IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان آلمانی با 10 آهنگ کلاسیک
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
8 شهریور 1401

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

شاید این سؤال ذهن بسیاری از علاقمندان به یادگیری زبان آلمانی را درگیر کرده باشد: کدام آهنگ‌های آلمانی مناسب است تا لیست پخش خود را با آن‌ها کامل کنیم؟ در این مقاله به شما آهنگ‌های آلمانی را معرفی خواهیم کرد که جزو محبوب‌ترین‌ها در آلمان هستند پس خود را آماده شنیدن طیف وسیع موسیقی موردعلاقه آلمانی‌ها کنید که از آهنگ‌های کلاسیک گرفته تا موسیقی راک، پاپ و هیپ هاپ در این لیست می‌گنجد. اگر به یادگیری آلمانی از طریق آهنگ علاقمند هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

تا به حال برایتان پیش آمده که از یک آهنگ آلمانی خوشتان بیاید اما بدون آنکه کلمات آن را تشخیص دهید بتوانید آهنگ را برای خود بخوانید؟ این نشان از درک شنیداری عالی شما است. همزمان با یادگیری آهنگ‌های موسیقی کلاسیک آلمانی، فرصت آن را خواهید داشت تا با فرهنگ آلمانی نیز تا حدودی آشنا شوید. این را به یاد داشته باشید که برقراری ارتباط با بومیان هر زبانی منحصر به دانستن زبان آن‌ها نمی‌شود. پس سعی کنید در خلال تمرینات زبانی خود گوش چشمی به یادگیری فرهنگ آلمانی هم داشته باشید.

با یادگیری این آهنگ‌ها که لیست آن‌ها را برای شما انتخاب کرده‌ایم، برقراری ارتباط با مردم آلمان را در سطح عمیق‌تری تجربه خواهید کرد. موسیقی آلمانی در خارج از مرزهای کشورهایی که به زبان آلمانی تکلم می‌کنند (آلمان، اتریش و سوئیس) چندان شناخته شده نیست، اما این لیستی که در ادامه خواهید دید، از بین برترین آهنگ‌های آلمانی انتخاب شده است.

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

10 آهنگ کلاسیک آلمانی که یادگیری آن‌ها ضروری است

1. تور دو فرانس توسط Kraftwerk

این آهنگ اثری است از گروه مشهور موسیقی الکترونیک آلمانی Kraftwerk. این آهنگ که در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت، تجربه رقابت در مهم‌ترین مسابقه دوچرخه‌سورای جهان یعنی تور دو فرانس 1983 را به نمایش می‌گذارد.

در این آهنگ مشابه سایر کارهای صاحب اثرش از ریتمهای تکرارشونده و ملودی جذابی که با سازهای الکتریکی نواخته می‌شود استفاده شده است. در این آهنگ الکترونیک کلاسیک از صداهای مکانیکی شبیه به آن‌هایی که یک دوچرخه تولید می‌کند استفاده شده است.

بخاطر کم بودن شعر آن، مبتدیان به‌ویژه می‌توانند از این آهنگ برا یادگیری واژگان مناسب با سطحشان بهره ببرند. زبان‌آموزان مبتدی می‌توانند کلماتی مربوط به جغرافیای اروپا در خلال این آهنگ بیاموزند.

2. “99 Luftballons”  (99 بالون) توسط گروه نِنا

این آهنگ معروف اعتراضی ضد هسته‌ای که توسط گروه موج جدید آلمانی ننا اجرا شده که از 99 بالونی که در کنسرت سال 1980 به‌کارلو به آسمان رها شدند الهام گرفته شد. آهنگ 99 بالون داستانی خیالی را روایت می‌کند که در آن همین 99 بالون که در آرامش در هوا غوطه‌ور هستند چطور توسط رادارهای جنگی ردیابی شده و نظامیان تصور می‌کنند که این اشیاء معلق در آسمان موشک هستند و همین اشتباه به آغاز جنگی ویرانگر بین آلمان شرقی و غربی می‌انجامد.

متن این آهنگ ساده و روان و دنبال کردن آن آسان است. اگر به تاریخ یا علووم سیاسی علاقه‌مند باشید، این آهنگ لغات مرتبط  زیبایی را برای شما در بر خواهد داشت.

3. «Männer» (1984) (مردان) اثر Herbert Grönemeyer

این آهنگ که یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های آلمانی خواننده محبوب آلمانی، هربرت گرون مایر است، آهنگی طنز در مورد مردان و ظرافت دنیای آن‌هاست. این آهنگ که بخشی از آلبوم 4360 Bochum این هنرمند است، سراسر طعنه است و از عباراتی همچون”مردان فراهم‌کننده آرامش‌اند اما یواشکی زیر گریه می‌زنند… اونا می‌تونن هر کاری رو انجام بدن ولی آخر سر به حمله قلبی دچار میشن” استفاده شده است.

این آهنگ انتخابی جذاب برای یادگیری واژگان آلمانی است.

4. Ich bin zu müde, um schlafen zu geh’n (آنقدر خسته‌ام که نمی‌توانم بخوابم” اثر هیلدگارد کنف)

یادگیری زبان آلمانی با انتخاب تنها یکی از آهنگ‌های خواننده مشهور آلمانی، هیلدگارد کار دشواری است. Knef یکی از بهترین خواننده‌های آلمانی دهه 60 و 70 است. او در این آهنگ با صدای گرفته و تا حدی خشن خود می‌گوید که «خسته‌تر از آن است که بخوابد».

در این آهنگ او از تنفرش نسبت به سکوت و آرامش و از عشقش به هیاهو و شلوغی می‌خواند. این آهنگ مناسب یادگیری زبان آلمانی است از این رو که واژگانی که در این شعر بکار رفته تماماً در کتاب‌های درسی آموزشی زبان آلمانی سطوح ابتدایی وجود دارد.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

 5. “Im wunderschönen Monat Mai””در ماه زیبای اردیبهشت” اثر رابرت شومان

همانطور که هیچ لیست آهنگ  آلمانی بدون در برداشتن “آهنگ‌های هنری” کامل نیست، ما نیز اگر این آهنگ هنری را در لیست آهنگ‌های آلمانی خود نمی‌گنجاندیم، قطعاً لیست آهنگ ما ناقص می‌بود. “آهنگ هنری” و یا Lied آهنگ‌هایی هستند در ژانر قرن 19 که ترکیب اشعار رمانتیک زبان آلمانی با موسیقی است. آهنگ در ماه زیبای اردیبهشت، نخستین موومان از 16 موومان از آهنگ طولانی‌تر Dichterliebe به معنای “عشق شاعر” اثر شومان است که اشعار آن سروده شاعر نامی “هاینریش هاینه” است.

این آهنگ درباره شوالیه غمگینی است که کل روز را در خانه با غم و اندوه سپری می‌کند، اما شب هنگام یک پری به دیدار او آمده و تا صبح با شوالیه به رقص می‌پردازد و صبح شوالیه را به اتاقش موسوم به “اتاق شاعر” باز می‌گرداند.

کلماتی که در سرتاسر شعر Dichterliebe به کار گرفته شده، کمی پیچیده هستند اما با وضوح تلفظ می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را یاد بگیرید.

6. “Du Hast” «تو داری» (1997) اثر رامشتاین

اگر چه ممکن است سبک موسیقی متال، سبک مورد علاقه شما نباشد اما باید اعتراف کرد که Rammstein یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین آهنگسازان آلمانی است، و این شهرت به آلمان محدود نشده بلکه به خارج از مرزهای این کشور هم گسترش یافته. ترکیب کلمات هم‌فون hast “داشتن” و hasst “نفرت” در این آهنگ بسیار زیبا است. از این آهنگ در فیلم‌های The Matrix و How High استفاده شده است.

اگر طرفدار آهنگ‌های متال باشید، این آهنگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای یادگیری زبان آلمانی شما باشد زیرا آشعار آن بسیار تکرار شونده و آسان است و همین مسأله یادگیری را برای شما راحت خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید سایر آهنگ‌های همین خواننده را جست‌وجو کرده و زبان خود را با آن‌ها تقویت نمایید.

7. “(Wir Sind Wir (2004” “ما خودمان هستیم” اثری از پل ون دایک و پیتر هپنر

این آهنگ بیش از نمونه‌های مشابه خود در تلاش است تا منعکس کننده ترس و ناامنی عمیقی باشد که بشدت روح و روان آلمانی‌‌ها را در شروع قرن گذشته آزار داد. این آهنگ با اشاره به دوران رکود اقتصادی سال 2000 و کاهش سطح رفاه عمومی و رکود آلمان شرقی سابق، سعی در انتقال این نکته مهم و با ارزش دارد که “این دوره تنها یک دوره بد است”. این آهنگ را می‌توان سرود امید دانست که سعی دارد به هویت آلمانی مردم کشورش جان دوباره ببخشد. همانطور که انتظار می‌رود، این آهنگ بسیار مورد استقبال مردم و جوانان نسل خودش شد.

این آهنگ و در کل اشعار پاول ون دایک برای زبان‌آموزان سطح متوسط که علاقمند به سیاست هم هستند بسیار مناسب است.

یادگیری آلمانی با آهنگ

8. “Leider Geil” ،”متاسفانه عالیست” اثر Deichkind

Deichkind یکی از بهترین هیپ‌هاپ/الکترو اکت‌های آلمانی است که اشعار طنزآمیز او در اواخر دهه 90 در صحبت‌های روزمره زبان آلمانی محبوبیت زیادی پیدا کرد. این آهنگ طنز و به همان میزان ویدیو موزیک طنزآمیزش سعی در توضیح مفهوم leider geil «متاسفانه عالی» را  با مثال‌های خنده‌دار و طنزگونه است. مثلاً در جایی از آهنگ می‌گوید با وجود ایجاد آلودگی و آسیب رساندن به محیط زیست، گرفتن یک سواری جدید فانتزی leider geil است.

سرعت ادای کلمات و نیز زبان عامیانهای که در آن استفاده شده، آن را مناسب یک زبان‌آموز علاقمند به یادگیری زبان با آهنگ کرده است. اگر شما هم به هیپ هاپ علاقمندید، حتماً این آهنگ را گوش دهید.

9. “Eisbär” ، “خرس قطبی” اثر Grauzone

این آهنگ یکی دیگر از موفقیت‌های موج نو آلمانی است. این آهنگ از گروه سوئیسی Grauzone، داستان مردی است که می‌خواهد خرس قطبی شود. به گفته او، اگر او یک خرس قطبی بود، “نیازی وجود نداشت که گریه کند [و] همه چیز خوب می‌شد” و در ادامه می‌گوید که “خرس‌های قطبی هرگز مجبور نیستند گریه کنند.”

 این آهنگ که با آلات موسیقی گیتار، درام و سینت سایزر اجرا می‌شود، مخصوص زبان‌آموزان مبتدی است که می‌خواهند واژگان پایه و در عین حال خاص را در خلال گوش دادن به آهنگ‌های موردعلاقه‌شان یاد بگیرند.

یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

10. «لیلی مارلن» (1944) اثر مارلن دیتریش

آخرین آهنگ لیست ما آهنگ عاشقانه آلمانی “Lili Marlene” است. اگرچه این آهنگ بارها توسط خوانندگان مختلف بازخوانی و رکورد شده است، اما این نسخه از آن که توسط مارلین دیتریش اجرا شده بهترین و شناخته‌شده‌ترین نسخه این آهنگ است. این آهنگ که در سال 1915 به صورت شعر سروده شد، در طول جنگ جهانی دوم بین سربازان هر دو طرف جنگ محبوبیت پیدا کرد.

شعر این آهنگ هم تکان‌دهنده است و هم زیبا و این ترکیبی جذاب برای تمرین زبان آلمانی برای زبان‌آموزان سطح متوسطی است که می‌خواهند زبان را از طریق چالش و با موسیقی یاد بگیرند.

شاید بتوان گفت که این آهنگ هم یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آهنگ‌های آلمانی در دنیا است.

اگر شما را متقاعد کرده باشیم که سراغ چند تا از این آهنگها رفته و آن‌ها را تمرین کنید، ما به هدف خود رسیده‌ایم. با این لیستی که پیش روی خود دارید، می‌توانید از بین آن‌ها حداقل چند مورد را که با سلیقه موسیقی آلمانی شما سازگار باشد پیدا کنید.

در صورتی که در روند یادگیری زبان آلمانی خود نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:تقویت مکالمه زبان آلمانی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید