به لیست گزینه‌های خود برای تماشا اضافه کنید.

برنامه گفتگویی Conan

این برنامه از سال 1993 تا سال 2021 میزبان Conan O’Brien بود که در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی دیگر از جمله Late Night و The Tonight Show نیز حضور داشته است. او همچنین یک نوازنده، بازیگر و کمدین است که برنامه‌های جذاب زیادی را اجرا کرده است. از آنجایی که او با بسیاری از افراد مشهور دوستی و رفاقت دارد صحبت‌های او بیشتر شبیه به صحبت‌های یک دوست است تا مصاحبه‌ای که با یک شخص انجام می‌شود.

روش‌ها و راه‌هایی که او برای خنده‌دار بودن مکالماتش بدون توهین انتخاب می‌کند و همچنین نحوه صحبت با دوستان قدیمی که مدتی است آنها را ندیده بسیار جذاب خواهد بود و بدون شک می‌تواند توجه شما را به میزان زیادی به خود جلب کند. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های Talk Shows برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار بیاید. او گاهی اوقات برای فیلمبرداری صحنه‌های خود به مکان‌های مختلفی می‌رود که این موضوع نیز می‌تواند به طور مستقیم روی جذابیت‌های برنامه او اثرگذار باشد.

برنامه های گفتگو آمریکایی و بریتانیایی در یادگیری مکالمه انگلیسی

آشنایی با برنامه The Ellen DeGeneres Show

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک برنامه Talk Shows جذاب هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما The Ellen DeGeneres Show را نیز به لیست گزینه‌های خود اضافه کنید. شما می‌توانید این برنامه را از طریق کانال یوتیوب The Ellen DeGeneres Show دنبال کنید و البته نباید فراموش کنید که این برنامه در شبکه NBC نیز پخش می‌شود. این نمایش بیشتر برای والدین و خانواده‌هایی که در طول روز در خانه می‌مانند ساخته شده است و از سال 2003 تا سال 2022 بیش از 3000 قسمت از آن ساخته شده است.

الن در این برنامه زنده با مخاطبان تعامل برقرار می‌کند و بازی‌هایی را با آنها انجام داده و در نهایت جوایزی را به آنها اهدا می‌کند. از طرف دیگر مصاحبه با افراد مشهور و معروف یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه به شمار می‌آید. شما در این برنامه می‌توانید چیزهای زیادی را در مورد کمدی و نحوه صحبت کردن با افرادی که آنها را نمی‌شناسید بیاموزید؛ چراکه الن در این برنامه با افراد زیادی مصاحبه کرده است. صحبت درباره موضوعات سرگرم‌کننده و به خصوص فرهنگ پاپ از رسانه‌های اجتماعی از دیگر دلایلی است که باعث شده تا این برنامه محبوبیت زیادی به دست آورد.

آشنایی با برنامه Oprah

یکی از برنامه‌های جذاب Talk Shows که برنامه‌ای پربیننده بوده و جذابیت‌های بسیار زیادی دارد برنامه Oprah است که شما می‌توانید برنامه‌های پیشین آن را از کانال یوتیوب آن به نام Oprah دانلود کرده و تماشا کنید. Oprah Winfrey که مجری این برنامه است احتمالا به‌عنوان مشهورترین مجری برنامه‌های گفتگویی به شمار می‌آید. این برنامه از سال 1986 تا سال 2011 اجرا شد و تعداد زیادی از این برنامه‌ها در کانال یوتیوب این برنامه در دسترس است که می‌توانید آن را مشاهده کنید.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که این برنامه دارد این است که شما می‌توانید با تماشای آن با عبارات زیادی از موضوعات مختلف آشنا شده و نحوه استفاده از این عبارات را نیز بیاموزید. فعالیت‌هایی که در این برنامه انجام می‌شوند در مورد موضوعات مختلف هستند و این موضوع می‌تواند برای زبان‌آموزان مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

برنامه گفتگویی The Graham Norton Show

اگر شما هم به دنبال برنامه‌های Talk Shows هستید که با لهجه بریتیش باشند به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما The Graham Norton Show را نیز تماشا کنید که کانال یوتیوب آن با همین نام در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید آن را تماشا کنید. این برنامه از طریق شبکه‌های BBC و BBC America پخش می‌شود و یکی از معروف‌ترین برنامه‌های گفتگویی بریتانیایی به شمار می‌آید. این برنامه توسط Graham Norton اجرا می‌شود و از سال 2007 کار خود را آغاز کرده که به همین علت نیز می‌توان آن را جز جدیدترین برنامه‌های این حوزه به شمار آورد.

مهمان‌های این برنامه معمولا در کنار یکدیگر در آن حضور پیدا می‌کنند و معمولا باهم صحبت می‌کنند و همین عامل نیز یک فضای گفتگوی بسیار جذاب را برای صحبت‌کردن فراهم می‌کند که به یادگیری هرچه بهتر زبان انگلیسی با لهجه بریتیش کمک می‌کند. معمولا افرادی از سراسر دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند و یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه این است که شما می‌توانید با لهجه‌های مختلف از سراسر دنیا در این برنامه آشنا شوید.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یادگیری زبان هستید حتما باید این برنامه گفتگویی را نیز به لیست گزینه‌های خود اضافه کنید.

برنامه های گفتگو برای یادگیری مکالمه انگلیسی

آشنایی با برنامه Chatty Man

Chatty Man یکی از بهترین برنامه‌های گفتگویی یا Talk Shows است که در حال حاضر در بریتانیا برگزار شده و لهجه این برنامه نیز بریتانیایی است. کانال یوتیوب این برنامه با همین نام در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید به برنامه‌های پیشین آن دسترسی پیدا کنید و البته نباید فراموش کنید که این برنامه از طریق شبکه چهار تلویزیونی انگلستان پخش می‌شود. این برنامه با مجری‌گری Alan Carr کار خود را شروع کرد و با افراد مشهوری صحبت می‌کرد که این صحبت‌ها درباره مسائل مختلف بود.

از جمله مسائلی که در این برنامه تلویزیونی مورد بحث قرار می‌گیرند می‌توان به مسائل جهانی، اخبار جهانی، فرهنگ پاپ و … اشاره کرد. صحبت‌های سریعی که در این برنامه صورت می‌گرفت از جمله مهم‌ترین دلایلی بود که باعث محبوبیت این برنامه شده بود. این برنامه از سال 2009 تا 2016 کار خود را ادامه داد و باید بدانید که این برنامه درباره سریال گیم آف ترونز یا بازی تاج و تخت نیز صحبت کرده و صحبت درباره این مسائل روزمره می‌تواند یک گزینه جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی باشد.

آشنایی با برنامه Loose Women

آخرین برنامه Talk Shows که قصد داریم در این برنامه درباره آن صحبت کرده و توضیحاتی را در خصوص آن به شما ارائه دهیم برنامه Loose Women است که از طریق شبکه تلویزیونی ITV در بریتانیا پخش می‌شود. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا به قسمت‌های قبلی این برنامه دسترسی پیدا کرده و آنها را تماشا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از طریق کانال یوتیوب این برنامه به آدرس Loose Women اقدام کنید. یکی از نکات مهمی که درباره این برنامه وجود دارد این است که از قدیمی‌ترین برنامه‌های انگلستان و بریتانیا به شمار می‌آید.

این برنامه کار خود را در سال 1999 آغاز کرد و چهار زن در آن حضور دارند که با یکدیگر و با مهمانان صحبت کرده و با آنها مصاحبه می‌کنند. مجریانی که در این برنامه حضور دارند معمولا درباره رویدادهای جاری و شایعات با یکدیگر صحبت می‌کنند و تماشای این صحبت‌ها به شما کمک می‌کند تا هم با اصطلاحات انگلیسی آشنا شده و هم تلفظ بریتانیایی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید.

این‌که چندین نفر به‌صورت همزمان به زبان انگلیسی صحبت کنند می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن این زبان را بیاموزید و بتوانید از جملات و اصطلاحاتی که آنها بیان می‌کنند در جملات خود استفاده کنید.

چرا باید از برنامه‌های گفتگو برای یادگیری زبان استفاده کنیم؟

بسیاری از افرادی که به منظور یادگیری زبان انگلیسی به تماشای تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازند معمولا برنامه‌های کمدی را ترجیح می‌دهند؛ چراکه در این برنامه‌ها تمرکز روی زندگی روزمره شخصیت‌هاست. همین عامل نیز باعث می‌شود تا برنامه‌های Talk Shows یک گزینه ایده‌آل و بسیار جذاب برای یادگیری زبان باشند. این نمایش‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستندو می‌توانند موقعیت‌های خوبی را برای یادگیری زبان ارائه دهند.

از جمله دلایلی که باعث می‌شود تا این برنامه‌ها گزینه مناسبی برای یادگیری زبان باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         گفتگوهای طبیعی در این برنامه‌ها صورت می‌گیرد که شامل بازی‌ها و فعالیت‌هایی است که بیشتر سبک مصاحبه دارند. میزبان در این برنامه‌ها سوالی می‌پرسد و مکالمه را ادامه می‌دهد؛ بنابراین برای یادگیری نحوه مکالمه طولانی به طور طبیعی می‌تواند یک گزینه جذاب باشد.

–         داشتن لهجه‌های متنوع: یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه‌ها این است که می‌توانید به لهجه‌ها و روش‌های گویشی مختلف گوش داده و صحبت‌کردن افراد را بیاموزید. از آنجایی که افرادی که در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند ممکن است از هرجای دنیا باشند نحوه صحبت‌کردن آنها همیشه متفاوت است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید مهارت‌های شنیداری خود را برای درک لهجه‌های مختلف تمرین دهید.

–         ارائه قسمت‌های جدید به طور منظم: معمولا برنامه‌های Talk Shows به‌صورت مرتب هر هفته اجرا می‌شوند و همین موضوع نیز گزینه‌های زیادی را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این برنامه‌ها را به تمرینات روزمره خود اضافه کرده و در نتیجه به‌صورت روزمره اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنید.

چگونه از برنامه های Talk Shows برای تقویت مکالمه انگلیسی استفاده کنیم؟

به طور کلی صحبت‌کردن با افرادی که به‌صورت مادرزادی انگلیسی زبان هستند می‌تواند یک راه عالی برای یادگیری مکالمه به این زبان باشد. علاوه بر این مشاهده و تماشای برنامه‌های Talk Shows نیز می‌تواند یک راهکار عالی برای تقویت مکالمه شما باشد که در ادامه روش استفاده از این برنامه‌ها را به شما توضیح خواهیم داد:

–         حدس بزنید مهمانان برنامه چرا دعوت شده‌اند: قبل از تماشا سعی کنید که مهمان برنامه را پیدا کرده و حدس بزنید که چرا او را دعوت کرده‌اند؟ آیا سلبریتی فیلمی است که به‌تازگی پخش شده؟ اگر با مهمانان آشنا نیستید سعی کنید در ویکی پدیا اطلاعاتی را درباره او به دست بیاورید.

–         موضوعات گفتگو را حدس بزنید: حدس زدن موضوع گفتگو نیز می‌تواند یک راه عالی برای این باشد که شما بیشتر و بهتر با موضوع برنامه درگیر شوید و در نتیجه بتوانید مهارت زبان خود را در طول برنامه تقویت کنید.

–         برنامه را متوقف کرده و سعی کنید به سوالاتی که مجری می‌پرسد پاسخ دهید.

–         سعی کنید گفتگوها را در ذهن خود ترسیم کرده و تلاش کنید تا دوباره آنها را پیاده‌سازی کنید.

برنامه های گفتگو برای یادگیری مکالمه انگلیسی

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که درباره برنامه‌های Talk Shows وجود دارد پاسخ دهیم.

آیا برنامه‌های Talk Shows می‌توانند گزینه مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشند؟

بله این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مهارت زبان انگلیسی خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید.

برنامه‌های Talk Shows بریتش گزینه بهتری هستند یا آمریکایی؟

پاسخ چنین سوالی به این موضوع بستگی دارد که شما قصد داشته باشید زبان انگلیسی را به لهجه آمریکایی بیاموزید یا بریتیش؟

سخن پایانی

تماشای برنامه‌های Talk Shows می‌تواند یک راه فوق‌العاده باشد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید در بهترین دوره‌های آموزش زبان شرکت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما دوره های آموزشی ایرانمهر را نیز به گزینه‌های خود اضافه کنید. با شرکت در این کلاس‌ها که توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر برگزار می‌شوند شما می‌توانید با کمترین هزینه ممکن روی مهارت زبان انگلیسی خود کار کرده و بهترین نتایج را نیز دریافت کنید.

بیشتر بخوانید :بهترین منابع برای تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید :چطور بدون لهجه زبان انگلیسی صحبت کنیم

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 8 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید