IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
زمان آینده در آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
21 بهمن 1402

زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی

زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی یک زمان بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی به شمار می‌آید که در موارد متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای کاربردهای زیادی در این زبان است. از آنجایی که کاربردهای این زمان بسیار زیاد است شما باید نحوه استفاده از آن در انواع زمان‌ها در زبان آلمانی را بیاموزید و با موفقیت از آن استفاده کنید. نکته مهمی که درباره این زمان وجود دارد این است که موارد استفاده از آن معمولا در زبان انگلیسی وجود ندارند و یک زمان خاص بسیار جذاب در زبان آلمانی به شمار می‌آید.

با وجود این‌که زمان آینده دارای ویژگی‌های خاصی است؛ ولی نباید فراموش کنید که نحوه استفاده از آن بسیار ساده و راحت است و شما تنها با یادگیری چند دستورالعمل ساده می‌توانید خیلی راحت از آن در جملات خود استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهد نهایت بهره را ببرید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید نحوه استفاده از این زمان را بیاموزید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این بخش از آموزش زبان آلمانی را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

زمان آینده در زبـــان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

آشنایی با زمان آینده در زبان آلمانی

اگر با انواع زمان‌هایی که امروزه در زبان آلمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند آشنا باشید حتما می‌دانید که زمان‌های آینده در آلمانی دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند و در موارد متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از پرکاربردترین انواع زمان‌هایی که امروزه در زبان آلمانی وجود دارد زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی است که باید نحوه استفاده از آن را به طور کامل بیاموزید. این زمان بیشتر برای بیان فرضیات در مورد حال یا آینده در این زبان مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد.

دقت داشته باشید که شما می‌توانید از زمان آینده در این زبان به منظور بیان مقاصد آینده نیز استفاده کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت. البته نباید فراموش کنید که برای بیان مقاصد آینده معمولا در زمان آلمانی گفتاری و روزمره رایج است که از زمان حال استفاده کنید. با این حال اگر قصد داشته باشید مقاصد آینده خود را به‌صورت رسمی اعلام کنید یا این‌که قصد داشته باشید این مقاصد را بنویسید بهتر است که از زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی استفاده کنید تا منظور خود را به شکل بهتری منتقل کنید.

اگر بخواهیم این زمان را با زمان‌هایی که در زبان انگلیسی وجود دارند مقایسه کنیم می‌توان آن را مشابه حال ساده یا آینده با will یا going to هم‌تراز کرد. دقت داشته باشید که قوانین ساده‌ای برای استفاده از این زمان وجود دارند که اگر این قوانین را بادقت رعایت کنید می‌توانید خیلی ساده و راحت جملات خود را در این زبان بسازید و ارتباطات بهتری را با دیگران به زبان آلمانی برقرار کنید. برای این‌که به شکل بهتری بتوانید کاربردهای این زمان در زبان آلمانی را بشناسید در ادامه چند مثال کاربردی را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

Thomas sagte mir gestern: „Morgen werde ich die Akten sortieren.

توماس دیروز به من گفت: فردا پرونده‌ها را مرتب خواهم کرد.

Ich sah das Chaos und antwortete: „Das wirst du nicht an einem Tag schaffen.

من هرج و مرج را دیدم و پاسخ دادم: تو این کار را در یک روز انجام نخواهی داد.

So wie ich ihn kenne, wird sein Büro jetzt wohl immer noch so chaotisch aussehen.

با شناختی که از او دارم احتمالا اکنون دفتر او همچنان آشفته به نظر می‌رسد.

چه زمانی باید از این زمان آینده در گرامر زبان آلمانی استفاده کنیم؟

یکی از سوالات رایجی که درباره زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد این است که این زمان چه کاربردهایی در آلمانی دارد و چه وقت باید از این زمان برای جملات خود استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به طور کلی چند هدف برای استفاده از زمان آینده در زبان آلمانی در نظر گرفته شده است که این اهداف شامل موارد زیر می‌شوند:

برای بیان یک قصد در آینده:

معمولا وقتی که شما قصد دارید مقصودی را در آینده برای خود در نظر بگیرید یا این‌که یکی از قصدهای خود را بیان کنید می‌توانید از زمان آینده در این زبان استفاده کنید. مثال زیر را بادقت مشاهده کنید تا به شکل بهتری متوجه این هدف شوید:

Morgen werde ich die Akten sortieren.

فردا فایل‌ها را مرتب می‌کنم.

کاربرد بسیار مهم دیگری که زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی می‌تواند برای شما داشته باشد وقتی است که شما قصد دارید در مورد یک فرض در آینده صحبت کنید و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. در چنین شرایطی نیز این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید از زمان آینده استفاده کنید. مثال زیر را مشاهده کنید که این موضوع را به بهترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهد:

Das wirst du nicht an einem Tag schaffen.

شما نمی‌توانید این کار را در یک روز انجام دهید.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید وقتی که قصد دارید یک فرض را در زمان حال بیان کنید نیز این امکان برای شما وجود دارد که از زمان آینده در زبان آلمانی استفاده کرده و از مزایای این زمان بهره‌مند شوید. مثال زیر را در نظر بگیرید که این موضوع را به بهترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهد:

Sein Büro wird wohl immer noch so chaotisch aussehen.

دفتر او احتمالا همچنان آشفته به نظر می‌رسد.

اهمیت استفاده از زمان آینده در زبان المانی

بیشتر بخوانید: زمان گذشته ساده (Präteritum) در زبان آلمانی

چگونه زمان آینده را در زبان آلمانی صرف کنیم؟

صرف زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی یکی از مواردی است که احتمالا برای شما هم سوالات زیادی درباره آن به وجود آمده است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید نحوه صرف کردن افعال در این زمان را بیاموزید جدول زیر را بادقت مطالعه کنید. در جدول زیر اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده‌ایم که بدون شک مطالعه آن می‌تواند به میزان زیادی برای شما مفید و کاربردی باشد:

 

form of “werden”

person
  ich werde 1st person singular (ich)
  du wirst 2nd person singular (du)
gehen
lesen
er wird 3rd person singular (er/sie/es/man)
sehen
gewinnen
wir werden 1st person plural (wir)
  ihr werdet 2nd person plural (ihr)
  sie werden 3rd person plural/polite form (sie/Sie)

حال برای این‌که مثال‌های بیشتری را در این زمینه مشاهده کنید یک جدول دیگر را نیز برای شما آورده‌ایم که مطالعه آن نیز خالی از لطف نخواهد بود و می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد:

Sample Sentence

English

Deutsch
    SINGULAR
Ich werde Basketball spielen. I will play ich werde spielen
Wirst du Schach spielen? (chess) you (fam.)
will play
du wirst spielen
Er wird mit mir spielen. (with me) he will play er wird spielen
Sie wird Karten spielen. (cards) she will play sie wird spielen
Es wird keine Rolle spielen. (It won’t matter.) it will play es wird spielen
    PLURAL
Wir werden Basketball spielen.

we will play

wir werden spielen
Werdet ihr Monopoly spielen?

you (guys) will play

ihr werdet spielen
Sie werden Golf spielen. they will play sie werden spielen
Werden Sie heute spielen? (Sie, formal “you,” is both singular and plural.) you will play Sie werden spielen

پس اگر شما هم قصد دارید که از زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی استفاده کنید حتما باید مثال‌هایی که در این جداول برای شما آورده‌ایم را بادقت مطالعه کرده و نکات مربوط به آنها را رعایت کنید تا بتوانید جملاتی را در این زبان بسازید که از نظر گرامری کاملا استاندارد باشند.

زمـــان آینده در زبان آلمانی

 

عبارات مربوط به تایم در زمان آینده به زبان آلمانی

یکی از مواردی که در خصوص زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی حتما باید با آن آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید آشنایی با عباراتی است که در حوزه تایم و زمان وجود دارند و معمولا به زمان آینده یا همان future I بیان می‌شوند. در این بخش قصد داریم توضیحاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

وقتی که قصد صحبت کردن درباره آینده را دارید سخنرانان می‌توانند از زمان حال استفده کنند. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که زمان حال در آلمانی معانی متعددی دارد. برای مثال جمله Ich gehe spazieren را در نظر بگیرید که می‌تواند هریک از معانی مختلف زیر را به شما منتقل کند:

–         من دارم میرم پیاده‌روی

–         من پیاده‌روی می‌کنم.

–         پیاده‌روی می‌کنم.

هنگام استفاده از زمان حال برای صحبت کردن درباره رویدادهایی که در آینده رخ می‌دهند جمله باید دارای عبارات زمانی باشد که زمان وقوع رویداد را توصیف کنند. این عبارات زمانی می‌توانند زمان‌های خاصی باشند یا این‌که می‌توانند شامل مواردی مانند عبارات زیر باشند:

–         Morgen: به معنای فردا

–         nächste Woche: به معنای هفته بعد

–         am Mittwoch: به معنای در چهارشنبه

–         im Januar: به معنای در ژانویه

در اینجا چند نمونه استفاده از زمان آینده برای اشاره به رویدادهای آینده آورده شده که مطالعه آن می‌تواند به میزان زیادی برای شما مفید و کاربردی باشد:

Ich lerne nächstes Jahr Deutsch.

من سال آینده آلمانی می‌خوانم.

Sie fliegt morgen nach Berlin.

او فردا به برلین پرواز می‌کند.

Er spielt heute Abend Karten.

او امشب دارد ورق بازی می‌کند.

زمان آینده در زبان المانی

 

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

اهمیت استفاده از زمان آینده در زبان آلمانی

به طور کلی باید دقت داشته باشید که ما از زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی برای بیان موارد زیر استفاده می‌کنیم:

–         مفروضات

–         امیدها

–         نیت برای آینده

–         برنامه‌های آینده

–         وعده‌هایی که برای آینده ارائه می‌دهیم.

برای این‌که به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید در ادامه چند مثال کاربردی را در این زمینه برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری با اهمیت این زمان در زبان آلمانی آشنا شوید:

Morgen wird es (vermutlich) regnen.

فردا احتمالا باران خواهد آمد.

In 50 Jahren werden Menschen auf dem Mond leben.

50 سال دیگر مردم روی ماه زندگی خواهند کرد.

Alles wird gut.

همه چیز درست خواهد شد.

Morgen werde ich mein Zimmer sauber machen.

فردا اتاقم را تمیز می‌کنم.

Paul wird im Sommer nach Belgien fahren.

پل در تابستان به بلژیک می‌رود.

Ab Montag werde ich abnehmen.

از دوشنبه وزن کم می‌کنم.

یکی از نکات کلیدی و بسیار مهمی که در زمان استفاده از زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی باید به آن دقت داشته باشید تا بتوانید به‌صورت اصولی و استاندارد از این زمان استفاده کنید این است که ما اغلب مفروضات را با استفاده از کلماتی مانند wohl به معنای احتمالا، sicher به معنای قطعا و bestimmt به معنای یقینا تقویت می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانیم منظور خود را به شکل بهتری به دیگران منتقل کنیم و نظر آنها را نیز در مورد صحبت‌های خود بدانیم.

از آنجایی که این کلمات به وضوح نشان می‌دهند که ما در حال فرض کردن هستیم می‌توانیم در چنین شرایطی از زمان حال نیز استفاده کنیم و از این نظر محدودیتی برای ما وجود ندارد. اگر هنوز متوجه نشده‌اید که منظور ما از این صحبت چیست مثال‌های زیر را بادقت مطالعه کنید. مطالعه این مثال‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری این موضوع را متوجه شوید:

Es wird wohl schon spät sein. = Es ist wohl schon spät.

احتمالا دیر می‌شود = احتمالا دیر شده است.

Er wird sicher keine Zeit haben. = Er hat sicher keine Zeit.

او مطمئنا وقت نخواهد داشت = او قطعا وقت ندارد.

Sie wird bestimmt zu Hause sein. = Sie ist bestimmt zu Hause.

او قطعا خانه خواهد بود = او قطعا در خانه است.

چرا باید زمان آینده در زبان آلمانی را بیاموزیم و از آن استفاده کنیم؟

این سوال احتمالا برای خود شما هم به وجود آمده که اصلا چرا باید از زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند تا زمان آینده در آلمانی یکی از زمان‌های بسیار مهم به شمار بیاید و در نتیجه شما هم برای این‌که بتوانید به زبان آلمانی مسلط شوید حتما باید این زمان را بیاموزید و بتوانید به‌خوبی از آن در جملات خود استفاده کنید.

به طور کلی باید دقت داشته باشید که صحبت درباره آینده مسئله بسیار مهمی است که اکثر افراد معمولا در صحبت‌های خود حداقل اشاره‌ای به آن دارند. برای مثال اگر شما با یک شخص به دوستی صمیمی تبدیل شده باشید بدون شک قصد خواهید داشت که درباره مقاصد آینده خود با او صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار او قرار دهید. یکی از بهترین راه‌هایی که برای انجام این کار وجود دارد نیز استفاده از زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی خواهد بود.

به همین علت است که ما تاکید می‌کنیم که این زمان دارای کاربردهای زیادی در زبان آلمانی است و حتما باید به بهترین شکل ممکن آن را بیاموزید.

چگونه زمان آینده در زبان آلمانی را بیاموزیم و از آن استفاده کنیم؟

سوال بسیار مهم دیگری اکثر افراد درباره استفاده از زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی دارند این است که چگونه می‌توانیم برای استفاده از این زمان مسلط شویم و بتوانیم به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تنها راهی که وجود دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع و راحت از این زمان را بیاموزید این است که سعی کنید به‌صورت روزانه آن را تمرین کنید. تمرین روزانه این زمان می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

در اولین قدم سعی کنید به دستورالعمل‌هایی که برای استفاده از این زمان بیان کردیم مسلط شده و با مطالعه مثال‌هایی که در این زمینه به شما ارائه دادیم تلاش کنید تا سطح اطلاعات خود را درباره این زمان در زبان آلمانی افزایش دهید. در ادامه سعی کنید در مکالمات روزمره خود به دنبال موقعیت‌هایی باشید که در آن مجبور باشید از زمان آینده استفاده کنید. با انجام این کار شما تا حد زیادی با کاربردهای مختلفی که این زمان دارد آشنا خواهید شد. نوشتن این موقعیت‌ها نیز به شما کمک می‌کند تا سطح تسلط خود را به میزان زیادی ارتقا دهید.

از طرف دیگر سعی کنید جملاتی که به زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی می‌سازید را روی کاغذ بنویسید. به این ترتیب می‌توانید شرایطی را برای خود فراهم کنید که به ساده‌ترین شکل ممکن این زمان را بیاموزید.

زمان آینـــده در زبان آلمانی

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که درباره زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی وجود دارد پاسخ دهیم.

زمان آینده در زبان آلمانی چه کاربردهایی دارد؟

زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی وقتی به کار می‌رود که شما قصد داشته باشید درباره یک فرضیه در آینده صحبت کنید یا این‌که قصد خود برای آینده را برای کسی تعریف کنید.

برای تمرین زمان آینده در زبان آلمانی چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای تمرین کردن این زمان کافی است که دستورالعمل‌هایی که بیان کردیم را حفظ کرده و تلاش کنید تا آنها را رعایت کنید. به این ترتیب امکانی برای شما فراهم می‌شود تا خیلی راحت بتوانید این زمان را بیاموزید.

سخن پایانی

آشنایی با زمان آینده (Future I) در زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا خیلی راحت بتوانید درباره قصدها و مفروضات خود در زمان آینده صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار دیگران قرار دهید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد یادگیری این زمان را دارید یا این‌که به طور کلی قصد دارید با زبان آلمانی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز در این زمینه استفاده کرده و از مزایای این آموزشگاه نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: زمان کامل در زبان آلمانی (Perfekt)

بیشتر بخوانید:  زمان گذشته کامل (Plusquamperfekt) در زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 22 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید