IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
پنج دلیل برای یادگیری یک زبان جدید در سال 2019
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
16 مرداد 1398

پنج دلیل برای یادگیری یک زبان جدید در سال 2019

شما به چه علتی زبان جدید یاد می‌گیرید؟ اصلا به یادگیری زبان جدید فکر می‌کنید؟ یا تا کسی را می‌بینید که رشته‌ی دانشگاهی‌ او زبان انگلیسی (یا دیگر زبان‌های خارجی) است، با تمسخر می‌گویید «از زبان متنفرم»؟

اگر کمی به دلایل یادگیری یک زبان جدید فکر کنید، احتمالا همیشه مواردی مثل «تخصص، سفر، چالش جدید و …» به ذهنتان خطور می‌کند. اما من به عنوان یک چندزبانه چه کار می‌کنم؟ چه چیزی به من انگیزه‌ی یادگیری یک زبان جدید می‌دهد؟ به خاطر شغل؟ درآمد؟

با یادگیری تنها یک زبان جدید هم می‌توان شغل خوبی پیدا کرد. حتی اگر زبان یاد نگیرید هم می‌توانید حسابداری (یا هر رشته‌ی دیگری) بخوانید و سریعا مشغول به کار شوید. اما اگر من به این فکر ‌کنم که چرا عاشق یادگیری زبان‌های جدید هستم، دلایل دیگری به ذهنم می‌رسند. از نظر من، دلایل بسیار بهتری برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد! اجازه دهید دلایل مورد علاقه‌ی خود را برایتان بیان کنم. از کجا معلوم؟ شاید این دلایل شما را هم به یادگیری یک زبان جدید تشویق کند:

پنج دلیل برای یادگیری یک زبان جدید در سال 2019

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

کتاب‌ها و فیلم‌ها را به روش متفاوتی تجربه می‌کنید

کتاب خواندن یا تماشای یک فیلم به زبان اصلی تاثیر متفاوتی روی شما می‌گذارد. این تجربه تاثیر و احساس کاملا متفاوتی دارد. چون نه تنها می‌توانید به دنیا با دید دیگری نگاه کنید، بلکه کتاب‌های نویسنده‌های فرانسوی مثل Jean-Paul Sartre، Patrick Modiano یا Simone de Beauvoir صدبرابر جذاب‌تر خواهد شد.

و البته اگر فیلم‌های Almodovar را به زبان اسپانیایی ببینید، برایتان بسیار بامزه‌تر و خنده‌دارتر خواهند بود. اگر لازم است کتاب ترجمه‌شده‌ی آن را بخوانید یا از زیرنویس کمک بگیرید. فیلم را تماشا کنید و از آن لذت ببرید!

سیاست‌مدارتر می‌شوید

شما را نمی‌دانم ولی من گاهی زیادی کنجکاو (بیشتر فضول) می‌شوم. بنابراین گوش دادن (یا همان استراق سمع) به مکالمات دیگران یکی از کارهای مورد علاقه‌ی من است. بنابراین هرچه زبان‌های بیشتری بلد باشم، می‌توانم به مکالمات بیشتری گوش دهم. چه در قطار ایستاده باشم چه در شهر پیاده‌روی کنم. این خیلی جذاب است که بتوانید حرف‌های کسانی را که فکر می‌کنند منظورشان را نمی‌فهمید، متوجه شوید. یک بار که در سوپرمارکت مشغول خرید بودم، متوجه شدم که خانمی با همکارش به زبان فرانسه صحبت می‌کند و می‌گوید که من چقدر ناز و بامزه هستم! راستش را بخواهید وقتی در پاسخ به آن‌ها گفتم «merci»، بسیار شگفت‌زده شدند. البته دوست دارم ماجراهای شما را نیز بشنوم!

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

احساس استقلال بیشتری می‌کنید

این یکی واقعا فوق‌العاده است، خصوصا زمانی که مسافرت می‌کنید. وقتی که بیش از یک زبان بلد باشید، می‌توانید بدون اینکه از کسی کمک بگیرید یا سوالی بپرسید، کارهای خیلی زیادی انجام دهید. بیایید فرض کنیم که شما می‌خواهید دوستی را در لندن ملاقات کنید. اگر بتوانید خودتان قهوه سفارش دهید یا آدرس بپرسید، زیاد به کمک دوستتان احتیاج پیدا نمی‌کنید. بنابراین اعتمادبه‌نفس و قدرت بیشتری احساس می‌کنید؛ عالی است!

بافرهنگ‌تر می‌شوید

با یادگیری یک زبان جدید، یک فرهنگ جدید را هم کشف می‌کنید. بنابراین، صحبت‌کردن به سایر زبان‌ها به شما دید بازتری نسبت به دنیا می‌دهد و شما را روشنفکر‌تر می‌کند. این واقعا باارزش است که بتوانید با بومی‌‌زبان‌ها ارتباط برقرار کنید و به این ترتیب تجربه‌ی سفر خود را کاملا تغییر دهید. مشخصا بومی‌زبان‌ها از تلاش شما قدردانی می‌کنند و از دیدن اینکه می‌توانید با زبان خودشان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، خوشحال‌تر می‌شوند.

پنج دلیل برای یادگیری یک زبان جدید در سال 2019

ملاقات با مردم جدید و پیدا کردن دوست از سراسر دنیا

این مورد آخر از همه بیان می‌شود، ولی نسبت به بقیه‌ی موارد از اهمیت کمتری برخوردار نیست. این یکی از محبوب‌ترین دلایل من برای یادگیری زبان جدید است. اگر شما به خودتان زحمت بدهید و بیش از یک زبان یاد بگیرید، احتمالا از آن دسته کسانی هستید که عاشق سفر‌کردن هستند و شاید حتی تجربه‌ی زندگی در خارج از کشور را نیز داشته‌ باشید. اگر زبان جدید یاد بگیرید می‌توانید با کسانی که هنگام سفر با آن‌ها ملاقات می‌کنید، در ارتباط باشید. این واقعا فوق‌العاده است که بتوانید دوستان خود را مجددا در محل زندگی آن‌ها ملاقات کنید، نه که فقط به راهنمای تور وابسته باشید و همیشه جایی بروید و بمانید که او تصمیم می‌گیرد!

بسیار خوب، چرا امسال شما یک زبان جدید یاد نگیرید؟ هرچه سریع‌تر شروع کنید و با چالش‌های جدیدی روبرو شوید و به همه مشکلات غلبه کنید. به این ترتیب سال بعد می‌توانید فیلم‌های مختلفی به زبان فرانسه تماشا کنید، در قطار به مکالمات دو اسپانیایی‌زبان گوش دهید یا در ریو دوست‌های بومی‌زبان پیدا کنید


بیشتر بخوانید:سخنان زیبا به زبان انگلیسی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید