IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین سایت های ارائه دهنده ویدیوهای کره ای
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
22 شهریور 1401

بهترین سایت‌های ارائه‌دهنده ویدیوهای کره‌ای

تابحال برایتان پیش آمده که با تماشای تلویزیون احساس گناه کنید؟یک خبر خوب برایتان داریم: تماشای تلویزیون خصوصاً برای یادگیری زبان کره‌ای بسیار خوب است.

ما به چند منبع جذاب ویدیویی و نحوه یادگیری زبان کره‌ای از طریق آن‌ها را یاد خواهیم داد.

  1. Seemile.com

باید به Seemile به‌عنوان یک آموزشگاه آنلاین زبان کره‌ای نگاه کنید. پس اگر طرفدار کی‌پاپ، کی‌درام، انجام کارهای تجاری با یک شرکت کره‌ای و سفر یا اقامت در کره باشید، Seemile می‌تواند زبان کره‌ای شما را تضمین کند.

بخش مقدماتی ویدیوها بسیار غنی بوده و از حدود 20 ویدیو تشکیل شده که اصول اولیه یادگیری زبان را به شما آموزش می‌دهد. همچنین ویدیوهای مکالمه آن می‌تواند شما را کمک کند تا به زبان کره‌ای با بومیان مکالمه کنید. یک فایل PDF نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به مرور سریع نکات و درس‌ها بپردازید.

  1. GO! Billy Korean

اگر دوست دارید که قواعد پایه کره‌ای را از یک معلم غربی خل‌وچل یاد بگیرید، بیلی و خرسش این کار را برای شما انجام می‌دهند. کلاس درس آن‌ها با مجموعه‌ای رنگارنگ از گرافیک‌های جذاب کره‌ای و انگلیسی ترکیب شده است.

از آنجایی که زبان مادری بیلی کره‌ای نیست، به چالش‌ها و سختی‌های یادگیری زبان کره‌ای کاملاً آگاه است. با اضافه کردن مقداری طنز، درس‌هایی که بیلی ارائه می‌دهد بسیار ساده و کاربردی بوده و زبان‌آموزان به‌سادگی با ویدیوهای او ارتباط می‌گیرند.

  1. SweetandTastyTv

در این ویدیوها با خانم مینا اوه آشنا خواهید شد. این معلم کره‌ای تمام چیزهایی را که لازم دارید به شما آموزش خواهد داد. علاوه بر تقویت زبان نوشتاری و گفتاری شما به کره‌ای، شما در این ویدیوها به یادگیری فعالیت‌های وابسته به گردشگری و مسافرت را به کره‌ای خواهید آموخت. علاوه بر این، او در ویدیوهایش شما را با فرهنگ کره‌ای نیز آشنا خواهد کرد.

در کانال یوتیوب او بیش از 300 ویدیو پیدا خواهید کرد که تمام موضوعات آموزشی زبان کره‌ای را با روشی سرگرم‌کننده و مفرح به مخاطب خود آموزش می‌دهد.

  1. TalkToMeInKorean.com

این سایت، این یکی از محبوب‌ترین سایت‌های آموزش زبان کره‌ای محسوب می‌شود. ویدیوهای این مجموعه توسط معلمان جوان و فعال کره‌ای تولید می‌شود. این سایت به‌طور منظم به‌روز رسانی شده و مجموعه‌ای از مطالب ویدئویی را به دست کاربران می‌رساند. این دروس شامل مکالمات طبیعی مردم بومی کره همراه با زیرنویس‌های دقیق است.

فراتر از مجموعه‌های ویدئویی قوی که وجود دارد، در TTMIK می‌توانید چیزهای دیگری مانند فایل‌های صوتی، PDF و کتاب‌های درسی بیابید که پاسخ‌گوی نیاز طیف وسیعی از زبان‌آموزان کره‌ای از مبتدی تا پیشرفته است.

  1.  KoreanClass101.com

این پادکست‌ها که توسط مربیان واقعی تولید می‌شود، از همان اولین درس جرأت صحبت کردن به زبان کره‌ای را به شما می‌دهند. در این مجموعه ویدیو تلفظ، مکالمه، واژگان و همچنین نکاتی از فرهنگ کره‌ای را یاد خواهید گرفت. گرافیک جالب ویدیوها چشم‌های شما را نوازش می‌دهد. مربیان این ویدیوها تعامل خوبی با کاربران خود داشته و حتی در برخی از ویدیوهای اختصاصی به سؤالات آن‌ها به‌طور جداگانه پرداخته شده است.

مزایای یادگیری زبان کره‌ای از طریق ویدئو

  1. هزینه اندک

مسلماً هزینه تماشای یک فیلم از هزینه بلیط هواپیما بسیار کم‌تر است. پس چرا زبان کره‌ای را نباید با یک روش کم‌هزینه یاد بگیریم؟

به‌عنوان یک زبان آموز، همیشه باید گوش به زنگ باشید تا بهترین و در دسترس‌ترین منابع و روش‌های یادگیری زبان را بشناسید. چون پریدن در هواپیما و رفتن به کره جنوبی عملاً امکان پذیر نیست، پس بنابراین باید از یک گزینه جایگزین و کم‌هزینه‌تر بهره برد. خوشبختانه این گزینه جایگزین در دست شماست. با ویدیوها و فیلم‌های کره‌ای به‌راحتی و با خیالی آسوده به یادگیری این زبان مهم همت کنید.

همانطور که گفتیم دسترسی به این ویدیوها بسیار آسان و در عین حال کم‌هزینه است و می‌توان گفت این مهمترین مزیت آن‌هاست.

  1. کمک به حافظه

یادگیری زبان کره‌ای چه از طریق یک برنامه آشپزی کره‌ای انجام گیرد چه از راه یک ویدیوی آموزشی در مورد صرف افعال کره‌ای، با اطمینان می‌گوییم که به‌خاطر چند حسی بودن این منابع آموزشی به‌راحتی می‌توانید مطالب فراگرفته شده را برای خود یادآوری کنید.

با ویدیوها، عناصر مختلفی مانند تصاویر و صوت‌ها با یکدیگر ترکیب شده و از این طریق مطالب به راحتی در ذهن شما نقش می‌بندد.

اگر تصمیم دارید با یک سریال درام کره‌ای به یادگیری بپردازید، داستان سریال زمینه لازم برای یادگیری واژگان در موقعیت‌های مختلفی که بازیگران در آن قرار می‌گیرند را برای شما فراهم می‌کند. از آنجایی که شما این کلمات را در موقعیت‌های واقعی و از زبان بومیان کره می‌شنوید، می‌توانید با همزادپنداری با بازیگران، مطالبی را که آن‌ها بر زبان می‌آورند به خاطر بسپارید. همچنین دیدن چهره و واکنش‌های مختلف بازیگران، معانی کلمات را در ذهن شما بهتر تداعی می‌کند. حالا این روش یادگیری را با یادگیری روی یک تکه کاغذ سفید مقایسه کرده و تفاوت این دو را درنظر بگیرید.

  1. دسترسی آسان به ویدیوها

به لطف اینترنت شما می‌توانید روزانه به محتوا و مطالب گسترده‌ای که به زبان کره‌ای تولید می‌شود دسترسی داشته باشید. از جمله، نماهنگ‌ها، مصاحبه‌ها، مستندها، فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های جذاب. این موارد باعث می‌شود که ما دیگر به روش سنتی یادگیری زبان از طریق کتاب‌ها علاقمند نباشیم.

مشکلاتی که در روش یادگیری سنتی وجود دارد در این روش وجود ندارد برای مثال، هیچ کمبود چاپ، اشتباهات حمل و نقل یا پوسیدگی مواد در این نوع روش یادگیری وجود ندارد. شما استفاده از تلفن هوشمند خود می‌توانید، ویدیوها را هر جا که دوست دارید تماشا کنید – در وسط خیابان، در توالت یا حتی در یک کنسرت.

این مسأله به این معناست که می‌توانید در هر جایی به یادگیی زبان کره‌ای بپردازید و زندگی خود را معطل نکنید. شما می‌توانید یادگیری زبان کره‌ای را بخشی از برنامه‌ روزمره خود کنید. حتماً این کار را بکنید چون بسیار مؤثر است.

رازهایی برای یادگیری موثر کره‌ای با فیلم

  1. تماشای فعالانه

احتمالاً قبلاً در مورد این روش یادگیری چیزهایی به گوشتان خورده است، اما بیایید به اتفاق معنای واقعی تماشای فعال را درک کرده و تفاوت آن با تماشای غیرفعال را مشخص کنیم.

بیایید این مطلب را با یک استعاره توضیح دهیم. مثال مدنظر ما یک مسابقه اسب‌سواری است. تصور کنید که در این مسابقه شما 10000 دلار روی یک اسب شرط‌بندی کرده‌اید. اسم اسب مدنظر شما باکستر است. شما بلیط به دست بی‌صبرانه منتظر شلیک گلوله و شروع بازی هستید. بازی شروع می‌شود و شما به میدان و بیقرار به تاختن اسب‌ها چشم دوخته‌اید. در تمام طول مدت مسابقه با اضطراب به سرعت اسب‌ها نگاه می‌کنید به این امید که باکستر با زین خوشرنگش از به ناگاه به خود تکانی بدهد و از اسب‌های دیگر جلو بزند.

از همان لحظه استارت مسابقه مشخص بود که کدام اسب از همه قوی‌تر و سریع‌تر است. مدام خود را سرزنش می‌کنید که چرا از همان اول روی آن رخش خوش قد و قامت شرط‌بندی نکردم. به خود فحش می‌دهید و بعد اسب خود را می‌بینید که باتلاش تمام سعی دارد از مابقی رقبای خود جلو بزند. پس از نبردی نفس‌گیر اسب‌ها یک به یک از خط پایان گذشته و برنده مسابقه اعلام می‌شود. یا اسب شما در این دوره اول شده و شما 10000 دلار را با اشتیاقی وصف‌ناپذیر به جیب می‌زنید و یا با حس حماقت و پشیمانی و ناراحتی زیاد آن را به کسی دیگر تقدیم می‌کنید.

حال این تجربه زنده و پرهیجان را با تجربه کسی مقایسه کنید که حین خوردن یک ساندویچ فلافل در یک ساندویچی این مسابقه را از صفحه تلویزیون 14 اینچی مغازه تماشا می‌کند.

امیدواریم با این مثال متوجه تفاوت بین تماشای فعال و غیرفعال و تأثیر آن در یادگیری زبان شده باشید. به این ترتیب، تماشای فعال یک ویدیو به‌معنای توجه به کلمات و عبارات، گرامر، ساختار جملات، وتلفظ و باقی موارد در ویدیو است. (مطمئنا توجه به هر یک از این موارد به‌صورت جداگانه باید انجام شود نه همه در یک زمان) اما تماشای فعال، تماشای با انگیزه است و باید حتی‌الامکان سعی کنید به تمام جزئیات ویدیو توجه کنید.

اگر یادگیری زبان کره‌ای را از طریق ویدیو دنبال می‌کنید، باید با دقت به تلفظ کلمات یا توضیحات معلم در مورد نحوه استفاده از عبارات و دستورات گرامری گوش دهید. اگر هم ویدیویی در سایر زمینه‌ها مانند آشپزی، به زبان کره‌ای نگاه می‌کنید باید با دقت بالا به تمام پیچ‌وتاپ‌هایی که آشپز در کلام خود حین تلفظ‌ها واژگان و اسم مواد غذایی و دستور پخت آن‌ها استفاده می‌کند توجه کنید. پس فراموش نکنید که تماشای فعال، به معنای تماشای هدف‌دار است. این هدف نهایی نیز همان “زبان” است.

  1. تکرار فراوان

اگر تصمیم دارد زبان کره‌ای را از طریق تماشای ویدیوها یاد بگیرید، باید بدانید که لازم است همان ویدیو را بارها و بارها تماشا کنید. هر چقدر بیشتر یک ویدیو را نگاه کنید به نفع شماست. مطمئن باشید که با یک یا دو بار تماشای یک ویدیو موارد زیادی را در یادگیری زبان از قلم خواهید انداخت. پس بنابراین باید تا جای ممکن به تکرار یک ویدیو همت کنید.

از آنجایی که در روند یادگیری یک زبان، ذهن ما تمایل به فراموشی کلمات و عبارات دارد، باید بیش از حد به تکرار مطالب بپردازیم. زمانی بیشتر فراموشی اتفاق می‌افتد که ما در برنامه روزانه خود تمرین و تکرار کافی نگنجانده‌ایم. اگرچه ممکن است شما درس را با همان یکبار دیدن متوجه شده باشید اما عدم تمرین منجر به فراموشی خواهد شد. پس باید آنقدر به تکرار ویدیو ادامه دهید تا بالاخره در ذهن شما مطالب حک شود.

زمانی که از ویدیوهای معتبری مانند سخنرانی افراد بومی، مصاحبه‌ها، وبلاگ‌ها، نمایش‌ها و فیلم‌های زبان اصلی صحبت می‌شود، ما به نوع هدفمندتری از تکرار و تمرین ویدیوها نیاز خواهیم داشت.

هر باری که این ویدیوها را نگاه می‌کنید باید تمرکز متفاوتی را به آن‌ها اختصاص دهید. برای مثال، زمانی که برای اولین بار به تماشای یک انیمیشن می‎نشینید، تنها به معنی کلمات توجه دارید. بار بعدی، شما روی افعال، ساختار جملات و یا تلفظ واژگان دقیق‌تر می‌شوید.

به همین دلیل می‌توان گفت که تکرار مهمترین نکته‌ای است که باید مدنظر داشته باشیم. با هر بار دیدن یک ویدیو باید آن را از زویای مختلف بررسی کنیم.

تقسیم ویدیو به بخش‌ی کوچک‌تر تکرار را بسیار آسان‌تر می‌کند. برای مثال، اگر یک فیلم کره‌ای را به‌طور کامل تماشا کنید، نمی‌توانید روی برخی جنبه‌های زبانی در طول فیلم تمرکز داشته باشید. اما اگر فیلم را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و هر بار روی یک صحنه تمرکز کنید و به تکرار آن بپردازید نتیجه بسیار مطلوبی خواهید گرفت.

باتوجه به این که استفاده و تماشای زیاد هیچ آسیبی به ویدیوهای اینترنتی نمی‌زند، می‌توانید هرچند بار که می‌خواهید یک ویدیو را پخش کنید و تا جای ممکن از آن یاد بگیرید.

  1. نوشتن زیاد

با تماشای ویدیوها می‌توانید تمرین نوشتن هم انجام دهید و در نتیجه املا و نوشتن شما هم به مرور قوی خواهد شد. پس سعی کنید در حین تماشای ویدیوها یادداشت برداری هم انجام دهید.

اما باید توجه داشته باشید که شما باید روی کاغذ یادداشت‌های خود را پیاده کنید نه روی کامپیوتر و با تایپ کلمات. با تماشای کلماتی که روی کاغذ نوشته‌اید ذهنم شما در یادگیری و بخاطرسپاری مطالب شما را یاری خواهد کرد.

چه چیزهایی را یادداشت کنیم؟

سعی کنید قواعد و اصول گرامری گه در ویدیوهای کره‌ای می‌بینید را یادداشت کنید. موارد استفاده صحیح و غیرصحیح  از این قواعد را نیز نوشته و برای هر کدام یک یا تعدادی مثال بنویسید. هرمطلبی را که معلم روی آن‌ تأکید می‌کند به‌طور برجسته مشخص کنید.علاوه بر گرامر باید توجه خاصی به واژگان هم داشته باشید. به همین منظور، در یک فهرست ویژه، تمام کلمات و واژگان طول فیلم را یادداشت کرده و مرور کنید. هر کلمه‌ جدیدی را که یادداشت می‌کنید حتماً باید در یک فرهنگ لغت معتبر معنای دقیق آن را یافته و در کنار کلمه اضافه کنید.

زمانی که به تماشای ویدیویی می‌نشینید و درگیر یادگیری زبان کره‌ای می‌شوید، اگر به جست‌وجوی کلمات و عبارات مهم آن بپردازید، طولی نمی‌کشد که در روند فیلم غرق شده و کلمات و عبارات را که اکنون جست‌وجو کرده‌ و معنای آن‌ها را می‌دانید در ذهن شما ثبت می‌شود. این یک قدرت پنهان در یادگیری از طریق ویدیو به شمار می‌رود.

بکارگیری آنچه که آموخته‌ایم

با تماشای ویدیوها تنها قدم اول را در یادگیری برداشته‌ایم. باید پس از انجام فالیت‌های تعاملی فراوان در تماشای ویدیوها، سعی کنیم با نوشتن‌های مکرر و تمرین کلمات به‌صورت نوشتاری و هم به‌صورت گفتاری و در مکالمات آن‌ها را ذهن خود فعال کنیم طوری که بتوانیم در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها به سرعت استفاده کنیم.

بهترین راه برای انجام اینکار، استفاده از مطالب ویدیوها در امور روزانه و موقعیت‌های مختلف است. برای مثال، سعی کنید اسم کره‌ای اشیاء منزلتان را با برچسپ‌هایی روی آن‌ها بچسپانید.  به این ترتیب هر روز که اشیاء دروربرتان را با اسامی رویشان می‌بینید، بعد از مدتی به‌راحتی اسم آن‌ها را یاد خواهید گرفت و می‌توانید به‌طور فعال در مکالمات و نوشته‌های خود استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید یادداشت‌های قبلی خود را به فلش کارت تبدیل کنید. بنابراین، شما تنها با ورق زدن آن‌ها می‌توانید کلمات را به‌خاطر بیاورید.

شیوه دیگری که می‌توانید از طریق آن مطالب فرا گرفته شده ویدیوها را به‌کار ببرید، این است که سعی کنید با بومیان کره‌ای تمرین کنید. با تماشای ویدیوها، چیزی از آن‌ها یادگرفته‌اید پس بنابراین زمانی که با آن‌ها وارد گفت‌وگو می‌شوید دست‌خالی نیستید. با این فعالیت شما به‌صورت تعاملی با بومیان کره‌ای ارتباط برقرار خواهید کرد و می‌توانید سؤالاتی را که در مورد زبان کره‌ای در ذهن دارید از آن‌ها بپرسید. افراد زیادی با این روش دوستان خوبی نیز پیدا کرده‌اند و رابطه دوستی آن‌ها برای مدت‌ها ادامه داشته است.

برای انجام این کار لازم است در سایت italki  ثبت‌نام کنید. در این سایت تعداد زیادی کره‌ای هستند که مایل به یادگیری زبان‌های دیگر از جمله زبان انگلیسی هستند. پس می‌توانید افرادی را پیدا کنید که با مبادله یادگیری زبان کره‌ای با زبان مادری شما، از طریق نرم‌افزارهایی مانند اسکایپ در ارتباط باشید. علاوه بر “تبادل زبان” در italki  می‌توانید برای خود یک معلم خصوصی پیدا کرده و او را استخدام کنید. داشتن یک معلم خصوصی هم می‌تواند نقش مهمی در یادگیری یک زبان داشته باشید.

در این مقاله به معرفی و بررسی منابع ویدیویی عالی پرداختیم و دانستیم که این ویدیوها ابزاری بسیار عالی برای یادگیری زبان کره‌ای هستند. همینطور روش‌های مختلف یادگیری از طریق این ویدیوها را شناختیم.

پس بیش از این نباید تعلل بخرج دهید و یادگیری را شروع کنید. این ویدیوهای کره‌ای را از اینترنت تهیه کنید و سفر مفرح و سرگرم‌کننده خود را در یادگیری زبان کره‌ای با آن‌ها شروع کنید. با تماشای هر یک از این ویدیوها سفری متفاوت به کره را تجربه خواهید کرد و مطمئناً پس از مدتی دیگر نخواهید توانست از یادگیری زبان کره‌ای از طریق ویدیو دست بکشید.   کافیست که شروع کنید. موفق باشید!

در صورتی که در روند یادگیری زبان کره‌ای خود به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید