IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
کتاب های درسی آموزش زبان انگلیسی برای تمــام سطوح
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: محمد اشرفی
18 دی 1397

کتاب های درسی آموزش زبان انگلیسی برای تمام سطوح – قسمت اول

موارد زیادی وجود دارند که قطعا شما دوست ندارید در کتاب های درسی آموزش زبان ببینید.

تلفن های بزرگ در خودروها. لباس های کار. مدل موهای قدیمی و وحشتناک از جمله این موارد هستند.

در واقع هر چیزی که فریاد بزند این کتاب زیرخاکی است، دقیقا همان چیزی است که دوست نداریم ببینیم و با آن زبان یاد بگیریم!

علاوه بر این، شما می خواهید زبان انگلیسی را با منابع به روز یاد بگیرید.

علاوه بر قدیمی یا جدید بودن، هزاران دلیل دیگر وجود دارد که کتابی مناسب شما نباشد. ممکن است متن خسته کننده ای داشته باشد یا پر از اصطلاحات و کلمات فنی باشد که هرگز لازم نباشد از آن ها استفاده کنید.

اگر به کتابی علاقه نداشته باشید، خیلی زود آن را رها می کنید و هیچوقت تا انتها نمی خوانید. این مسئله چیزی است که نمی خواهید به هیچ قیمتی اتفاق بیافتد، به خصوص وقتی صحبت از آموزش زبان انگلیسی باشد.

حالا سوالی که مطرح می شود این است که چطور کتاب مناسب شما را پیدا و توجه شما را جلب کنیم؟

من در این مقاله به مدرسان و زبان آموزان کمک می کنم کتاب درسی زبان انگلیسی مناسب را پیدا کنند.

در این مقاله 15 کتاب درسی زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم که برای تمام سطوح و اهداف یادگیری زبان انگلیسی مناسب است.

نکاتی که پیش از انتخاب کتاب درسی زبان انگلیسی باید به آن  ها دقت کرد

وقتی صحبت از انتخاب کتاب مناسب می شود، فاکتورهای مهم زیادی را باید در نظر گرفت.

برای زبان آموزان مبتدی، همانطور که در بالا گفته شد، باید به این مسئله فکر کنید که چه نوع کتابی برایشان مناسب است. به این معنی که اول باید سطح زبان آن ها را تشخیص بدهید. تعیین سطح زبان انگلیسی هم می تواند به صورت آنلاین و از طریق وبسایت های مختلف انجام شود، هم خودتان می توانید از آن ها سوالاتی بپرسید و بفهمید سطح زبان آن ها چیست.

سپس، باید کتابی را انتخاب کنید که نیازهای زبان آموز را رفع کند. به عبارت دیگر، آیا هدف زبان آموزتان این است که انگلیسی مقدماتی یاد بگیرد، برای یک سفر به کشوری انگلیسی آماده شود، به یک دانشگاه انگلیسی زبان برود یا می خواهد انگلیسی کسب و کار و تجارت را به صورت حرفه ای یاد بگیرد؟ کتاب های زیر طیف وسیعی از اهداف و سطوح یادگیری را در اختیار شما قرار می دهد که از آن ها استفاده کنید.

همچنین به عنوان یک زبان آموز باید به منابع اضافی برای یادگیری زبان که برای شما مناسب است هم فکر کنید.

برای مثال، زبان آموزان سمعی، یعنی کسانی که به دنبال تمرین تلفظ هستند یا هر کسی که فعالیت های شنیداری را ترجیح می دهد ممکن است بخواهد روی کتاب هایی تمرکز کند که منابع کمک آموزشی سمعی دارند. زبان آموزان بصری، کتابی می خواهند که برای توضیح هر مفهومی، تعداد زیادی عکس داشته باشد.

اگر برای شما مهم است که در طول روند یادگیری گهگاهی خودتان را محک بزنید، باید مجموعه ای را انتخاب کنید که کتاب کار یا کتاب تمرین و آزمون هم داشته باشد، به این ترتیب می توانید روند پیشرفتتان را بررسی کنید. با اینکه مجموعه های زیادی کتاب های کار و تمرین دارند، اما تعداد کمی از آن ها کلید سوالات را هم دارند و هنگام انتخاب کتاب مناسب، این نکته را هم باید در نظر بگیرید.

در نهایت، کتاب های زیادی هستند که با ویژگی ها و عناصر آنلاین در قالب بازی ها، ویدیوها یا فعالیت های دیگر ارائه می شوند که می توانند برای زبان آموزان اینتراکتیو یا خودجوش بسیار مناسب باشند.

البته بیشتر کتاب های درسی زبان انگلیسی تمام ویژگی های بالا را با هم ندارند. نیازهایتان را بر اساس اولویت رتبه بندی کنید و سپس روی چیزی تمرکز کنید که با نیازها و سبک یادگیری شما تناسب داشته باشد.

کتاب های درسی آموزش زبان انگلیسی برای تمام سطوح

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

شمارش معکوس بهترین کتاب های درسی  زبان انگلیسی

5 کتاب درسی برای مبتدیان

“English for  Everyone Course Book: Level 1 Beginner”

مجموعه کتاب های «English for Everyone» توسط DK به چاپ رسیده است که در دنیای کتاب های آموزشی شهرتی فوق العاده دارد.

این کتاب برای زبان آموزان انگلیسی تهیه و تنظیم شده است و تمام مباحث مقدماتی انگلیسی مثل محل کار، واژگان مربوط به فضای خانه، تفریح و سرگرمی و مسائل روزمره را شامل می شود. این کتاب مخصوص خودآموزها طراحی شده است و به همین دلیل برای کسانی که می خواهند راحت و بی دردسر از این کتاب ها استفاده کنند و انگلیسی یاد بگیرند، عالی است.

این کتاب طیف وسیعی از فعالیت ها برای مهارت های اساسی زبان انگلیسی یعنی مکالمه، شنیدن، خواندن و نوشتن را هم در بر می گیرد. در این کتاب تعداد زیادی تصویر و تمرین وجود دارد که روی تقویت واژگان و قوانین گرامر تمرکز دارد.

این انتشارات برای شما یک هدیه هم در نظر گرفته است و این مجموعه با درس ها و فعالیت های صوتی ارائه می شود که می توانید آن ها را به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.

کتاب های درسی آموزش زبان انگلیسی برای تمام سطوح

“Cutting Edge:  Elementary”

این کتاب برای آن دسته از زبان آموزان مبتدی مناسب است که می خواهند یادگیری از طریق کتاب درسی را شخصی سازی کنند؛ چون این کتاب بسته های مختلف و متنوعی دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

می توانید هر کدام از موارد زیر را که دوست دارید سفارش بدهید و بخرید:

  • کتاب زبان آموز
  • کتاب فعال (Active book)
  • کتاب مدرس
  • کتاب کار با پاسخ سوالات، فایل های صوتی آنلاین، دسترسی به آزمایشگاه آنلاین زبان و سی دی ها و دی وی دی ها.

کتاب زبان آموز و دی وی دی همراه آن به 12 درس تقسیم می شود و شامل فعالیت هایی برای تمرین مکالمه و تمرین هایی با فرم ویدیو و فایل های صوتی است. این فعالیت ها روی موضوعاتی مثل فرهنگ و مسائل جهانی تمرکز دارد.

یکی از عناصر مهم کتاب این است که به پرتال آنلاینی به اسم MyEnglishLab متصل می شود و به شما پیشنهاد می کنم پکیجی را انتخاب کنید که دسترسی به اینترنت را هم برای شما فراهم کند.

پرتال MyEnglishLab نه تنها محتوایی بر پایه فایل های صوتی و تصویری دارد، بلکه فعالیت های مثل ضبط صدا هم دارد که می تواند برای کسانی که به دنبال تمرین مهارت های تلفظ و مکالمه هستند بسیار مفید باشد.

“Practice Makes  Perfect: Basic English”

کتاب “Practice Makes Perfect”، کتابی بسیار اینتراکتیو است که بیشتر به عنوان کتاب کار عمل می کند، چون درس های کوتاهی دارد که با تعداد زیادی فعالیت های تمرینی همراه شده است.

در مجموع 35 درس در این کتاب وجود دارد و موضوعاتی مثل زمان افعال، صفت های ملکی، حروف اضافه، فرم منفی و موضوعات دیگر را شامل می شود.

نیازی نیست نگران شوید یا بترسید! هر درس فقط روی یک مبحث گرامر تمرکز دارد و طوری طراحی شده است که بیشتر از 15 دقیقه وقت شما را نگیرد.

برای مثال، به جای اینکه تمام افعال در زمان گذشته ساده را پوشش بدهد، یک درس فقط به فعل “to be” در زمان گذشته ساده می پردازد. این درس های مختصر و مفید فقط سه صفحه هستند و تعداد زیادی مثال برای آن ها در نظر گرفته شده است.

این تمرین ها سرگرم کننده و جذاب هستند و از جستجوی کلمات تا جملات پیچیده، همه چیز را شامل می شوند.

اپلیکیشن آزمایشگاه زبان، هم از طریق کامپیوتر هم گوشی هوشمندتان در دسترس است. این آزمایشگاه 40 تمرین صوتی تلفظ دارد و روند پیشرفت شما را رصد می کند و فعالیت هایی برای ضبط صدا هم دارد.

کتاب های درسی آموزش زبان انگلیسی

“English Made  Easy: Volume One”

مجموعه “English Made Easy” کتاب هایی فوق العاده کاربردی و مفید برای زبان آموزان بصری هستند. کل فرآیند تدریس بر پایه یادگیری زبان انگلیسی از طریق تصاویر بنا شده است و هر درس شامل تعداد زیادی تصویر همراه با متن است.

کتاب شامل 20 درس است، هر درس با مرور کلماتی که قرار است یاد بگیرید شروع می شود و راهنمایی برای تلفظ هم دارد. درس ها طیف وسیعی از موضوعات مقدماتی مثل معرفی افراد، شروع مکالمه، صحبت درباره کسب و کار، نظر خواستن و نظر دادن، خرید و صحبت هایی درباره زمان است.

در انتهای هر درس، فعالیت های خواندن و درک مطلب در قالب یک داستان ارائه می شوند که روی کلمات و گرامری که تازه یاد گرفتید تمرکز دارد. این کار روشی عالی برای جمع بندی مطالبی است که اخیرا یاد گرفتید و می توانید درک مطلب خودتان از درس را هم محک بزنید.

بعد از هر پنج درس، مروری بر درس های گذشته صورت می گیرد تا به شما کمک کند مطالبی را که یاد گرفتید، راحت تر و بهتر به خاطر بسپارید.

“Global  Beginner Coursebook”

این گزینه بسیار منحصر به فرد است. این کتاب توسط انتشارات آموزشی شناخته شده و مطرح، Macmillan English چاپ شده است.

این کتاب طوری طراحی شده است که تعداد زیادی منابع خواندن درباره موضوعات بین المللی دارد و مناسب بزرگسالان است. کتاب “Global Beginner Coursebook” برای این نگاشته شده است تا به شما گنجیه غنی کلمات و موضوعات جالب چند فرهنگی آموزش بدهد.

این کتاب با یک کتاب کار الکترونیکی برای تمرین مهارت شنیدن و تلفظ همراه است و منابع و فعالیت های دیگر هم دارد. فعالیت های این کتاب شامل تمرین تکرار کلمات یا جملات، پر کردن جای خالی، سوالات چند گزینه ای، جستجوی کلمات و غیره است.

در قسمت دوم این مقاله با ما همراه باشید

کتاب های درسی آموزش زبان انگلیسی برای تمام سطوح

بیشتر بخوانید:کتاب های درسی انگلیسی برای تمام سطوح – قسمت دوم

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. مرضیه
    26 فروردین 1402
    پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید من ۲۲ سالمه و تازه شروع کردم به اموزش زبان انگلیسی میتونم بیام اموزشگاه شما در دوره تی تی سی چطور میتونم ثبت نام کنم؟

    • ایرانمهر
      26 فروردین 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر جهت شرکت در دوره های تی تی سی فرم ثبت نام دوره تربیت مدرس از سایت زبان مد نظر خود را انتخاب نمایید همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  2. هلنا گلستانی
    18 تیر 1399
    پاسخ دادن

    سلام برای دانش آموز سطح ابتدایی کتابهای English Time بهتر هست یا Family and friends

    • آموزشگاه ایرانمهر
      18 تیر 1399
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید