IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
هفت راه برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین
امتیاز کاربران: 3.9/5
نویسنده: محمد اشرفی
11 آذر 1397

هفت راه برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین

می خواهید مهارت های زبان انگلیسی را بدون اینکه به اینترنت نیازی داشته باشید، یاد بگیرید؟

می خواهید واضح و راحت صحبت کنید و حرف های انگلیسی زبان ها را در دنیای واقعی بفهمید؟

اگر موقع تمرین کردن با اپلیکیشن ها و وبسایت های آنلاین چشمتان سنگین می شود، خوابتان می گیرد و متوجه می شوید یک جمله را بارها و بارها خواندید، وقت آن رسیده که اینترنت را قطع کنید.

اگرچه وبسایت های بی شماری برای یادگیری زبان انگلیسی در اینترنت وجود دارند، اما یادگیری آنلاین تنها راه سلیس صحبت کردن نیست.

فعالیت های آفلاین زیادی وجود دارند که می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی از آنها استفاده کنید که هم راحت، هم ارزان و هم مناسب هستند.

بعضی از این فعالیت ها حتی برنامه های مورد علاقه شما را هم شامل می شوند.

در این مقاله با هم به این مسئله می پردازیم که چرا یادگیری آفلاین برای زبان آموزان انگلیسی مفید است و به علاوه هفت راه خلاقانه را به شما معرفی می کنیم که می توانید آن ها را در زندگی روزمره وارد کنید و برای یادگیری زبان انگلیسی از آن ها استفاده کنید.هفت راه برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین

چرا یادگیری آفلاین؟

وقتی منابع آنلاین همیشه در دسترس ما هست، چرا باید یادگیری آفلاین را امتحان کنیم؟

یک دلیل این است که اگرچه یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین می تواند به طرز خارق العاده ای برای زبان آموزان در تمام جهان مفید باشد، اما لزوما به خودی خود نمی توانند باعث روان و سلیس صحبت کردن شوند.

مدرسان، محققان و زبان آموزان زیادی در این باره تحقیق می کنند که آیا امکان دارد فقط به صورت آنلاین زبان یاد بگیریم و در آن موفق باشیم یا نه؛ و جواب این سوال هنوز قطعی و مشخص نیست. بعضی معتقدند نبود تعاملات و روابط دنیای واقعی در یادگیری آنلاین می تواند مانعی برای تسلط و مهارت در زبان انگلیسی شود.

به همین دلیل مهم است که تنوع ابزار یادگیری زبان انگلیسی را گسترش بدهید و مطمئن شوید که در کنار برنامه های آنلاین و وبسایت ها، فعالیت های آفلاین هم دارید.

نکاتی برای شروع یادگیری انگیسی

مزایای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین چیست؟

  • تعاملات آفلاین حس ارتباط با افراد دیگر که به زبان مقصد (در اینجا زبان انگلیسی) صحبت می کنند را در ما ایجاد می کند. مکالمات در دنیای واقعی می توانند ما را در معرض زبان بدن و نشانه های غیرکلامی که با زبان همراه است قرار بدهند.
  • تجربه های یادگیری فیزیکی و آفلاین، با ربط دادن عبارات جدید با تجربیات و زمینه های مرتبط، حافظه را تقویت می کنند.
  • با رها شدن از اینترنت، تمام مشکلات مربوط به اتصال و مشکلات فنی دیگر از بین می روند.

با این فعالیت ها تمرین کنید. موفقیت در یادگیری به این مسئله هم بستگی دارد که چطور فعالیت های یادگیری آفلاین را با سبک یادگیری شخصی مطابقت بدهید. نمی دانید سبک یادگیری تان چیست؟ مقاله «همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری» را بخوانید.

1) گنجینه واژگان بسازید

این روش یک تکنیک عالی برای افرادی است که می خواهند برای تفریح یا تحصیل به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنند. با یک گنجینه یا بانک واژگان، می توانید تجربه های روزمره را به فرصتی برای یادگیری تبدیل کنید.

هر روز، با کلمات ناآشنا و جدید مواجه می شوید. تمرین کنید و آن عبارت یا کلمه را در یک کاغذ یا دفتر کوچک بنویسید. قدم بعدی این است که هر بعد از ظهر یا هر شب، معنی کلماتی که در طول روز پیدا کردید را بخوانید و یاد بگیرید. کلمات را در بانک یا گنجینه لغاتتان ثبت کنید.

مدرک محکمی وجود دارد که می گوید نوشتن فیزیکی چیزی روی کاغذ باعث می شود آن را یادمان بماند، پس گنجینه یا بانک لغات کمک می کند کلمه های جدید را سریع به خاطر بسپارید. بهترین قسمت این متد این است که در نهایت فرهنگ لغتی دارید که به تجربیات شما مربوط است.

از این مرحله یک قدم فراتر بروید و برای تمرین بیشتر فلش کارت بسازید.

هفت راه برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

2) از حالت «یادگیری آفلاین» اپلیکیشن های زبان استفاده کنید

اگر دوست دارید از اپلیکیشن های آنلاین یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، گاهی از حالت «آفلاین» آن هم استفاده کنید و تمام وقت در اینترنت نباشید و حتی وقتی صفحه موبایلتان خاموش است هم زبان یاد بگیرید. اپلیکیشن هایی که این قابلیت را دارند به شما اجازه می دهند حتی وقتی به اینترنت متصل نیستید هم از درس های صوتی، داستان ها و دیالوگ ها استفاده کنید. می توانید از این روش برای زمان هایی که در حال رفتن به محل کار یا پیاده روی هستید استفاده کنید. برای مثال:

  • Duolingo از سال 2013 حالت آفلاین را فعال کرد و بیشتر قسمت های این اپلیکیشن را بدون نیاز به اینترنت در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • اپلیکیشن 50Languages فایل های صوتی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن ها را دانلود کنید و با هر دستگاهی که دارید گوش بدهید (البته بدون نیاز به اینترنت)
  • اپلیکیشن FluentU هم دیالوگ های معتبر و جذابی دارد که برای کاربری آفلاین در اختیار زبان آموزان قرار داده شده است. در این فایل ها در کنار درس هایی برای آموزش واژگان و گرامر، می توانید بشنوید زبان انگلیسی چطور توسط انگلیسی زبان ها استفاده می شود. فقط کافی است وقتی به اینترنت دسترسی دارید این فایل ها را دانلود کنید و بعد از آن وقتی در حال رانندگی هستید یا کارهای خانه را انجام می دهید، این فایل ها را گوش بدهید. حتی می توانید متن PDF فایل های صوتی یا ویدیویی را هم دانلود کنید و برای تمرین های بیشتر به صورت آفلاین از آن ها استفاده کنید.

3) به یک گروه انگلیسی زبان ملحق شوید

برای یادگیری زبان انگلیسی به روش غوطه وری یک قدم مثبت بردارید. اغلب، ترس از شرمندگی باعث می شود در گفتگوهای واقعی در زندگی روزمره از زبان جدید استفاده نکنیم.

اما باید بدانید گفتگوهای واقعی معمولا موثرترین و بهترین جا برای یادگیری هستند، چون هر عبارت یا کلمه جدیدی که یاد می گیرید به آن موقعیت یا زمینه مربوط به زندگی شما تعلق دارد.

تنها راه رهایی از ترس و شرمندگی، تمرین کردن است. اگر به یک گروه ملحق شوید که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، می توانید با کسانی ارتباط برقرار کنید که آن ها هم اشتباه می کنند و می توانید از آن ها خیلی چیزها یاد بگیرید.

این گروه ها را از کجا پیدا کنید؟ به شما می گوییم:

  • در دانشگاه ها، کالج ها و آموزشگاه های زبان، معمولا گروه هایی برای تبادل افکار، نظرات و جلسات بحث آزاد وجود دارند که می توانید به آنجا مراجعه کنید.
  • می توانید در تلگرام یا فیسبوک عضو گروه هایی بشوید که همه اعضا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. این گروه ها می توانند اعضای بومی زبان یا کسانی باشند که مثل شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند.
  • خوشبختانه در ایران تورهای یک یا دو روزه ای برگزار می شود که همه در آن به زبان انگلیسی حرف می زنند و دلیل اصلی چنین تورهایی، تقویت و یادگیری زبان انگلیسی است. می توانید با این تورها همراه شوید و هم از سفر کردن لذت ببرید و هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
  • می توانید خودتان یکی از این گروه ها را تشکیل بدهید. از میان دوستان یا هم کلاسی هایتان افرادی را انتخاب کنید که می دانید تمایل دارند با شما انگلیسی صحبت کنند. در یک کافی شاپ، فروشگاه کتاب یا مدرسه و آموزشگاه زبان تبلیغ کنید یا با افرادی که جمع کرده اید در یک کافی شاپ جلسات هفتگی یا ماهانه داشته باشید و درباره همه چیز صحبت کنید، البته به زبان انگلیسی.
  • اگر مسائل مالی برایتان مهم نیست، یک مدرس یا مربی استخدام کنید که با شما انگلیسی صحبت کند. البته باید انتخاب دقیقی داشته باشید و بهترین فرد را انتخاب کنید. شما که دوست ندارید زبان انگلیسی را اشتباه تمرین کنید و یاد بگیرید، می خواهید؟ از آنجایی که این افراد، حرفه ای و با سواد هستند، می توانند تمام نکات و دروس زبان انگلیسی را با شما تمرین کنند یا حتی از صفر به شما آموزش بدهند، اما همچنین می توانند با شما وقت بگذرانند و مکالمات محاوره و روزمره را به زبان انگلیسی تمرین کنند.

هفت راه برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین

4) خودتان را به خواندن کتاب های انگلیسی عادت بدهید

در طول روز زمانی را به خواندن کتاب های واقعی و ترجیحا چاپی اختصاص بدهید؛ فقط به پست های شبکه های اجتماعی و مقالات آنلاین اکتفا نکنید. اینکه یک کتاب انگلیسی را از ابتدا تا انتها بخوانید، طاقتتان را زیاد می کند. به این ترتیب دفعه بعد که خواستید مطلبی به زبان انگلیسی بخوانید، زود خسته نمی شوید و حوصله تان سر نمی رود. این روش برای کسانی خیلی مفید است که می خواهند زبان انگلیسی را در محیط آکادمیک بخوانند.

می توانید با محتوای سرگرم کننده و جذاب، انگیزه یادگیری را بالا ببرید.

هم زمان با مطالعه کتاب یا مقالات به زبان انگلیسی، کلمات و عبارات جدید و ناآشنا را یادداشت کنید و فرهنگ لغت خودتان را بسازید.

5) از موزه ها دیدن کنید

در هر شهر یا کشوری که باشید، تمام موزه ها اطلاعات زیادی را به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می دهند. با خواندن توضیحات به زبان انگلیسی، خودتان را به چالش بکشید. این توضیحات اغلب با زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده اند که برای زبان آموزان منبع خوبی هستند. به علاوه، با وجود تصاویر و اشیا که به فهم شما کمک می کند، از اینکه چقدر درک مطلب بهتری خواهید داشت، شگفت زده می شوید.

اگر نیاز به کمک داشتید، می توانید توضیحاتی را که خودتان نوشته اید، با توضیحات موزه مقایسه کنید.

هفت راه برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

6)آهنگ های انگلیسی دانلود و گوش کنید

درست است! تعداد بی شماری موزیک و شعر به زبان انگلیسی وجود دارند که برای یادگیری زبان انگلیسی عالی هستند. استفاده از موزیک یک راه قوی و مفید برای یادگیری زبان است، چون مطابقت کلمات با لحنی دلنشین و آشنا باعث می شود آن ها را به راحتی به خاطر بسپارید. تکرار شعر در موزیک منبع خوبی برای تمرین واژگان یا ساختار گرامری خاص است.

7) بازی کنید

بازی های تخته ای محیطی را فراهم می کنند که می توانید روی واژگان و ساختارهای گرامری خاصی تمرکز کنید. در این بازی ها معمولا عباراتی کلیدی وجود دارند که در طول بازی تکرار می شوند و می توانند به شما کلمات و عبارات مهمی را به زبان انگلیسی یاد بدهند.

اگر بازی مورد علاقه ای مد نظرتان است، آن را با دوستانتان یا به صورت فردی و به زبان انگلیسی بازی کنید.

هر کاری می خواهید بکنید، هیچوقت خیلی زود یا خیلی دیر نیست که به یادگیری زبان انگلیسی به صورت آفلاین عادت کنید.

یادگیری آفلاین همیشه ساده نیست، ولی یک راه مطمئن و نتیجه بخش برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی است و می توانید زندگی اجتماعی تان را هم تقویت کنید.

با ایده های یادگیری زبان انگلیسی به روش آفلاین، می توانید برنامه درسی مخصوص خودتان را داشته باشید و بدون نیاز به اینترنت و اتصال به شبکه جهانی زبان یاد بگیرید.


بیشتر بخوانید:  هر آنچه که لازم است درمورد آزمون آیلتس بدانید

بیشتر بخوانید: مثل یک بومی، زبان انگلیسی صحبت کنید


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.9 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. حسنعلی زارع زاده
    6 بهمن 1401
    پاسخ دادن

    سلام بازنشسته آموزش و پرورش هستم.علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارم.راهنمایی کنید ممنون میشم

    • ایرانمهر
      6 بهمن 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر فرم مشاوره رایگان از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما اطلاعات لازم را در زمینه یادگیری در اختیارتان قرار میدهند.

  2. حسنعلی زارع زاده
    27 آذر 1399
    پاسخ دادن

    سلام بازنشسته آموزش و پرورش هستم.علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارم.تنها مشکل بنده این است که دقیقاً دوره راهنمایی که شروع آشنایی با این رشته بود معلمی داشتیم که معتاد بود نه تنها قواعدی یادنگرفتم بلکه زده شدم واز نظر سواد انگلیسی صفر باقی ماندم .راهنمایی کنید ممنون میشم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      27 آذر 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیرلطفا از طریق سایت ایرانمهر شماره شعب رو دریافت کنید و به صورت رایگان مشاوره وتعیین سطح انجام بدید

  3. Gorbany
    2 فروردین 1399
    پاسخ دادن

    سلام میخوام زبان انگلیسی رو بدون اینترنت یاد بگیرم.

    • آموزشگاه ایرانمهر
      2 فروردین 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر در این صورت از کلاس های حضوری استفاده نمایید

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید