IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آیا می خواهید بدانید چگونه انگلیسی را در خانه یاد بگیرید
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: ایرانمهر
23 آذر 1401

آیا می‌خواهید بدانید چگونه انگلیسی را در خانه یاد بگیرید؟

با یادگیری برخی نکات می‌توان به آسانی به این هدف رسید. حتماً شما هم سال‌ها آرزوی بهبود تلفظ خود را داشتید، اما نتوانسته‌اید چون کسی را برای تمرین پیدا نکرده‌اید. آیا دوست دارید به زبان مورد علاقه‌تان صحبت کنید، اما احساس می‌کنید که شغل و تعهدات شما مانعی برای شما شده و این کار را برای شما غیر ممکن کرده است؟ نگران نباشید! یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی دیگر یک خیال نیست. با رعایت چند نکته ساده اما بسیار مفید می‌توانید به‌راحتی رویای خود را محقق کنید.

مزایای زیادی برای این کار وجود دارد. به‌عنوان مثال، می‌توانید جلسات مطالعه خود را بر اساس نیازهای کاری و اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کنید. توانایی مطالعه از خانه باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که حتی در یک بعد از ظهر سرد زمستانی از مطالعه شخصی خود لذت ببرید و شما حتی می‌توانید آن را در آرامش کامل در حالیکه لباس خواب بر تن دارید و می‌خواهید بخوابید این کار را انجام دهید! باورتان نمی‌شود؟ می‌توانید خودتان شخصاً امتحان کنید.

همانطور که می‌بینید، این در این مسیر به مفیدترین نکات برای دستیابی به این چالش بزرگ زبانی دست پیدا خواهید کرد. اما باید به تمام نکاتی که در ادامه خواهد آمد توجه کنید.

چگونه انگلیسی را در خانه یاد بگیریم

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

نکته 1: گوش کنید، گوش کنید، و دوباره گوش کنید! اگر دائماً به این فکر می‌کنید که چگونه انگلیسی را می‌توانید به تنهایی و بدون کمک کسی دیگر یاد بگیرید، به احتمال زیاد افرادی هم که با آن‌ها مشورت کرده‌اید بر اهمیت گوش دادن تأکید داشته‌اند. در‌واقع، شما نباید اهمیت صداها را برای موفقیت در مسیر یادگیری خود دست کم بگیرید.

به هر حال صحبت کردن به یک زبان، کمی شبیه به آواز خواندن است. در اینجا نیز موضوع یادگیری صداهای جدید و گوش دادن دقیق به آن‌ها بسیار مهم است. چه در خانه باشید و چه در جاده، فناوری فرصت‌های زیادی را برای یادگیری شما فراهم می‌کند. به لطف این فرصت‌ها، می‌توانید همیشه با زبان مورد علاقه خود در تماس باشید. پس اولین نکته بسیار ساده است: تا جایی که می‌توانید به انگلیسی گوش دهید! حال به معرفی منابع مهمی می‌پردازیم که می‌توانید در اوقات مختلف شبانه‌روز به آن‌ها گوش دهید.

رادیو

قبل از هر چیزی باید گفت که رادیو یک منبع ارزشمند است. برای گوش دادن به اخبار و برنامه‌ها سعی کنید به ایستگاه‌های رادیویی بریتانیا در اینترنت متصل شوید. مجریان رادیو همیشه به مهارت‌های زبانی عالی مجهز هستند. با این حال، آنها آهسته‌تر از همکاران خود در تلویزیون صحبت می‌کنند.

موسیقی

موسیقی‌ که خیلی دوست دارید می‌تواند به یک ابزار تمرینی مفید و سرگرم‌کننده برای شما تبدیل شود. خود را به چالش بکشید و سعی کنید کلمات و اشعار آهنگ‌های مورد علاقه خود را شناسایی کنید. شما می‌توانید در همه حال مهارت‌های زبانی خود را  بهبود بخشید حتی در حین رقصیدن!

چگونه استعداد یادگیری زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم

کتاب‌های صوتی

نکته آخر اینکه اگر زمان کمی در اختیار دارید یا خانواده‌تان پر سر و صدا و شلوغی دارید، کتاب‌های صوتی راه‌حلی ایده‌آل برای شما هستند. می‌توانید به پادکست موردعلاقه‌تان گوش دهید، کتاب بخوانید و تمرینات شنیداری خود را انجام دهید.

نکته 2: فیلم‌های دوبله شده را فراموش کنید

فیلم‌ها فوق‌العاده هستند و هیچ کم و کاستی در یک فیلم دوبله شده با کیفیت عالی وجود ندارد. با این حال، بر کسی پوشیده نیست که هالیوود محبوب‌ترین فیلم‌ها در سطح دنیا را ارائه می‌کند و تنها فیلم‌ها در تقویت زبان انگلیسی شما نقش ندارند. علاوه بر فیلم‌ها تلویزیون و ویدئوهای مختلف نیز از عوامل جانبی مهمی هستند که بر تقویت زبان انگلیسی شما بسیار تأثیرگذارند.

زبان بدن بازیگران، همراه با مجموع مواردی که در آن صحنه‌ها اتفاق می‌افتد، به شما کمک می‌کند تا آنچه را که در حال وقوع است پیگیری کنید. شما همچنین می‌توانید از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید تا چیزی از قلم نیفتد و کلمه‌ای را از دست ندهید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا کم‌کم بدون زیرنویس یادگیری خود را پیش ببرید. زبان انگلیسی شما تا آن زمان در سطح بسیار خوبی خواهد بود و شما به‌راحتی از فیلم لذت خواهید برد.

یادگیری زبان انگلیسی به روش خودآموز

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

نکته 3: زیاد بخوانید، اما بیشتر بنویسید!

در واقعیت، زبان انگلیسی در اطراف ما زیاد است. به این معنی که شما در همه جا فرصت خواندن کلمات و عبارات انگلیسی را دارید. چه آنلاین باشد، چه در کتاب گرامری ارزشمندتان، یا در تبلیغات و شما در زندگی روزمره به‌طور پیوسته درگیر متن، کلمات جدید و نمونه‌هایی از قوانین و استثنائات زبان انگلیسی هستید.

بنابراین بسیار مهم است که حافظه خود را با استفاده از امکانات موجود و با تلاش برای استفاده از قواعد گرامری که در کتاب مورد علاقه خود با آنها مواجه شده‌اید، تقویت کنید و مالب مطالعه شده را به خاطر بسپارید. خواندن برای شما مفید خواهد بود و به شما در بهبود دایره لغات کمک می‌کند، اما نوشتن بسیار بیشتر تفاوت ایجاد می‌کند. پس به شما پیشنهاد می‌کنم سعی کنید برای عزیزان یا دوستان خود در خارج از کشور پیام یا ایمیل به زبان انگلیسی ارسال کنید. در وبلاگ‌ها و انجمن‌ها مشترک شوید تا به خود ثابت کنید که می‌توانید با افراد از سراسر جهان دوست شوید.

نکته 4: از هر فرصتی برای صحبت کردن استفاده کنید

در اینکه مطالعه بسیار خوب و مؤثر است شکی نیست، اما درگیر شدن فعالیت مکالمه و صحبت کردن شدن حتی بهتر است. شما باید بر کمرویی و خجالتی بودن خود که خاص زبان‌آموزان مبتدی است غلبه کنید و به آن حمله کنید. در طول سفر، آزمایش کنید و از هر فرصتی برای صحبت با افراد بومی استفاده کنید. وقتی در شهر خود هستید، فرصت را برای راهنمایی به گردشگران از دست ندهید.

اگر تصمیم گرفته‌اید در خانه یاد بگیرید، می‌توانید با برقراری یک تماس ویدیویی یا تماس تلفنی با پارتنر زبان خود و یا کسی که می‌تواند به زبان انگلیسی با شما صحبت کند شروع به صحبت کردن کنید. اما نگران اشتباهات احتمالی خود نباشید. این اشتباهات بخشی از روند یادگیری تمام افراد هستند و مطمئناً می‌توانید با خنده بر آنها غلبه کنید. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی صحبت کردن با آن است.

نکته 5: اهداف خود را برنامه‌ریزی کنید

بزرگترین خطر در پروسه یادگیری زبان انگلیسی به‌تنهایی از دست دادن انگیزه است. این نا امیدی و بی انگیزگی ممکن است به دو دلیل اتفاق بیفتد:

در حالت اول، ممکن است فراموش کنید که کلاس‌های خودآموز خود را برنامه‌ریزی کنید یا به مهلت‌هایی که تعیین کرده‌اید نرسید. همچنین ممکن است برنامه‌هایی را که برای مطالعه انتخاب کرده‌اید تغییر دهید یا ممکن است موضوع روز را به‌طور تصادفی انتخاب کرده باشید، زیرا ایده روشنی از آنچه باید انجام دهید ندارید.

اما در مورد دوم، ممکن است بدون در نظر گرفتن سطح واقعی انگلیسی خود، اهداف بلندپروازانه‌ای را برای خود تعیین کرده باشید. به همین دلیل شما همیشه این احساس را خواهید داشت که در حال اشتباه کردن هستید، در این حالت تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به جای دویدن راه بروید، به این معنی که به جای تعیین کردن اهداف بلندپروازانه و دور از دسترس باید اهداف کوچک و قابل دسترس برای خود تعیین کنید تا به تدریج دلزده نشوید و پیشرفت خود را دست کم نگیرید.

راه‌حل چیست؟ راه چاره همین نزدیکی است: شما باید بر اساس تعهداتی که دارید خود را سازماندهی کنید و روزهای مطالعه خود را انتخاب کنید.

ابتدا باید چند سؤال از خود بپرسید: اینکه چقدر زمان برای مطالعه دارید؟ و باید از چه سطحی باید شروع ‌کنید؟ به این سوالات پاسخ دهید و اهداف واقع بینانه برای خود تعیین کنید. مسلماً دستیابی به این اهداف برای شما بسیار رضایت بخش خواهد بود و می‌توانید ادعا کنید که شما توانسته‌اید معمای نحوه یادگیری زبان انگلیسی در منزل را حل کنید و به خود ببالید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، پاسخ به این سوال، “چگونه انگلیسی را به‌تنهایی یاد بگیرم؟” در دسترس همه است فقط باید اشتیاق خود را افزایش دهید و از این سفر زیبا لذت ببرید.

سعی کنید به‌تدریج مراحل یادگیری خود را از سطح ساده به کمی دشوار ببرید و از یک کتاب دستور زبان به نامه‌ای برای دوست مجازی خود، از یک فیلم به اخبار به زبان انگلیسی بروید. بین یک کلاس استاد آنلاین و یک لیست پخش فوق‌العاده، افرادی را که دوستشان دارید با انگلیسی کامل خود شگفت زده خواهید کرد!

پس منتظر چه چیزی هستید؟ با نگاتی که در این مقاله در مورد یادگیری زبان انگلیسی به روش خود آموز یاد گرفتید می‌توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی در منزل به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید و خود را توسعه و پیشرفت دهید.

در صورتی که در روند یادگیری زبان انگلیسی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم

بیشتر بخوانید: چگونه خانوادگی زبان یاد بگیریم؟‌

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سهيلا قاسمي
    24 آذر 1401
    پاسخ دادن

    خيلي مفيد بود، باتشكر

    • ایرانمهر
      24 آذر 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید