IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تکنیک‌هایی برای یادگیری زبان به صورت آنلاین
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
4 شهریور 1398

تکنیک‌هایی برای یادگیری زبان به صورت آنلاین

با نزدیک شدن به ماه مهر و فصل یادگیری، تعداد زیادی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند که زبان جدیدی را یاد بگیرند یا بعد از این استراحت سه ماه، به تقویت مهارت‌های خود در زبان جدید بپردازند. اما تا به حال چند بار شده که در کلاسی ثبت نام و آن را نصفه نیمه رها کردید؟

مطمئنا به عنوان یک دانش‌آموز یا فردی شاغل در زندگی، مشغله‌های زیادی دارید و شاید نتوانید فشار یادگیری در کلاس‌های حضوری را تحمل کنید. در این صورت به جای رهایی یادگیری زبان، باید روش دیگری را انتخاب کنید. روشی که به شما فشار بیشتری وارد نکند، جذاب و سرگرم‌کننده باشد و هزینه‌ی زیادی هم نداشته باشد.

ایرانمهر به شما یادگیری زبان جدید به صورت آنلاین را معرفی می‌کند. اما برای یادگیری با این روش باید تکنیک‌های خاصی را انجام دهید تا واقعا این یادگیری موثر باشد. در ادامه به شما این تکنیک‌ها را آموزش می‌دهیم، چون اگر بدانید که کدام روش یادگیری بیشتر کمکتان می‌کند و اهداف و نیازهای شما چیست، می‌توانید زبان را به طور موثری یاد بگیرید و به تسلط کامل برسید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
  1. ساخت پایه: فهمیدن زبان جدید

تا جایی که می‌توانید به منابع صوتی به زبان جدید گوش دهید.

  • خیلی مهم است که بتوانید گوش خود را با زبان جدید آشنا کنید و برای شنیدن یا فهمیدن جملات و کلمات بیان شده، آن را تربیت کنید. طبیعتا در ابتدا ممکن است هیچ چیز متوجه نشوید و همین مسئله شما را ناامید کند، اما به یاد داشته باشید که «رم» ایتالیا، یک روزه ساخته نشده است و یادگیری زبان جدید هم یک روزه صورت نمی‌گیرد.
  • به لطف اینترنت، امروزه به راحتی می‌توانید منابع و فایل‌های صوتی زیادی پیدا کنید. در حال حاضر سایت‌های آموزش زبان بی‌نظیری وجود دارند که از طریق‌ آن‌ها می‌توانید فایل‌های صوتی و پادکست‌های آموزشی رایگان را پیدا و دانلود کنید. برای پیدا کردن گفتگوهای رادیویی، پادکست‌ و فیلم‌های آموزشی، منبع بی‌نظیری مثل YouTube وجود دارد. منبعی که به کمک آن می‌توانید منابع آموزشی زیادی برای یادگیری زبان مورد نظرتان پیدا کنید. برای گوش دادن به اخبار یا پادکست‌های انگلیسی با لهجه‌ی بریتانیایی، حتما به وبسایت BBC سر بزنید. اگر می‌خواهید پادکست‌های آلمانی گوش دهید، سایت Deutschewelle را فراموش نکنید. همچنین برای گوش دادن به پادکست‌های زبان ‌فرانسه می‌توانید از سایت Radio France استفاده کنید. در نهایت، برای پیدا کردن فایل‌های صوتی و پادکست‌های اسپانیایی زبان، به شما وب‌سایتRTVE را پیشنهاد می‌کنیم.
  • فیلم و سریال‌های مختلف را به زبان اصلی تماشا کنید. زیرنویس فارسی را فراموش کنید و فقط به جملات و کلمات دقت کنید. شاید در ابتدا خسته‌کننده به نظر برسد. چون ممکن است هیچ‌یک از حرف‌ها را متوجه نشوید، اما اینکار تاثیر فوق‌العاده‌ای در تمرین و تربیت گوشتان دارد. چون گوش شما با زبان جدید کاملا آشنا می‌شود. حتی می‌توانید تماشای تلویزیون را رها کرده و حین گوش دادن به مکالمات و دیالوگ بازیگران، به کارهای روزمره‌ی خود برسید. ولی اجازه دهید گوشتان تربیت شود و به این زبان جدید عادت کند. در مسیر محل کارتان هم می‌توانید به پادکست‌های مختلفی گوش دهید.

البته شایان ذکر است که تمام این روش‌ها پاسخ‌گو نیست، ولی شما باید صبر داشته باشید و روشی را انتخاب کنید که بیشتر از بقیه کمکتان می‌کند و موثر است.

  1. هر روز مدت زمانی مشخصی را برای یادگیری زبان در نظر بگیرید و ببینید با چه سرعتی پیشرفت خواهید کرد.

همگی می‌دانیم که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند شبیه یک وظیفه‌ی جنگی و حماسی به نظر برسد. بیشتر زبان‌آموزان، تنها چند بار در طول هفته به یادگیری زبان می‌پردازند و هربار یک تا دو ساعت از وقت خود را برای یادگیری‌ آن سپری می‌کنند. با اینکه این روش هم می‌تواند موثر باشد، روش موثرتر این است که هر روز 30 دقیقه از وقت خود را به یادگیری زبان جدید سپری کنید.

یادگیری زبان در یک پروسه‌ی منظم کاملا واجب و حیاتی است. به طور متوسط، موثرترین روش یادگیری یک زبان به صورت خود‌آموز این است که شش تا هفت روز هفته، روزی 30 دقیقه مطالعه کنید.

مطالعات نشان داده است که به طور میانگین، هر کسی حداکثر می‌تواند 30 دقیقه بدون توقف و استراحت به یادگیری نکته یا مهارتی جدید بپردازد.

البته به نظرم همه این موضوع را می‌دانستیم. چون در دوران مدرسه، وقتی کلاس‌های 40 تا 90 دقیقه‌ای برگزار می‌شد، تمام دانش‌آموزان به صورت کاملا علمی این مطالب را ادا می‌کردند که البته شبیه یک «خسته ‌نباشید» غیرمستقیم به معلم بود.

برای انجام اینکار، حتی می‌توانید برای خودتان یک برنامه‌ریزی درسی هدفمند طراحی کنید. اگر در تمام مهارت‌های زبان جدید مثل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن قوی نیستید، سعی کنید بخشی از آن‌ها را در برنامه‌ریزی درسی خود قرار دهید. اپلکیشن‌های آموزشی زیادی در این زمینه به شما کمک می‌کند که برای مثال می‌توان به busuu یا Duolingo اشاره کرد.

تکنیک های یادگیری آنلاین زبان

  1. در تمرین زبان جدید فعال باشید

هروقت امکانش را داشتید، به جای اینکه در دلتان یا با صدای آرام مکالمه کنید، با صدای بلند به زبان جدید صحبت کنید. به کمک این کار می‌توانید در تلفظ و سایر مهارت‌ها اعتماد به نفس بالاتری به دست بیاورید. اگر هنوز در بیان جملات قوی نیستید پس کلمات را با صدای بلندی تکرار کنید. البته به یاد داشته باشید، هیچ‌وقت الله بختکی و با سعی خودتان، تلفظ یک لغت را کشف نکنید. حتما تلفظ آن را با دیکشنری یا هر اپلیکیشن آموزشی دیگری چک کنید و سپس تا جایی که نیاز است، بعد از شنیدن کلمه آن را با همان تلفظ و لهجه تکرار کنید.

  1. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیس‌بوک فقط برای تماشای عکس و ویدیو نیستند. شما می‌توانید با تعداد زیادی از افراد ارتباط برقرار کنید و مکالمه‌ای به زبان جدید داشته باشید. شاید باورتان نشود ولی این یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت‌ها و افزایش اعتماد به نفس است. به این ترتیب هم می‌توانید تفریح کنید، هم درس بخوانید. دوستان جدیدی پیدا کنید و حتی با فرهنگ بومی‌زبان‌ها هم آشنا شوید.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری ارتباط با سایر بومی‌زبان‌ها، Skype یا Google hangouts است. شما می‌توانید با استفاده از این دو سرویس آنلاین و رایگان، با هرکسی در دنیا صحبت کنید. پس برای پیدا کردن کسانی که به زبان مورد نظر شما صحبت می‌کنند، از این سرویس‌ها استفاده کنید. البته می‌توانید یک مربی زبان یا شریک تبادل زبانی هم پیدا کنید و به او فارسی یاد بدهید.

  1. در گوشی، تبلت یا کامپیوتر، روزنامه‌ی آنلاین خارجی بخوانید

تعداد زیادی از روزنامه‌های ملی و بزرگ اپلیکیشن‌ هم دارند و شما می‌توانید با یک کلیک آن‌ها را به طور رایگان دانلود کنید و بخوانید. اگر هر روز بتوانید تیترهای روزنامه‌های خارجی را بخوانید و درک کنید، می‌توانید مهارت‌های خود را تا حد زیادی بالا ببرید. برای مثال، بر اساس زبانی که می‌خواهید آن را یاد بگیرید، اپلیکیشن‌هایی چون  BBC، Le Monde، The Moscow Times، La Stampa ، El Pais و Bild  را درنظر بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

  1. از فلش‌کارت‌های آنلاین استفاده کنید

مطمئنا می‌دانید که فلش‌کارت چیست. هر زبان‌آموزی با آن‌ها به خوبی آشناست. ولی اگر واقعا حمل فلش‌کارت‌های جیبی سختتان است یا می‌ترسید آن‌ها را جایی گم کنید، چرا از فلش‌کارت‌های آنلاین استفاده نمی‌کنید؟ آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا به سرعت، تعداد زیادی از لغات را یاد بگیرید و حتی آموخته‌ها و لغات قبلی را بازنگری کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید