IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
6 نکته طلایی برای گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
29 آذر 1402

6 نکته طلایی برای گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس به شمار می‌‎آید که امروزه بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا بتوانند این بخش از آزمون را با موفقیت هرچه تمام پشت سر بگذارند. گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس کار چندان ساده و راحتی نیست و اگر شما قصد داشته باشید که بیشترین امتیاز ممکن را در این آزمون دریافت کنید نیازمند این خواهید بود که نکات زیادی را در این زمینه مدنظر قرار دهید. در بسیاری از موارد آموزش گرامر زبان انگلیسی برای این کار کافی نخواهد بود.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نکات مهمی که شما باید برای شرکت در آزمون اسپیکینگ آیلتس به آنها داشته باشید صحبت کرده و توضیحاتی را درباره هریک از این نکات بیان کنیم. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که این 6 نکته طلایی به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید تسلط خود را روی آزمون اسپیکینگ افزایش داده و در نتیجه بتوانید بیشترین امتیاز ممکن را دریافت کنید. پس اگر شما هم علاقه‌مند به موفقیت در آزمون اسپیکینگ هستید حتما این بخش از آموزش زبان انگلیسی را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با بخش‌های مختلف آزمون اسپیکینگ

پیش از آن‌که بخواهیم درباره نکات مهمی که در زمینه گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس وجود دارند صحبت کرده و توضیحاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم اجازه دهید تا ابتدا درباره بخش‌های مختلفی که در این آزمون وجود دارد صحبت کنیم. به طور کلی باید توجه داشته باشید که بخش‌های مختلف آزمون اسکینیگ شامل سه مورد می‌شود که هریک از این بخش‌ها دارای سوالات مخصوص به خود بوده و نحوه پاسخگویی به سوالات آنها نیز متفاوت خواهد بود.

از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش‌های زیر اشاره کرد:

  • بخش اول سبک مصاحبه: در این بخش سوالاتی در خصوص خودتان و سبک زندگی که دارید از شما پرسیده می‌شود. این مورد می‌تواند شامل موضوعاتی همچون زندگی در خانه، خانواده، کار و سرگرمی‌های شما شود.
  • ارائه موضوع: در بخش دوم شما باید کارت‌هایی را با موضوعات مختلف دریافت کنید و سپس یک دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا در مورد موضوع یادداشت کنید. دقت داشته باشید که در این بخش مداد و کاغذ به شما ارائه می‌شود تا بتوانید افکار و ایده‌هایی که برای پاسخ خود دارید را به شکل بهتری آماده کنید. قبل از این‌که ممتحن شما را متوقف کند و یک سری سوالات درباره همان موضوع بپرسد تا دو دقیقه درباره موضوع صحبت خواهید کرد. این جلسه معمولا بین 3 تا 4 دقیقه به طول می‌انجامد.
  • بخش سوم بحث عمومی: در قسمت پایانی این بخش از آزمون آیلتس معمولا از شما درباره موضوعاتی مرتبط با موضوع قسمت دوم سوال پرسیده می‌شود و شما باید بحث و گفتگو درباره موضوع داشته باشید. این بخش از آزمون شما نیز معمولا بین 4 تا 5 دقیقه به طول می‌انجامد.

شاید تا به این‌جای کار این مسئله برای شما هم پیش آمده باشد که شرکت در آزمون آیلتس چقدر ممکن است کار سخت و دشواری باشد. با این حال نیازی به نگرانی در این زمینه نخواهید داشت. شما با کمی آماده‌سازی و البته تمرین کردن به‌صورت مداوم می‌توانید خود را آماده گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس کنید. از طرف دیگر نباید فراموش کنید نکاتی که ما در این مطلب قصد داریم درباره آنها صحبت کنیم نیز می‌توانند به میزان زیادی در این مسیر برای شما کمک‌کننده باشند.

6 نکته برای گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

روی تجربه خود تمرکز کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس وجود دارد و شما هم باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید این است که سعی کنید روی تجربه خود در این زمینه تمرکز کنید. همانطور که ممکن است ساختن داستان وسوسه‌انگیز به نظر برسد؛ ولی نباید فراموش کنید بهترین مسیری که برای پاسخ دادن به سوالات آزمون اسپیکینگ آیلتس وجود دارد این است که روی تجربیات شخصی که در زندگی داشته‌اید تمرکز کرده و آنها را در این جلسه آزمون به اشتراک بگذارید.

برخی از شرکت‌کنندگان ممکن است در این آزمون روی دروغ‌های سفید تمرکز کرده یا این‌که داستان‌های مفصلی را درباره گذشته خود بیان کنند. فراموش نکنید که این کار تمرکز شما را از کلمات و گرامر زبان انگلیسی بر می‌دارد و باعث می‌شود تا تمرکز شما روی پیداکردن داستان باشد. با وجود این‌که هیچ قانون رسمی در این زمینه وجود ندارد که شما نمی‌توانید از داستان‌های جعلی درباره زندگی خود استفاده کنید؛ ولی بهتر است که روی تجربیات واقعی خود تمرکز کنید.

فراموش نکنید که آزمون اسپیکینگ آیلتس یک تست برای بررسی مهارت صحبت کردن شماست و یک تست برای بررسی شخصیت شما به شمار نمی‌آید. پس نیازی نیست که درباره شخصیتی که خودتان دارید دروغ گفته یا این‌که خیال‌بافی کنید. در عوض شما می‌توانید سعی کنید درباره علایق شخصی که در زندگی دارید صحبت کرده و تجربیات منحصربه‌فردی که در زندگی داشته‌اید را بیان کنید. با این کار شما می‌توانید تا حد امکان مکالمه‌ای که در این جلسه آزمون دارید را طبیعی کرده و امتیاز بیشتری را نیز دریافت کنید.

انجام این کار به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر روی تلفظ و لحن خود تمرکز داشته باشید تا این‌که بخواهید داستانی را برای پاسخ دادن شکل دهید. به این ترتیب شانس شما برای گرفتن بالاترین امتیاز و گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شایعات مربوط به آزمون اسپیکینگ آیلتس

بیشتر بخوانید: ابهام زدایی از آزمون اسپیکینگ آیلتس

نگران نظر ممتحن آزمون خود نباشید

امروزه اکثر افرادی که در آزمون اسپیکینگ آیلتس شرکت می‌کنند معمولا با یک چالش اساسی و بسیار مهم مواجه می‌شوند و آن این است که این افراد تمرکز زیادی روی نظر ممتحن خود دارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا استرس گرفته و نتوانند با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارند. در زمان مکالمه با ممتحن خود تجزیه و تحلیل زبان بدن و پاسخ‌هایی که او به شما ارائه می‌دهد کاری بسیار ساده و آسان است که در نهایت منجر به تفکر بیشتر از در مورد شما می‌شود.

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این ارزیابی از نظرات و دانش عمومی شما نخواهد بود. تنها کاری که ممتحن آزمون شما به دنبال آن هست این است که میزان و نحوه استفاده شما از زبان و این‌که چقدر توانایی گفتاری خود را نشان می‌دهید را ارزیابی و بررسی کرده و نتیجه آن را در نمره و امتیاز آزمون شما اعمال کند.

از طرف دیگر برای گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس باید به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که برای متحنین کاملا طبیعی است که در وسط صحبت جمله شما را قطع کند تا سوالات دیگری را بپرسد و حتی تلاش کند تا مکالمه شما را جلو ببرد. پس زیاد نگران این‌که ممتحن آزمون چه نظری درباره شما دارد نباشید. تنها چیزی که شما باید روی آن تمرکز داشته باشید خودتان هستید و نحوه ارائه دادن مطالبی که در ذهن دارید.

بیش از اندازه تکرار نکنید و روی مکالمه تمرکز داشته باشید

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که اکثر افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس و بخش اسپیکینگ این آزمون را دارند مرتکب آن می‌شوند این است که تلاش می‌کنند تا پاسخ‌های صحیحی که به آزمون‌های قبلی داده شده است را حفظ کنند و از این طریق بیشترین امتیاز لازم را دریافت کنند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که تلاش برای به خاطر سپردن و حفظ کردن پاسخ‌های درست آزمون‌های قبلی به هیچ وجه بهترین راهکار برای گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس نخواهد بود.

انجام این کار ممکن است تنها شما را به یک ربات تبدیل کند که یک فیلم‌نامه را حفظ کرده و شروع به اجرای آن از حفظ کرده‌اید و این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند باعث شود که شما بیشترین امتیاز لازم را در این آزمون دریافت کنید. دقت داشته باشید که ممتحن آزمون شما برای یافتن پاسخ‌های حفظ شده در آزمون‌ها آموزش دیده‌اند و این موضوع به هیچ وجه برای افرادی که از این روش استفاده می‌کنند نوید خوبی ندارد.

پاسخ‌هایی که صرفا حفظ شده‌اند به متحنین اجازه نمی‌دهند تا بتوانند ارزیابی و سنجش دقیقی از توانایی شما در مکالمه داشته باشند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا آنها در نهایت تصمیم بگیرند که نمره پایینی را به آزمون شما بدهند. در عوض به‌جای این‌که روی حفظ کردن این پاسخ‌ها تمرکز داشته باشید تلاش کنید از چیزهایی که از قبل می‌دانید استفاده کرده و از این‌که در یک مکالمه قرار بگیرید نترسید.

آزمون اسپیکینگ آیلتس احتمالا تنها آزمونی است که در آن می‌توانید بسیار معمولی و با خیالی راحت شرکت کنید. پس تلاش کنید تا نهایت بهره را از این آزمون ببرید.

گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

از اضطراب خود به منظور کسب بالاترین امتیاز در آزمون اسکیپینگ آیلتس استفاده کنید

یکی از نکاتی که در خصوص گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس وجود دارد و معمولا بسیاری از افراد نیز به این موضوع توجهی ندارند و حتی در بسیاری از آموزش‌ها نیز توجه و تمرکزی روی آن صورت نمی‌گیرد این است که گاهی اوقات عصبی بودن و اضطرابی که شما در این آزمون دارید ممکن است کلید موفقیت شما در دریافت بالاترین نمره و امتیاز در این آزمون باشد. شاید این موضوع کمی برای شما عجیب باشد؛ ولی در این بخش قصد داریم توضیحات مفیدی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

مسدود شدن اطلاعات ذهنی برای شرکت‌کنندگان در یک آزمون و به خصوص آزمون آیلتس ممکن است یک موضوع کاملا طبیعی باشد. به همین علت نیز به‌جای این‌که توسط آن فلج شوید، چرا از آن استفاده درست نکرده و امتیاز خود را در این آزمون بالا نبرید؟ در چنین شرایطی به‌جای این‌که فقط سکوت کنید یا این‌که از کلماتی که برای پرکردن زمان استفاده می‌شوند بهره ببرید کمی مکث کنید و از عبارات بومی برای این کار استفاده کنید. از جمله عباراتی که می‌توانید در چنین شرایطی استفاده کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

I’m so sorry, my mind just went blank

من خیلی متاسفم، ذهنم خالی شد.

I’m not really sure, but if I had to say…

من واقعا مطمئن نیستم، ولی اگر بخواهم بگویم…

این جملات ساده می‌توانند به‌راحتی انعطاف‌پذیری شما را به ممتحن آزمون شما نشان دهند و البته این موضوع را نیز نشان دهند که شما می‌توانید به‌راحتی از منابع زبانی خود به بهترین و موثرترین شکل ممکن بهره ببرید تا پاسخ درست و مناسبی را به سوالات آنها ارائه دهید. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس با بالاترین امتیاز ممکن را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع آزمون آیلتس برای روش خودخوان (نمره بالای 7)

بیشتر بخوانید: قوانین کلیدی گرامر آیلتس

اگر نظرات متفاوتی دارید با ممتحن موافقت نکنید

شاید رعایت کردن این نکته برای موفقیت در آزمون آیلتس برای بسیاری از زبان‌آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند کمی عجیب و البته استرس آور باشد؛ ولی باید بدانید که این موضوع به شدت می‌تواند روی موفقیت شما در آزمون آیلتس و به خصوص بخش اسپیکینگ این آزمون تاثیرگذار باشد. اکثر زبان‌آموزان بر این باور هستند که بهترین راه رسیدن به نمرات بالا در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس این است که آنها دائما با هر چیزی و هر باوری که ممتحن دارد موافق باشند؛ ولی اصلا این طور نیست و اتفاقا کاملا برعکس است.

فقط به این‌دلیل که دیدگاه‌های متفاوتی با ممتحن خود دارید به این معنی نیست که مکالمه شما جذابیت کمی برای او خواهد داشت و اگر شما هم قصد گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس با بالاترین امتیاز ممکن را دارید حتما باید به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت و توجه داشته باشید. فراموش نکنید که در پایان آزمون اسپیکینگ آیلتس به اشتراک گذاشتن احساسات مشابه چیزی نیست که بالاترین نمره ممکن را در این آزمون برای شما به ارمغان می‌آورد.

در واقع مهم‌ترین چیزی که به بالا بردن امتیاز شما در آزمون اسپیکینگ آیلتس کمک می‌کند نحوه انجام یک مکالمه است، پس اگر شما بتوانید انسجام مناسبی را در مکالمه خود داشته باشید، نکات گرامری را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید و تلفظ مناسبی نیز داشته باشید موضوع صحبت شما چندان اهمیت ندارد و شما حتی به‌راحتی می‌توانید با نظر ممتحن خود مخالفت کنید بدون این‌که نگرانی در خصوص کم شدن نمره و امتیاز خود داشته باشید.

پس برای گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس اگر با یکی از نظرات ممتحن آزمون خود مخالف هستید سعی کنید تا راهی را پیدا کنید که با نهایت احترام نظر آنها را رد کرده و نظر خود را بیان کنید.

نکات گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

لهجه یا زبان عامیانه و بومی انگلیسی را جعل نکنید

یکی از مشکلات رایجی که اکثر افراد در زمینه آزمون اسپیکینگ آیلتس با آن مواجه می‌شوند و به دنبال راهکاری مناسب برای حل این مشکل هستند این است که آنها تلاش می‌کنند تا بتوانند لهجه‌های قوی و بومی آمریکایی را اجرا کنند و نکته مهمی که وجود دارد این است که در مسیر این تلاش سعی می‌کنند تا این لهجه‌ها را به‌صورت کاملا فیک اجرا کنند. اولین موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید این است که به هیچ وجه نگران کم شدن امتیاز خود به علت صحبت نکردن با لهجه قوی نباشید.

همین نگرانی است که باعث می‌شود تا شما شروع کنید به ادای یک لهجه را درآوردن و این موضوع نیز می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث کاهش امتیاز شما در این آزمون شود. یک نکته مهم که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که لهجه طبیعی یا لهجه قوی هیچ تاثیری در نمره آزمون اسپیکینگ شما نخواهد داشت و شما بدون داشتن چنین لهجه‌ای نیز می‌توانید با موفقیت اقدام به گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس کنید.

با این حال نباید فراموش کنید که اگر هیچ‌گونه لهجه‌ای ندارید لطفا سعی نکنید که لهجه جعلی را به صحبت‌های خود اضافه کنید. شرکت‌کنندگان در آزمون از نظر میزان جالب بودن آنها یا توانایی که در اجرای موفقیت آمیز یک لهجه دارند ارزیابی نمی‌شوند و به هیچ وجه نیازی نیست که نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که روی مولفه‌هایی تمرکز کنید که واقعا در ارزیابی آزمون اسپیکینگ آیلتس شما تاثیرگذار هستند.

از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به مواردی همچون تسلط شما روی گرامر و تلفظ صحیح در حین مکالمه اشاره کرد.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس پاسخ دهیم.

آیا حفظ کردن پاسخ‌های آماده می‌تواند گزینه مناسبی برای گذراندن آزمون اسپیکینگ باشد؟

خیر، زمانی که شما پاسخ‌های آماده را حفظ می‌کنید باید دقت داشته باشید که ممتحنینی که در آزمون شما حضور دارند با این پاسخ‌ها آشنایی دارند و این موضوع به هیچ وجه به شما در گذراندن آزمون اسپیکینگ کمکی نمی‌کند. به‌جای این کار بهتر است که روی تجربیات خود تمرکز کرده و بتوانید مکالمات بهتری را درباره موضوعات مختلف داشته باشید.

آیا موافقت کردن با نظر ممتحن برای موفقیت در آزمون اسپیکینگ آیلتس تاثیر مثبت دارد؟

خیر، زمانی که شما با نظر ممتحن خود درباره موضوعی مخالف هستید بهتر است که سعی کنید به‌صورت کاملا مودبانه با او مخالفت کرده و نظر خود را نیز با یک بیان مناسب بگویید. این کار باعث می‌شود تا توجه ممتحن به سطح آمادگی شما برای صحبت کردن در شرایط مختلف جلب شده و امتیاز بالاتری را در آزمون دریافت کنید.

سخن پایانی

گذراندن آزمون اسپیکینگ آیلتس امروزه یکی از خواسته‌های بسیاری از زبان‌آموزانی است که قصد دریافت بالاترین امتیاز و نمره لازم در این آزمون را دارند. اگر شما هم به دنبال این هستید تا خود را آماده حضور در این آزمون کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط مجموعه ما نیز در این زمینه استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. کلاس‌های آموزشگاه زبان ایرانمهر امروزه از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و هزینه شرکت در این کلاس‌ها نیز بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: نکاتی جهت آمادگی برای آزمون IELTS

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات آیلتس

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 28 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید