IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
با یادگیری این چهار زبان درآمد داشته باشید
امتیاز کاربران: 4.2/5
نویسنده: ایرانمهر
20 فروردین 1398

با یادگیری این چهار زبان درآمد داشته باشید

اگر این مقاله را برای خواندن انتخاب کردید، احتمالا که نه، قطعا می‌خواهید زبان یاد بگیرید.

اما چرا می‌خواهید زبان یاد بگیرید؟

دلایل زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد و زبان‌های زیادی هم برای یادگیری وجود دارند.

سفر، غذا، مردم و البته… پول!

بله، این روزها پول معمولا دلیل مهم و گاهی دلیلی اصلی برای یادگیری زبان است و عده بسیار زیادی به همین دلیل زبان یاد می‌گیرند.

اما خبر بد اینکه یک زبان خاص و منحصربه‌فرد برای درآمدزایی وجود ندارد.

اگر به یک جامعه کوچک و ایزوله سفر کنید، ممکن است تمام زبان‌های اتحادیه اروپا را صحبت کنید ولی هیچ فایده‌ای برای شما نداشته باشد، چون بدون دانستن یک زبان محلی، حتی نمی‌توانید غذا بخرید.

اگر مخاطب مناسبتان را پیدا کنید، حتی زبان‌های نادری که دوزبانه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند هم می‌توانند مفید باشند.

به علاوه، می‌توانیم دید وسیع‌تری به مفید بودن و مولد بودن داشته باشیم. زبانی که برای شما مفید است به طرز قابل توجهی به نیاز شما و اهداف شما بستگی دارد.

این مطلب را در خاطرتان داشته باشید تا در این مقاله به چند مورد از مفیدترین و پول‌سازترین زبان‌ها در سطح جهانی اشاره کنیم و نه فقط پول، که مهارت‌های زیادی را وارد زندگی‌تان کنید.

با یادگیری این چهار زبان درآمد داشته باشید

چرا یادگیری زبان مفید است؟

احتمالا درباره این مسئله شنیده‌اید که استفاده از ماشین‌های ترجمه یا گسترش زبان انگلیسی به این معنی تعبیر می‌شود که یادگیری زبان این روزها به کاری بیهوده تبدیل شده است.

این مسئله از پایه و بنیان غلط است. بسیاری از بومیان زبان‌های مختلف که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، مهارت‌های زبانی فوق‌العاده‌ای ندارند. حتی در کشورهای غربی که زبان انگلیسی به طور گسترده تدریس می‌شود، مردم همیشه و به طور قابل توجهی ترجیح می‌دهند به زبان مادری خودشان صحبت کنند، چون استفاده از زبان مادری و بومی برای آن‌ها ساده‌تر است و احساس امنیت بیشتری می‌کنند. اگر در کشورهای خارجی و به قول معروف در آن سوی آب‌ها مشغول کسب و کار هستید، قطعا می‌خواهید مشتریان شما یا کسانی که با شما کار می‌کنند، تا جایی که ممکن است احساس راحتی و امنیت داشته باشند!

به علاوه، مدیران و تصمیم‌گیران در بسیاری از کشورها انتظار دارند که سرمایه‌گذاران خارجی از یک مترجم استفاده کنند. وقتی به آن‌ها نشان بدهید خودتان می‌توانید به خوبی به زبان محلی آن‌ها صحبت کنید، سیگنالی بسیار قوی به آن‌ها ارسال می‌کنید و به آن‌ها می‌فهمانید می‌خواهید با فرهنگ و مهم‌تر از همه مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید.

چهار زبان سودآور برای یادگیری

چینی ماندارین

چینی ماندارین در تمام چین و تایوان و همچنین در جوامع چینی سنگاپور و مالزی به عنوان یک زبان بین‌المللی صحبت می‌شود. بسیاری از چینی‌ها هم در سراسر جهان از زبان ماندارین برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کنند.

چرا این زبان باارزش است؟

تا به حال چند بار جمله “Made in China” را دیده‌اید؟

تقریبا تمام زنجیره‌های تامین مواد و محصولات در سراسر جهان به نوعی با چین در ارتباط هستند. فرقی نمی‌کند؛ ممکن است محصولات را به طور مستقیم از این کشور خریداری کنند یا به نوعی از لحاظ تامین قطعات یا بسته‌بندی با چین معامله کنند.

البته علاوه بر تولید و بسته‌بندی، گردشگری یکی از صنعت‌های مهم است که در آن از زبان چینی ماندارین استفاده می‌شود. جمعیت و اقتصاد چین در سال‌های اخیر رشد بی­نظیری داشته است و هر سال میلیون‌ها بومی ماندارین زبان برای دیدن قسمت‌های مختلف جهان به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. اگر هتل، اقامتگاه یا آژانس مسافرتی شما یک بومی یا چینی‌زبان را در تیم پرسنل خود داشته باشد، می‌توانید به داشتن یک تجارت پرسود امیدوار باشید و سود حاصل از این تجارت هر سال تکرار شود.

چطور چینی یاد بگیریم؟

یادگیری گرامر چینی ماندارین برای انگلیسی‌زبان‌ها نسبتا ساده است و در آن صرف فعل و کلمه وجود ندارد.

با این حال باید در تلفظ کلمات و جملات به دقت توجه کنید و فایل‌های صوتی یا دوره‌های معتبری را انتخاب کنید که در این مورد به شما کمک کند. زبان چینی زبانی است پر از صداها و لحن‌های ریسکی و خطرناک که دقت در تلفظ آن‌ها مهارت و توانایی زیادی می‌خواهد.

روسی

زبان روسی در تمام روسیه، آسیای مرکزی، اروپای شرقی و قسمت بزرگی از جوامع پرجمعیت و پررونق در سراسر جهان صحبت می‌شود.

چرا این زبان باارزش است؟

درست مثل چینی ماندارین، روسی‌زبان‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و آماده و مشتاق هستند تا هر جا که می‌روند، از امکانات گردشگری استفاده کنند و برای آن هر هزینه‌ای که لازم است بپردازند. برخلاف توریست‌های کشورهای دیگر، روس‌ها خیلی خوب انگلیسی صحبت نمی‌کنند و این مسئله باعث می‌شود در کشورهای انگلیسی‌زبان (همچنین کشورهایی که زبان روسی در آن‌ها رایج نیست) برای رفاه حال توریست‌های روسی و ارائه خدمات به آن‌ها، تقاضا زیاد شود و مارکتی شکل بگیرد که این نیازها را رفع کند.

هر شرکتی، فارغ از حیطه فعالیت و صنعتی که در آن فعال است، با ارتباط و نگاهی که به روسیه دارد، به روسی‌زبان‌هایی نیاز دارد که به توریست‌ها و بومیان کمک کنند نیازهایشان را رفع کنند و در یک کشور خارجی احساس راحتی کنند.

چطور روسی یاد بگیریم؟

زبان روسی یکی از سخت‌ترین زبان‌های اروپایی است که انگلیسی‌زبان‌ها می‌توانند یاد بگیرند. گرامر این زبان نسبتا پیچیده است و به لطف سنت ادبی کهن و بسیار قدیمی، اصطلاحات و محاورات زیادی در این زبان وجود دارد که به طور دائم و در زندگی روزمره افراد استفاده می‌شود. جملاتی که خواندید به این معنی نیست که نمی‌توانید این زبان را یاد بگیرید! چالش‌ها و سختی‌های راه، نتیجه نهایی را باارزش‌تر می‌کند!

بهترین راه برای یادگیری زبان روسی این است که ابتدا زیرساخت قوی و کاملی از گرامر را بنا کنید و بعد از آن سراغ خواندن و شنیدن بروید تا بتوانید الگوهای طبیعی یادگیری زبان را برای خودتان ترسیم کنید.

با یادگیری این چهار زبان درآمد داشته باشید

عربی

عربی در بیش از 20 کشور در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت می‌شود. یادگیری زبان عربی کمی پیچیده است، چون تعداد زیادی گویش‌های محلی و بومی و همچنین شکل رسمی و معیار برای این زبان وجود دارد که در اخبار و متون استفاده می‌شود.

اگر سرتان درد می‌کند برای چالش و یادگیری، این زبان راست کار خودتان است!

چرا این زبان با ارزش است؟

اولین چیزی که بیشتر مردم در کشورهای غربی با شنیدن نام «عربی» و «پول» به ذهنشان می‌رسد، «نفت» است. و بله، درست است! میزان بسیار زیادی نفت در کشورهای عربی و فارسی زبان وجود دارد که منبع تامین فرآورده‌های نفتی در بسیاری از کشورهای جهان است.

اما، بازار را در نظر گرفته‌اید؟

خاورمیانه با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است. هرساله مردم بیشتر و بیشتری به این منطقه سفر می‌کنند و در کشورهای این منطقه پول خرج می‌کنند و تجارت‌های خارجی در تلاش هستند تا به این بازار رو به رشد برسند. با دانستن زبان و فرهنگ عربی، می‌توانید موقعیت خودتان را در بازار باارزش و فعال این منطقه تثبیت کنید و شاید روزی به عنوان یک برند مطرح و مشهور در این منطقه شناخته شوید.

چطورعربی یاد بگیریم؟

یادگیری زبان عربی برای خارجی‌ها کمی چالش برانگیز است، اما هرروز منابع بهتر و بیشتری برای یادگیری این زبان وارد بازار می‌شود.

به طور کلی، مردم به دنبال این هستند که با بومی‌ها و محلی‌ها ارتباط برقرار کنند و علاوه بر گویش استاندارد و رسمی عربی، گویش‌های محلی را هم یاد بگیرند. نیازی نیست نگران باشید، چون قرار نیست تمام گویش‌های عربی را یاد بگیرید، بیشتر عرب‌زبان‌ها می‌توانند عربی مدرن و استاندارد و گویش‌های کشورهای همسایه را متوجه شوند.

پرتغالی

زبان پرتغالی عمدتا در پرتغال و برزیل صحبت می‌شود، اگرچه تنوع زبان برزیلی‌ها به دلیل جمعیت وسیع پرتغالی‌زبان‌ها، عمدتا توسط خارجی‌ها فراگرفته می‌شود. در جهان بیش از 200 میلیون پرتغالی‌زبان وجود دارد.

علاوه بر این دو کشور، زبان پرتغالی زبان رسمی شش کشور آفریقایی هم هست و همین مسئله باعث می‌شود این زبان بیش از 250 میلیون بومی داشته باشد.

چرا این زبان باارزش است؟

برزیل کشوری وسیع با تنوع فراوان است. می‌توانید در این کشور آسمان‌خراش‌های مدرن و لاکچری، سواحل زیبا، جنگل‌های بارانی متراکم و قبایل بومی ناشناخته را ببینید.

از نظر اقتصادی و تاریخی، منابع طبیعی برزیل، بزرگ‌ترین سرمایه آن است. الوارهای چوبی از درختان نادر در جنگل‌های پهناور برزیلی در تمام جهان ارزشمند و تحسین‌شده است و زمین‌های حاصلخیز و وسیع در این سرزمین برای پرورش حیوانات و گیاهان استفاده می‌شود.

با این حال، صنایعی که با جهان طبیعی رقابت می‌کنند، باعث شده است برزیل مکانی مهم برای سازمان‌هایی باشد که در جهت حفاظت از جنگل‌های بکر و دست‌نخورده فعالیت می‌کنند. هر کسی که علاقمند است عضوی از این سازمان‌ها باشد، باید بتواند پرتغالی صحبت کند (یا بتواند از این زبان در راستای کمک کردن یا ارتباط برقرار کردن با این سازمان‌ها استفاده کند).

فراموش نکنید، اگرچه تمرکز تجارت پرتغالی روی برزیل است، کشورها و دنیاهای پرتغالی‌زبان دیگری هم در دنیا وجود دارد که باید آن‌ها را کشف کنید.

هر کشوری که تجارت و اقتصادش به نوعی با آمریکای جنوبی، آفریقای مرکزی و اروپا ارتباط دارد، باید نیروهای پرتغالی‌زبان داشته باشد و یکی از این نیروها می‌توانید شما باشید!

چطور پرتغالی یاد بگیریم؟

برای انگلیسی‌زبان‌ها، پرتغالی یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است و ارتباط نزدیکی با زبان‌های اروپایی دارد.

متاسفانه شاید شوکه‌کننده باشد، اما دوره‌ها و کلاس‌های کمی برای آموزش زبان پرتغالی در جهان وجود دارد چون این زبان در سایه پسرعموی خودش یعنی اسپانیایی است و به اندازه اسپانیایی منابع و محتوای آموزشی درباره آن وجود ندارد. با این حال، اپلیکیشن‌ها و منابع آنلاین مفید و فوق‌العاده‌ای برای یادگیری زبان پرتغالی وجود دارد. اگر به زبان پرتغالی اروپایی علاقمند باشید، می‌توانید در اینترنت مقالاتی را که درباره این زبان و روش‌های یادگیری نوشته شده است بخوانید.

بومیان پرتغالی‌زبان، افرادی هستند که در تمام جوامع تحسین می‌شوند، چون به عنوان افراد سخت‌کوش و اصیلی شناخته می‌شوند که به جای اسپانیایی حرف‌زدن، وقت و انرژی گذاشتند تا زبان خودشان را یاد بگیرند.

به خاطر تمام منافع مالی که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت شد، پول به تنهایی می‌تواند انگیزه خوبی باشد برای اینکه یکی از چهار زبان بالا را به خوبی یاد بگیرید.

صدها دلیل برای یادگیری یک زبان وجود دارد که هیچ ربطی به کسب درآمد و پول ندارد و شاید دلیل شما یکی از همین دلیل‌ها باشد. شاید یکی از جذاب‌ترین آن‌ها این باشد که قسمتی باارزش به رزومه کاری و تحصیلی خودتان اضافه می‌کنید و می‌توانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید.

این مسئله در تمام طول یادگیری زبان یادتان باشد. یک زبان جدید و باارزش یاد بگیرید و به ارزش‌های فردی و اجتماعی‌تان در تمام جنبه‌ها اضافه کنید.

هیچکس از پول بیشتر بدش نمی‌آید، نه؟


بیشتر بخوانید: ده شغل پر درآمد برای دوزبانه‌ها

بیشتر بخوانید: با یادگیری زبان فرانسه، امپراتور بازار کار شوید!


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.2 از 5 از 14 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید