IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
11 اپلیکیشنی که هر مدرسی باید داشته باشد
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
13 آبان 1398

11 اپلیکیشنی که هر مدرسی باید داشته باشد

در این مقاله قرار است اپلیکیشن‌هایی را معرفی کنیم که برای مدرسان طراحی شده‌اند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها، مثل Twiducate، به مدرس کمک می‌کند تا با زبان‌آموزان تعامل داشته باشند و بتوانند ارتباطات کلی را بهبود ببخشند. بعضی اپلیکیشن‌ها برای سازمان‌ها، بعضی از آن‌ها برای گوشی‌های همراه و تعدادی دیگر برای استفاده در کامپیوتر طراحی شده‌اند، اما همه آن‌ها برای این هستند که زندگی شما را بهتر کنند.

GOOGLE CLASSROOM

اگر گوگل نبود، برای هیچ‌کدام از مشکلاتمان راه حل نداشتیم، نه؟ اپلیکیشن Google Classroom راهی عالی برای مدرسان است تا بتوانند کلاسشان را مدیریت کنند و از طریق برنامه‌های کلاسی، روند پیشرفت کلاس‌های خود را دنبال کنند. فرقی نمی‌کند چند به زبان‌آموز تدریس می‌کنید یا چند دوره را اداره می‌کنید، اما Google Classroom منبعی عالی و باورنکردنی برای کنترل و مدیریت کلاس‌ها و قرار گرفتن در مسیر درست آموزش است.

INSTRUCTABLES

اپلیکیشن Instructables تعداد زیادی از پروژه‌های «خودت انجامش بده» یا DIY (Do It Yourself) را معرفی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را در برنامه‌های درسی‌تان بگنجانید. این پروژه‌ها تقریبا تمام موضوعات را پوشش می‌دهند، این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به مدرسان آنلاین کمک کنند تا زمان کمتری را برای نوشتن و طراحی برنامه درسی صرف کنند.

EVERNOTE

ما به عنوان مدرس زبان انگلیسی، تقریبا هرروز از Evernote استفاده می‌کنیم. این اپلیکیشن که برای یادداشت‌برداری استفاده می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد یادداشت‌ها و کارهای روزانه، اسکرین‌شات‌ها و اسناد مختلف در پوشه‌های مختلف را مدیریت و سازماندهی کنند. می‌توانید هر زمان که خواستید یادداشت‌ها را به‌روزرسانی کنید و این اپلیکیشن، گزینه‌ها و ابزار زیادی برای شخصی‌سازی و سازماندهی دارد.

EDUCREATIONS

زبان‌آموزان و مدرسان می‌توانند ویدیوهای درس‌ها، برنامه‌های درسی یا تمرین‌های زبان‌آموزان را با استفاده از این اپلیکیشن بسازند. برای دانشی که انتقال آن دشوار است و نمی‌توان به طور شفاهی آن را توضیح داد، نمودارها یا ویدیوها می‌توانند به زبان‌آموزان کمک کنند محتوای آموزشی را به روش سمعی و بصری یاد بگیرند.

SOCRATIVE

اپلیکیشن Socrative یک ابزار عالی برای ارتباط برقرار کردن با زبان‌آموزان و ارزیابی میزان پیشرفت آن‌هاست. به وسیله این اپلیکیشن می‌توانید به طور مستقیم با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنید و اپلیکیشن، ترفندها و نکاتی را برای شما در نظر گرفته است تا بهترین و عملی‌ترین راه برای پیشرفت هر زبان‌آموز را با توجه به توانایی‌ها و سبک یادگیری او به شما ارائه کند.

EDMODO

اپلیکیشن Edmodo بستری برای ارائه فیدبک و نظرات مختلف به زبان‌آموزان است و آن‌ها را با شیوه‌ای سازنده ارائه می‌کند. این اپلیکیشن با در نظر گرفتن مدرسان و روش‌های تدریس آن‌ها طراحی شده است و با این تمرکز به سازماندهی دیجیتالی کارهای زبان‌آموزان و دروس کمک می‌کند. مدرسان می‌توانند تمرین‌ها و کارهای زبان‌آموزان را به آن‌ها اختصاص بدهند، روند پیشرفت آن‌ها را مدیریت کنند و به صورت فردی به زبان‌آموزان فیدبک بدهند.

مدرسان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن با والدین یا مسئولین زبان‌آموزان در تماس باشند و ارزیابی‌های مستقیم خود را با آن‌ها در میان بگذارند تا آن‌ها هم در روند تحصیلی و علمی فرزندان خود قرار بگیرند.

KAHOOT

این اپلیکیشن برای زبان‌آموزان جوان مناسب است، این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد دروس مختلف را در قالب یک بازی به زبان‌آموزان ارائه کنید و بتوانید به طور مستقیم با آن‌ها تعامل داشته باشید، در واقع این اپلیکیشن برای کسانی مناسب است که برای درک و فهم دروس یا تمرین‌هایی خاص با مشکل مواجه هستند. با استفاده از این اپلیکیشن، زبان‌آموزان باید بازی‌هایی که درباره درسی خاص ارائه شده است را حل کنند و همیشه برای انجام این بازی‌ها، زبان‌آموزان هدفی نهایی در سر دارند. اگر با ارتباط دادن دروس مرتبط با سطح دانش زبان‌آموزان کلاستان مشکل دارید، از این اپلیکیشن استفاده کنید.

SEESAW

وقتی یک زبان‌آموز به طور مشخص از یک تمرین خاص لذت می‌برد، باید راهی را برای آن‌ها طراحی کنیم که بتوانند توانایی‌ها و قابلیت‌ها خود را به نمایش بگذارند. وارد اپلیکیشن Seesaw شوید، این اپلیکیشن پورتفولیوی زبان‌آموزان را در اختیار شما قرار می‌دهد و فرصتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را به والدین و مسئولین نشان بدهند. این راه، روشی عالی برای کمک به زبان‌آموزانی است که می‌خواهند اعتماد به نفسشان را در یادگیری تقویت کنند، به اهدافی که دارند برسند (فرقی نمی‌کند این هدف بزرگ یا کوچک باشد) و انگیزه و اشتیاقشان را از طریق روش‌های مثبت تقویت کنند. والدین هم این روش را دوست دارند و این روش می‌تواند به آن‌ها کمک کند رابطه بهتری با والدین داشته باشند و در مدت کمی بتوانند در فرآیند یادگیری کنار هم باشند.

DOCERI

وایت‌بردهای مجازی بسازید تا در طول کلاس‌ها از آن‌ها استفاده کنید، روی آن‌ها طراحی کنید و معادلات و عبارت‌های سخت را بازنویسی کنید و هر چیزی را که لازم است در فضای وب ذخیره کنید و همیشه و همه‌جا آن‌ها را همراه داشته باشید. علاوه بر این، همه‌چیز ذخیره می‌شود و شما هر زمان دیگری که بخواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اپلیکیشن این فرصت را به شما می‌دهد تا روی بهترین راه‌های موجود برای ارائه دروس تمرکز کنید و همچنین خیالتان راحت باشد که این دروس برای ترم‌ها یا سال‌های بعد یا هر زمان دیگری که به آن‌ها نیاز دارید، آماده هستند. اگرچه بیشتر این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند، اما اپلیکشن Doceri 5 دلار هزینه خواهد داشت. اما مزیت بلند‌مدت آن این است که می‌توانید صدها بار آن را شارژ کنید.

TEACHERKIT

وقتی موقع ارزیابی و نمره‌دهی به دانش زبان‌آموزان می‌شود، اپلیکیشن TeacherKit می‌تواند بهترین و تنها انتخاب شما باشد. علاوه بر نمره‌دهی و ردیابی پیشرفت زبان‌آموزان، می‌توانید حضور و غیاب زبان‌آموزان را به وسیله این اپلیکیشن انجام بدهید و دیگر عواملی را که به عنوان مسئول کلاس بر عهده شماست مدیریت کنید و به سازماندهی کارهایتان بپردازید. این اپلیکیشن داده‌های شما را به راحتی با هم ترکیب می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بتوانید رابط کاربری‌تان را شخصی‌سازی کنید. در واقع این اپلیکیشن نوعی برنامه‌ریزی شخصی است که برای مدرسان طراحی شده است.

بسیار خوب، با 11 اپلیکیشن فوق‌العاده و کاربردی آشنا شدید که به طور انحصاری برای مدرسان طراحی و ساخته شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند برنامه‌های درسی را به راحتی در کلاس پیاده کنید و بتوانید عملکرد زبان‌آموزان را زیر نظر داشته باشید. نمرات و فیدبک‌ها را به صورت آنلاین با زبان‌آموزان و والدین آن‌ها به اشتراک بگذارید، به طور مستقیم با زبان‌آموزان و والدین آن‌ها در ارتباط باشید. همچنین محتوای درسی را که تدریس آن‌ها به صورت شفاهی برای شما یا زبان‌آموزان سخت است، در قالب بازی و وایت‌بردهای هیجان‌انگیز و آنلاین طراحی کنید و در کلاس‌های درس از آن‌ها استفاده کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید