IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
گروه‌های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
27 خرداد 1398

گروه‌های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان

عاشق گروه‌های موسیقی آلمانی هستید؟ پس همینجا بمانید!

آلمان گروه‌های موسیقی فوق‌العاده‌ای دارد که در سبک‌های مختلف، از هیپ هاپ تا پانک راک و هوی متال تا کانتری فعالیت می‌کنند. این یعنی انتخاب‌های زیادی دارید که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. منتظر چیز بهتری هستید؟

گوش دادن به موسیقی آلمانی راهی عالی برای تقویت مهارت‌های زبان آلمانی است.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

گروه‌های موسیقی چطور می‌توانند در یادگیری زبان به ما کمک کنند؟

نگران نباشید، لازم نیست پول زیادی خرج کنید تا با یکی از ستاره‌های موزیک راک در آلمان کلاس‌های درس بردارید!

موسیقی به زبان آلمانی می‌تواند به شما کمک کند مهارت‌های شنیداری را تقویت کنید و دایره لغاتتان را گسترش بدهید. گوش دادن به موسیقی آلمانی راهی سرگرم‌کننده و جذاب برای مطالعه این زبان است، به خصوص اگر مدت‌هاست با کتاب‌های درسی سر و کار دارید و به دنبال راهی بهتر برای یادگیری زبان آلمانی هستید.

برای اینکه با گوش دادن به موسیقی آلمانی، این زبان را یاد بگیرید، باید از روشی به نام شنیدن فعال (active listening) استفاده کنید.

شنیدن فعال به معنی گوش دادن به آهنگ‌های گروه‌های آلمانی با هدف و نیت مشخص است. در این روش به هر چیزی که می‌شنوید با دقت گوش می‌دهید و سعی می‌کنید معنی و پیام کلمات و جملات را درک کنید.

این کار معمولا با خواندن متن شعر آهنگ امکان‌پذیر است، بنابراین می‌توانید آهنگ را با صدای بلند بخوانید و هر کلمه یا جمله‌ای را که متوجه نمی‌شوید، یادداشت کنید.

اگرچه گوش کردن به آهنگ در پس‌زمینه زندگی‌تان و هنگام انجام کارهای دیگر، راهی عالی برای عادت کردن و آشنایی با صداهای زبان آلمانی است، اما شنیدن غیرفعال (passive listening) شما را به مهارت در مکالمه نزدیک نمی‌کند. بنابراین، بهتر است وقتی می‌خواهید به آهنگ‌های بعضی از گروه‌های جدید گوش بدهید، از شنیدن فعال استفاده کنید!

در این مقاله، من 12 گروه موسیقی آلمانی را به شما معرفی می‌کنم که به آهنگ‌های آن‌ها گوش بدهید. این گروه‌ها پیش‌زمینه‌ها و ژانرهای مختلفی دارند. درباره هر گروه، داستان کوتاهی از زندگی‌شان را هم به شما می‌گویم تا ویژگی‌های برجسته فرهنگی آن‌ها را بشناسید و بتوانید درباره آن‌ها با دوستان آلمانی‌زبانتان صحبت کنید.

آماده‌اید؟

گروه های موسیقی برای یادگیری زبان آلمانی

Los geht’s!

  1. Die Fantastischen Vier

سبک هیپ-هاپ آلمانی یکی از معجزات بی‌نظیر یادگیری زبان آلمانی است.

زبان خودش را به خوبی با صداهای ضربی که برای موسیقی رپ مورد نیاز است هماهنگ کرده است و ترکیبی متمایز از آهنگ‌های پشتیبان را در این نوع موسیقی می‌شنوید که در نمونه‌های آمریکایی آن وجود ندارد.

گروه (Die Fantastischen Vier (The Fantastic Four یک گروه هیپ-هاپ است که اولین آلبوم رپ تماما آلمانی خود را در سال 1991 روانه بازار کرد.

اگرچه گوش دادن به موزیک هیپ-هاپ می‌تواند برای زبان‌آموزان مبتدی ترسناک باشد، اما گروه Die Fantastischen Vier  آهنگ‌هایی دارند که فهم و درک آن‌ها راحت است. آهنگ جذاب( “Tag am Meer” (“Day at the sea”رپ آهسته و واضحی دارد و می‌توانید بیشتر متن آهنگ را بفهمید.

برای تمام آهنگ‌ها پیشنهاد می‌کنم شعر آهنگ‌ها روبرویتان باشد و از روی شعر بخوانید.

اگر می‌خواهید خودتان را به چالش بکشید، می‌توانید تک آهنگ آن‌ها به نام   (“Zusammen” (“Together” را گوش بدهید که آهنگ تلویزیونی جام جهانی فوتبال سال 2018 هم بود.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

  1. Wir Sind Helden

گروه (Wir Sind Helden (We Are Heroes یک گروه پاپ-راک آلمانی است که کارش را در برلین شروع کرد. خواننده اصلی آن‌ها، «جودیت هولوفرنز» (Judith Holofernes) یکی از زیباترین و پرطرفدارترین صداها را در میان خوانندگان آلمانی دارد.

برای گوش دادن به آهنگ‌های این گروه باید سطح متوسطه داشته باشید، چون اشعار آهنگ‌ها کمی پیچیده است و فهمیدن لهجه او کمی سخت است. اما اگر می‌خواهید مهارت‌های شنیداری زبان آلمانی را تقویت کنید، این گروه عالی است.

پیشنهاد می‌کنم برای شروع آهنگ (“Nur Ein Wort” (“Just one word” را انتخاب کنید. خواندن شعر این آهنگ و همراهی با خواننده، باعث می‌شود مهارت‌های شنیداری‌تان تقویت شود و دایره لغاتتان گسترش پیدا کند.

این آهنگ بیش از حد جذاب است و احتمال اینکه سه چهار ساعت به آن گوش بدهید زیاد است.

اگر می‌خواهید یک آهنگ چالش‌برانگیز دیگر را به شما معرفی کنیم که بین آلمانی‌ها شناخته شده است، باید آهنگ (“Denkmal” (“Monument” را گوش بدهید که واقعا ارزش شنیدن دارد.

  1. Die Toten Hosen

گروه (Die Toten Hosen (The Dead Trousers ، گروهی با سبک پانک است که در دوسلدورف متولد شد و در اوایل دهه 1980 و طی جنبش موسیقی پانک در آلمان به شهرت رسید.

آن‌ها یکی از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی هستند که از این جنبش سربلند بیرون آمدند. با تجربه‌ای که من دارم، خیلی سخت بتوانید کسی را پیدا کنید که بالای 25 سال سن داشته باشد و نتواند یکی از آهنگ‌های این گروه را از حفظ نخواند.

بعضی از آهنگ‌های آن‌ها ریتم آهسته‌ای دارد و ملودیک و خوش‌آهنگ است و باعث می‌شود آن‌ها برای زبان‌آموزان مبتدی راحت باشد. لازم نیست خودتان را درگیر قسمت‌هایی کنید که Johnny Rotten فریاد می‌زند تا بتوانید هر کلمه و جمله را بفهمید.

آهنگ “Tage wie diese”  یکی از آهنگ‌های جذاب این گروه است و درباره شادی جمعی است و لحظه‌های خوبی که امیدواریم هیچوقت تمام نشوند.

دنبال کردن شعر این آهنگ نسبتا ساده است و شامل کلماتی است که در مکالمات و استفاده روزمره زیاد از آن‌ها استفاده می‌شود.

برای اینکه کمی خودتان و مهارت‌هایتان را به چالش بکشید، آهنگ (“Alles aus Liebe” (“All out of love” را گوش بدهید که یکی از تصنیف‌ها و ترانه‌های قدیمی است که در اکثر خانه‌ها پخش می‌شده است.

  1. Spider Murphy Gang

جنبش (Neue Deutsche Welle (New German Wave، جنبشی بود که در دهه 1980 در آلمان غربی شروع شد و ریشه در جنبش پانک داشت که در قسمت قبل درباره آن خواندید.

بسیاری از آهنگ‌های آن‌ها هنوز طرفدار دارد و پخش می‌شود و هروقت به کسی می‌گویم که از جنبش Neue Deutsche Welle اطلاع دارم و درباره آن می‌دانم، با بهت و تعجب و احترام آلمانی‌ها مواجه می‌شوم. بنابراین این قسمت، یکی از جذابیت‌های فرهنگ آلمانی است که می‌توان درباره آن مطالعه کرد.

یکی از گروه‌های مورد علاقه من و آلمانی‌ها، گروه Spider Murphy Gang است. اگر سبک موسیقی پانک انگلیسی را زیاد گوش کرده باشید، صدای آن‌ها آشنا به نظر می‌رسد و باید بگوییم خوشبختانه گوش دادن به آهنگ‌های این گروه برای زبان‌آموزان مبتدی زبان آلمانی ساده است.

آهنگ معروف آن‌ها به نام (“Wo bist du?” (“Where are you?”، شعر ساده‌ای دارد و می‌توانید واژگان جدیدی را از آن یاد بگیرید تا بتوانید افرادی که در اطراف شما هستند را توصیف کنید.

شعر این آهنگ را بخوانید و هر کلمه‌ای که معنی آن را نمی‌دانید، یادداشت کنید.

یکی از آهنگ‌های چالش‌برانگیز این گروه (“Skandal im Sperrbezirk” (“Scandal in the Sperrbezirk” است که در عین حال تا به امروز معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آهنگ این گروه هم هست.

گروه های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان

  1. Rammstein

فکر نمی‌کنم گروه Rammstein نیازی به معرفی داشته باشد. این گروه بین طرفداران موسیقی راک، شناخته شده است و مهم نیست که آن‌ها به زبان آلمانی می‌خوانند یا نه.

آهنگ‌ها و شعرهای آن‌ها نسبتا ساده است که این مسئله با هدف و نیت مشخصی است. آن‌ها شعرهایشان را طوری نوشتند که تفسیر و فهم آن‌ها به عهده شنونده باشد، معانی بالقوه زیادی در اشعار آن‌ها وجود دارد و به مردم این امکان را می‌دهد تا معنی و برداشت خودشان را از آهنگ داشته باشند.

این خبر برای شما که یک زبان‌آموز آلمانی هستید خبر خوبی است، چون می‌توانید واژگان و ایده‌های ساده را یاد بگیرید و ببینید کلمات می‌توانند به روش‌های مختلفی معنی شوند.

پیشنهاد می‌کنم با آهنگ (“Ich Will” (“I want” شروع کنید که یکی از آهنگ‌های ساده و راحت برای گوش کردن است و یکی از تک‌آهنگ‌هایی است که بین دوستان و خانواده مشهور و محبوب است.

یکی دیگر از آهنگ‌های فوق‌العاده آن‌ها “Amerika” است که درباره تاثیر آمریکا روی جهان صحبت می‌کند. این آهنگ کمی با زبان انگلیسی و المان‌های خانگی در هم آمیخته است که دنبال کردن آن را ساده می‌کند.

فقط دو قسمت در شعر این آهنگ وجود دارد که واقعا لازم است از روی متن دنبال کنید، اما در کل خوب است که همیشه آهنگ را از شعر دنبال کنید.

  1. Tic Tac Toe

گروه Tic Tac Toe موفق‌ترین گروه مرد در آلمان است. اما مثل بسیاری از گروه‌های موفق دیگر، اعضای گروه سعی کردند با هم بمانند، ولی متاسفانه برای صلاح تمام گروه در سال 2007 از هم جدا شدند.

موسیقی آن‌ها به دلیل سبک تهاجمی و عناوین صریح و گستاخانه ترانه‌ها، در دهه 1990 با بحث و جدل‌های زیادی همراه بود.

یکی از آهنگ‌های ملایم آن‌ها به نام(“?Warum?” (“Why”  گزینه خوبی برای زبان‌آموزان مبتدی است.

اگر می‌خواهید دانش زبان آلمانی خودتان را محک بزنید و به سطوح بالاتر متوسطه برسید، پیشنهاد می‌کنم آهنگ ( “Ich Find’ Dich Scheisse” (“I think you’re shi*t را پیدا کنید و گوش بدهید. این آهنگ شعر طنزی دارد که می‌توانید از آن اصطلاحات و عبارات عامیانه و روزمره را یاد بگیرید.

با گوش کردن به آهنگ‌های متعدد می‌توانید الگوهای زبانی و ساختارهای دستوری را در زبان آلمانی و در زبان شعر یاد بگیرید.

گروه های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان

برای اینکه مقاله خسته‌کننده نباشد، با این شش گروهی که به شما معرفی کردیم تمرین کنید و آهنگ‌ها را گوش بدهید تا مهارت‌های شنیدن و خواندنتان تقویت شود و دایره لغاتتان گسترش پیدا کند. مطمئنم آهنگی پیدا می‌کنید که مورد علاقه‌تان می‌شود و آن را حفظ می‌کنید و با خواندن آن از حفظ، به دوستان آلمانی‌زبان و غیرآلمانی‌زبانتان فخر می‌فروشید!


بیشتر بخوانید:یادگیری زبان آلمانی با آهنگ


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید