IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آزمون آیلتس و اهمیت آن
امتیاز کاربران: 4.7/5
نویسنده: ایرانمهر
3 خرداد 1402

منابع آزمون آیلتس

اگر به یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستید، حتما کلمه‌ آیلتس (IELTS) به گوشتان خورده است. شاید با خودتان فکر کنید:«اصلا یعنی چی که در آیلتس 7.5 شدم؟» یا « برای چه شرکت در این آزمون اینقدر هزینه بر است؟».

خب، واقعا فکر نمی‌کنم کسی بدش بیاید که مدرک او را تمام دنیا قبول داشته باشند و در هر کشوری که می‌خواهد، به تحصیل و کار بپردازد.

بله، IELTS دقیقا چنین مدرکی است. حتی فکر کردن به این آزمون انگیزه و شور زیادی را در دل شما ایجاد می‌کند. تنها کافی است به تمام اهدافتان فکر کنید و ببینید، با اخذ نمره‌ی خوب در آزمون آیلتس، به چه چیزهایی دست پیدا می‌کنید.

بسیاری از زبان‌آموزان و داوطلبان آزمون آیلتس می‌پرسند بهترین و جدیدترین کتاب‌های آیلتس کدامند؟ این پرسش، البته پرسش بی پاسخی نیست. منابع آزمون آیلتس اگر به شکلی روزآمد و دقیق برگزیده شوند، می‌توانند در موفقیت متقاضیان نقش تعیین کننده‌ای ایفا نمایند. پس اگر شما نیز داوطلب آزمون هستید احتمالاً می‌پرسید: چگونه و با کمک چه منابعی می‌توانم به تقویت مهارت‌های چهارگانه زبانی‌ام بپردازم؟ برای کسب آمادگی امتحان آیلتس چه کتاب یا کتاب‌هایی را بهتر است مطالعه کنم؟ در این مقاله ما می‌کوشیم تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

منایع آزمون آیلتس

بیش از 9000 سازمان در دنیا گواهی آیلتس را می‌شناسند.

این موسسات شامل:

  • دانشگاه‌ها، مدارس، کالج‌ها و سازمان‌های آموزشی
  • مراکز دولتی و اداره‌ی مهاجرت
  • انجمن‌های صنعتی و تخصصی
  • شرکت‌های تجاری مختلف

در هر حال، از طریق موتورهای جستجو به راحتی می‌توانید دانشگاه‌ها یا محیط‌های مختلفی که این مدرک را شناخته و می‌پذیرند را پیدا کنید.

آزمون IELTS معروف‌ترین آزمون سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است و زبان آموزان زیادی جهت پذیرش مهاجرت کاری، تحصیلی و … در این آزمون شرکت می‌کنند. سالانه بیش از 1.7 میلیون آزمون آیلتس در سراسر دنیا، برگزار می‌شود.  آزمون آیلتس در عرض کمتر از سه ساعت، تمام مهارت‌های زبان انگلیسی لازم جهت اهداف مهمی چون مهاجرت را می‌سنجد. این مهارت‌ها شامل listening, reading, writing  و speaking می‌شود.

جالب است بدانید در این آزمون، از یک روش بی‌نظیر جهت سنجش مهارت‌ها استفاده می‌شود. در حقیقت، برای آزمون شفاهی شما با یک متخصص ماهر و آموزش دیده صحبت می‌کنید. در حقیقت، مهارت مکالمه‌ در زندگی واقعی را سنجیده و میزان تسلط شما را مشخص می‌کنند.

این آزمون که توسط متخصصان حرفه‌ای و قابل اعتماد در سراسر دنیا طراحی شده است، این امکان را به شما می‌دهد تا بدون هیچ نگرانی‌ در آزمون شرکت کرده و از نتایج منصفانه‌ آن، خیالتان راحت باشد.

این آزمون مجموعا شامل دو مرحله‌ی آکادمیک و جنرال است. کسانی که قصد ادامه‌ تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان خارج از کشور را دارند، بهتر است به خوبی از پس بخش تخصصی بربیایند.

این آزمون 9 نمره‌ای است و با شرکت در آن، نمره‌ی شما از 1 تا 9 مشخص می‌شود. نمره‌ی هر بخش (listening، writing، reading ، speaking) جدا است و نهایتا، میانگین نمرات شما نمره‌ کلی را مشخص می‌کند. معمولا نمره‌ 5 یا 6 به بالا سطح خوبی تلقی می‌شود و با اخذ این نمره،‌ می‌توانید به اهداف خود، دست پیدا کنید.

آزمون آیلتس و اهمیت آن

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آزمون آیلتس و اهمیت آن

بی گمان هر وقت از بزرگترین و معتبرترین آزمون‌های انگلیسی جهان حرفی به میان می‌آید، فوراً به امتحان آیلتس اشاره می‌شود. این آزمون زبان بین‌المللی دارای انواع متفاوتی است که با توجه به هدف داوطلبان تفاوت آزمون‌ها معنا می‌یابد دو نوع اصلی آن شامل آیلتس آکادمیک یا دانشگاهی (Academic Training) و آزمون آیلتس جنرال یا عمومی‌(General Training)  است که شما باید با توجه به هدف خود در آموزش زبان انگلیسی یکی از این دو نوع ثبت نام کنید.

دو مرکز معتبر British Council و IDP (ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج و استرالیا) همه ساله بر برگزاری این آزمون نظارت می‌کنند. داوطلبانی که قصد دارند به ادامه تحصیل، مهاجرت، و یافتن شغل در خارج از کشور بپردازند باید برای سنجش چهار مهارت زبانی شامل مهارت گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، نوشتن (Writing) و خواندن (Reading) در آزمون آیلتس شرکت کنند. این امتحان فرم پیچیده‌ای ندارد. شما باید طی دو ساعت و چهل و پنج دقیقه در چهار بخش اصلی آزمون دهید. سرانجام سطح زبان انگلیسی شما با نمره‌ صفر تا نه ارزیابی می‌شود. ناگفته نماند مدرک IELTS از اعتبار بالایی در میان ادارات و دانشگاه‌ها برخوردار است. البته ممکن است بعضی از مراکز، برای استخدام یا ثبت‌نام شما در دوره‌های آموزشی، مدارک دیگری همچون تافل را از شما بخواهند.

منابع آیلتس جنرال

1-     کتاب آیلتس The Official Cambridge Guide to IELTS

افزون بر پوشش هر دو نوع آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک، این کتاب از بهترین منابع آیلتس است. پیشنهادها و راهنمایی‌های آن براساس تجربیات آزمون‌دهندگان پیشین استوار است. شما نه تنها ‌‌می‌توانید از این منبع به عنوان کتاب خودآموز بهره ببرید، بلکه زیر نظر استاد در کلاس درس و به همراه دوستانتان نیز می‌توانید به کمک آن انگلیسی بیاموزید.

کتاب متشکل از 5 فصل مجزاست. چهار فصل اول هر کدام به شکل جداگانه به تقویت چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی شما ‌‌می‌پردازد. این فصل‌ها شامل آموزش نکات تستی، و ارائه تمرینات خاصی برای افزایش مهارت و موفقیت شما در آزمون آیلتس است.

فصل پنجم ولی دارای هشت آزمون آزمایشی آیلتس است. شما می‌توانید از هشت آزمون آزمایشی برای تمرین استفاده کنید تا با شکل و شمایل پرسش‌ها بیش از پیش آشنا شوید. با پاسخ به این آزمون‌ها و به کمک راهنمایی گام به گام کتاب می‌توانید بیش از پیش نقاط قوت و ضعف خودتان را شناسایی کنید. از امتیازات دیگر کتاب می‌توان به کسب آمادگی بیشتر شما با توجه به آموزش استراتژی‌های کاربردی برای همگی بخش‌های آیلتس و همچنین ارائه دی وی دی دارای فایل‌های صوتی و تصویری لسینینگ و اسپیکینگ اشاره کرد.

2-    Ace the IELTS: IELTS General

این کتاب نگاهی کلی از آزمون آیلتس جنرال و انواع پرسش‌های مرسوم این آزمون را در بر می‌گیرد. از آنجا که این منبع به ارزیابی جنبه‌های کلی آزمون پرداخته است، برای موفقیت در آیلتس بسیار مفید و راهگشاست. همچنین با ارائه پیشنهادهایی کاربردی برای پیشرفت شما در آزمون می‌کوشد تا با توجه به زمان باقی مانده، بهترین نمره را کسب کنید.

منابع برای آزمون آیلتس

منابع آزمون آیلتس آکادمیک

1-     مجموعه کتاب‌های Complete IELTS

این کتاب سه جلدی یکی از بهترین منابع جهت تمرین و تقویت مهارت‌‌های زبان است که شما را جهت شرکت در آزمون‌های آیلتس، آماده می‌سازد. سه جلد مخصوص سطح A1 تا C1 است و در نام‌های (Complete IELTS Bands 4-5)، ( Complete IELTS Bands 5-6.5) و (Complete IELTS Bands 6.5-7.5) در بازار کتاب، یافت می‌شوند. در تمام درس‌های این کتاب، به تمرین هر چهار مهارت می‌پردازد و در پیشرفت شما، کمک بسزایی می‌کند.

کتاب Complete IELTS Band پاسخگوی همگی نیازهای شما در راستای موفقیت در آزمون آیلتس است. هر چهار بخش آیلتس در کتاب بر اساس روش نوینی گردآوری و برای آموزش در اختیار شما گذاشته شده است. همچنین وجود پرسش‌های طبقه‌بندی شده بر کمیت و کیفیت تمرینات‌تان می‌افزاید.

انتشارات کمبریج که خود برگزارکننده آزمون آیلتس است اقدام به نشر این مجموعه کرده است. این مجموعه پکیجی سه سطحی برای آموزش آیلتس و تمرین، همراه با مثال‌های فراوان است. هر زیر گروه از این مجموعه کتاب‌های آیلتس، از کتاب دانش آموز (Student Book)، کتاب کار (Work Book) و فایل‌های صوتی تشکیل شده است. پیشنهاد می‌کنیم مجموعه کتاب‌های Complete IELTS را به ترتیب و گام به گام بخوانید.

دو جلد نخست هر کدام شامل هشت درس است. علاوه بر ارائه شگردها و راهکارهای مفید برای کسب بهترین نمره، چهارچوب آزمون آیلتس نیز در این کتاب به خوبی بیان شده است. همچنین بخش‌هایی برای گسترش دایره واژگان و تقویت گرامر شما، سنجش انواع تست‌ها و نمونه پرسش‌های درک مطلب و تمرین‌های لسینینگ آیلتس، در کتاب گنجانده شده است.

2-    کتاب IELTS Trainer

این کتاب فقط برای داوطلبان آزمون آیلتس آکادمیک مناسب است. با آموزش مرحله به مرحله شما را برای امتحان آماده می‌کند. از معایب کتاب متمرکز نبودن بر گرامر انگلیسی و مزیت آن داشتن سی دی برای بخش‌های مهم لیسنینگ است.

بهترین منابع خودخوان آیلتس

گاهی داوطلب ناچار است به صورت خودخوان یا به اصطلاح Self Study  به کسب آمادگی برای آزمون آیلتس بپردازند. چون همان‌گونه که می‌دانیم گاهی برخی افراد به دلایل زیادی مانند شرایط کاری، زمانی و غیره نمی‌توانند در کلاس‌ها و دوره‌های آیلتس شرکت کنند.

بر همین اساس در اینجا به تعدادی از منابع خوب آزمون آیلتس برای Self Study زبان انگلیسی اشاره خواهیم داشت. اگر شما هم خواهان کسب نمره‌ای خوب در امتحان آیلتس هستید دست به کار شوید و با بهره‌گیری از بهترین منابع برای آزمون آیلتس، خود را آماده کنید. ولی بهترین منابع برای سلف استادی آیلتس کدامند؟

1-     مجموعه کتاب‌های  Mindset For IELTS

این مجموعه در چهار سطح گوناگون و هماهنگ با استاندارد CEFR از پایه (A2) تا پیشرفته (C1) در نظر گرفته شده است. این مجموعه از چهار جلد کتاب به‌ ترتیب شامل، Foundation و 3 سطح دیگر، تشکیل شده است و شما را کاملاً با پرسش‌های آزمون جامع آیلتس آشنا می‌کند.

از ویژگی‌های برجسته مجموعه کتاب‌های Mindset For IELTS به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

تقویت مهارت‌های شنیداری: این مجموعه همراه با فایل صوتی ارائه می‌شود. شما با بهره‌گیری از فایل‌های صوتی کتاب می‌توانید تا حد قابل ملاحظه‌ای مهارت‌های شنیداری خود را به شیوه‌ای صحیح ارتقاء ببخشید.

نمونه سؤالات پرتکرار: کتاب‌های مایندست با داشتن مجموعه‌ای کامل از سؤالات و تست‌های پرتکرار آزمون آیلتس، به همراه  نکات و راهکارهای آموزشی در جهت پاسخگویی صحیح به پرسش‌ها، به خوبی شما را برای آزمون نهایی آماده می‌کند.

مناسب برای استفاده ‌‌خودخوان: وجود تمرینات پرشمار و گوناگون به همراه پاسخ آن‌ها به شکل توضیحی کمک ارزنده‌ای است به زبان‌آموزانی که قصد مطالعه خودخوان زبان انگلیسی دارند. همچنین نگارش کتاب‌ها به شکلی است که به همگی نیازهای شما پاسخ دهد.

2-    کتاب  Simone Braverman’s Target Band 7

این کتاب از مناسب‌ترین منابع آیلتس بدون استاد به‌شمار می‌رود. به گفته‌ داوطلبان بسیاری که از آن استفاده کرده‌اند یکی از بهترین منابع آزمون جنرال آیلتس است. کتاب پر است از راهنمایی‌ها و شگردهای مفید که دستاورد تجربیات و تحلیل‌های نویسنده است. نگارش کتاب به زبانی ساده انجام پذیرفته است تا مانند کتابچه راهنمای خودآموز از آن بتوان استفاده کرد. همچنین در این کتاب مدیریت زمان و بهره‌گیری از استراتژی‌های دقیق را می‌آموزید.

3-     کتاب  Barron’s IELTS Superpack

این کتاب برای هر دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال کاربرد دارد. این مجموعه شما را با لهجه آمریکایی آشنا می‌سازد و نه فقط به بهبود مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ‌تان کمک شایانی می‌کند، بلکه می‌کوشد یاری‌تان کند تا به تقویت مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ خود نیز بپردازید.

ناگفته نماند این کتاب برای زبان آموزان مبتدی مناسب نیست. در واقع این مجموعه به گردآوری تمام کتاب‌های مرتبط با آیلتس که کتاب‌های کوچک خودخوان هستند، پرداخته است. بخش واژگان بنیادین، حجم بالای داده‌ها و جامعیت مطالب و همچنین قیمت مناسب، از مزایای مهم این منبع هستند. همچنین چندین آزمون آزمایشی که دارای دو سی‌دی صوتی جداگانه هستند کتاب را همراهی می‌کنند.

کتاب‌های Listening آیلتس

Collins Listening for IELTS

یکی از منابع مناسب پیشنهادی ما، که می‌توان از آن برای آمادگی بیشتر در بخش شنیداری آیلتس نام برد کتاب Listening آیلتس کالینز است. خوب است بدانید به‌طورکلی کتاب‌های Collins for IELTS برای افرادی که به دنبال پیشرفت زبانی و آمادگی برای کسب نمره بالای آیلتس هستند بسیار مناسب است. این مجموعه متشکل از طبقه‌بندی موضوعی کلمات مفید آزمون آیلتس، انواع متداول پرسش‌های آزمون در این بخش شامل تکمیل فرم، تکمیل نقشه، سوالات جواب کوتاه و غیره و همچنین روش‌های پاسخگویی به آن‌هاست. زبان‌آموزانی که در دوره  Mastering IELTS ایرانمهر شرکت می‌کنند نیز می‌توانند از این مجموعه کتاب‌ها برای تقویت هر چهار مهارت زبانی خود بهره‌ بگیرند.

منابع Speaking آیلتس

Collins speaking for IELTS

این کتاب مهارت صحبت کردن شما را تقویت می‌کند. انتشارات جهانیCollins، ناشر این کتاب، از بزرگترین انتشارات‌ها در زمینه آموزش زبان انگلیسی است. این مجموعه‌ بی نظیر به جهت تقویت زبان انگلیسی و افزایش نمره امتحان آیلتس طراحی شده است. همچنین برای داوطلبانی که می‌خواهند در مدت زمانی کوتاه از نکاتی  که باید آن‌ها را در آزمون رعایت کنیم، بسیار مناسب است. این منبع فوق‌العاده شامل موضوعاتی مانند سلامتی، علم، تکنولوژی، فرهنگ، جامعه مدرن، مباحثه پیرامون نحوه سخنرانی درباره جوانی، زبان و ارتباطات، تعطیلات و سفرها، مردم و مکان‌های مختلف، طبیعت و دنیای اطراف، مردم و روابط بین آن‌ها، کار و تحصیلات، و همچنین استخدام و امور مالی می‌شود.

ناگفته نماند اگر سطح فعلی شما نمره ۵/۵ آیلتس می‌باشد و می‌خواهید نمره تان را بالا ببرید کتاب کالینز اسپیکینگ فور آیلتس منبع بسیار مناسبی برای شماست. هم در کلاس و هم به شکل خودخوان می‌توان از این این کتاب بهره برد. این کتاب با CD و DVD عرضه می‌شود و به شکلی کاربردی به افزایش مهارت صحبت کردن زبان انگلیسی شما به صورتی همه جانبه یاری می‌رساند. تمرکز اصلی این کتاب بهبود Speaking شما و نکاتی است که باید آنها را در زمان مکالمه رعایت کنید.

منابع آزمون آیلتس

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

منابع Reading آیلتس

Collins Reading for IELTS

برای تقویت هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی کتاب‌های سری Collins که از منابع پرکاربرد و مشهور هستند، طراحی و منتشر شده است. برای تقویت مهارت Reading کتاب Collins Reading for IELTS بسیار مناسب شماست. شما می‌توانید از این کتاب خاص هم در کلاس درس و هم به شکل Self-Study استفاده کنید.

تمام نوشتارها و متونی که در کتاب گنجانده شده است دارای تنوع و گستردگی و جذابیت فراوانی هستند. بخش نخست کتاب بخش Topic و بخش دوم بخش Exam Focus می‌باشد. ‌شما  با  کلمات به همراه تصاویر مربوط به آن‌ها در بخش نخست آشنا می‌شوید و می‌توانید از تنوع تمرینات کتاب در افزایش مهارت نوشتن خود بهره ببرید. اگر نمره کنونی شما ۵ یا ۵/۵ است و خواهان نمره 6 یا بالاتر از آن هستید، بی تردید این کتاب پاسخگوی نیازهای شماست. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌هایی چون دوره Developing IELTS ایرانمهر و بهره‌گیری از این منابع، احتمال موفقیت خود در آزمون را بالاتر ببرید.

از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این کتاب می‌توان به مطالبی درباره انگلیسی جهانی، زبان و ارتباطات با افراد مختلف، سلامتی و تناسب اندام، تحصیلات، آموزش و اهداف مرتبط به آن، اهمیت و ارزش خانواده، مباحثی درباره کودکان، والدین و جوانی، افراد مسن، مردم عادی و مکان‌های مختلف، فرهنگ و جامعه مدرن و پیشرفته، کار و اشتغال، تعطیلات و سفر کردن، تنوع زندگی در طبیعت و محیط زیست، ، علوم و فناوری و اینترنت، و … اشاره کرد.

منابع Writing آیلتس

Collins Writing for IELTS

نشر معتبر و نام‌آشنای Collins با انتشار این کتاب به شما برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک کمک می‌کند. تمرینات متنوع و کاربردی این کتاب به تقویت مهارت نوشتن شما کمک شایانی می‌کند. اگر سطح نمره شما 5 تا 5.5 است و در پی اخذ نمره 6 و یا بالاتر هستید، کتاب Collins Writing for IELTS می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

نحوه آماده سازی برای شرکت در آزمون IELTS

روش‌های زیادی جهت آماده سازی در این آزمون‌ها وجود دارد و به راحتی می‌توان منابع بسیار زیادی جهت مطالعه و تمرین پیدا کرد. در ادامه، به شما منابع و ابزاری مناسب جهت تقویت چهار مهارت خود برای شرکت در این آزمون، معرفی می‌کنیم.

ایرانمهر، برگزار کننده‌ دوره‌ آیلتس

ایرانمهر با بیش از 16 سال سابقه‌ تدریس حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف، دوره‌های آمادگی جهت شرکت در آزمون IELTS  را فراهم کرده و با به کارگیری برترین و با تجربه‌ترین اساتید زبان، شما را برای اخذ نمره‌ی هفت به بالا در این آزمون آماده می‌کند.

این دوره‌ها به صورت فشرده برگزار شده و طی چهار ماه، در قالب دو ترم ارائه می‌شود. اساتید مجرب و متخصص ما با استفاده از یک برنامه درسی فشرده ولی کارآمد چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی را در شما تقویت کرده و به خوبی برای شرکت در آزمون آیلتس، آماده می‌سازند.

تمرکز اساتید روی دایره لغات و ساختار گرامری شما است. در حقیقت، با اطلاع و آگاهی کافی از گرامر و لغات عمومی و تخصصی، به خوبی می‌توانید از پس این آزمون بر بیایید. چون باید ثابت کنید که شما، یکی از آن «بی غلط‌ها» در زبان انگلیسی هستید. نحوه‌ی ترکیب عبارات (collocation) نیز به شما به خوبی آموزش داده می‌شود. هر چهار مهارت با شیوه‌های جدید و جذابی تدریس می‌شوند تا بتوانید به خوبی از پس پاراگراف نویسی، listening، speaking و سایر بخش‌های این تست، بربیایید.

پس از پایان دوره‌ها، آزمون آزمایشی آیلتس یا MOCK برایتان برگزار می‌گردد تا با مراحل این آزمون بیشتر آشنا شوید و با فکری آزاد و بدون استرس، در آن شرکت کنید.

ایرانمهر جوی یکسان با آزمون آیلتس را برایتان برپا کرده و در آن، با ارائه فایل صوتی، مکالمه‌ی تک نفره، تصحیح دقیق و عمیق Writing و … فرصتی مناسب جهت آماده سازی در برابر آزمون آیلتس را، مهیا می‌سازد.

همچنین دوره‌های آمادگی این آزمون به صورت workshop و آموزشی برپا می‌شود تا بتوانید تمام مشکلات خود را حل کرده و حسابی کارکشته شوید. نتایج این آزمون آیلتس آزمایشی، بعد از پنج روز اعلام شده و نمرات شما در بخش‌های مختلف نیز، به حضورتان می‌رسد.

آزمون آیلتس

مطالعه‌ و تمرین آنلاین جهت آماده سازی در آزمون IELTS

امروزه تکنولوژی و اینترنت، در زندگی روزمره‌ی مردم نقش پررنگی ایفا می‌کند و از طریق آن‌ها می‌توان به مطالعه‌ و تمرین هر مطلبی پرداخت. از یوتیوب گرفته تا سایت‌های تخصصی و آموزشی و همچنین پیج‌های آموزشی اینستاگرامی، همگی فرصتی مناسب جهت تمرین و تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی هستند. در ادامه به شما منابعی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید صرفا به تمرین و آماده سازی برای شرکت در آزمون آیلتس، بپردازید.

Road to IELTS

یکی از بهترین روش‌های تقویت مهارت‌های زبان، استفاده از  سایت‌های  آنلاین و رایگان است. که از آن‌ها می‌توان به سایت Road to IELTS اشاره کرد. همزمان با شرکت در کلاس‌های مخصوص آیلتس، با تمرین در این سایت، هم می‌توانید نمونه سوالات آیلتس را دانلود کنید، هم به تمرین‌های انگیزشی و تعاملی بپردازید. در این سایت، تمرینات در دو بخش متفاوت تخصصی و عمومی ارائه می‌شوند تا بر اساس سطح خود، به خوبی بتوانید به تمرین بپردازید.

LearnEnglish Online

از دیگر سایت‌های آنلاین جهت تمرین مهارت‌های چهارگانه در زبان انگلیسی، می‌توان به LearnEnglish Online اشاره کرد. در این سایت، درس‌ها و تمریناتی کاربردی و رایگان جهت پیشرفت در سطح خود و آمادگی در آزمون آیلتس، ارائه می‌شود و همگی، زیر نظر British council  بررسی می‌شوند. برای مثال، در بخش تمرین مهارت listening، علاوه بر فایل‌های صوتی مختلف، نکاتی جهت تقویت این مهارت نیز ارائه می‌شود. پس درنگ نکنید و حتما به سایت LearnEnglish Online   نیز سر بزنید.

British Council’s iTunes University

اگر یک iTunes  در دسترستان قرار دارد، پس به خوبی می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و به سایت Itunes University سر بزنید. در سایت ویدیوها و ابزارهای مختلفی جهت تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی، خصوصا speaking‌ و listening وجود دارد. بنابراین می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و طی برنامه‌های آموزشی British Council، به خوبی در زبان انگلیسی پیشرفت کنید.

اپلیکیشن IELTS

با دانلود این اپلیکیشن در گوشی‌های اندروید و آیفون، به راحتی می‌توانید هر روز و هرجایی که هستید، به تمرین و آماده سازی جهت شرکت در آزمون، بپردازید.

از طریق این اپلیکیشن می‌توانید به تمرین نکات گرامری، کوییزها، نمونه سوالات و … بپردازید. همچنین می‌توانید چهار مهارت اصلی و دایره لغات خود را تقویت کرده و به خوبی، پیشرفت کنید.

این اپلیکیشن که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد، از طریق British Council توسعه داده شده و بزرگترین متخصصان زبان انگلیسی در دنیا، در طراحی این اپلیکیشن نقش داشته‌اند.

کتاب‌های کاغذی را فراموش نکنید!

با اینکه اینترنت فرصت زیادی جهت تمرین مهارت‌های زبان انگلیسی فراهم کرده است، اما هیچ‌چیز مثل سروکله زدن با کتاب‌های کاغذی به شما درس و نکته نمی‌آموزد. در ادامه به شما کتاب‌های پرکاربرد و پرطرفدار جهت تمرین و آماده سازی برای شرکت در آزمون آیلتس را معرفی می‌کنیم:

Cambridge IELTS 13 Academic Student’s Book with Answers

این کتاب که آخرین چاپ سری کتاب‌های Cambridge IELTS Academic است، آزمون‌هایی را ارائه می‌دهد که مستقیما از کتاب معتبر Cambridge Assessment English برگرفته شده است. فایده‌ی این کتاب چیست؟ خب، آزمون‌های این کتاب دقیقا شبیه آزمون‌های واقعی آیلتس هستند و شامل چهار آزمون کامل در سطح تخصصی می‌شوند. علاوه بر این، دانش آموز‌ها می‌توانند فایل‌های صوتی و ویدیوهای مربوط به درس‌های این کتاب را از طریق اینترنت دانلود کنند و تمام مهارت‌های خود را، تقویت نمایند.

New insight into IELTS

این کتاب یکی از منابعی است که به سرعت شما را با آزمون آیلتس آشنا می‌سازد و با چهار درس کلی، نکاتی مفید و آموزنده را یادتان می‌دهد. هر یک از درس‌های این کتاب شامل سه بخش صورت مسئله، استراتژی و تکنیک حل آن مسئله در آزمون آیلتس شده و به طور خلاصه، تمام نکات را به شما می‌آموزد.

Cambridge Objective IELTS

این کتاب شامل دو سطح intermediate و advanced می‌شود. اگر تمایل دارید در این آزمون نمره‌ای بالاتر از هفت کسب کنید، به شما توصیه می‌کنیم کتاب advanced را مطالعه فرمایید تا طی بیست درس، تمام مهارت‌ها و نکات گرامری و واژگان را به شما بیاموزید و در این مسیر، همراهتان باشد.

Kaplan IELTS 2009-2010 Edition

با اینکه این کتاب، مثل سایر کتاب‌های تمرین آزمون آیلتس مشهور نیست، اما دقیقا مناسب کسانی است که می‌خواهند از سطح صفر صفر شروع کرده و به صد برسند و در این آزمون، نمره‌ی قابل قبولی بگیرند.

Cambridge English Vocabulary for IELTS

این کتاب در دو سطح advanced و intermediate وجود دارد و همزمان علاوه بر ساختار جملات، لغات بسیار کاربردی را به شما می‌آموزد. نحوه‌ تلفظ لغات با سی‌ دی که به همراه کتاب ارائه می‌شود، آموزش داده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بخش writing  و speaking از لغات جدیدی که آموخته‌اید بهره ببرید.

Cambridge grammar for IELTS

این کتاب شامل تمرینات زیادی جهت آموزش نکات گرامری می‌شود و قواعد را بر اساس سطح‌های مختلفی، آموزش می‌دهد. همچنین، در این کتاب سعی شده تمام کاربرد‌های یک نکته‌ی گرامری نشان داده شود تا بتوانید به صورت کاملا عملی و موثر از آن‌ها استفاده کرده و به عبارتی، حرفه‌ای بنویسید و سخن بگویید.

Common Mistakes at IELTS

این کتاب یکی از بهترین گزینه‌ها جهت تمرین آزمون آیلتس است. در مراحل آخر که حسابی تمرین کردید، به چنین کتابی نیاز دارید تا منبع مشکلاتتان را پیدا کرده و دیگر اشتباهات را تکرار نکنید.

Cambridge IELTS 1- 12

سری کتاب‌های آیلتس 1 تا 12، از سطح کاملا مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده و با ارائه تمرینات نگارشی، listening، speaking‌و  reading به تقویت چهار مهارت شما کمک می‌کند. با حفظ مقاله های این کتاب نیز می‌توانید تا حد زیادی، نحوه‌ی جمله بندی صحیح و ساختار‌های گرامری را به خاطر بسپارید.

آزمون آیلتس

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چرا ایرانمهر؟

موسسه زبان ایرانمهر با 20 سال سابقه‌ درخشان در زمینه آموزش زبان‌های خارجی، با مجوز رسمی‌از وزارت آموزش و پرورش در شمار بهترین آموزشگاه‌های زبان ایران در زمینه آموزش زبان‌های روز دنیا (انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ترکی استانبولی و …) است. برگزاری کلاس‌های آموزش زبان بصورت حضوری و غیر حضوری در کنار تنوع دوره‌ها، از جمله آموزش زبان انگلیسی کودکان، همراه با سطوح بالای استانداردهای روز دنیا در حوزه آموزش زبان و همچنین استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات آموزش و یادگیری زبان، سبب اطمینان زبان‌آموزان از کیفیت بالای آموزشی موسسه زبان ایرانمهر شده است. از امکانات، خدمات و مزایای شرکت در انواع دوره‌ها و کلاس زبان ایرانمهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

امکان شرکت در کلاس‌های حضوری و یا آنلاین

متنوع و گسترده بودن ساعات و روزهای کلاسی

مشاوره و تعیین سطح رایگان برای تمامی سنین در همه زبان‌ها

پشتیبان آموزشی و جلسات رفع اشکال رایگان و وجودِ کتابفروشی در تمامی شعب

بهره‌گیری از جدیدترین و به روزترین کتب، روش‌های تدریس و سیستم آموزشی زبان در دنیا

بهره‌مندی از اساتید مجرب آموزش زبان در برگزاری دوره‌های خصوصی و نیمه گروهی تمامی زبان‌ها

برگزاری آزمون‌های آزمایشی و بین‌المللی دانشگاه کمبریج انگلستان CPE,FCE,PET,KETو …

برگزاری کلاس‌های (Conversation & Movie Club) CMC جهت ارتقاء مهارت شنیداری فیلم و اخبار

توجه خاص به اصل مشتری‌مداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مناسب به مراجعین، و پشتیبانی آموزشی همه‌جانبه

تمامی اساتید زبان انگلیسی بزرگسال آموزشگاه ایرانمهر، دارای مدارک داخلی و بین‌المللی مهارت تدریس از جمله TTC ,TKT ,TESOL ,CELTA DELTA هستند.

اولین آموزشگاه زبان زنجیره‌ای کشور با امکان ارائه خدمات آموزشی چهار زبان خارجی (انگلیسی، فرانسه، آلمانی، و ترکی استانبولی) در قالب کلاس‌های گروهی، نیمه‌گروهی، و خصوصی در تمام سطوح و برای کلیه گروه‌های سنی.

آزمون آیلتس و اهمیـــت آن

کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید منابع آزمون آیلتس فراوانند. کتاب‌ها و منابعی بسیاری وجود دارند که می‌توانند برای پیشرفت و افزایش مهارت در بخش‌های مختلف زبان انگلیسی و همچنین آشنایی بیشتر با ساختار آزمون آیلتس به شما در راه رسیدن به موفقیت در امتحان کمک شایانی کنند. ما در این مقاله به طبقه‌بندی کتاب‌ها از بهترین تا بدترین منبع نپرداختیم. در عوض، به بیان ویژگی‌های کاربردی منابع آیلتس پرداختیم. شماری از بهترین کتاب‌ها و منابع را جهت بهبود چهار مهارت زبانی گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، نوشتن (Writing)، و خواندن (Reading) به شما معرفی و به توضیح مختصر آن‌ها بسنده کردیم. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. همچنین در پایان خوب است اشاره کنیم اگر هنوز خواندن برای آیلتس را شروع نکرده‌اید و می‌خواهید زیر نظر استاد و با برنامه‌ریزی دقیق راه خود را آغاز کنید، یکی از گزینه‌های مناسب برای شما شرکت در دوره Pre-IELTS ایرانمهر است.

بیشتر بخوانید: هزینه آزمون آیلتس

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات آیلتس

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.7 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید