IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
سیستم های یادگیری زبان برای تقویت حافظه و زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
23 اسفند 1397

سیستم های یادگیری زبان برای تقویت حافظه و زبان انگلیسی

به ظاهر ساده است.

اما در باطن، شبکه­ای پیچیده از قسمت­ هایی وجود دارد که با نظم و هماهنگی فوق ­العاده­ای کار می­کنند.

جملات بالا نحوه کارکرد یک سیستم را نشان می­دهد.

برای مثال، منظومه شمسی را در نظر بگیرید. اگر به ماه نگاه کنید، به نظر آرام می­ آید. اگر اطلاعات بیشتری درباره منظومه شمسی و نظام موجود در آن نداشته باشید، هرگز حدس هم نمی­زنید که ماه فقط یکی از اجرام آسمانی است که با سرعت بسیار وحشتناک و زیادی در فضا در حال حرکت است و به طرز معجزه­آسایی می­تواند هرروز زندگی ما را از بین ببرد.

البته منظومه شمسی ما نمونه بارز یک سیستم است. اگرچه تمام قسمت ­های متحرک به نظر غیرقابل پیش­بینی و در هم ریخته به نظر می‌آیند، اما در باطن همه چیز با نظم خاصی کنار هم قرار گرفته­اند و درست مثل قطعات یک ساعت، همه چیز فکر شده و قابل پیش­بینی و البته بسیار پیچیده هستند.

سیستم های یادگیری زبان برای تقویت حافظه و زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

نظام­ها و سیستم­های یادگیری زبان هم فرقی با نظام­های دیگر ندارند. درست است، در این سیستم­ها خطر مرگ ناگهانی در اثر برخورد سیارات و قمرهای سرکش و یاغی وجود ندارد، اما قانون و قاعده­ای که در بطن این سیستم­ها وجود دارد یکی است: سیستم یادگیری زبان، شبکه­ای پیچیده از قطعات و قسمت­های مختلف است که با هماهنگی کامل کار می­کند تا به شما حس راحتی بی­نظیری بدهند.

سیستم­های یادگیری زبان با دقت خاصی طراحی شده­اند تا یادگیری را به حداکثر برسانند. مثل برنامه­ها و نرم­افزارهای آموزش زبان به روش غوطه­وری (immersion)، سیستم­های یادگیری زبان با این هدف طراحی شده­­اند تا تجربه واقعی و ساده یادگیری را برای شما فراهم کنند و به شما کمک کنند مهارت­های کاربردی زبان را کسب کنید.

این برنامه­های هوشمند زبان اغلب به صورت برنامه­های آنلاین یا نرم­افزارهای آموزش در اختیار زبان‌آموزان قرار می­گیرند. بعضی از این سیستم­های یادگیری زبان به صورت برنامه­های صوتی طراحی شده­اند تا هر کس که رویکرد صوتی و بدون لپ­تاپ و کامپیوتر را برای یادگیری ترجیح می­دهد، از این روش استفاده کند.

احتمالا در دنیای سیستم­های یادگیری زبان، اسم­های بزرگی را شنیده­اید. نرم­افزارهای مثل Rosetta Stone و Pimsleur دو مورد از شناخته­شده­ترین گزینه­ها هستند. با این حال، سیستم­های یادگیری زبان مفید دیگری هم هستند که شاید تا به حال اسم آن­ها را هم نشنیده باشید. امروز و در این مقاله شش مورد از آن­ها را به شما معرفی می­کنیم که کمتر کسی از وجود آن­ها با خبر است و هر زبان‌آموز تازه­کاری باید نگاهی به آن­ها بیاندازد.

چرا باید از یک سیستم یادگیری زبان استفاده کرد؟

اول اینکه سیستم یادگیری زبان برای زبان‌آموزان طراحی شده است. به همین دلیل، آن­ها روی برآوردن نیازهای خاص و منحصربه­فرد زبان­آموزان تاکید دارند و در تلاش برای حل مشکلات و معضلات آن­ها هستند. این رویکرد باعث می­شود سیستم­های یادگیری زبان متمرکزتر و خاص­تر از مطالعات مستقل باشد.

سیستم­های یادگیری زبان از محتوا و مطالب جذاب و متنوعی استفاده می­کند تا شما را مشتاق و باانگیزه نگه دارد. هرزمان برای مدتی طولانی روی یک موضوع یا مسئله تمرکز کنید، به احتمال خیلی زیاد خسته می­شوید و حوصله­تان سر می­رود. برای مثال، هیچ­کس دوست ندارد روزانه ساعت­ها پشت میز بنشیند و کلمات انگلیسی یاد بگیرد. سیستم­های یادگیری زبان، با تغییر و تبدیل موضوعات مختلف از این تکرار جلوگیری می­کنند. بیشتر سیستم­های یادگیری زبان فعالیت­های شنیداری، واژگان و مهارت­های دیگر را با هم ترکیب می­کنند و باعث می­شوند شش دانگ حواستان به درس باشد و مغزتان در بهترین و فعال­ترین حالت به یادگیری بپردازد.

به علاوه، سیستم­های یادگیری زبان تسک­ها و تمرین­های متنوعی دارند تا تضمین کنند شما تمام مهارت­های زبان انگلیسی را به خوبی یاد می­گیرید. اگر به صورت خودآموز زبان بخوانید یا از منابع نامناسب و ناسازگار استفاده کنید، احتمال اینکه بعضی مهارت­ها را بهتر و بیشتر از بقیه یاد بگیرید و در بعضی از آن­ها ضعف داشته باشید، زیاد می­شود. برای مثال، ممکن است در خواندن مهارت کافی کسب کنید اما نتوانید به همان خوبی حرف بزنید. سیستم­های یادگیری زبان روی آموزش تمام مهارت­ها به صورت یکسان و با یک کیفیت تمرکز دارند و همین مسئله باعث می­شود شما را از مشکلات خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن رها کنند.

به علاوه، سیستم­های یادگیری زبان سازگار و در دسترس هستند. بعضی از آن­ها کاملا رایگان و آنلاین هستند و بقیه موارد به صورت نرم­افزاری یا اپلیکیشن در اختیار شما قرار می­گیرند. علاوه بر این، بسیاری از این برنامه‌ها و اپلیکیشن­ها از نظر مدت زمانی که می­توانید در طول روز به مطالعه اختصاص بدهید، منعطف هستند و می­توانید حتی برای چند دقیقه در روز به مطالعه و تمرین بپردازید.

در نهایت، سیستم­های یادگیری زبان، از دوره­های فشرده و خصوصی زبان ارزان‌قیمت­تر هستند. اگر در دانشگاه دوره آموزش زبان برداشتید، احتمالا میلیون­ها تومان باید هزینه کنید و اگر می­خواهید در زبان انگلیسی تسلط کامل به دست آورید، باید حداقل سه یا چهار دوره ثبت­نام کنید. نیازی نیست بگوییم این دوره­ها هر بار که تکرار شوند، هزینه­های بیشتری روی دستتان می­گذارند. بسیاری از سیستم­های یادگیری زبان رایگان هستند یا می­توانید با مبلغی ناچیز برای استفاده از آن­ها آبونه شوید و این هزینه­ها به طرز قابل توجهی کمتر هستند.

حالا با هم به سراغ این شش سیستم یادگیری جدید می­رویم.

Fluenz

رویکرد Fluenz این است که از دانش زبان انگلیسی خودتان استفاده کنید تا یک زبان جدید یاد بگیرید.

با یادگیری کلمات بین زبان­هایی که ریشه یکسان دارند و گرامر و قواعد صرف و نحو در آن­ها را از قبل می­دانید و بلد هستید، Fluenz هم به شما کمک می کند تا زبان جدید را خیلی سریع و راحت یاد بگیرید.

برنامه اصلی شامل دروسی ویدیویی و تمرین­های هدفمند است که قواعد و قوانینی را که یاد گرفتید، تمرین کنید.

وقتی نسخه کامل Fluenz را خریداری کنید، می­توانید به اپلیکیشن­ها، فلش­کارت­ها، محتوای آنلاین و فایل­های صوتی با فرمت MP3 هم دسترسی پیدا کنید.

سیستم یادگیری زبان Fluenz برای دانلود یا به صورت سی دی آماده استفاده است.

در حال حاضر این برنامه برای آموزش زبان­های فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، چینی و اسپانیایی اروپایی و آمریکای لاتین قابل استفاده است.

سیستم های یادگیری زبان برای تقویت حافظه و زبان انگلیسی

FluentU

سیستم یادگیری زبان FluentU تجربه سرگرم­کننده­ای را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند. به این دلیل که FluentU از محتوای تکراری و قدیمی دوره­های معمولی زبان استفاده نمی­کند. در عوض، شما زبان را از طریق ویدیوهای معتبر و جذاب مثل پیش­نمایش فیلم، کلیپ­های اخبار، موزیک ویدیوها و سخنرانی­های انگیزشی یاد می­گیرید. هر ویدیو دارای زیرنویس است و می­توانید با کلیک روی هر واژه معنی آن را بدانید و مثال­هایی بخوانید که فهم آن را راحت­تر کند.

در FluentU گزینه­ای به نام «Learn Mode» وجود دارد که ویدیوها،‌ تصاویر و جمله­های مثال را در قالب فلش­کارت­ها و تمرین­هایی برای سرگرمی و یادگیری اینتراکتیو به زبان‌آموز ارائه می­کند.

سیستم یادگیری زبان FleuntU انعطاف­پذیر است و به طور کامل می­توان آن را مطابق نیاز و سبک یادگیری فرد تنظیم کرد. سرعت ویدیو­ها را تنظیم می­کنید. همچنین این برنامه سابقه و پیشینه یادگیری شما را در حافظه­اش نگه می­دارد و از یک الگوریتم برای تمرین­ها و دروس بعدی استفاده می­کند. با این روش شما زبان و مطالب جدید را روی مطالبی که قبلا یاد گرفتید، می­سازید.

برنامه FluentU در حال حاضر برای یادگیری زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای و پرتغالی طراحی شده است و در حال ارائه خدمات به زبان‌آموزان است.

می­توانید FluentU را به صورت آنلاین و از وبسایت یا با دانلود اپلیکیشن آن از iTunes استفاده کنید (نسخه اندروید آن در حال ساخت است و به زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.)

Transparent Language

سیستم یادگیری زبان Transparent Language توسط آموزشگاه‌های زبان، موسسات و زبان‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این برنامه از روش مبتنی بر تحقیق استفاده می­کند تا به یادگیری زبان کمک کند. در این روش ابتدا واژگان به زبان‌آموز آموزش داده می‌شود و بعد از آن به قوانین و قواعد گرامر پرداخته می‌شود.

با استفاده از Transparent Language، می­توانید راهی که برای شما در نظر گرفته شده است را انتخاب کنید یا راهی را انتخاب کنید که خودتان دوست دارید زبان را با آن روش یاد بگیرید. صرف نظر از اینکه کدام راه را انتخاب می­کنید، به محتوا و مطالب باارزشی برای یادگیری مهارت­های شنیدن، خواندن، مکالمه و نوشتن دسترسی خواهید داشت.

یادگیری مهارت مکالمه با برنامه­های کامپیوتری معمولا کار سختی است، اما Transparent Language فناوری خاصی را ارائه می‌کند که می‌توانید با آن تلفظ خودتان را با یک بومی مقایسه کنید و در جهت بهتر شدن لهجه و تلفظ کلمات بکوشید. همچنین می­توانید برای مهارت نوشتن و تایپ کردن هم تمرین­هایی دریافت کنید که مهارت باارزشی است که شاید تا به حال به آن فکر نکرده باشید.

اشتراک این برنامه به صورت ماهانه و روی بیشتر دستگاه­هایی که به اینترنت متصل می­شوند قابل استفاده است. بیش از 100 زبان را پشتیبانی می­کند که مهم‌ترین آن­ها زبان چینی، اسپانیایی و فرانسه است و همچنین زبان‌های کم کاربردتری مثل زبان مغولی و داکوتایی را هم آموزش می­دهد.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Babbel

اگر می­خواهید مهارت­های مکالمه را در خودتان به حد اعلا برسانید تا بتوانید با بومیان ارتباط برقرار کنید، سیستم یادگیری زبان Babbel نقطه پرتاب شماست.

متخصصین زبان­های خارجی در Babbel دوره­های مفید و باارزش را در کنار هم جمع کردند تا مهارت­هایی را در شما تقویت کنند که شما از زبان مادریتان با آن­ها آشنا هستید.

بنابراین، دیالوگ­های اینتراکتیو با بومیان به شما کمک می‌کند مهارت­های مکالمه را تقویت کنید و فناوری تشخیص صدا (voice recognition) هم به شما کمک می­کند لهجه و تلفظ درست­تر و بهتری داشته باشید.

علاوه بر این، به شما کمک می­کند واژگانی را یاد بگیرید که مربوط به زندگی روزمره شماست و همین مسئله باعث می­شود مجموعه مفید و کاربردی واژگانی را یاد بگیرید که به آن­ها نیاز دارید. با این رویکرد وقتتان برای یادگیری کلمات و واژگانی که شاید هیچوقت از آن­ها استفاده نکنید تلف نمی­شود.

سیستم یادگیری زبان Babbel به شما این امکان را می­دهد سرعت مورد نظر و مناسب خودتان را انتخاب کنید. جلسه­ها و درس­هایی که 10 تا 15 دقیقه در روز وقتتان را می­گیرند و در هر برنامه زمانی و با هر مشغله­ای می­شود این زمان را خالی کرد و به یادگیری زبان پرداخت. همچنین می­توانید از این برنامه به صورت آنلاین یا به صورت اپلیکیشن استفاده کنید.

باید اشتراک این برنامه را خریداری کنید و زبان‌هایی مثل اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسه، پرتغالی، دانمارکی، سوئدی، هلندی، روسی، لهستانی، ترکی استانبولی و اندونزیایی را یاد بگیرید.

Speed Learning Languages

همانطور که از اسمش پیداست، سیستم یادگیری Speed Learning Languages با هدف آموزش یک زبان جدید با سرعت و بازده بالا طراحی شده است.

این برنامه روی آموزش و تقویت مهارت مکالمه تمرکز دارد. دروس این برنامه روی دوره­های صوتی تکیه کرده که به شما کمک کند مهارت و قابلیت مکالمه با بومیان را تقویت کنید و صحبت­های آن­ها را بفهمید. تمرین­ها و تسک­های شفاهی که برای شما در نظر گرفته شده است، تمرین­هایی را برای شما فراهم کرده است که بتوانید بدون مشکل و با اعتماد به نفس کامل با هر کسی که می­خواهید صحبت کنید.

به علاوه، سیستم یادگیری Speed Learning Languages از تکرار سیستماتیک واژگان استفاده می­کند تا کلمات و عبارات جدید در ذهنتان بمانند.

برای استفاده از این برنامه، باید آن را دانلود کنید و زبان‌های اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و چینی را یاد بگیرید.

سیستم های یادگیری زبان برای تقویت حافظه و زبان انگلیسی

Instant Immersion

سیستم یادگیری Instant Immersion با این هدف طراحی شده است که شما را از یک زبان‌آموز صفر کیلومتر به کسی تبدیل کند که می­توانید به راحتی به زبان مقصد صحبت کند.

از طریق مجموعه­ای از بازی­ها، فعالیت­ها و سناریوهای واقعی، سیستم یادگیری زبان Instant Immersion عبارات و مهارت­های مفید و باارزشی را به شما آموزش می­دهد. کوییزها و تست­های مختلف، میزان پیشرفت شما را بررسی می کنند و به شما می­گویند نقاط ضعفتان کجاست و چقدر تا حرفه­ای شدن فاصله دارید. اگر به گزینه هندزفری یا همان فایل­های صوتی نیاز دارید، این برنامه دروس صوتی را هم ارائه می‌کند.

دروس این برنامه را می‌توانید دانلود کنید و دروسی که برای زبان‌های معروف و پرکاربرد است، روی سی‌دی هم وجود دارد و می‌توانید کتاب‌های کار این مجموعه را هم خریداری کنید. بیش از 120 زبان در این برنامه قابل استفاده است و زبان‌های معروفی مثل اسپانیایی، فرانسه، آلمانی و چینی را یاد بگیرید. با این حال، سیستم یادگیری زبان Instant Immersion طیف وسیعی از زبان‌های کم کاربردتر را هم برای آموزش در نظر گرفته است؛ زبان‌های مثل آلزایان، چیچوا و سامی!

به خودتان این اجازه را ندهید که یادگیری زبان جدید یا تقویت مهارت­ها برایتان مثل یک سنگ بزرگ باشد که به طور خطرناکی در فضا در حال حرکت است! با این شش برنامه مفید و خارق‌العاده می‌توانید کنترل قطعات و بخش­های درونی سیستم مغزی خود را به دست بگیرید و به راحتی و به تدریج زبان مورد نظرتان را یاد بگیرید.


بیشتر بخوانید:آیا می‌خواهید بدانید چگونه انگلیسی را در خانه یاد بگیرید؟


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید