IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آیا آزمون CELTA در قرن 21 باقی می‌ماند؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
16 بهمن 1397

آیا آزمون CELTA در قرن 21 باقی می‌ماند؟

از زمانی که آزمون  CELTAدر سال 1960 معرفی شد، مدرک مدرسی زبان انگلیسی بخشی جدا نشدنی از فرآیند کسب صلاحیت در آموزش برای بومیان زبان‌های دیگر شده است و مسئولین، مدرسین و موسسه های زبان به آن اعتماد می‌کنند. هر سال صدها هزار معلم زبان و کسانی که می‌خواهند این شغل را با جدیت پیگیری کنند آزمونCELTA  را در بیش از 300 مرکز و بیش از 70 کشور در سراسر دنیا پشت سر می‌گذارند. اما آیا وجود این آزمون برای این مدت طولانی هنوز ضروری به شمار می‌آید؟ در کنفرانس امسال IATEFL در بیرنگتون، کلارا هریسون از موضوعی صحبت به میان آورد که با آن تلاش به پاسخ به همین سوال داشت.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آزمون CELTA برای  کارفرمایان شناخته شده است و از نظر آنها ضروری است!

کلارا هریسون آمارهایی را نشان داد که در آن نگاه خود را به 600 شغل مدرسی زبان در 60 کشور معطوف کرده است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که از نظر سه چهارم کارفرمایان در اروپا، خاورمیانه و آفریقا داشتن مدرک CELTA  برای متقاضیان کار ضروری است. در حالی که در انگلستان این آمار به 88% درصد می‌رسد. تحقیقاتی که در سال‌های 2017 و 2018 انجام شد حاکی از آن هستند که اهمیت مدرکCELTA  به قوت در جای خود وجود دارد. و در دنیای آموزش زبان کارفرمایان به شدت به آن تاکید می‌کنند.

مدرک CELTA دارای  استاندارهای بین‌المللی  و برابر دوره‌های تربیت مدرس زبان در نقاط دیگر  است. 

همچنین کلارا در این دو بخش از یک تحقیق در آن آموزش اولیه مدرسین زبان خارجه را در نگاه جهانی بررسی کرده (که توسط OECD به انجام رسیده) و همان تحقیق را در حوزه کشور انگلستان (که توسط اندرو کارتر به اتمام رسیده) نشان داد و اذعان کرد که در کل آموزش در CELTA  بسیار شبیه به تربیت مدرسین در حوزه ها و زمینه‌های دیگر است. این به آن معنا است که کسب  صلاحیت در این آزمون با استانداردهای آزمون‌های بین المللی دیگر برابری می‌کند. همین مسئله بر ادامه  حضور موثق آزمون CELTA  مهر تایید می زند.

آیا آزمون CELTA در قرن 21 باقی میماند

پویایی آزمون CELTA

با این وجود دنیای که در آن مدرکCELTA  حکم فرمانی می‌کند رو به تغییر است. در بسیار از کشور‌ها تعلیم انگلیسی در نظام آموزشی خیلی زودتر در برنامه آموزشی گنجانده می‌شود.

انفجار تکنولوژی دیجیتال، آموزش را به سمت تعلیم از راه دور و رو در رو برده است. و دسترسی به منابع آنلاین تاثیر به سزایی در انتخاب موضوع و چگونگی یادگیری توسط دانش آموزان دارد. نهایتا، به لطف پیشرفت در علم اعصاب، چگونگی یادگیری افراد را دقیقتر متوجه می‌شویم و تکنولوژی به مردم فرصت یادگیری مطابق با ویژگی‌های شخصیتی آنها می‌دهد.

علاوه بر این، پیش زمینه متقاضیان آزمونCELTA  هم از نظر زبان اول آنها و هم از نظر میزان تجربه معلمی‌شان با گذشته فرق کرده است. برای مثال در سال 2005، 75% از متقاضیان این آزمون انگلیسی زبان بودند، در حالی که امروزه، این آمار به 50% کاهش یافته است. و این آمار در رابطه با تجربه معلمی نشان می‌دهد در سال 2000 تنها فقط 20% از متقاضیان آزمونCELTA  تجربه معلمی داشتند در حالی که این رقم در سال 2016 به 60% درصد رسیده است.

دائما همه چیز در حال دگرگونی است. کلارا باور دارد که لزومی بر پافشاری همیشگی بر ساختار این آزمون نیست. همین حالا هم می‌دانیم که CELTA وضعیت خوبی دارد و در سراسر دنیا شناخته شده است و همه از کیفیت آن آگاه هستند. اما اگر شرایط CELTA به همین منوال باقی بماند آیا با تغییرات دنیا هم خوانی خواهد داشت؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال و ارزیابی متقاضیان در مورد CELTA ، مرکز کمبریج نظراتی از 72 مرکز در 16 کشور، 240 مدرس و مصحح ارشد CELTA از 50 کشور، 1500 متقاضی در حال آزمون از 100 ملیت، و 300 متقاضی توانمند بازخورد جمع‌آوری کرده است. همچنین این تحقیق شامل 31 مصاحبه با کارفرمایان و 27 مصاحبه با متقاضیان با صلاحیت کار بوده است.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

شرکت متولی آزمونCELTA  چه نظری دارد؟ 

مطالعه‌ها نرخ رضایت بالای متقاضیان و میل اندکی به تغییر در آزمونCELTA  را نشان می‌دهد.

87% از کاندیداها اعتقاد دارند که مراحل آماده‌سازی برای شغل معلمی خیلی خوب بوده است. و 99% از مراکز و 83% از مدرسین گفتند که آنها از محتوای آن راضی بوده‌اند.

کارفرمایان گروه دیگری بودند که به آزمونCELTA  نمره دادند و نمره آنان نسبتا بالا بوده است.

در مقایسه با سایر دانش آموختگان، این آزمون از سوی کارفرمایان چنین توصیف شده اند: آنها منظم تر هستند، تعهد بیشتری به درس دادن دارند و در توانایی های خود اعتماد به نفس بالاتری دارند. و باور بر این است که آنها توانایی مدیریت بهتری در کلاس دارند. تکنیک‌های آموزشی بهتری دارند، قواعد و لغات را بهتر میشناسند.

آیا آزمون CELTA در قرن 21 باقی می ماند؟

آیاآزمون CELTA به همان صورت باقی خواهد ماند؟  

CELTA  بیش از 50 سال در عرصه آموزش حضور موثق داشته است. همان طور که آزمون‌های ارزیابی موسسه کمبریج اهمیت خود را حفظ کرده‌اند. بازخورد متداول این آزمون‌ها سبب می‌شود که متقاضیان به اهمیت  آنها معتقد باشند و سبب می‌شود که متقاضیان در این آزمون‌ها شرکت کنند.

در انتها کلارا چنین نتیجه می‌گیرد که “ما سیستم تعیین صلاحیتی داریم که همه از آن خیلی راضی هستند و واقعا تمایلی به تغییر در آن نمی‌بینند. با این حال دنیا در حال تغییر است و اصلاحات روزی در آن الزامی خواهد شد. برای رسیدن به این هدف عجله نخواهیم کرد، هم اکنون در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم تا اطمینان حاصل شود که CELTA  در دنیا برای تمام متقاضیان باقی خواهد ماند.”


بیشتر بخوانید:آزمون MSRT؛ روش موفقیت و دانلود همه منابع موردنیاز


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید