IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
منابع آزمون PET
امتیاز کاربران: 4.4/5
نویسنده: ایرانمهر
23 اردیبهشت 1398

منابع آزمون PET

چگونه برای شرکت در آزمون PET آماده شویم؟

تا به حال شده با خودتان فکر کنید که شاید برای شرکت در آزمون آیلتس، تافل و GRE زیادی دیر شده باشد؟ شاید هم هنوز برای شرکت در این آزمون‌ها آماده نیستید و جهت برنامه ریزی‌ تحصیلی خود، به یک مدرک معتبر و بین‌المللی نیاز دارید.

اصلا نیازی نیست نگران چیزی باشید. چون دانشگاه‌های مطرح دنیا مثل کمبریج و پرینستون برای هر مشکلی راه حلی ارائه کرده‌اند تا مجبور نباشید در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره‌ی شما از پنج نیز کمتر شود. از آزمون‌های رایج و ساده‌ی دانشگاه کمبریج می‌توان به آزمون PET اشاره کرد. این آزمون جهت سنجش میزان تسلط یک زبان آموز متوسط در زبان انگلیسی است. اخذ نمره‌ی خوب از این آزمون نشان می‌دهد که زبان آموز قادر است به راحتی مقالات و متن‌های ساده‌ی انگلیسی را بخواند، راجع به مشکلات روزمره و عمومی بنویسد، سر کلاس نت برداری کرده و بتواند راجع به هر موضوع ساده‌ای، به زبان انگلیسی صحبت کند.

این آزمون که مناسب زبان آموزان سطح متوسط است، آمادگی یک شخص در برقراری ارتباطات روزمره به زبان انگلیسی را تضمین می‌کند. گواهی این آزمون در سراسر جهان قابل قبول است و فرصت مناسبی جهت مهاجرت شغلی یا تحصیلی، ایجاد می‌کند.

آزمون پت (PET)، قادر است میزان مهارت یک زبان آموز تا سطح B1 را بسنجد و مخصوص دو گروه سنی کودکان و نوجوانان، برگزار می‌شود. هر دو آزمون در یک سطح برگزار می‌شود ولی سوالات بر اساس گروه سنی شرکت کنندگان، مطرح می‌شوند.

منابع آزمون PET

آزمون پت(PET) به چه صورتی برگزار می‌شود؟

این آزمون شباهت بیشتری به کنکور ایرانیان دارد. چون از سه دفترچه تشکیل شده و هر کدام، یکی از مهارت‌های زبان آموز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دفترچه‌ی اول:

در دفترچه‌ی اول، سوالاتی راجع به درک مطلب (reading) مطرح شده تا مهارت زبان آموز در درک متن‌های انگلیسی سنجیده و تسلط او در نوشتن،‌ بررسی گردد. در این دفترچه 35 سوال جهت درک مطلب و 7 سوال جهت سنجش مهارت نوشتاری یا writing شما مطرح شده است. برای پاسخ به سوالات ‌90 دقیقه وقت دارید و برای موفقیت در این بخش، باید به پنجاه درصد سوالات پاسخ صحیح دهید.

دفترچه‌ی دوم:

در این دفترچه مهارت شنیداری یا (listening) شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. این دفترچه شامل چهار بخش 25 سوالی است و باید طی 36 دقیقه، به تمام سوالات پاسخ دهید. برای موفقیت در این سنجش حداقل باید 25 درصد سوالات را پاسخ صحیح دهید. این بخش جهت بررسی مهارت زبان آموز در درک گفتگوها،‌ اخبار عمومی و مکالمات روزمره و ساده طراحی شده است.

دفترچه‌ی سوم:

این دفترچه جهت سنجش مهارت مکالمه یا Speaking مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل چهار بخش متفاوت است. در هر بخش، ده تا دوازده دقیقه وقت دارید تا به صورت شفاهی به سوالات پاسخ دهید و مهارت خود را با یک گفتگوی دو نفره نشان دهید. طی گفتگو، متقاضی باید سوالاتی را مطرح کرده یا ایده‌های خود را نسبت به یک موضوع بیان کند تا میزان مهارت او در برقراری ارتباط کلامی به زبان انگلیسی، مشخص شود.

منــابع آزمـــون PET

آمادگی برای شرکت در آزمون PET

منابع زیادی جهت آمادگی برای شرکت در آزمون PET وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید اطلاعات خود را بالاتر ببرید. در ادامه شما را با انواع این منابع آشنا خواهیم کرد.

آمادگی برای آزمون PET با کلاس‌های آموزشی ایرانمهر

اگر می‌خواهید برای شرکت در این آزمون آمادگی کاملی پیدا کنید، چرا از یکی از شعبه‌های آموزشگاه زبان ایرانمهر اقدام نکنید؟ این آموزشگاه دوره‌های مختلفی را جهت آماده سازی شما برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها، دوره‌های آمادگی در آزمون PET است. این دوره‌ها از 8 ترم چهارده جلسه‌ای تشکیل شده و در آن‌ها سری کتاب‌های معتبر CAMBRIDGE PET آموزش داده می‌شود. در این دوره‌ها کودکان و نوجوانان جهت برقراری ارتباط‌های روزمره و عمومی به زبان انگلیسی آماده می‌شوند تا بتوانند در آزمون بین‌المللی PET شرکت کرده و نمره‌ای بسیار خوب را اخذ کنند. ایرانمهر با استفاده از مدرسین مجرب، کارآمد و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا انگیزه‌ی زبان آموزان جهت پیشرفت و اخذ مدارک بالاتر، بیشتر شود و در هر مرحله، موفقیت زیادی کسب کنند.

کتاب Objective PET

از سال 2003 تا کنون، ویرایش دوم این کتاب بیشترین نرخ فروش را داشته است و در آن، نمونه سوالات و تمرینات مختلفی جهت آماده سازی در آزمون PET وجود دارد.

کتاب Objective PET کاملا به روز است و با استفاده از سیستم آزمون PET، مهارت‌های اصلی و عمومی متقاضیان در زبان انگلیسی را تقویت می‌کند.  چاپ دوم این کتاب از ویژگی‌های به روز زیادی برخوردار است. بخشی از کتاب به شما کمک می‌کند تا با اشتباهات رایج آشنا شوید و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کنید. با کتاب دانش‌آموز، یک سی دی نیز ارائه می‌شود تا به کمک فایل‌های صوتی، مهارت‌های listening‌ و speaking را تقویت کنید. در کتاب کار معلم ایده‌های مختلفی جهت آموزش کار‌آمد و فشرده ارائه می‌شود تا علاوه بر صرفه جویی در وقت به خوبی مهارت‌های خود را تقویت کنید. در کتاب کار نیز تمرینات زیادی جهت تقویت واژگان و مهارت‌های اصلی دانش‌آموزان ارائه شده تا با یک برنامه‌ریزی منطقی و خوب، به یادگیری بپردازند.

کتاب Complete PET

این کتاب با ارائه تمرینات به روز و موضوعات انگیزشی، به کتاب کاری مناسب برای تمرین نوجوانان و بزرگسالان تبدیل شده است.

دروس این کتاب تمام جزئیات آزمون PET را پوشش می‌دهند و شامل آماده سازی، تمرین‌، کسب اطلاعات و توصیه‌هایی جهت آمادگی کامل برای انجام هر بخش آزمون می‌شود. در این کتابآزمون های PET در سال‌های قبل نیز به عنوان نمونه سوال مطرح شده و پاسخ سوالات را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، این کتاب یکی از بهترین منابع جهت تمرین و آماده سازی برای شرکت در آزمون Complete PET به شمار می‌رود.  

کتاب Cambridge English: Preliminary 8

این کتاب با استفاده از Cambridge English Language Assessment، چهار آزمون کامل را به صورت نمونه سوال ارائه داده که آن‌ را به منبعی معتبر جهت تمرین تبدیل می‌کند. همچنین، کتاب دانش آموز تمام نکات و ابهامات را با بیانی شیوا و ملموس توضیح می‌دهد و از این رو، در میان دانش آموزان از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، تکنیک‌های شرکت در امتحان نیز آموزش داده می‌شود.

در این کتاب سعی شده تا زبان آموزان با سطح انتظار مصحح‌های آزمون PET آشنا بشوند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند نمره‌ی بسیار خوبی از این آزمون اخذ نمایند. در انتهای کتاب نیز پاسخ تمام نمونه سوال‌ها درج شده و به کمک آن‌ها می‌توانید ایرادات را پیدا کرده و مشکل کارتان را بفهمید.

کتاب Insight into PET

این کتاب شامل دروس جدید و کوتاهی است که شما را برای آزمون PET آماده می‌سازد. در این کتاب، نمونه‌سوالات مختلفی قرار گرفته و صفحه به صفحه، توضیحات ملموس و واضحی جهت پیشرفت زبان آموزان ارائه کرده است. با مطالعه‌ و تمرین این کتاب، می‌توانید اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید و آزمون را با موفقیت، پشت سر بگذارید.

کتاب Insight into PET شامل تمرینات تست زنی و نمونه‌ سوالات واقعی از خود آزمون PET‌ نیز می‌شود و در فایل Grammar، توضیحاتی شفاف و واضح ارائه می‌دهد تا در این سطح به خوبی پیشرفت کنید.

کتاب Grammar for PET

اگر در درک نکات گرامری زبان انگلیسی مشکل دارید و به همین دلیل هم از شرکت در چنین آزمونی می‌ترسید، به شما کتاب Grammar for PET را پیشنهاد می‌کنیم. در این کتاب تمام نکات گرامری لازم برای شرکت در آزمون PET پوشش داده شده و به علت آموزش از طریق فایل‌های صوتی، علاوه بر گرامر، listening  شما نیز تقویت می‌شود.

تمام سوالات با مثال و توضیحات واضحی پاسخ داده شده و این کتاب را به منبعی مناسب جهت یادگیری نکات گرامری تبدیل کرده است. با وجود این تمرین‌های پرکاربرد، این کتاب برای تدریس در کلاس نیز مناسب است.

از ویژگی‌های برجسته‌ی Grammar for PET می‌توان به بیان واضح و شفاف آن اشاره کرد. چرا که نکات گرامری سخت وپیچیده را با لحنی ساده و مثال‌هایی کاربردی آموزش داده و  درک این مفاهیم را برایتان آسان‌تر می‌سازد.

منابع آزمـــون PET

مجموعه کتاب‌های Cambridge Preliminary English Test

از بهترین منابع جهت آمادگی در آزمون PET، مجموعه کتاب‌های Cambridge Preliminary English Test است. این مجموعه شامل 6 بخش است که هر بخش به یک فایل PDF و دو فایل صوتی مجهز است. در انتهای فایل‌ها پاسخ تمام سوالات وجود دارد و به کمک آن‌ها می‌توانید ایراد‌های خود را پیدا کنید. با این مجموعه کتاب‌ها می‌توانید به راحتی به تمرین بپردازید و هر چهار مهارت اصلی خود را نیز تقویت نمایید.

کتاب Vocabulary for PET

این کتاب شامل لغت‌های ضروری و موردنیاز در آزمون PET شده و در هر صفحه از آن تمرینات خاصی دیده می‌شود. علاوه بر این، مشکلات رایج زبان آموزان را توضیح داده و به  آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد خود را در امتحان، توسعه دهند.

در این کتاب هر لغتی که باید در آزمون PET بلد باشید آموزش داده می‌شود.  همچنین، تمریناتی جهت تقویت مهارت reading،writing‌ و listening ارائه می‌شود. با مطالعه‌ی این کتاب به نکات و تکنیک‌هایی جهت پاسخ به سوالات آزمون PET و نحوه‌ی یادگیری بهتر لغات، برخورد می‌کنید. مطالب این کتاب از مراجع معتبری چون Cambridge International Corpus و Cambridge Learner Corpus برگرفته شده است. پس مطمئن باشید که اشتباهات رایج ذکر شده در این کتاب، واقعی هستند و توسط متقاضیان امتحان رخ داده‌اند.

 


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

دوره های آموزشی زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.4 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید