IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ده شغل پر درآمد برای دوزبانه‌ها
امتیاز کاربران: 3.7/5
نویسنده: محمد اشرفی
29 مهر 1398

ده شغل پر درآمد برای دوزبانه‌ها

اگر دوزبانه هستید یا می‌خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید تا فرصت‌های شغلی‌تان را ارتقا بدهید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله نگاهی کلی به ده شغلی می‌اندازیم که برای کارجویان دوزبانه عالی است و درآمد متوسط سالانه را هم به شما می‌گوییم.

مددکار اجتماعی (42هزار دلار)

یک مددکار اجتماعی درگیر جزئیات شخصی زندگی مراجعه‌کنندگان خود است. اگر مددکار اجتماعی بتواند با زبان مادری مراجعه‌کننده با او ارتباط برقرار کند، می‌تواند به قلب او رخنه کند و بیمار با آرامش خاطر بیشتری مشکلاتش را با او در میان می‌گذارد. مددکار باید بتواند با زبان مادری هر کس وارد خانواده آن‌ها شود و بتواند درمان را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند. این کار به آن‌ها فرصتی می‌دهد تا با تمام مراجعه‌کنندگان دوست باشند و بتوانند کار خود را با بالاترین کیفیت انجام دهند. این شغل برای تمام کسانی است که برای کمک و خدمت کردن به دیگران علاقه قلبی و تعهد دارند.

مترجم (42هزار دلار)

با توجه به اداره آمار نیروی کار آمریکا (Bureau of Labor Statistics)، تقاضا برای مترجمین متن و مترجمین شفاهی با سرعتی بسیار بیشتر از حد متوسط در حال رشد است. پیش‌بینی شده است تقاضا برای مترجمین متنی و شفاهی تا سال 2020 حدود 42درصد افزایش خواهد داشت. اگر هدف شما تسلط به زبان است، مترجمی شغل ایده‌آل شماست.

کارشناس منابع انسانی (52هزار دلار)

کارشناسان منابع انسانی مسئول پیدا کردن، استخدام و آموزش کارمندان هستند. توانایی صحبت کردن به چند زبان برای کارشناسان منابع انسانی و همچنین شرکتی که چنین کارشناسانی دارد، سرمایه بزرگی محسوب می‌شود و در طول مصاحبه و فرآیندهای آموزش، به خصوص شرکت‌هایی که کارگران را برای کارخانه‌های تولیدی یا کارهای یدی استخدام می‌کنند بسیار مهم است.

معلم، مدرس (52هزاردلار)

با جریان دائمی مهاجرت به آمریکا و کشورهای دیگر، یک مدرس دوزبانه یک قدم جلوتر از کاندیداهای دیگر است و فرصت‌های کاری بیشتری برای او وجود دارد. به علاوه، امروزه مدارس بیشتری به دنبال آموزش زبان‌های خارجی هستند و برای پرورش جوانان و آماده‌سازی آن‌ها برای دنیای کار و تحصیل به معلم‌ها و مدرس‌هایی نیاز است تا بتوانند زبان‌های خارجی را به زبان‌آموزان آموزش بدهند و به همین دلیل تقاضا برای معلمان و مدرسان زبان زیاد شده است و پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا بیشتر هم بشود.

کارشناس مهاجرت (60هزار دلار)

کارشناس مهاجرت در زمینه‌های زیادی به شهروندان خارجی کمک می‌کند تا وارد آمریکا یا هر کشور خارجی دیگری شوند. کاندید ایده‌آل برای این سمت کسی است که به زبان‌های مختلف صحبت کند و بتواند با گروه‌های مختلف مردم ارتباط برقرار کند و به آن‌ها کمک کند در فرآیند مهاجرت و انجام کارهای اداری و سفارت به مشکل نخورند و بتوانند کارهای مهاجرت را به درستی و کامل انجام بدهند.

ده شغل برای دوزبانه ها

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

مهماندار پرواز (65هزار دلار)

اگرچه ممکن است این صنعت برای کاندیداهای دوزبانه کمی عجیب باشد، اما بیشتر مهمانداران پرواز باید بتوانند با کسانی که حتی خیلی کم زبان انگلیسی بلد هستند، صحبت کنند. در پروازهای خارجی و داخلی همیشه مسافرانی هستند که شاید لازم باشد با آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت شود. اگر مهماندار توانایی صحبت کردن به چند زبان را داشته باشد و بتواند با طیف گسترده‌ای از مسافران ارتباط برقرار کند، امنیت پرواز و درک متقابل کسانی که در هواپیما هستند بیشتر می‌شود.

پرستاران (67هزار دلار)

وقتی کسی نیاز به کمک‌های پزشکی یا درمانی دارد، استرس و اضطراب در بالاترین سطح ممکن است و اگر زبان انگلیسی را به خوبی نداند یا در کشوری باشد که زبان بومیان را بلد نباشد، این استرس و اضطراب بیشتر هم می‌شود. یک پرستار دو یا چندزبانه کسی است که برای یک بیمارستان یا درمانگاه یا هر محیط درمانی دیگر ارزش و سرمایه است و می‌تواند با بیمار ارتباط برقرار کند و برای درک مشکلات جسمی یا روحی و همچنین درمان بیماری‌ها و مراقبت‌های بعد از بستری شدن با بیماران صحبت کند و ارزش زیادی برای پزشکان و مراکز درمانی داشته باشد.

بانکداران سرمایه‌گذاری (88هزار دلار)

بانکداران سرمایه‌‌گذاری به عنوان «فروشندگان پول‌های در گردش» توصیف می‌شوند و این تعریف خیلی هم از واقعیت دور نیست. شرکت‌ها به دنبال استخدام زنان و مردانی است که در فروش خوب باشند و بتوانند سرمایه‌گذارانی را پیدا کنند که می‌خواهند سهام یا سرمایه شرکت‌های دیگر را بخرند. یک بانکدار سرمایه‌گذاری می‌تواند با مشتریان بین‌المللی صحبت کند و اگر بتواند با زبان خودشان با آن‌ها ارتباط برقرار کند، احتمال اینکه وارد معامله شوند و همکاری‌های طولانی‌مدت و موفق داشته باشند، بیشتر است.

مدیر ریسک (99هزاردلار)

مدیر ریسک کسی است که نقاط ضعف یک شرکت را پیدا می‌کند و می‌تواند خطرات بالقوه (مالی یا فیزیکی) را شناسایی و جهت رفع آن‌ها راهکار بدهد. اگر شرکتی کارگران و کارمندانی را استخدام کند که زبان انگلیسی آن‌ها خوب نیست، وجود یک مدیر ریسک دو یا چندزبانه می‌تواند برای ارتباط برقرار کردن موثر و کسب اطلاعات دقیق از کارکنان مفید باشد. همچنین اگر با هر کدام از کارمندان به زبان خودشان حرف بزنید، با شما صادق‌تر خواهند بود و خطرات و نقاط ضعف سازمان راحت‌تر و بهتر شناسایی خواهد شد.

ده شغل پر درآمد برای دوزبانه ها

مدیر بازاریابی (120هزار دلار)

این شغل به خصوص برای کسانی که زبان اسپانیایی بلد هستند و می‌توانند این زبان را سلیس و روان صحبت کنند، بسیار عالی است و فرصت‌های شغلی زیادی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. شغل مدیر مارکتینگ و بازاریابی این است که اطمینان حاصل کند محصولات و تولیدات شرکتی که در آن کار می‌کند، به طور کامل یا با درصد خوبی به فروش برسد. در شرکتی که با کشورهای خارجی معامله می‌کند، وجود مدیر بازاریابی که بتواند با خریداران و مشتریان خارجی ارتباط برقرار کند و شرایط آن‌ها را بفهمد، دارایی و ارزش آن شرکت است.

بسیار خوب، این هم ده شغلی که با دانستن یک زبان دوم می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. حالا انگیزه کافی دارید تا به یادگیری زبان‌های دیگر بپردازید یا باز هم نیاز به محرک‌های دیگر دارید؟

دست به کار شوید و با تلاش و پشتکار یادگیری یک زبان دوم، سوم یا چندم را شروع کنید و فرصت‌های کاری و زندگی فوق‌العاده‌ای را برای خود و خانواده‌تان مهیا کنید و البته در نهایت شاید روزی خودتان صاحب کسب و کاری شدید که در آن به نیروهای چند زبانه نیاز داشته باشید و آن روز است که یاد این مقاله میفتید و ما را به خاطر ترغیب شما به یادگیری یک زبان جدید تحسین می‌کنید.

یادگیری یک زبان جدید یعنی یک شخصیت جدید، یک راه جدید و یک زندگی جدید


بیشتر بخوانید:با یادگیری این چهار زبان درآمد داشته باشید


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. دانیال
    17 بهمن 1401
    پاسخ دادن

    من زبان ترکی استانبولی بلدمچکار باید انجام بدم برای مدرس شدن؟

    • ایرانمهر
      17 بهمن 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر جهت همکاری فرم جذب مدرس ترکی استانبولی سایت را تکمیل نمایید همکاران ما با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید