IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
زمان آینده کامل (Futur II) در آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 بهمن 1402

زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی

برای یادگیری زمان‌ها در زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین مواردی که شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد یادگیری زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی است. شاید این زمان زمانی باشد که به ندرت در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ ولی نباید فراموش کنید که هنوز هم دارای کاربردهای مخصوص به خود است و اگر با آن آشنایی نداشته باشید ممکن است در برخی از مواقع با مشکلاتی در زمینه گرامر زبان آلمانی مواجه شوید. به همین علت نیز اکثر مدرسان روی یادگیری و آموزش این زمان تمرکز ویژه‌ای دارند.

یکی از نکات کلیدی و بسیار مهمی که باید درباره این زمان بدانید این است که یادگیری آن کار بسیار ساده و راحتی است. دلیل این موضوع این است که دستورالعمل مشخصی برای ساخت این زمان وجود دارد و شما کار سختی را برای ساخت افعال در این زمان ندارید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان آلمانی قصد داریم کمی بیشتر درباره این زمان صحبت کرده و نکات مهم و کلیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

آشنایی با زمان آینده کامل در آلمانی

زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی زمانی است که به ندرت در این زبان مورداستفاده قرار می‌گیرد و در گرامر زبان آلمانی کاربردهای چندانی ندارد. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید ساخت این زمان کار چندان راحتی نیست و یادگیری استفاده از آن نیز کمی چالش‌برانگیز است. دلیل پیچیدگی این زمان این است که اساسا باید دو دوره زمانی دستوری را با یکدیگر ترکیب کنید تا بتوانید به این زمان دسترسی پیدا کنید. شاید در نگاه اول کمی این موضوع عجیب به نظر برسد این طور نیست؟

به همین علت است که ما در بخش‌های بعدی قصد داریم به‌صورت ساده و گام به گام توضیح دهیم که دقیقا به چه شکل می‌توانید از این زمان استفاده کنید. دقت داشته باشید که یادگیری اصول و قواعدی که در این زمینه وجود دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و یادگیری آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی ساده و راحت از زمان آینده کامل استفاده کنید.

نحوه ساخت زمان آینده کامل در زبان آلمانی

برای این‌که نحوه ساخت این زمان را به بهترین شکل ممکن بیاموزید اجازه دهید تا کار خود را با جمله Ich baue ein Haus شروع کنیم که به معنای من در حال ساختن یک خانه هستم است. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم برای این‌که بتوانیم زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی را بسازیم باید دو زمان مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. برای درک بهتر این موضوع شاید عاقلانه باشد که بدانید در زبان آلمانی به این زمان vollendete Zukunft نیز گفته می‌شود.

کلمه vollendete به ما نشان می‌دهد که یک فرم زمان گذشته به نحوی در این زمان گنجانده شده است که همان گذشته کامل است.

در اولین قدم برای این‌که بتوانیم این زمان را بسازیم باید جمله مثال خود را در زمان گذشته کامل بنویسیم. پس از انجام این کار می‌توانیم آن را وارد زمان آینده کامل کنیم. وقتی که این کار را انجام می‌دهید جمله شما به شکل زیر در می‌آید:

Ich baue ein Haus => Ich habe ein Haus gebaut.

همانطور که شما هم در این جمله مشاهده می‌کنید فعل مزدوج در موقعیت دوم از انتهای جمله قرار گرفته است و به‌صورت ماضی نیز نوشته شده است. دقت داشتن به این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی استفاده کنید. در ادامه در جایگاه دوم جمله فعل کمکی haben را به شکل مزدوج آن یعنی به شکل habe قرار می‌دهیم.

پس اگر مراحلی که بیان کردیم را دنبال کنید در نهایت باید جمله شما به شکل جمله زیر درآمده باشد:

Ich habe ein Haus gebaut.

من یک خانه ساخته‌ام.

مرحله دومی که شما باید برای ساخت زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی طی کنید این است که با استفاده از جمله زمان کاملی که ساخته‌اید زمان آینده را بسازید. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد این طوری نیست؟ با این حال باید بدانید که این کار قانون ساده‌ای دارد که قانون آن به شکل زیر خواهد بود:

Future tense 2 = perfect + future tense 1

حال شما در مثال زیر می‌توانید مشاهده کنید که این کار دقیقا به چه شکل انجام شده است:

Ich habe ein huas gebuat => ich werde ein Huas gebaut haben

نکته بسیار مهمی که در خصوص زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی باید به آن دقت داشته باشید این است که باید اطمینان حاصل کنید که فعلی که در گرامر این کار تغییر پیدا کرده حتما در موقعیت 2 جمله قرار بگیرد. اگر جمله به زمان کامل باشد در موقعیت 2 یک فعل کمکی خواهیم داشت. توجه داشته باشید که در مثال بالا فعل کمکی همان فعل haben است.

این دقیقا همان کاری است که باید انجام دهیم تا جمله در زمان آینده را تغییر دهیم. حال مثال زیر را مشاهده کنید تا روند یادگیری این زمان برای شما تکمیل شود:

Ich bin sicher: Im Alter von 40 Jahren werde ich ein Haus gebaut haben.

مطمئنم در 40 سالگی خانه‌ای خواهم ساخت.

بیشتر بخوانید: زمان کامل در زبان آلمانی (Perfekt)

بیشتر بخوانید:  زمان گذشته کامل (Plusquamperfekt) در زبان آلمانی

نکات مهمی که باید درباره استفاده از زمان آینده کامل در زبان آلمانی بدانید

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید به بهترین شکل ممکن از زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی استفاده کنید برای این کار باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید که در این مسیر به میزان زیادی به شما کمک خواهد کرد. اولین نکته این است که از آن‌جایی که زمان آینده کامل همیشه با استفاده از زمان کامل تشکیل منی‌شود باید اطمینان حاصل کنید که همیشه به خاطر می‌سپارید همه افعال استفاده شده در این زمان فعل کمکی haben را به خود نمی‌گیرند.

این موضوع مخصوصا در زمان کامل بیشتر از سایر زمان‌ها خود را نشان می‌دهد. شما باید دقت داشته باشید که برخی از افعال در زبان آلمانی وجود دارند که در این موقعیت فعل کمکی sein را به خود می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم مثالی را به شما ارائه دهیم که در آن از فعل کمکی sein استفاده شده است و شما هم می‌توانید ساختار مربوط به آن را به‌راحتی مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که فعل reisen به معنای سفر کردن نمونه‌ای از افعالی است که از فعل کمکی sein در حالت کامل استفاده می‌کند. با این اطلاعات می‌توانیم جمله زیر را برای زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی بسازیم و از آن استفاده کنیم:

Im Alter von 60 Jahren werde ich einmal um die Welt gereist sein!

تا 60 سالگی من یک بار به دور دنیا سفر کرده‌ام.

همانطور که شما هم در این مثال می‌توانید مشاهده کنید شکل مصدر haben در انتهای جمله قرار نگرفته است. در عوض شما می‌توانید مشاهده کنید که شکل مصدری sein در این موقعیت قرار گرفته است؛ چراکه در زمان کامل reisen فعل کمکی sein را به خود می‌گیرد.

آشنایی با زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

استفاده از زمان آینده نوع 2 در زبان آلمانی و کاربردهایی که این زمان دارد

یکی از نکات کلیدی و بسیار مهمی که باید درباره زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی به آن دقت داشته باشید این است که روشی که ما از این زمان آینده کامل استفاده می‌کنیم بسیار شبیه به استفاده از زمان آینده نوع 1 است که در سایت ما اطلاعات کاملی درباره این زمان نیز منتشر شده است. دلیل این موضوع نیز این است که از جملاتی مانند مثال‌های بالا در زبان آلمانی بسیار کم استفاده می‌کنیم. وقتی که قصد داریم درباره چشم‌انداز خود برای آینده صحبت کنیم یا این‌که چیزی را درباره آینده پیش‌بینی کنیم معمولا کمتر پیش می‌آید که از جملاتی مشابه جملات بالا استفاده کنیم.

دلیل این موضوع نیز این است که جملاتی که مشابه جملات بالا هستند معمولا دراماتیک به نظر می‌رسند. برای جملات زیر را در نظر بگیرید:

In zwei Jahren werde ich endlich meine Ausbildung beendet haben!

دو سال دیگر بالاخره تمریناتم را تمام خواهم کرد.

Wenn ich einmal in Pension gehe, werde ich gut vorgesorgt haben.

هنگامی که مستمری خود را بگیرم، اقدامات احتیاطی خوبی انجام داده‌ام.

این احتمال بسیار بیشتر است که از آینده نوع دو در ترکیب با نفی مانند nicht, nichts or kein استفاده کنیم. یعنی زمانی که می‌خواهیم در مورد چیزی که قبلا اتفاق افتاده است ابراز امیدواری یا پیشنهاد کنیم معمولا می‌توانیم از راه‌های دیگری استفاده کنیم. در ادامه چند نمونه را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکل می‌توانید این کار را انجام دهید:

Er ist nun schon seit zwei Stunden weg, ich mache mir Sorgen! Ach was, es wird schon nichts passiert sein!

او دو ساعت است که دور است. من نگران هستم! آه هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

Sie hatte heute Führerscheinprüfung und hat sich noch nicht gemeldet! Sie wird doch nicht durchgefallen sein!

او امروز امتحان رانندگی خود را داد و هنوز گزارشی نداده است. اگرچه او مردود نمی‌شود!

Der kleine Junge ist heute so schüchtern. Er wird doch nichts Schlimmes angestellt haben!

پسر کوچک امروز خیلی خجالتی است. هرچند کار بدی نکرده است!

این سه جمله بالا کاملا واقعی به نظر می‌رسند. وقتی که نگران هستیم ممکن است اتفاقی افتاده باشد، زمان آینده دو راه عالی را برای ابراز خود ارائه می‌دهد که ما هم می‌توانیم از این دو راه استفاده کنیم.

زمان آینده کامل (Futur II) در آلمانی

صرف افعال در زمان آینده کامل و ارائه مثال‌هایی برای یادگیری این زمان

اگر شما هم قصد دارید زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید در اولین قدم باید تلاش کنید تا نحوه صرف افعال مختلف را در این زمان بیاموزید. به همین علت نیز ما در این بخش قصد داریم جدولی را به شما ارائه دهیم که این کار را برای شما انجام می‌دهد و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد:

personform of “werden”full verb +sein/haben
1st person singular (ich)ich werdegegangen sein

aufgewacht sein

gelesen haben

gedacht haben

2nd person singular (du)du wirstgegangen sein

aufgewacht sein

gelesen haben

gedacht haben

3rd person singular (er/sie/es/man)er wird

 

gegangen sein

aufgewacht sein

gelesen haben

gedacht haben

1st person plural (wir)wir werden

 

gegangen sein

aufgewacht sein

gelesen haben

gedacht haben

2nd person plural (ihr)ihr werdet

 

gegangen sein

aufgewacht sein

gelesen haben

gedacht haben

3rd person plural/polite form (sie/Sie)sie werdengegangen sein

aufgewacht sein

gelesen haben

gedacht haben

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که شما به طور کلی می‌توانید از زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی در موقعیت‌هایی استفاده کنید که قصد دارید به اقداماتی اشاره کنید که در آینده انجام می‌شوند و در آینده نیز تکمیل می‌شوند. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید تا بیاموزید که دقیقا به چه شکل می‌توانید از این زمان در جملات خود استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید:

Morgen werde ich schon mit ihm gesprochen haben.

تا فردا با او صحبت خواهم کرد.

Bald wird sie es geschafft haben.

به زودی او موفق خواهد شد.

Heute in einem Jahr werden wir schon unseren Urlaub in Australien verbracht haben.

یا سال پیش در چنین روزی ما تعطیلات خود را در استرالیا گذرانده‌ایم.

In zwei Wochen werden wir die Prüfungen geschrieben haben.

دو هفته دیگر تست‌ها را می‌نویسم.

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که باید در خصوص زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی به آن دقت داشته باشید تا بتوانید جمله‌بندی بهتر و مناسب‌تری را داشته باشید این است که شما می‌توانید از این زمان برای بیان این فرض استفاده کنید که یک عمل در گذشته کامل شده است. شاید این کاربرد در نگاه اول برای شما کمی عجیب باشد؛ ولی باید بدانید که چنین امکانی برای شما وجود دارد و شما در گرامر زبان آلمانی می‌توانید از این قابلیت به میزان زیادی استفاده کنید.

در چنین عباراتی باید با استفاده از قیدهایی که به گذشته اشاره می‌کنند بر گذشته تاکید داشته باشید. برای مثال شما می‌توانید از قیدهایی مانند gestern به معنای دیروز، vor zwei Wochen به معنای دو هفته پیش، vergangenes Jahr به معنای سال گذشته و … برای این کار استفاده کنید. مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید تا بیاموزید که دقیقا به چه شکل می‌توانید از این امکان در زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی بهره‌مند شوید:

Sie wird gestern in München angekommen sein.

[Wahrscheinlich ist sie gestern in München angekommen.]

او دیروز وارد مونیخ شد.

احتمالا او دیروز وارد مونیخ شد.

Er wird ihr das Geschenk vor einer Woche gegeben haben.

[Wahrscheinlich hat er ihr das Geschenk vor einer Woche gegeben.]

او یک هفته پیش به او هدیه داده است.

احتمالا او هفته پیش به او هدیه داده است.

یکی دیگر از کاربردهای زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی که حتما باید اطلاعاتی را درباره آن به دست بیاورید این است که شما می‌توانید از این زمان به‌عنوان جایگزین Perfekt نیز در زبان آلمانی استفاده کنید و از این نظر نیز محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت. البته باید دقت داشته باشید که برای انجام چنین کاری دستورالعمل‌ها و قوانین خاصی نیز وجود دارد که حتما باید آنها را رعایت کنید.

نحوه انجام این کار بسیار ساده بوده و به شکل زیر خواهد بود:

وقتی که آینده با قیدهای زمان نمایش داده می‌شود شما می‌توانید خیلی راحت این کار را انجام دهید. از جمله قیدهای زمانی که امروزه در گرامر زبان آلمانی می‌توانید برای انجام چنین کاری از آنها استفاده کنید می‌توان به مواردی همچون morgen به معنای فردا، bald به معنای به زودی، nachher به معنای بعدا و … استفاده کنید. با انجام این کار خیلی راحت می‌توانید زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی را به جای زمان Perfekt مورداستفاده قرار دهید بدون این‌که محدودیتی برای شما به وجود بیاید.

برای این‌که به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید در ادامه چند مثال بسیار کاربردی را در این زمینه برای شما آورده‌ایم:

Morgen um diese Zeit werden wir in Köln angekommen sein.

در این زمان فردا به کلن خواهیم رسید.

Bald werden wir es geschafft haben.

به زودی موفق خواهیم شد.

In einer Stunde werden wir unser Ziel erreicht haben.

یک ساعت دیگر به هدف خود خواهیم رسید.

استفاده از زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی پاسخ دهیم.

زمان آینده کامل چه کاربردهایی در زبان آلمانی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

به طور کلی شما در چند مورد می‌توانید از این زمان استفاده کنید که از جمله آنها می‌توان به اقداماتی که در آینده انجام و تکمیل می‌شوند، جایگزین زمان perfekt و … اشاره کرد.

آیا استفاده از زمان آینده کامل در زبان آلمانی سخت و دشوار است؟

خیر شما می‌توانید خیلی ساده و راحت و با یادگیری دستورالعمل‌هایی که در این زمینه وجود دارند با این زبان آشنا شده و بتوانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

زمان آینده کامل (Futur II) در زبان آلمانی یکی از پرکاربردترین زمان‌هایی است که امروزه در گرامر زبان آلمانی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای بسیار زیادی است. امروزه موسسه زبان ایرانمهر اقدام به برگزاری کلاس‌هایی کرده است که این زمان و بسیاری از موارد دیگر در زبان آلمانی را به بهترین شکل ممکن به شما آموزش می‌دهد و شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا با شرکت در کلاس زبان بتوانید بهترین نتایج را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: زمان گذشته ساده (Präteritum) در زبان آلمانی

بیشتر بخوانید: زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 59 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سارا روزبهانی
    26 بهمن 1402
    پاسخ دادن

    سلام چه خوب توضیح دادین من مدرس اموزشگاه شما هستم چطور میتونم در ورکشاپ آلمانی شرکت کنم لطف می نمایید راهنمایی کنید

    • ایرانمهر
      26 بهمن 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون , شما میتوانید فرم ثبت نام ورکشاپ از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما پس از تکمیل فرم لینک ورکشاپ مربوطه را جهت شرکت در ورکشاپ برای شما ارسال می نمایند
      https://iranmehrcollege.com/webinar-workshop-registration/

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید