IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
منابع آزمون (Cambridge English: Advanced (CAE
امتیاز کاربران: 4.4/5
نویسنده: ایرانمهر
30 خرداد 1398

منابع آزمون (Cambridge English: Advanced (CAE

آزمونی برای حرفه‌ای‌ها

اگر می‌خواهید با رزومه‌ای پربار جهت مهاجرت تحصیلی یا شغلی اقدام کنید، به شما شرکت در آزمون زبان انگلیسی CAE‌ را پیشنهاد می‌کنیم. این آزمون که توسط دانشگاه کمبریج طراحی شده، برای سنجش سطح مهارت زبان آموزان سطح C1 به کار می‌رود. مدرک این آزمون کاملا معتبر بوده و توسط دانشگاه‌های زیادی در کشورهای مختلف، پذیرفته می‌شود.

مثل سایر آزمون‌های دانشگاه کمبریج، آزمون CAE نیز جهت سنجش مهارت زبان‌آموز در به کارگیری زبان انگلیسی طی فعالیت‌های روزمره برگزار می‌شود.

این آزمون شامل چهار بخش است و چهار مهارت اصلی زبان‌آموز را مورد بررسی قرار می‌دهد: listening،writing، reading و speaking. این آزمون به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند یکی از این دو مورد را جهت شرکت در امتحان انتخاب کنند.

آزمــــون CAE

درک مطلب یا (Reading)

این بخش از امتحان طی 90 دقیقه برگزار می‌شود و شامل هشت بخش 56 سوالی است. تقریبا یک مقاله‌ی 3000 کلمه‌ای به شما داده می‌شود تا بتوانید با خواندن آن، درک مطلب خود را در پاسخ صحیح به سوالات مختلف نشان دهید.

بخش نوشتاری یا (Writing)

این بخش نیز در 90 دقیقه اجرا می‌شود. امتحان در دو بخش برگزار شده و در بخش اول، باید راجع به یک متن انشایی بنویسید. در این بخش نوع نوشته را نیز مشخص می‌کنند. برای مثال، ممکن است از شما بخواهند مقاله، بروشور، نامه‌ی رسمی یا غیر رسمی و … بنویسید. اما در بخش دوم، سه موضوع به متقاضیان نشان داده می‌شود که از میان آن‌ها می‌توانند یکی را به دلخواه انتخاب کنند و راجع به آن‌ها محتوایی بنویسند. در حقیقت اجزای زیادی از متن شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. از گرامر و سطح نوشته گرفته تا سازماندهی متن، ‌محتوا، جذابیت و … .

بخش شنیداری یا (Listening)

مدت زمان برگزاری این بخش از بقیه‌ی قسمت‌های آزمون کمتر است و طی 40 دقیقه برگزار می‌گردد. در این بخش، سی سوال مطرح می‌شود که با گوش دادن به فایل‌های صوتی مختلف، باید به آن‌ها پاسخ دهید. موضوعات شامل بخشی از یک سخنرانی، یک گفتگو یا مصاحبه‌ی دو نفره و مونولوگی کوتاه راجع به یک محتوا می‌شود. در این بخش، درک مطلب شنیداری،‌ درک موضوع و ایده‌ی سخنران و … مورد بررسی قرار می‌گیرد و از شما خواسته می‌شود دریافت خود از فایل صوتی را روی کاغذ یادداشت کنید.

بخش مکالمه یا (Speaking)

همانند آزمون آیلتس، این بخش طی یک مکالمه‌ی دو نفره در 15 دقیقه برگزار می‌شود و علاوه بر ممتحن، دو شرکت کننده‌ی دیگر جهت تعامل و مکالمه با یکدیگر، در اتاق حضور دارند. آزمون در سه حالت برگزار می‌شود. صحبت تک نفره، صحبت با دو متقاضی دیگر و صحبت با ممتحن.

چگونه خود را برای آزمون آماده کنیم؟‌

برای شرکت در آزمون، باید حسابی آماده شوید تا بتوانید نمره‌ی خیلی خوبی اخذ کنید. پس نباید از چنین چیزی به سادگی عبور کرده و با مطالعه‌ی چند کتاب ساده، به تمرین کردن خاتمه دهید. منابع زیادی جهت آماده‌سازی برای شرکت در آزمون وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آزمون CAE

دوره‌های آزمون CAE در آموزشگاه زبان ایرانمهر

آموزشگاه زبان ایرانمهر با هدف آموزش شما به بهترین شکل، دوره‌های آموزشی مختلفی جهت شرکت در آزمون‌های بین‌المللی طراحی کرده است که یکی از آن‌ها، دوره‌های آموزشی CAE است. در این کلاس‌ها، بهترین و کارآمدترین اساتید انتخاب شده‌اند تا با برنامه‌ای فشرده ولی پرکاربرد و با استفاده از بهترین و معتبرترین منابع، تدریس شما را آغاز کرده و سطحتان را تا مرحله‌ی پیشرفته (Advanced) بالا ببرند.

کتاب Compact Advanced

این کتاب مخصوص زبان‌آموزان سطح C1  است و به کمک آن می‌توانید نکات دستوری، واژگان، مهارت‌های زبان انگلیسی و تکنیک‌هایی جهت موفقیت در امتحان را تمرین کنید. طی ده درس، چهار آزمون ارائه می‌شود که خط به خط آزمون CAE را توضیح داده است. تست‌های reading‌ و listening، تمام موضوعات را پوشش می‌دهند. همچنین، در بخش writing نمونه سوال و جواب‌هایی ارائه می‌شود که به کمک آن‌ها سطح انتظار مصحح‌ها را تشخیص می‌دهید. در بخش speaking نیز تمریناتی جهت بالا بردن روان‌بودن و صحت کلام شما، به کار برده می‌شود و به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بالاتری، ایده‌های خود را بیان کنند. در بخش گرامر، نکاتی جهت موفقیت در بخش Use of English و سایر بخش‌ها نظیر writing، ارائه می‌شود. در بخش واژگان نیز به لغاتی برخورد می‌کنید که کاملا متناسب با سطح پیشرفته‌ی C1 است.

کتاب Complete Advanced

این کتاب شامل تمرینات کاملا امروزی و دست اول است و دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد. علاوه بر ارائه تمریناتی که زبان‌آموز را با نوع آزمون آشنا می‌کند، کتاب Complete Advanced اشتباهات رایج زبان‌آموزان را نیز ذکر می‌کند و روش‌های جلوگیری از بروز آن‌ها را آموزش می‌دهد. با توجه به اینکه این کتاب توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده، زبان آموزان می‌توانند مطمئن باشند که تمرینات کاملا شبیه و هم‌سطح آزمون CAE است. با استفاده از سی‌دی که با این کتاب ارائه می‌شود، زبان‌آموز می‌تواند روی مشکلات و ضعف‌هایش در زبان کار کند و نکات سخت و پیچیده را بهتر یاد بگیرد.

کتاب Objective advanced

این کتاب نسخه‌ای به روز و شامل تمرینات به روز و کاملی می‌شود که به زبان اموز کمک می‌کند سطح مهارت‌هایش را به Advance برساند. کتاب معلم راه‌حل‌ها و تکنیک‌های بسیار مهمی جهت تمرین ارائه می‌دهد که به کمک آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، به یادگیری بپردازید. این کتاب با یک سی دی ارائه می‌شود که در آن، تست‌هایی جهت پیشرفت مهارت‌ها فراهم شده است. کتاب کار نیز شامل تمرینات واژگانی شده و یک سی دی با آن ارائه می‌شود که فایل‌های صوتی جهت تمرین listening‌ آزمون در آن وجود دارد.

کتاب Cambridge English: advanced 3

در این کتاب چهار آزمون کامل جهت نمونه سوال ارائه شده است که به کمک آن‌ها با آزمون واقعی CAE آشنا می‌شوید. این کتاب که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده، منبعی موثق جهت تمرین و آماده سازی برای آزمون CAE است. در تست speaking نیز مواردی ارائه شده تا به کمک آن‌ها برای مصاحبه‌ی شفاهی آزمون آماده شوید. نسخه‌ی «با جواب» کتاب Cambridge English: advanced 3 ، راهنمایی‌هایی جهت درک بیشتر مفاهیم ارائه می‌کند. در سی دی، فایل‌های صوتی نیز ارائه می‌شوند که شما را برای بخش‌های شفاهی و شنیداری آزمون آماده می‌سازد.

کتاب Advanced trainer

در چاپ دوم این نسخه، شش تست به عنوان نمونه سوال آزمون CAE ارائه شده تا به کمک آن‌ها، به خوبی سطحتان را بالاتر ببرید و برای شرکت در آزمون آماده شوید. این کتاب شامل تکنیک‌ها و راهنمایی‌های بسیار ساده و واضحی می‌شود. دو تست اولی که در کتاب Advanced trainer  قرار گرفته، به توضیح تمام بخش‌های امتحان می‌پردازد. در این کتاب آزمون‌ها دقیقا شبیه و هم سطح آزمون واقعی برپا شده و بیشتر به توضیح نکاتی می‌پردازد که زبان آموزان در درک آن‌ها، مشکلات بیشتری دارند.

کتاب Spotlight on Advanced

این کتاب نکات زیادی را راجع به امتحان CAE توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با مفهوم سوالات آشنایی بیشتری داشته باشید. این کتاب مخصوص گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان است و با دروس مختلف،‌ به بالاتر رفتن سطح شما کمک می‌کند.

کتاب Gold Experience

 در کتاب Gold Experience  موضوعات مختلف و جذابی ارائه می‌شود که به کمک آن‌ها، انگیزه‌ی مطالعه در زبان آموز تشدید می‌گردد. بنابراین زبان آموز می‌تواند علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، راجع به اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، مجلات و … نیز اطلاعات زیادی کسب کرده و دانش او تخصصی‌تر شود.

کتاب Advanced Masterclass CAE New Edition

یکی از بهترین و معروف‌ترین کتاب‌های تمرین جهت آماده سازی در آزمون CAE، کتاب Advanced Masterclass CAE New Edition است. در این کتاب نکات آزمون در قالب تکنیک‌های مختلفی آموزش داده شده و باعث پیشرفت شما در سطح advanced می‌شود. این کتاب جهت آموزش تمام تکنیک های شرکت در آزمون به چاپ رسیده است و به زبان آموز کمک می‌کند تا مطالب خود را به شکل یک ایده و با اعتماد به نفس بیشتری بیان کند.

منابع آزمون CAE

کتاب Advanced Writing with English in Use CAE

این کتاب شامل تکنیک های بینظیری جهت پیشرفت در Writing‌زبان انگلیسی و ارائه‌ی یک نوشته‌ی خوب در آزمون CAE‌است. در کتاب Advanced Writing with English in Use CAE، گرامر جهت نگارش بهتر آموزش داده شده و زبان آموزان تا حد زیادی می‌توانند در تکنیک‌های انشانویسی به زبان انگلیسی پیشرفت کنند. مطالب معتبر و جذاب به شما کمک می‌کند تا با علاقه و اشتیاق بیشتری به مطالعه‌ی درس‌ها بپردازید.

این کتاب صرفا جهت آماده سازی زبان آموز برای شرکت در آزمون CAE به کار می‌رود. در این  کتاب، علاوه بر بخش دوره و تمرین نمونه سوال امتحانی، فایل‌های صوتی مختلفی در سی دی ارائه می‌شود که آمادگی بیشتری جهت شرکت در آزمون CAE فراهم می‌آورد.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.4 از 5 از 14 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. محمد
    17 اردیبهشت 1402
    پاسخ دادن

    آیا آمورزشگاه شما در دماوند هم شعبه داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ایرانمهر
      17 اردیبهشت 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر در دماوند شعبه نداریم جهت آگاهی از اسامی شعب به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید .

  2. راضیه کفایی
    2 بهمن 1401
    پاسخ دادن

    سلام
    منابع خیلی خوبی رو معرفی کردین

    • ایرانمهر
      2 بهمن 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

  3. رضا حریری
    9 تیر 1401
    پاسخ دادن

    درود. من از کودکی زبان انگلیسی خوانده‌ام و قبلا روی سایت کمبریج امتحان تعیین سطح دادم و بمن اعلام کرد در دوره proficiency شرکت کنم و امتحان دهم. آیا شما دوره ای برای این سطح دارید؟ و امتحان پایان دوره شما آیا خود امتحان کمبریج است؟ و چه تاریخی است؟

    • سحر حیدری
      3 مرداد 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر
      از سال 2017 آزمون معتبر کمبریج در ایران برگزار نمی گردد ,شما صرفا”می توانید در دوره های آشنایی با این آزمون ها در شعب مجموعه ثبت نام کنید .

  4. راضیه کفایی
    4 دی 1399
    پاسخ دادن

    سلام
    لین کتابهایی که معرفی کردید رو از کجا پیتونیم تهیه کنیم؟ pdf شون هست؟

    • آموزشگاه ایرانمهر
      4 دی 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر تماس با شعب بگیرید و درخواست کتاب رو سفلرش بدهید 

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید