IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
دوازده ویدیو برای یادگیری زبان روسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 شهریور 1401

12 ویدیو برای یادگیری زبان روسی

برای یادگیری زبان روسی منابع زیادی موجود است. بخشی از این منابع را ویدیوهایی تشکیل می‌دهد که شما را در مسیر درست پیش خواهد برد. 

این ویدیوها به‌طور ویژه برای آموزش زبان روسی به زبان‌آموزان طراحی شده است. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به جزئیات دقیق زبان در تمام سطوح آن پی ببرید.

در این مقاله ما به بررسی برخی از این ویدیوها که برای سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته موجود است، خواهیم پرداخت. پس بر زبان‌آموزان زبان روسی در هر سطحی که باشند واجب و ضروری است که در پروسه یادگیری خود از این ویدیوها استفاده کنند.

12 ویدیو برای یادگیری زبان روسی

دلایل استفاده از فیلم‌های آموزشی برای یادگیری زبان روسی

این ویدیوها ابزاری بینظیر برای پیشرفت در مکالمه و ارتقاء مهارت صحبت کردن هستند. تمرین مکالمه یکی از مهمترین و درعین حال مشکل‌ترین مهارت‌هایی است که تمام زبان‌آموزان باید تن به آن داده و خود را ارتقا دهند. این تمرین به‌خصوص زمانی مشکل‌تر است که ما به افراد بومی یک زبان برای تمرین صحبت کردن دسترسی نداشته باشیم. اگر شما هم مجبور هستید که به صورت مستقل به تمرین مکالمه بپردازید، این ویدیوها شروع خوبی برای ورود به این مسیر به حساب می‌آیند.

این ویدیوها از این نظر برای شما مفید فایده هستند که واژگان و گرامر را در متن به شما یاد می‌دهند. هر ویدیو برای سطح خاصی طراحی شده است. بنابراین، پیش از آنکه شروع به دیدن ویدیو کنید می‌دانیدکه برای سطح شما مناسب است یا خیر.

کمک به یادگیری تلفظ واژگان و عبارات روسی

گوش دادن به زبان روسی اصیل راهی عالی برای بهبود تلفظ زبان‌آموزان است. انواع مختلفی از صداها و ترکیب صداها در زبان روسی وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهتر با آن‌ها آشنا شوید باید حتی‌الامکان آن‌ها را بشنوید. از آنجایی که همه افراد به زبان روسی اصیل دسترسی ندارند، ویدیوهای آموزشی به عنوان یک جایگزین عمل می‌کنند و می‌توانند تجربه بسیار خوبی به شما ارائه دهند.

در این ویدیوها که برای زبان‌آموزان طراحی و آماده شده است، مکالمات بسیار کند و واضح‌تر از مکالمات واقعی روزمره است. این نکته حاکی از آن است که شما می‌توانید با این سرعت مکالمات زبان روسی را راحت‌تر فهمیده و روی تلفظ روسی خود کار کنید.

کمک به تقویت مهارت‌های شنیداری زبان روسی

یکی دیگر از مزایای استفاده از این ویدیوها کمک به تقویت مهارت شنیداری شما است. ویدیوهای آموزشی بخصوص در تقویت مهارت گوش دادن بسیار مفید هستند. این ویدیوها به شما کمک می‌کنند که تقویت مهارت شنیداری خود را اندازه‌گیری کنید.

12 مجموعه ویدیوی عالی برای تقویت سریع یادگیری زبان روسی

ویدیوهای سطح مبتدی

  1. «آموختن خواندن و نوشتن زبان روسی» در سایت RussianPod101.com

یادگیری الفبای سیریلیک اولین قدم برای زبان‌آموزان زبان روسی است. همانند سایر زبان‌ها، گذر از مرحله یادگیری الفبای زبان روسی لازمه صعود به مراحل دیگر است. در این پادکست، شروع کار با یادگیری حروف الفبای آسان اتفاق می‌افتد. با تماشای کل ویدیوهای موجود در لیست پخش به خوبی بر الفبای سیریلیک تسلط پیدا خواهید کرد. سایر ویدیوهای موجود در این پادکست نیز از زبان و آموزش نوآورانه‌ای بهره برده و دیدن کل مجموعه RussianPod101 قطعاً ارزشمند است. با داشتن اشتراک این سایت شما قادر خواهید بود به ابزارهای یادگیری و درس‌های ویدیویی و صوتی دسترسی خواهید داشت.

  1. ویدیوی “Learn Russian Lesson 1”

در این ویدیو شما با عبارات اساسی روسی آشنا خواهید شد. در این مجموعه ویدیو عبارات نوشتاری و گفتاری انگلیسی و روسی همراه با راهنمای تلفظ روسی ارائه می‌شود و همین مسأله آن را به ابزاری عالی برای یادگیری خصوصاً برای زبان‌آموزان مبتدی تبدیل کرده است. یادگیری این عبارات بسیار انگیزه‌بخش است زیرا بکار بردن آن‌ها موجب آشکار شدن پیشرفت شما در یادگیری می‌شود. از این گذشته، این شیوه یادگیری به شما کمک می‌کند تا واژگان جدید و پرکاربرد را به شیوه‌های مختلف در کلام خود استفاده کرده و به‌خاطر بسپارید.

  1. “Learn Russian: Common Words” از LearnRussianTV

در این ویدیو کلمات رایج در زبان روسی را یاد خواهید گرفت. این یک نقطه شروع عالی برای شروع ساختن دایره لغات شما است. نکات مهمی که در مورد این مجموعه ویدیو وجود دارد این است که گوینده بسیار واضح و شمرده صحبت می‌کند و هرآنچه بر زبان می‌آورد قابل درک است. شما زمان زیادی برای تکرار حرف‌های او دارید که این تمرین بسیار خوبی برای بهبود تلفظ شما است. علاوه بر این، نوشتار و تلفظ کلمات نیز اضافه شده است پس می‌توانید مسخه گفتاری و نوشتاری را در ذهن خود پیوند دهید.  

  1. “Russian 101 – Common Words & Phrases از The Travel Linguist

این ویدیو بیشتر برای کسانی که به روسیه سفر می‌کنند ساخته شده است و حاوی عباراتی است که مسافران به یادگیری آن‌ها احتیاج و تمایل دارند. همراه کلمات راهنمای تلفظ آن‌ها نیز ارائه می‌شود.

مجموعه ویدیوهای مناسب زبان‌آموزان سطح متوسط

دوازده ویدیو برای یادگیری زبان روسی

  1. “Russian Listening Comprehension – Talking About a Person in Russian” از RussianPod101.com

دیالوگ‌هایی که در این ویدئو وجود دارد کاملاً به زبان روسی است که در آن افراد به صحبت در مورد ظاهر افراد می‌پردازند. فرمتی که این ویدیو دارد بسیار منحصر به فرد است: به این صورت که ابتدا دیالوگ‌ها به زبان روسی ارائه می‌شود. پس از آن، صحبت‌ها به همراه متن کلمات روسی و ترجمه انگلیسی آنها باز پخش می‌شود. هنگامی که شخصیت‌ها مشغول توصیف یک فرد هستند، سعی کنید قبل از آنکه جواب را در اختیار شما بگذارند، خود به پاسخ سوالات فکر کنید. با این کار می‌توانید علاوه بر یادگیری، سرگرم هم بشوید. دقت داشته باشید که این ویدیو ویژه زبان‌آموزان سطح متوسط است.  

  1. “Story in Russian About a Clever Boy” از Learn Russian Easily

براحتی می‌توان حدس زد داستان این ویدیو در مورد پسری باهوش است. این ویدیوها هیچ زیرنویسی به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار نمی‌دهند به همین‌خاطر تمرین خوبی برای مهارت شنیداری شما به حساب می‌آید. این ویدیو برای زبان‌آموزان متوسط طراحی شده است. داستان بسیار واضح و آهسته روایت شده و دنبال کردن آن بسیار آسان است.

  1. “Learn How to Use All Six Russian Cases”

زبان روسی دارای شش حالت است که نشان می‌دهد یک اسم در جمله چه کارکردی دارد: nominative، genitive، dative، accusative، instrumentalو حرف اضافه. انتهای کلمات روسی بسته به نوع حروفی که در آن قرار دارند تغییر می‌کند. زبان‌آموزان سطح متوسط در فهم این حالت‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. اما لازم نیست نگران و نا امید باشید. این ویدیو یک راه عالی برای تمرین هر شش حالت و یادگیری آن‌ها در بافت و زمینه است.

در این ویدیو می‌توانید به‌طور کامل این حالت‌ها را یاد بگیرید زیرا اول از همه، در سراسر ویدیو متنت روسی وجود دارد، بنابراین می‌توانید نحوه عملکرد سیستم هر حالت را ببینید و بشنوید. همچنین استفاده از حالت‌های مختلف را در متن و زمینه خواهید دید. در نهایت، گوینده با تکرار خود و استفاده از حرکات برای کمک به تقویت یادگیری کار را برای شما آسان می‌کند. در حقیقت، این ویدئو ابزاری بسیار مفید برای کمک به شما در شناسایی یکی از چالش برانگیزترین جنبه‌های زبان روسی است.

  1. “Learn Russian with Funny Stories”از Easy Russian

در این ویدئو راوی یک داستان خنده‌دار در مورد آب و هوا را نقل می‌کند. با این داستان هم می‌توانید اصطلاحات هواشناسی روسی را تمرین کنید، هم می‌توانید از آن برای تقویت مهارت شنیداری و مکالمه خود استفاده کنید. سرعت گوینده در این ویدیوها کمی سریعتر از بسیاری از ویدیوهای دیگر است و می‌توان گفت که صحبت‌های او برای یک زبان آموز متوسط چندان واضح و قابل‌فهم نیست اما در هر صورت می‌توان نتیجه گرفت که این ویدیوها به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از زبان روسی واقعی داشته باشید.

ویدیوهای مناسب سطح زبان‌آموزان پیشرفته

  1. “Advanced Russian – Idiomatic Expressions” ” از Key2Russian

در این ویدیو اصطلاحات روسی آموزش داده می‌شود . اصطلاحات عباراتی غیر‌رسمی هستند که نمی‌توان آن‌ها را عیناً به یک زبان دیگر ترجمه کرد بنابراین این مسأله یادگیری اصطلاحات را کمی مشکل می‌کند.

به همین خاطر، اگر می‌خواهید درک درستی از زبان روسی داشته باشید، اصطلاحات نقش مهمی در پروسه درک شما ایفا می‌کنند. این درس یک نقطه پرش عالی در مسیر تسلط شما بر زبان روسی است.

در این ویدیو شما علاوه بر نوشتار کلمات، زبان روسی گفتاری را نیز یاد خواهید گرفت.

  1. “Advanced Russian – Russian Colloquial Verbs” از Key2Russian

عبارات محاوره‌ای نیز همچون اصطلاحات بخش‌های غیر رسمی زبان روسی هستند و ترجمه دقیق آن‌ها بسیار مشکل است. این درس بر روی افعال محاوره‌ای تمرکز دارد.

در این ویدیوها شما متن را می‌بینید و گفتار مربوط به نوشته‌ها را هم می‌شنوید، این به شما کمک می‌کند کلمات منحصر به فرد را به خاطر بسپارید. علاوه بر این، یاد می‌گیرید که چگونه این عبارات محاوره‌ای را در متن و زمینه بکار ببرید.

  1. “Listen to an Interesting Story in Russian” از Learn Russian Easily

در این داستان کوتاه که در مورد وعده‌های غذایی خانواده است از زبان پیشرفته‌تری استفاده شده است. این داستان گزینه خوبی برای آن دسته از زبان‌آموزان سطح پیشرفته‌ای است که به دنبال تقویت یادگیری خود بوده و با گوش دادن به یک زبان مادری تلفظ خود را کامل می‌کنند. گفتار گوینده کاملا واضح و دقیق است و به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که چگونه کلمات را به‌درستی تلفظ کنید.

  1. “Russian Listening Comprehension – A Russian Business Presentation” از RussianPod101.com

اگر زبان روسی را برای کار در یک محیط حرفه‎ای نیاز دارید، بررسی و مطالعه این ویدیو پیش از هر چیزی به شما کمک می‌کند. این ویدیو یک سناریوی تجاری با روایتی روسی است. در این ویدیو یکبار صدا پخش می‌شود و بعد از آن دوبار تکرار خواهد شد، اما این بار با متن روسی و ترجمه انگلیسی. این یک شیوه عالی برای آزمایش مهارت‌های شنیداری شما قبل از دریافت پشتیبانی از کلمات نوشته شده است. علاوه بر این، در این ویدیو شما فرصت خواهید داشت تا برخی از واژگان مفید تجاری را یاد بگیرید.

اکنون بدون توجه به سطحی که دارید، می‌توانید از مجموعه‌ای مفید از بهره برده و از آن‌ها برای کمک به تقویت مهارت‌های زبان روسی خود استفاده کنید!

در صورتی که در روند یادگیری زبان روسی خود نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:یادگیری زبان روسی با 10 فیلم برتر


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید