IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان آلمانی از طریق موسیقی
امتیاز کاربران: 3.7/5
نویسنده: ایرانمهر
24 مرداد 1401

یادگیری زبان آلمانی از طریق موسیقی

بهترین راه برای یادگیری زبان آلمانی چیست؟

فلش کارت‌ها؟

کلاس‌های سنتی آلمانی؟

خوشبختانه روش‌های سرگرم‌کننده‌تری برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد – مانند یادگیری زبان آلمانی از طریق آهنگ و موسیقی. ما در این مقاله روش‌های یادگیری زبان آلمانی با موسیقی را به شما توضیح می‌دهیم. همچنین اگر راجع به آموزش زبان آلمانی سوالی داشتید، می‌توانید با موسسه زبان ایرانمهر تماس بگیرید و با مشاوره‌ی رایگان، راجع به دوره‌ها و کلاس‌های یادگیری زبان آلمانی در ایرانمهر، به آگاهی برسید.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

چرا آلمانی را از طریق آهنگ و موسیقی یاد بگیریم؟

اول، به خاطر سپردن عبارات یک آهنگ آسان‌تر از یک کتاب درسی است، و اشعار معمولاً جالب‌تر از نمونه جملاتی هستند که برای یادگیری دستور زبان در یک کتاب درسی به دست می‌آورید.

دوم، دیدن و شنیدن یک زبان در محیط طبیعی آن همیشه بهترین راه برای یادگیری زبان است. عناصر خاصی در یک زبان وجود دارد که آنقدر کوچک هستند که نمی‌توانند در کلاس درس تدریس کنند و شما فقط با دیدن آن‌ها به اندازه کافی آن‌ها را متوجه خواهید شد.

در نهایت، پس از صرف تمام زمان لازم برای درک تمام اشعار آهنگ، می‌توانید دوباره بدون نیاز به جستجوی کلمات به آن گوش دهید و با درک هر جنبه‌ای از زبان آلمانی پاداش دریافت کنید. آهنگی که تکان دهنده، خنده دار یا جذاب است.

چگونه آلمانی را با موسیقی یاد بگیریم

چگونه آلمانی را با آهنگ و موسیقی یاد بگیریم؟

دو راه اصلی برای یادگیری زبان آلمانی از طریق موسیقی وجود دارد.

موارد دلخواه خود را در گوگل جستجو کنید. با جستجوی آهنگ‌ها، هنرمندان و ژانرهای مورد علاقه خود شروع کنید. ببینید کدام اشعار به صورت آنلاین در دسترس هستند. احتمالاً می‌توانید موسیقی را به صورت آنلاین در جایی پیدا کنید. یوتیوب یک منبع عالی است و اغلب ویدیوهایی را می‌بینید که اشعار آن‌ها روی صفحه است.

ردیابی اشعار. اگر نتوانستید یک ویدیوی فراگیر با هم موسیقی و هم اشعار را بیابید، اشعار را جداگانه جستجو کنید (یا از Rapgenius استفاده کنید). سپس کلمات را در فرهنگ لغت خود جستجو کنید، فلش کارت بسازید، واژگان خود را مرور کنید و به سیستم فلش کارت خود تکیه کنید تا کلمات را در زمان مناسب برای مرور بیاورید.

Falco – der Kommissar

8 آهنگ مدرن برای یادگیری زبان آلمانی با موسیقی

در اینجا توصیه‌هایی برای یادگیری زبان آلمانی از موسیقی وجود دارد.

Fettes Brot – Jein

Fettes Brot یکی از اولین گروه‌های موسیقی هیپ‌هاپ آلمانی است. این آهنگ در مورد پسری است که نمی‌تواند با دوست دخترش به تعطیلات برود و وسوسه می‌شود که به او خیانت کند. عنوان این آهنگ، Jein، توسط Fettes Brot برای این آهنگ اختراع شد و‌ ترکیبی از دو کلمه Ja و Nein است و نشان دهنده عدم تصمیم گیری او در مورد خیانت است. Fettes Brot یا «نان چرب» یک زبان عامیانه ‌هامبورگ به معنای «لقمه‌ی چرب و نرم» است.

Peter Fox – Alles Neu

پیتر فاکس، خواننده اصلی موسیقی رگی از گروه Seeed الهام گرفت و یک آلبوم انفرادی ساخت که یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ در آلمان بود و هر جایزه آلمانی را که قرار بود برنده شود، برد.

در آهنگ  Alles Neu، فاکس با لیریک می‌گوید که چگونه می‌خواهد شروع جدیدی هم برای خودش و هم برای شهر زادگاهش برلین، که در 20 سال گذشته بسیار تغییر کرده است، داشته باشد. این آهنگ از تصاویر زیادی از تجهیزات ساختمانی استفاده می‌کند، و اشاره به این واقعیت دارد که برلین تقریباً به طور کامل با جرثقیل‌ها و سایت‌های ساختمانی پوشیده شده است، زیرا ساخت و سازهای عظیمی ‌از زمان اتحاد مجدد آلمان در آنجا انجام شده است.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

Adel Tawil – Lieder

اخیراً این آهنگ در رادیو آلمان زمان پخش زیادی پیدا کرد. ادل تاویل، خواننده سابق گروه Ich + Ich، به بسیاری از نوازندگان آمریکایی که از نظر موسیقی بر او تأثیر گذاشته‌اند، از جمله کرت کوبین، ویتنی هیوستون، Rage Against the Machine و مایکل جکسون هوشمندانه (به آلمانی!) اشاره می‌کند.

Falco – der Kommissar

فالکو یکی از محبوب‌ترین خوانندگان آلمانی زبان در تمام دوران بود. ببینید آیا می‌توانید به لهجه اتریشی او در این آهنگ توجه کنید – به جای گفتن  Geschichte می‌گوید G’schicht  و در‌ترانه، عبارت «drah di net’ um»  را می‌خواند – در Hochdeutsch, Dreh dich nicht um (برنگرد)

این آهنگ در مورد مواجه شدن او با یک افسر پلیس است و حاوی چند اشاره نامحسوس به مصرف مواد مخدر است (اگرچه در مصاحبه‌های تلویزیونی فالکو همیشه ادعا می‌کرد که این آهنگ فقط مربوط به اسکی است)  Dieser Schnee auf dem wir alle talwärts fahren kennt heute jedes Kind  برفی که همه عاشق اسکی رفتن روی آن هستند و به نوعی یادآور دوران کودکی است.

چرا آلمانی را از طریق موسیقی یاد بگیریم

Bushido – Das Leben و Tod des Kenneth Glöckler

بوشیدو یک خواننده رپ بسیار بحث برانگیز و پر حاشیه در برلین است. در حال حاضر چندین تن از سیاستمداران برجسته آلمانی علیه او اتهامات جنایی انجام داده‌اند که او در آهنگ Stress ohne Grund  آن‌ها را تهدید کرد و همچنین به دلیل چندین اظهارات ضد همجنس گرایی جنجالی راه انداخت.

بوشیدو با خواننده رپ کی وان، کنت گلوکلر که این آهنگ درباره آن است، درگیر شد. کی، یک خواننده رپ جوان‌تر فیلیپینی‌تبار، چندین سال با بوشیدو در برلین کار کرد تا اینکه اختلافشان بر سر قرارداد منجر به ‌ترک برلین شد. این آهنگ قرار است یک بیوگرافی کامل از Kay, ich fange an mit der Trennung deiner Nabelschnur باشد.

Cro – Super Gelaunt

کرو که با ماسک پاندا شناخته می‌شود، یک هنرمند آلمانی اهل اشتوتگارت است که ژانر موسیقی خود را «راوپ»، ‌ترکیبی از رپ و پاپ می‌نامد. اگرچه رپ آلمانی معمولاً در مقایسه با رپ آمریکایی خیلی گانگستایی نیست، اما او را می‌توان با مککلمور یا حتی مک میلر مقایسه کرد.

در این آهنگ، «super gelaunt» از حسی عالی حرف می‌زند که با وجود ناتوانی در پرداخت کرایه خانه، نداشتن چیزی برای نوشیدن یا سیگار کشیدن، رد شدن در تست و باردار شدن دوست دخترش،‌ در هوا جریان دارد.

Die Ärzte – N 48.3

Die Ärzte یکی از محبوب‌ترین گروه‌های پاپ پانک آلمان است. عنوان این آهنگ، N 48.3، طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌های سازمان بهداشت جهانی برای پریاپیسم است. خواننده این آهنگ در مورد سه تلاش ناموفق برای آشنایی با دختران می‌خواند. باید به آهنگ گوش بدهید تا دلایل رد شدنشان را درک کنید.

Marteria – Lila Wolken

لیلا ولکن یا ابرهای بنفش، آهنگی در مورد فرار از استرس‌های روز با رفتن به مهمانی با دوستانتان و خوشگذرانی تا خود صبح است. Wir bleiben wach bis die Wolken wieder lila sind— ما بیدار می‌مانیم تا ابرها دوباره بنفش شوند.

یادگیری زبان آلمانی از طریق موسیقی

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم چند آهنگ جالب برای یادگیری زبان آلمانی معرفی کنیم. اما اگر همچنان راجع به جزئیات زبان آلمانی، آموزش زبان آلمانی و کلاس‌‌ها و دوره‌های مختلف بر اساس سطوح مختلف سوالی دارید، توصیه می‌کنیم با موسسه زبان ایرانمهر تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان ما در این زمینه بهره‌مند شوید.


بیشتر بخوانید:یادگیری زبان آلمانی از طریق برنامه های تلویزیونی


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید