IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
پنج راه یادگرفتن زبان انگلیسی با تماشای فیلم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
10 آبان 1397

پنج راه یادگرفتن زبان انگلیسی با تماشای فیلم

تصور کنید قرار است یک بوکسور باشید و برای رسیدن به این هدف تمرین می کنید.

تصور کنید همانطور که اکثر مردم می خواهند زبان انگلیسی یاد بگیرند، شما هم مبارزه کردن در بوکس را تمرین می کنید. احتمالا قبل از اینکه وارد میدان مبارزه شوید، چند کتاب می خوانید.

اما این بهترین روش نیست، مگه نه؟

برای اینکه یاد بگیرید چطور مبارزه کنید، بهتر است قبل از آن کمی تمرین کنید. ممکن است لازم باشد فیلم هایی از بوکسورهای حرفه ای را ببینید و سعی کنید همان حرکات را در میدان مبارزه تکرار کنید. به عبارت دیگر با این کار مهارت های خودتان را ارتقا می دهید.

با این حساب چرا یادگیری زبان نباید مثل یاد گرفتن بوکس باشد؟

اگر می خواهید انگلیسی صحبت کنید، روی مکالمه به زبان انگلیسی تمرکز کنید، نه اینکه فقط درباره مکالمه، مطلب بخوانید؛ باید آن را تمرین کنید.

افراد زیادی هستند که سال هاست زبان انگلیسی می خوانند. تمام قواعد و ساختارهای فعلی انگلیسی را می دانند، اما برای صحبت کردن و شرکت در بحث ها مشکل دارند و از آن فرار می کنند.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

یکی از منابعی که برای تمرین و تقویت زبان انگیسی بسیار مفید است اما اغلب نادیده گرفته می شود، فیلم و سریال است. اگر می خواهید راحت و روان انگلیسی صحبت کنید، باید بیشترین زمان را برای انگلیسی محاوره و کاربردی در موقعیت های مختلف صرف کنید و صحنه های فیلم ها، بهترین راه است.

از همه مهم تر، اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی کنید، تماشای فیلم تنها منبعی است که می توانید زبان انگلیسی را آنطور که در دنیای واقعی صحبت می شود، گوش کنید و یاد بگیرید.

پنج راه یــادگرفتن زبان انگلیسی با تماشای فیلم

مزیت یادگیری زبان با تماشای فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم ها و صحنه های آن واقعا مفید است و جواب می دهد.

مکالمات برای زبان آموزان نوشته نشده است. اگرچه متن دیالوگ ها از قبل نوشته شده است، اما برای زبان آموزان انگلیسی نوشته نشده و به همین دلیل آبکی و ساده نیست. بنابراین، تماشای فیلم به زبان انگلیسی به گوشتان کمک می کند کلمات و جملات را آنطور که هستند بشنوید. به جای اینکه به صدای کسی گوش بدهید که شبیه گوینده اطلاعات فرودگاه صحبت می کند، به حرف زدن مردم عادی در دنیای واقعی گوش می دهید. می توانید تغییر لحن آن ها و زبان بدنشان را ببینید و از آن برای تقویت زبان انگلیسی خودتان استفاده کنید.

• نحوه استفاده از گرامر را در کلام می شنوید. نه تنها یاد می گیرید از عبارات و اصطلاحات جدید چطور استفاده کنید، بلکه از کلام و موقعیتی که این عبارات در آن استفاده می شود هم مطلع خواهید شد. از این به بعد این جمله را زیاد خواهید گفت: «اوه! الان می فهمم منظورت چیه وقتی می گفتی ……!».

• تعداد زیادی کلمه جدید یاد می گیرید. قبل از اینکه فیلم دیدن برایتان عادت شود، احتمالا برای کلمه عصبانی فقط معادل «angry» را می دانستید، اما بعدها متوجه می شوید این تنها کلمه ای نیست که انگلیسی زبانان برای بروز احساسشان استفاده می کنند. اصطلاحات عامیانه را در تمام صحنه های فیلم ها خواهید شنید. عباراتی مثل «fed up»، «cranky»، «off the hook» و تعداد زیادی از اصطلاحات، کلمات و عبارات را خواهید شنید که برای شما نا آشناست اما مردم هرروز از آن ها استفاده می کنند.

• تصاویر را به عبارت، کلمات و دستور زبان جدید ربط می دهید. یاد گرفتن و به خاطر سپردن کلمه «ring» (میدان مبارزه در بوکس» با دیدن صحنه هایی از فیلم که در آن به مسابقه و مبارزه می پردازند، راحت تر خواهد بود.

• انگیزه، کلید موفقیت است. انگیزه شما یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی است. تماشای فیلم به زبان انگلیسی باعث می شود فرآیند یادگیری سرگرم کننده و لذت بخش باشد.

کجا می توانم فیلم هایی به زبان انگلیسی ببینم؟

FluentU

حقیقت این است که در اینترنت تعداد زیادی منبع برای تماشای فیلم به زبان انگلیسی وجود دارد، اما لازم نیست برای پیدا کردن آن ها وقت زیادی صرف کنید. می توانید مجموعه ای از بهترین صحنه های فیلم و تریلر و ویدیوهای دیگر در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی را در FluentU پیدا کنید.

ویدیوها براساس سطح دانش (مبتدی تا پیشرفته)، موضوع (هنر و سرگرمی، سلامت و سبک زندگی و غیره) و قالب (وبلاگ ویدیویی، اخبار، برنامه های تلویزیونی و غیره) سازماندهی شده اند؛ بنابراین می توانید به راحتی ویدیویی که مناسب سطح و موضوع مورد علاقه تان است را انتخاب کنید و ببینید.

واژه هایی که در فیلم ها شنیده می شود، با توضیحات درون متنی، عکس، صدا و جملات چندگانه همراه می شود تا یادگیری و درک آن ها آسان باشد. همچنین می توانید با کلیک روی هر کلمه ببینید در ویدیوهای دیگر سایت چطور استفاده شده اند.

Mango Premiere

Mango Premiere با اضافه کردن زیرنویس انگلیسی روش جدید آموزش و درک مطلب، هم به صورت نوشتار و هم به صورت گفتار را به زبان آموزان ارائه می دهد.

Mango Premiere با دو حالت «Movie Mode» و «Engage Mode» این کار را می کند. در حالت «Movie Mode» فیلم ها با زیرنویس پخش می شوند، بنابراین می توانید کلمات را همزمان با فیلم دنبال کنید. «Engage Mode» شما را با تک تک صحنه های فیلم همراه می کند و زبان را به شما آموزش می دهد و در مسیر یادگیری از شما آزمون هایی هم می گیرد.

Netflix و Fleex

وبسایت نتفلیکس (Netflix) بزرگ ترین آرشیو فیلم در جهان را دارد. هزاران فیلم در دسترس شماست که می توانید از بین آن ها هر کدام که مناسب سطح انگلیسی شماست، انتخاب کنید. فعال کردن زیرنویس فیلم ها هم مکالمه شما را تقویت می کند و در عین حال باعث سرگرمی و تفریح است.

در مقابل، Fleex ابزاری ساده اما کاربردی است که یادگیری زبان انگلیسی را دچار تحولی اساسی می کند و هر زمان که درک مطلب شما از دیالوگ فیلم ها بیشتر شد، زیرنویس ها را حذف می کند. Fleex با نتفلیکس سازگار است و به این معنی است که وقتی در حال تماشای فیلم مورد علاقه تان هستید می توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

YouTube

همانطور که می دانید، ویدیوهای بسیار زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی در یوتیوب موجود است. اما صحنه های معروف و به یاد ماندنی فیلم ها هم در یوتیوب هست و می توانید برای یادگیری کلمات، عبارات و اصطلاحات جدید از آن ها استفاده کنید.

British Council Film

وبسایت British Council برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی از فیلم و تولیدات رسانه ای استفاده می کند. دانشجویان می توانند ویدیوهای کوتاه ببینند، فعالیت های مختلفی بر اساس صحنه هایی که دیده¬اند انجام بدهند و همزمان مهارت شنیداری را تقویت کنند.

پیش از اینکه فیلم ببینید، برای دست گرمی، با بعضی از تمرین های از پیش تعریف شده خود را به چالش بکشید، سپس فیلم اصلی را ببینید و تمرین های مربوط به آن را انجام دهید. هر زمان جملات یا کلمات را درک نکردید و معنی آن را متوجه نشدید، می توانید از متن استفاده کنید.

TED Talks

از فیلم دیدن خوشتان نمی آید؟ TED Talks را امتحان کنید. از سال 2006، کنفرانس های TED (Technology, Entertainment, Design) برای تماشای عمومی در اینترنت قرار گرفتند.

با کنفرانس های TED Talks شانس این را دارید که به سخنرانی های بومیان انگلیسی زبان درباره ایده ها، حوزه های تحقیق و موضوعات علمی، فرهنگی و آکادمیک گوش دهید؛ این سخنرانان از همه جای جهان به این کنفرانس می آیند و هر کدام لهجه و آداب سخنوری خاص خود را دارند.

بیش از 1900 سخنرانی در این وبسایت در دسترس است و متن هر سخنرانی هم موجود است تا هنگام گوش دادن به آن ها، متن را هم دنبال کنید. یکی از موضوعات مورد علاقه و سخنرانی مربوط به آن را انتخاب و دانش لغت و همچنین درک مطلب و تلفظ را در خودتان تقویت کنید.

حال که می دانید کجا به دنبال ویدیوها بگردید، باید بدانید چطور از آن ها استفاده کنید.

پنج راه یادگرفتن زبان انگلیسی با تماشـــای فیلم

1-مطمئن شوید ویدیوی درست و صحنه درست را انتخاب کرده اید

این مرحله خیلی مهم و حیاتی است. قرار است زمان زیادی را صرف تماشای فیلم کنید، پس به حدی از آن لذت ببرید که اگر لازم بود، دوست داشته باشید یک میلیون بار دیگر هم آن را تماشا کنید.

خب، البته، نه دقیقا یک میلیون بار، ولی منظورمان این است که ویدیوها باید به حدی جذاب باشند که از تماشای چندباره آن ها خسته نشوید. شاید لازم باشد طی چند روز یا چند هفته بارها آن ها را تماشا کنید تا بتوانید تمام مطالب آموزنده را یاد بگیرید. وقتی اطلاعات با این روش به شما ارائه شوند، یادگیری، پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

نمی توانید تصمیم بگیرید کدام فیلم را انتخاب کنید؟ در این مقاله ما به شما کمک می کنیم از بین بهترین فیلم های تاریخ سینما، فیلمی را انتخاب کنید و با سرگرمی و تفریح زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

Inglorious Basterds

صحنه ای از این فیلم به سه دلیل بسیار جالب است. سرهنگ هانس لاندا (با نقش آفرینی کریستف والتز) انگلیسی را به صورت پیشرفته و با تلفظ کاملا درست صحبت می کند. حتی زبان آموزان با تجربه هم ممکن است با کلماتی مواجه شوند که لازم باشد معنی آن ها را در فرهنگ لغت پیدا کنند؛ کلماتی مانند «Single-handedly» یا «Prospect».

دوم اینکه این مکالمه با صحبت های ستوان آلدو رین (برد پیت) به پایان می رسد و نشان می دهد چطور باید از اصطلاح «!Bingo» به درستی استفاده کرد که یک عبارت ساده است و می توانید در طول روز و در مکالمات با دوستانتان از آن استفاده کنید.

و در نهایت بازیگری که نقش سرهنگ لاندا را بازی می کند، یک آلمانی زبان است که به دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلط است. او با شکوه خاصی هر سه زبان را در فیلم به تصویر می کشد و به طور قطع یکی از الگوهایی است که هر زبان آموزی می خواهد روزی جای او باشد.

شدیدا پیشنهاد می کنم تمام صحنه هایی که کریستوف والتز در این فیلم انگلیسی صحبت می کند را تماشا کنید و کلماتی که معنی آن را نمی دانید روی یک کاغذ یادداشت کنید، ممکن است تعداد آن ها خیلی زیاد باشد، پس همه را یادداشت کنید و بعد از فیلم معنای آن ها را یاد بگیرید.

Groundhog Day

اغلب صحنه های این فیلم جنبه آموزشی دارد. مکالمات ساده که ممکن است با هر کسی که در روز ملاقات می کنید اتفاق بیافتد؛ در این صحنه ها سوالات زیادی پرسیده می شود که می تواند برای آغاز مکالمات بسیار کاربردی باشد.

فیلم «Groundhog Day» درباره شخصی به نام Phil (با نقش آفرینی بیل مورفی) است که بارها و بارها یک روز خاص را زندگی می کند و در نهایت درس با ارزشی از این اتفاق می گیرد. داستان فیلم باعث شده دیالوگ ها و مکالمات بارها تکرار شوند. همانطور که قبلا هم درباره این مسئله صحبت کردیم، تکرار و تمرین در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. این فیلم را با دوستان یا همکلاسی هایتان ببینید و با تکرار صحنه هایی که دوست دارید، سعی کنید قبل از آنکه زیرنویس نوشته شود جمله را بگویید.

2- با داستان همراه شوید

اگر فیلم را قبلا ندیده اید، مهم است که با داستان و سناریوی فیلم همراه شوید. بعد از اینکه فیلم مورد نظرتان را انتخاب کردید، وقت آن رسیده روی درک مطلب و دنبال کردن روند داستانی فیلم تمرکز کنید. اگر داستان فیلم را بدانید، تمام حواس خود را روی تمرین زبان انگلیسی می گذارید و مکالمات و جمله های فیلم را دنبال می کنید.

نمی شود هم روی زبان انگلیسی تمرکز کرد هم نگران از دست دادن صحنه ها و تصاویر فیلم بود. خوشبختانه در این مواقع زیرنویس کمک بزرگی به حساب می آید.

اگر مبتدی هستید، حتما برای بار اول فیلم را با زیرنویس ببینید. به مرور زمان و با فهمیدن داستان فیلم، می توانید زیرنویس را حذف کنید و به درک مطلب و یادگیری بپردازید.

یادتان باشد! لازم نیست هربار که می خواهید تمرین کنید، تمام فیلم را از اول تماشا کنید. با توجه به منابعی که در بالا معرفی کردیم، می توانید قسمت هایی که نمی خواهید تماشا کنید را رد کرده و از همان ابتدا قسمت مورد نظر را ببینید.

3-با زیرنویس ها بازی کنید

بعد از اینکه فیلم را تماشا کردید و داستان آن را متوجه شدید، وقت آن رسیده است تا صحنه هایی که به نظرتان خوب و مفید هستند را انتخاب و یادگیری را شروع کنید. در ادامه چند راه به شما می گوییم تا هنگام برگشتن به صحنه های مورد نظرتان چطور از زیرنویس ها به بهترین نحو استفاده کنید.

صحنه ها را با زیرنویس انگلیسی ببینید

زیرنویس های انگلیسی بهترین راه برای درگیر شدن غیرمستقیم با زبان هستند. با فعال کردن زیرنویس به زبان انگلیسی، متوجه می شوید به طور ناخودآگاه بیشتر و بیشتر در حال استفاده از زبان انگلیسی هستید، کلمات جدید یاد می گیرید و در نهایت می توانید در یک جمله کامل از این کلمات استفاده کنید.

مزیت مهم دیگر این است که تعداد فیلم با زیرنویس انگلیسی بیشتر از فیلم با زیرنویس به زبان های دیگر است. مجموعه کامل تری از صحنه های مهم و مفید دارید که بیشتر به زبان انگلیسی هستند.

از زیرنویس دوگانه استفاده کنید

اگر چه زیرنویس به زبان انگلیسی معمولا بهتر است، اما اگر مبتدی هستید، احتمالا برای شروع مشکلات زیادی خواهید داشت. در این صورت بهتر است که از زیرنویس های دوگانه یا دو زبانه استفاده کنید و یکی از زیرنویس ها به زبان انگلیسی و دیگری به زبان مادری باشد.

دقت کنید! زیرنویس های دوگانه فرصت های بیشتری برای یادگیری در اختیار شما قرار می دهند، اما نمی توانید همزمان هر دو زیرنویس را هنگام تماشای آن صحنه بخوانید و دنبال کنید. بهترین کار این است که خود را مقید کنید فقط زیرنویس انگلیسی را بخوانید و هر زمان که به ترجمه و کمک نیاز داشتید، به زیرنویس فارسی رجوع کنید.

4-زیرنویس را غیرفعال کنید و روی پای خودتان بایستید

غیرفعال کردن زیرنویس بعد از مدتی، شبیه به جداکردن چرخ های کمکی دوچرخه است. این نتیجه اهمیت زیادی دارد. به من اعتماد کنید! راه های دیگری به جز زیرنویس را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید.

یکی از کارهای مورد علاقه من این است که قبل از اینکه بازیگر جمله ای را بگوید، من آن را با خودم یا با صدای بلند بگویم. علاوه بر آن، می توانید صحنه ای از فیلم را بازی کنید. همزمان با بازیگر حرکت کنید، جمله ها و دیالوگ ها را تکرار کنید و سعی کنید به حدی در این کار ماهر شوید که هیچ مکثی در جمله هایتان نباشد. بهترین کار برای تمرین هجی و تلفظ، تکرار کلمات و عبارات، درست مانند بازیگران است.

در نهایت اگر واقعا می خواهید کار بزرگی انجام دهید، از صحنه ای که بازی می کنید فیلم بگیرید و صدا، تلفظ و جمله بندی خودتان را با بازیگر اصلی مقایسه کنید.

5-کمی تفریح کنید!

تبریک میگویم! در پایان این مقاله یاد گرفته اید چطور صحنه های خوب یک فیلم را تماشا کنید و جملات و عباراتی که بازیگران در آن به کار می برند را دقیقا مثل خودشان بگویید یا منظورشان را به طور کامل متوجه شوید.

اگر تمایل دارید، با دوستانتان هم این صحنه ها را ببینید و درباره نکات فرهنگی، عبارات و اصطلاحات بحث کنید. حتی می توانید خودتان و دوستانتان را محک بزنید. با ترکیب صحنه های فیلم ها با بازی و آزمون، می توانید مطمئن شوید که مطالب را یاد گرفته اید یا نه.

بعد از اینکه سه یا چهار فیلم تماشا کردید، هر کدام دیالوگ محبوبتان را انتخاب کنید یا صحنه مورد علاقه تان را روی کاغذ بنویسید و در یک ظرف بریزید. هر کدام برگه ای را بردارید و نوشته روی آن را بخوانید. هر کس توانست اسم فیلم را درست بگوید کاغذ را می گیرد. کسی که در آخر بیشترین برگه را داشته باشد، برنده است.

مکالمه به زبان انگلیسی یک اولویت است، اما قرار نیست یادگرفتن آن خسته کننده باشد. فیلم و صحنه های جذاب آن ها راهی سرگرم کننده و جالب برای تمرین و تقویت مهارت های زبان انگلیسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

دوره های آموزشی زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید