IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چه زبانی را در دانشگاه باید بیاموزم
امتیاز کاربران: 4.4/5
نویسنده: ایرانمهر
2 دی 1397

چه زبانی را در دانشگاه باید بیاموزم؟

دانشگاه!

زمان و محلی است برای تعیین یک رویه فکری مشخص، دروسی که ملزم به یادگیری آنها هستید و تصمیماتی که ممکن است بعدها برای شما افسوس به همراه داشته باشند.

ولی یک چیز وجود دارد که هیچ وقت از آن پشیمان نخواهید شد: یادگیری زبان دوم.

مدارس و دانشگاه های زیادی هستند که قبل از فارغ التحصیلی شما را ملزم به یاگیری یک زبان دیگر می کنند.

حتی اگر این امر در مدرسه اتفاق نیفتد، یادگیری زبان دوم در دانشگاه یک انتخاب خردمندانه است.

مشکل اینجاست که گزینه های زیادی وجود دارد. مدارس بزرگ زبان های متنوعی را برای یادگیری پیش روی شما قرار می دهند. انتخاب هر کدام از آنها می تواند مهیج باشد، ولی همزمان این انتخاب می تواند برای شما بسیار چالش برانگیز شود.

خوشبختانه، برخی از زبان ها هستند که به عنوان گزینه های اصلی شناخته شده هستند. این زبان ها بی شک در لیست سودمند ترین زبان های رایج وجود دارند. اما قبل از اینکه به سراغ گزینه های موجود برای یادگیری زبان در دانشگاه برویم، نیاز است که باهم سراغ مواردی برویم که در این میان باید در نظر گرفت.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چرا باید در انتخاب زبان دوم مورد نظر برای  یادگیری در دانشگاه دقت لازم را داشته باشیم؟

 یادگیری یک زبان یعنی کسب مهارتی که احتمالاً تا آخر عمر با شما خواهد بود. اگر به تحصیل ادامه دهید، زبانی که در دانشگاه یاد می گیرید می تواند به شکل قابل توجهی جنبه های مختلف زندگی شما (از جمله مقصد سفرهایتان، تعامل با مردم، و غیره) را تحت تأثیر خود قرار دهد.

انتخاب درست یک زبان، انگیزه و ظرفیت شما را در یادگیری آن زبان بالا می برد. انتخاب زبانی که دوست دارید و می خواهید یاد بگیرید، شما را بیشتر ترغیب می کند که رو به جلو حرکت کنید.

زبانی که انتخاب می کنید، شغل و تخصص شما را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد. به عنوان مثال، اگر زبان لاتین را انتخاب کنید، احتمالاً موقعیت های شغلی زیادی در سطح بین الملل برای مهارت زبانی شما وجود نخواهد داشت. در عوض، زبان چینی شما را به سطوح بالاتری در دنیای کسب و کار سوق خواهد داد.

قبل از انتخاب یک زبان، به این فکر کنید که چرا  می خواهید آن را یاد بگیرید

ضرورت تأمل در چرایی یادگیری یک زبان، قبل از انتخاب آن را باید یک اولویت مهم قلمداد کرد. این موضوع به این دلیل است که انتخاب بهترین زبان می تواند عامل محرکی برای شما باشد. در اینجا می خواهیم به چند سوال کلیدی در این زمینه بپردازیم.

  • آیا می خواهید زبان یاد بگیرید به این دلیل که ملزم به انجام آن می باشید؟ اگر تنها دلیل شما برای یادگیری زبان این است که ملزم به انجام آن هستید، احتمالاً زبان ساده ای را انتخاب خواهید کرد. به عنوان مثال، زبان اسپانیایی برای انگلیسی زبانان خیلی ساده تر از چینی خواهد بود. اگر زبانی ساده را برای یادگیری انتخاب کنید، می توانید به سطحی از مهارت دست پیدا کنید که در فرایند یادگیری دیگر نیاز به صرف تلاش و زمان زیادی نباشد.
  • آیا نیاز دارید که زبانی را برای حرفه ی خود یاد بگیرید؟ اگر جواب مثبت است، به دنبال زبانی باشید که در زمینه کاری شما بیشتر مورد احتیاج است. برای مثال، اگر رشته شما باستان شناسی است، زبان هایی با قدمت بالا مثل لاتین، یونانی یا زبان عبری می توانند سودمند باشند. اگر در زمینه تجارت فعال هستید، زبان چینی خیلی خیلی کاربرد خواهد داشت. حتی در صنعت براساس ماهیت کاری که انجام می شود این موضوع می تواند متفاوت باشد. مثلاً، اگر علاقه مند به کار در یک کارخانه تولید کاغذ هستید، زبان های مربوط به حوزه ی اسکاندیناوی می توانند بسیار سودمند واقع شوند.
  • آیا می خواهید زبانی را صرفاً جهت سرگرمی یاد بگیرید؟ در این مورد می توانید به فرهنگ هایی که علاقه دارید توجه داشته باشید. فرقی نمی کند که به آشپزی، موسیقی، هنر و یا سفر علاقه دارید؛ انتخاب فرهنگی که به آن گرایش دارید، یادگیری زبان را برای شما لذت بخش تر خواهد نمود.

چه زبانی را در دانشگاه باید بیاموزم

عوامل دخیل دیگری که قبل از انتخاب یک زبان  نیاز به توجه دارند

  • آماده به رویایی با چه حجمی از کار و تلاش در فرایند یادگیری هستید؟ یادگیری زبان سخت تر نیاز به تلاش بیشتری دارد. بنابراین اگر در خود همچین ظرفیتی را نمی بینید، نباید به دنبال زبان های چالش برانگیز باشید. البته باید گفت که عوامل دیگری نیز مثل نحوه مطالعه و یادگیری و لذت بخش بودن فرایند یادگیری برای شما در این بین دخیل هستند.
  • درس زبان چطور در دانشگاه ارائه  می  شود؟ در برخی دانشگاه ها شاید گزینه های کمی برای آموزش آنلاین زبان مورد نظر خودتان در مقابل کل گزینه های موجود ببینید. با اینکه این موضوع قابل قبول است، اما شاید با کلاس های آنلاین و با شهریه ی مناسب، مخصوصاً یک کلاس خصوصی قابل مقایسه نباشند.
  • برنامه شما برای استفاده از آن زبان در آینده چیست؟ چه زمان و در کجا می خواهید آن زبان را استفاده کنید؟ جواب این سوال مشخص خواهد کرد که چه زبانی را انتخاب کنید و چه مدتی نیاز دارید تا آن را یاد بگیرید.
  • آیا در آینده به دنبال یادگیری زبان های دیگر خواهید رفت؟ اگر جوابتان مثبت است، برای یادگیری بهتر باید زبان یا زبان هایی را انتخاب کنید که به یکدیگر بیشتر نزدیک باشند. به عنوان مثال زبان هایی مثل فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، رمانیایی و اسپانیایی وجه تشابه های زیادی باهم دارند که برای یک فرد می تواند کمک بزرگی در یادگیری باشد.
  • با چه هدفی می خواهید رزومه خود را ارائه دهید؟ از آنجایی که داشتن مهارت زبانی در رزومه ارزشمند است، باید به این موضوع دقت کنید که در رزومه شما مهارت هایتان چه وجهه ای دارند. مثلاً شاید زبان هایی که زیاد رایج نیستند برجسته باشند، با اینکه زبان های رایج تر کاربرد گسترده ای دارند.

 

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

جه زبانی را در دانشگاه یاد بگیرم؟ 5 انتخاب پرطرفدار

زبان عربی

عربی یکی از زبان های مورد نیاز است و می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. انجمن آموزش بین المللی در آمریکا هفت دلیل اصلی را در ضرورت یادگیری زبان عربی عنوان کرده است.

بدیهی است که زبان عربی به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه گویش های متنوعی وجود دارد، مردم زیادی به این زبان در آفریقای شمالی و خاورمیانه صحبت می کنند. برآورد شده است که زبان عربی، چهارمین زبان رایج می باشد و حدوداً 295 میلیون نفر عرب زبان در سرتاسر دنیا هستند. علاوه براین، این زبان در شغل های حکومتی مخصوصاً امنیت و دفاع بسیار مورد تقاضا می باشد.

زبان چینی (ماندارین)

تا حالا شده با خود بگویید چرا باید زبان چینی را یاد گرفت؟ خب، باید گفت که نزدیک به یک میلیارد و سیصد میلیون دلیل برای این سوال وجود دارد! این عدد در واقع تعداد افرادی است که در سطح جهان به این زبان صحبت می کنند و آن را تبدیل به اولین زبان در سطح کل جهان کرده است.

خود گویش ماندرین به تنهایی 898 میلیون نفر از افراد بومی این زبان را در خود جای داده است. بنابراین با نادیده گرفتن دیگر گویش ها، ماندارین همچنان اولین زبان در سطح جهان می باشد که حتی بومی زبانان آن دو برابر بیشتر از دومین زبان رایج جهان، یعنی اسپانیایی است.

از تمامی این حرف ها می توان قدرت این زبان را فهمید. چین اقتصادی بسیار گسترده را داراست. در واقع بزرگترین اقتصاد جهان را در خود جای داده است. این موضوع برای دانشجویان به چه معناست؟ در درجه اول، فرصت های شغلی مطرح است. داشتن دانش زبان چینی می تواند شما را به سمت دنیای تجارت ببرد مخصوصاً اینکه هرروز کسب و کار بین الملل با کشور چین تعامل بیشتری را برقرار می کند. اگر به دنبال یک شغل خارج از کشور خود هستید، فرصت های زیادی برای شما در کشور چین به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی وجود دارد و دانستن زبان چینی می تواند برای شما مزیتی گران بها محسوب شود.

زبان فرانسه

اگر کیک ها و شیرینی های خوشمزه آنها را در نظر نگیریم، دلایل زیادی وجود دارد که ما باید این زبان را یاد بگیریم.

برآورد شده است که بیش از 75 میلیون فرانسوی بومی زبان در دنیا وجود دارد. با این حال، فرانسوی دومین زبان در دنیا است که میان مردم به عنوان زبان دوم استفاده می شود و حدوداً 229 میلیون نفر هستند که به این زبان صحبت می کنند. این زبان به عنوان زبان رسمی 29 کشور شناخته می شود که کانادا و کشورهای اروپایی و همین طور آفریقا از جمله ی آنها هستند.

از آنجاییکه زبان فرانسوی همچنان در روابط دیپلماتیک مورد استفاده قرار می گیرد، برای هرکس که قصد دارد تا در زمینه روابط بین الملل فعالیت کند، این زبان می تواند کاربرد داشته باشد. بعلاوه، شهرت و اعتبار کشور فرانسه در هنر و فرهنگ، آن را به انتخاب اول خیلی از افراد تبدیل کرده است که به دنبال طراحی مد و لباس، موسیقی کلاسیک، آشپزی و فیلمسازی هستند.

چه زبانی را در دانشگاه باید بیاموزم؟

زبان آلمانی

 شاید آلمانی مثل چینی آنچنان مورد استفاده نباشد. شاید مانند زبان عربی از جنبه ی حساسیت های موجود در نیازهای در سطح ملی مطرح نباشد. اما همچنان دلایلی کافی برای یادگیری این زبان وجود دارد.

تخمین زده اند که 77 میلیون نفر بومی آلمانی زبان در جهان هستند و در کل 129 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. این آمار و اعداد قابل تأملند.

بعلاوه، اقتصاد آلمان قدرتمند است. آمارها نشان می دهد که این کشور سالانه بیش از یک تریلیون دلار درآمد از صادرات خود کسب می کند که آن را به چهارمین کشور بزرگ صادر کننده جهان مبدل کرده است. به همین دلیل، یادگیری آلمانی می تواند برای هرکسی که به دنبال تجارت بین الملل است، مفید واقع شود.

از آنجا که خیلی از فلاسفه مشهور اهل کشور آلمان بوده اند، مسلماً دانشجویانی که علاقمند به مطالعه بیشتر در این زمینه هستند خواندن منابع اصلی مربوط به فعالیت این افراد برای آنها منفعت بیشتری خواهد داشت.

حتی زبان آلمانی برای آهنگ سازان، زبانی سودمند می باشد. جدای از همه حرف ها، خیلی از آهنگ های اپرایی به زبان آلمانی نوشته شده است. حتماً اسم افراد مشهور آلمانی زبانی مانند موتزارت، باخ، بتهوون، برامز و هاندل را شنیده اید که به عنوان آهنگ سازان مشهور جهان به گوش همه آشناست.

زبان اسپانیایی

شواهد مبرهن است و نیازی به بازگو کردن چرایی یادگیری این زبان نیست. جدای از اینها، این زبان در آمریکا بسیار رایج است که اگر در این کشور زندگی کنید، حتماً آن را خیلی جاها شنیده اید.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که زبان اول بیش از 436 میلیون نفر در جهان اسپانیایی است. بیش از 90 میلیون نفر آن را بیشتر به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. ایالات متحده خود به تنهایی حدود 41 میلیون نفر بومی اسپانیایی زبان و 11 میلیون دو زبانه را در خود جایی داده است.

اسپانیایی گزینه مناسبی برای دانشجویان است. در مدارس و دانشگاه ها این زبان را به صورت گسترده ای پیشنهاد می کنند. به دلیل محبوبیت، اغلب برنامه های کلاسی منعطفی را برای این زبان ارائه می دهند.

چه زبانی را در دانشگاه باید بیاموزم؟

وقتی می خواهید زبان مورد نظر خود را در دانشگاه انتخاب کنید، همیشه مهمترین عوامل دخیل را درنظر بگیرید. اما اگر یکی از این پنج گزینه را در انتخاب خود لحاظ کنید، ضرر نخواهید کرد.


بیشتر بخوانید:دوره‌های آموزشی کوتاه در اپلیکیشن‌های آموزش زبان


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.4 از 5 از 10 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Mohadese
    27 شهریور 1399
    پاسخ دادن

    سلام واقعا مطالب مفیدی بود . به نظر شما یادگیری کدوم زبان دوم برای مهمانداری هواپیما بهتره؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

    • آموزشگاه ایرانمهر
      27 شهریور 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیرلطفا از طریق سایت ایرانمهر شماره شعب رو دریافت کنید و به صورت رایگان مشاوره وتعیین سطح انجام بدید

  2. Mohadese
    27 شهریور 1399
    پاسخ دادن

    سلام واقعا مطالب مفیدی بود . به نظر شما یادگیری کدوم زبان دوم برای مهمانداری هواپیما بهتره؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

    • آموزشگاه ایرانمهر
      27 شهریور 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیرلطفا از طریق سایت ایرانمهر شماره شعب رو دریافت کنید و به صورت رایگان مشاوره وتعیین سطح انجام بدید

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید