IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
حروف اضافه زمان “throughout”, “ahead of”, “at around”, “ou of”
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
7 فروردین 1403

حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of

به منظور استفاده درست از ضمایر در زبان انگلیسی شما نیازمند این خواهید بود که با انواع حروف اضافه در این زبان نیز آشنا شده  و بتوانید به شکلی درست از آنها استفاده کنید. حروف اضافه در این زبان دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آنها می‌توان به حروف اضافه زمان اشاره کرد. حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … کاربردهای بسیار زیادی در زبان انگلیسی دارند که اگر شما بیاموزید به شکلی درست و استاندارد از آنها استفاده کنید می‌توانید جملاتی با ساختار بهتر را در این زبان بسازید.

اهمیت بسیار زیادی که این حروف اضافه در آموزش گرامر زبان انگلیسی دارند باعث می‌شود تا افراد زیادی تمایل به یادگیری آنها داشته باشند. به همین علت نیز ما قصد داریم در این بخش از آموزش زبان انگلیسی کمی بیشتر درباره این حروف اضافه صحبت کرده و نکات کلیدی و بسیار مهمی را درباره آنها بیان کنیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید نحوه کارکردن با این حروف اضافه را بیاموزید و به شکلی درست از آنها استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با حرف اضافه throughout

برای این‌که بتوانیم درباره حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … صحبت کنیم در اولین قدم اجازه دهید تا با هریک از این حروف اضافه آشنا شده و نحوه استفاده از آنها در جملات مختلف را بیاموزید. اولین مورد از حروف اضافه‌ای که قصد داریم در این مطلب درباره آنها صحبت کنیم حرف اضافه throughout است. این حرف اضافه یکی از پرکاربردترین حروف اضافه‌ای است که در زمینه زمان وجود دارد و شما می‌توانید در جملات خود به زبان انگلیسی از آن استفاده کنید.

این کلمه نه‌تنها می‌تواند به‌عنوان یک حرف اضافه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار گیرد بلکه شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک قید نیز استفاده کنید. معنی این کلمه در سراسر یک چیز یا زمان خواهد بود. پس وقتی که قصد دارید بگویید در کل یک زمان یا بازه زمانی مشخص کار یا فعالیت خاصی انجام داده‌اید یا اتفاق خاصی رخ داده است می‌توانید از throughout استفاده کنید تا منظور خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کنید.

حروف اضافه زمان “throughout”, “ahead of”, “at around”, “ou of”

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که throughout می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد زمانی است که قصد دارید بگویید در هر بخش از یک بازه زمانی اتفاقی رخ داده است. در این صورت نیز می‌توانید کلمه throughout را به کار ببرید. برای این‌که به شکل بهتری ساختار و نحوه استفاده از این حرف اضافه زمان را بیاموزید و بتوانید در جملات خود از آن استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما به مثال‌هایی که در ادامه برای شما آورده‌ایم نیز توجه داشته باشید:

People throughout the country are out of work.

مردم در سراسر کشور بیکار هستند.

توجه داشته باشید که در اینجا منظور یک بازه زمانی نیست و این مثال بیشتر سیر کاربردهای کلمه throughout را نشان می‌دهد. حال در ادامه مثال‌هایی را برای شما می‌آوریم که به شما نشان می‌دهند کاربردهای این کلمه به‌عنوان یک حرف اضافه زمان چیست؟

He yawned throughout the performance.

او در طول اجرا خمیازه می‌کشید.

همانطور که شما هم مشاهده می‌کنید در این مثال ما از throughout به‌عنوان یک حرف اضافه زمان استفاده کرده‌ایم تا بگوییم که در طول اجرا اتفاق خاصی رخ داده است.

She’s been leading throughout the race, but it now looks as if she’s tiring.

او در طول مسابقه پیشتاز بوده است؛ ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد که او خسته است.

We’ll update you on this news story throughout the day.

در طول روز شما را در جریان این خبر قرار خواهیم داد.

He stayed by her side throughout her long illness.

در تمام مدت بیماری طولانی در کنار او ماند.

He was faithful to his wife throughout their 30-year marriage.

او در طول زندگی 30 ساله خود به همسرش وفادار و متعهد بود.

به این ترتیب وقتی که صحبت از حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … می‌شود شما باید بدانید که هریک از آنها کاربردهایخاصی دارند. در این بخش کاربردهای مهم throughout را بیان کردیم و در ادامه درباره سایر این حروف اضافه نیز صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: حروف اضافه (preposition) در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: حروف اضافه مکان در زبان انگلیسی

حرف اضافه ahead of

یکی دیگر از حروف اضافه زمان که حتما باید با آن آشنا شده و اطلاعات کاملی را درباره آن به دست بیاورید حرف اضافه ahead of است که این حرف اضافه نیز کاربردهای متنوعی در زبان انگلیسی دارد. اولین مورد از کاربردهای این حرف اضافه زمانی است که شما قصد دارید بگویید یک رویدد یا دوره زمانی پیش روی شما قرار دارد یا این‌که به‌زودی در آینده رخ خواهد داد. برای این‌که این مورد از کاربردهای ahead of را بیاموزید در ادامه چند مثال رایج و کاربردی را برای شما آورده‌ایم که این موضوع را به بهترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهد:

I tried to think about all the problems that were ahead of me tomorrow.

سعی کردم به تمام مشکلاتی که فردا پیش رویم بود فکر کنم.

She spent all night thinking about the future that lay ahead of her.

او تمام شب را صرف فکر کردن به آینده‌ای کرد که در انتظارش بود.

We have a very busy day ahead of us today.

امروز روز بسیار شلوغی پیش رو داریم.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که ahead of می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد زمانی است که چیزی قبل از یک رویداد یا زمانی اتفاق می‌افتد. در این صورت شما می‌توانید از این حرف اضافه استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهد نهایت بهره را ببرید. برای این‌که به شکل بهتری با این کاربرد آشنا شوید در ادامه چند مثال رایج را برای شما آورده‌ایم که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد:

The Prime Minister was speaking ahead of today’s meeting.

نخست وزیر در آستانه نشست امروز صحبت می‌کرد.

کاربرد بسیار مهم دیگری حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … برای شما دارد وقتی است که قصد دارید بگویید چیزی زودتر از موعدی که برای آن تعیین شده بود اتفاق می‌افتد. در این شرایط خیلی راحت می‌توانید از حرف اضافه ahead of استفاده کنید تا منظور خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کنید. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید تا با منظور ما نیز آشنا شوید:

The election was held six months ahead of schedule.

انتخابات شش ماه زودتر از موعد برگزار شد.

This dish may be prepared a day ahead of time and refrigerated.

این غذا را می‌توان یک روز زودتر تهیه کرد و از آن در یخچال نگهداری کرد.

حروف اضافه زمان “throughout”, “ahead of”, “at around”, “ou of”

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با حروف اضافه at around و at about

وقتی که صحبت از حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … می‌شود باید دقت داشته باشید دو مورد دیگر ازاین حروف اضافه که امروزه دارای کاربردهای زیادی در زبان انگلیسی هستند حروف اضافه at around و at about هستند. این دو حرف اضافه را احتمالا در بسیاری از جملات زبان انگلیسی شنیده‌اید و این سوال برایتان به وجود آمده است که دقیقا چه کاربردهایی دارند و در چه مواردی مورداستفاده قرار می‌گیرند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این دو به معنای تقریبا در یک بازه زمانی مشخص خواهند بود.

در واقع هر زمان که شما قصد داشته باشید بگویید در یک زمان مشخص اتفاق خاصی می‌افتد؛ ولی زمان شما زمان دقیقی نباشد در این شرایط می‌توانید خیلی راحت از حرف اضافه at around استفاده کنید. برای مثال جمله زیر را در نظر بگیرید:

I will be at your house around 4 o’clock.

من تقریبا در ساعت 4 در خانه شما خواهم بود.

توجه داشته باشید که جمله زیر که آن را با about نوشته‌ایم نیز تقریبا همین معنی را منتقل می‌کند و این دو از نظر معنایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

I will be at your house about 4 o’clock.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که گاهی اوقات ما از یک at نیز پیش از این دو استفاده می‌کنیم. برای این‌که به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید مثال بالا را در زیر دوباره تکرار کرده‌ایم و این بار از یک at نیز در کنار آن استفاده کرده‌ایم:

I will be at your house at around 4 o’clock.

من تقریبا در ساعت 4 در خانه شما خواهم بود.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه تفاوتی میان این دو وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که گویی افرادی که به‌صورت مادری به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند وقتی که از یک at قبل از around استفاده می‌کنند قصد دارند تاکید بیشتری روی تقریبی بودن این زمان داشته باشند. پس هر زمان که قصد داشتید تاکید بیشتری روی تقریبی بودن زمانی که می‌گویید داشته باشید می‌توانید خیلی ساده و راحت از یک at قبل از آن استفاده کنید تا منظور خود را به شکل بهتری منتقل کنید.

آشنایی با حرف اضافه out of

از دیگر حروف اضافه زمانی که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌توان به حرف اضافه out of اشاره کرد که امروزه در بسیاری از موارد استفاده می‌شود. این حرف اضافه دارای کاربردهای بسیار زیادی است و شما در موارد مختلفی نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن زمانی است که شما قصد دارید بگویید زمان کم آوردید. برای مثال فرض کنید که در یک آزمون شرکت کرده‌اید و فرصت کافی برای پاسخ دادن به همه سوالات را نداشته‌اید.

در این صورت می‌توانید خیلی ساده و راحت از عبارت out of time استفاده کنید تا این منظور را برسانید که شما زمان کافی برای پاسخ دادن به سوالات را نداشته‌اید. همانطور که مشاهده می‌کنید این حرف اضافه یکی از حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … به شمار می‌آید که احتمالا شما به میزان زیادی با آن درگیر خواهید بود و در موارد مختلفی نیازمند استفاده از آن خواهید شد.

یک نکته بسیار مهم که باید درباره این حرف اضافه بدانید این است که این حرف اضافه می‌تواند معنای use up time را نیز به شما منتقل کند. پس وقتی که قصد دارید از این مفهوم در جملات خود استفاده کنید هم این امکان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید از حرف اضافه out of استفاده کنید.

آشنایی با حرف اضافه During

برای این‌که دانش شما در خصوص حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … کامل شود نیازمند این خواهید بود که اطلاعات کاملی را درباره حرف اضافه During نیز به دست بیاورید. این حرف اضافه یکی دیگر از مهم‌ترین حروف اضافه در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که در خصوص زمان وجود دارد. این حرف اضافه زمان به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید منظور خود را در خصوص این‌که قصد دارید کاری را در حین یک کار دیگر انجام دهید منتقل کنید.

برای مثال فرض کنید که شما اتفاقی در حال رخ دادن است، مثلا باران در حال باریدن است. در این حالت شما می‌توانید از حرف اضافه During استفاده کنید و به این ترتیب بگویید که در حین بارش باران در حال انجام کاری هستید. دقت داشته باشید که شما می‌توانید از این حرف اضافه به منظور صحبت کردن درباره بروز اتفاقی در حین انجام کار یا بروز اتفاق دیگری نیز استفاده کنید. برای مثال وقتی که قصد دارید بگویید در حین بارش باران ناگهان رعد و برق زد می‌توانید از این حرف اضافه استفاده کرده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید.

اگر بخواهیم به شکل دیگری به معنا و مفهوم این عبارت و حرف اضافه نگاه کنیم می‌توان گفت که معنای آن بخشی از یک بازه زمانی خواهد بود. پس هر وقت شما قصد داشته باشید درباره بخشی از یک بازه زمانی صحبت کنید این امکان برایتان وجود دارد که خیلی راحت بتوانید از حرف اضافه During برای منتقل کردن معنا و مفهوم مدنظر خود استفاده کنید.

حروف اضافه زمان “throughout”, “ahead of”, “at around”, “ou of”

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با حرف اضافه Within

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … آشنا شوید؟ اگر جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که یکی از مهم‌ترین حروف اضافه زمانی که امروزه به‌صورت پیشرفته در زبان انگلیسی استفاده می‌شوند و شما حتما باید با آن آشنا شوید حرف اضافه within است که کاربردهای بسیار زیادی در زبان انگلیسی دارد. این حرف اضافه معمولا زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید به داخل یک بازه زمانی اشاره کنید.

برای این‌که به شکل بهتری بتوانید با ساختار این حرف اضافه آشنا شوید باید گفت که شما زمانی می‌توانید از حرف اضافه Within استفاده کنید که قصد داشته باشید که به یک بازه زمانی که از الان شروع شده و تا مدت زمانی مشخص ادامه پیدا می‌کند اشاره کنید. برای مثال فرض کنید که قصد دارید به دوست خود بگویید که تا ده دقیقه به او می‌رسید. در این شرایط شما خیلی راحت می‌توانید از جمله زیر برای این کار استفاده کنید:

I will be there within 10 minutes.

من تا 10 دقیقه آنجا خواهم بود.

این جمله به این معناست که من از الان یعنی از زمان حال حاضر تا 10 دقیقه آینده به تو می‌رسم. پس حتما باید توجه داشته باشید که به شکل درستی از این ساختار استفاده کنید تا جمله شما از نظر معنا و مفهوم درست و استاندارد باشد.

آشنایی با حرف اضافه between

حال در این بخش قصد داریم درباره یکی از حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … صحبت کنیم که شاید در نگاه اول شباهت زیادی با حرف اضافه within داشته باشد؛ ولی احتمالا برای شما جالب خواهد بود که بدانید این حرف اضافه کاربردهای کاملا متفاوتی دارد. این حرف اضافه between است که امروزه به طور گسترده‌ای در جملات مختلف زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این حرف اضافه به طور کلی وقتی استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید درباره بین دو چیز صحبت کنید.

وقتی که از آن به‌عنوان حرف اضافه تایم استفاده می‌کنید در واقع منظور شما این خواهد بود که اتفاقی قبل از اتفاق دیگر و بعد از اتفاقی دیگر رخ داده است. پس به طور کلی می‌توان گفت که هر زمان اتفاقی بین دو اتفاق دیگر رخ داده باشد و شما قصد داشته باشید اطلاعاتی را درباره آن به مخاطب خود منتقل کنید در این شرایط خیلی راحت می‌توانید از حرف اضافه between استفاده کنید تا منظور خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنید.

سخن پایانی

آشنایی با حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از حروف اضافه استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید نحوه کارکردن با این حروف را بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایایی که این آموزشگاه زبان در اختیار شما قرار می‌دهد نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره حروف اضافه زمان: throughout، ahead of، at around، out of … پاسخ دهیم.

حرف اضافه ahead of چه کاربردهایی در زبان انگلیسی دارد؟

این حرف اضافه وقتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید بگویید یک اتفاق یا بازه زمانی پیش روی شما قرار دارد.

حرف اضافه between چه کاربردهایی در زبان انگلیسی دارد؟

وقتی قصد داشته باشید درباره اتفاقی صحبت کنید که بین دو اتفاق دیگر رخ داده است می‌توانید از حرف اضافه زمان between برای بیان کردن منظور خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در استفاده از حروف اضافه

بیشتر بخوانید: استفاده از حروف اضافه در کنار افعال انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 16 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید